Pääkaupunkiseudun maaliskuiset

Quenamama

Jostain jotain jo tietävä
Moi tyypit!

Onko täällä muita pääkaupunkiseutulaisia? :)

Mun elämästä puuttuu kokonaan muut samassa elämäntilanteessa olevat ihmiset ja olis ihan mahtavaa löytää uusia kavereita!

Oon 25-vuotias iloinen helsinkiläinen ja oon naimisissa ihanan miehen kanssa. Tämä on mun toinen raskaus. Edellinen raskaus päätyi aika hurjaan keskenmenoon viime joulukuussa ja siitä selviämiseen kului pitkä aika, edelleenkin suren sitä toisinaan. Ollaan toivottu ja yritetty vauvaa reippaasti yli vuosi ja tää tuntuu meille ihan mielettömältä onnelta. Toivottavasti se säilyy :)

Miten teidän raskaudet on lähteneet liikkeelle? Mulla on jo varsin voimakkaita oireita, väsyttää ihan hirveästi, oksettaa ja alaselkä on aika kipeänä. Edellisessä raskaudessa oireet oli huomattavasti miedommat, yritän ajatella tän olevan hyvä merkki! :) :)
 
Muokattu viimeksi:
Moikka Quenamama!

Mä oon Helsingin seudulta hieman sua vanhempi 29 v. Meillä 11kk tyttö joka nyt toivottavasti maaliskuussa saa sisaruksen! Sinänsä meilläkin vähän uskomaton fiilis tästä raskaudesta koska kävi uskomattoman "helposti" raskautuminen tällä kertaa.. Esikoisen kohdalla yritettiin useampi vuosi ja vasta lapsettomuushoitojen aloitettuamme tulin raskaaksi. Eli tässäkin oli uskona ettei olisi mahdollista ilman "apuja", mutta toisin kävi.

Oireita mulla ei oikeastaan pahemmin vielä tunnu muuta kuin väsymystä iltaisin ja turvotusta tuntui olevan muutaman päivän ajan :) ei sillä että mä niitä oireita varsinaisesti edes haluisin :)
 
Saanko kirjoittaa teidän ketjuun? :) Oon listautuneena tuolla helmikuisissa, mutta la on kuun lopussa, 23. pv. Oon vähän seuraillut näitä maaliskuisten juttujakin tässä sivussa...

Asun Helsingissä ja mulla on ennestään yksi 1v10kk tyttö. Nyt olisi sitten toivottu pikkusisarus tulossa :Heartred esikoisen yrityksessä kesti mun mielestä aika kauan, mutta tää toinen nappas heti ekasta yrityksestä. Olis tosiaan kiva tutustua lähellä asuviin perheisiin, joissa olis samanikäisiä lapsia. :)

Tuntuu aika epätodelliselta ja nyt vielä uskoa horjuttaa verenvuoto, jota oli toissapäivänä hurjastikin, mutta niin vaan löytyi ultrasta sykkivä sydän. :Heartred kunpa nyt pieni pysyis kyydissä loppuun saakka.

Oireita mulla on tissikipu, väsymys, alaselkäjumi ja lievä pahoinvointi. Nyt menossa rv 7+1.
 
Saanko kirjoittaa teidän ketjuun? :) Oon listautuneena tuolla helmikuisissa, mutta la on kuun lopussa, 23. pv. Oon vähän seuraillut näitä maaliskuisten juttujakin tässä sivussa...

Asun Helsingissä ja mulla on ennestään yksi 1v10kk tyttö. Nyt olisi sitten toivottu pikkusisarus tulossa :Heartred esikoisen yrityksessä kesti mun mielestä aika kauan, mutta tää toinen nappas heti ekasta yrityksestä. Olis tosiaan kiva tutustua lähellä asuviin perheisiin, joissa olis samanikäisiä lapsia. :)

Tuntuu aika epätodelliselta ja nyt vielä uskoa horjuttaa verenvuoto, jota oli toissapäivänä hurjastikin, mutta niin vaan löytyi ultrasta sykkivä sydän. :Heartred kunpa nyt pieni pysyis kyydissä loppuun saakka.

Oireita mulla on tissikipu, väsymys, alaselkäjumi ja lievä pahoinvointi. Nyt menossa rv 7+1.

Tottakai saat kirjoittaa ilman muuta! :)

Mullakaan ei oikein oo lähipiirissä sellaisia joilla olisi 2 lasta niin itekkin vähän pihalla vielä siitä mitä on odotettavissa :shy: olis myös tosi kiva tutustua muihin!

Täälläkin on melko epäuskoiset fiilikset vielä ja kovasti oottelen ekaa ultraa et näkis kaiken olevan kunnossa :nailbiting:

Oireita ei pahemmin vieläkään ole muuta kuin järjetön väsymys iltaisin mut seki voi tietty johtua enimmäkseen kun on pieni touhuava pikkuinen täällä seurana. Nälkä on selkeesti lisääntynyt ja vois olla melkee jatkuvasti syömässä :angelic:

Missä muuten synnytit sun esikoisen jos saa kysyä?
 
Naikkarilla synnytin. Sinne sitten taas, jos nyt sinne asti päästään. Missä sä?
Meinasitko mennä varhaisultraan? Mitkä viikot sulla on nyt?
Jos nää vuodot loppuu ja tilanne rauhoittuu niin tekis kyllä mieli käydä jossain vielä kerran vauvaa kurkkaamassa ennen nt-ultraa... ei vaan taida olla varaa. Doppler mulla tosin on, et siitä saa sit ehkä jotain mielenrauhaa. :)
 
Naikkarilla synnytin. Sinne sitten taas, jos nyt sinne asti päästään. Missä sä?
Meinasitko mennä varhaisultraan? Mitkä viikot sulla on nyt?
Jos nää vuodot loppuu ja tilanne rauhoittuu niin tekis kyllä mieli käydä jossain vielä kerran vauvaa kurkkaamassa ennen nt-ultraa... ei vaan taida olla varaa. Doppler mulla tosin on, et siitä saa sit ehkä jotain mielenrauhaa. :)

Mä synnytin Kätilöopiston sairaalassa mut se meneekin nyt sulkuun ilmeisesti ni saa nähdä minne päädyn :)

Mulla on nyt 5+1 menossa, eli LA 9.3. omien laskujeni mukaan. En oo menossa varhaisultraan kun sen verran hintavia kuitenkin ovat ja kuitenkin ensimmäinen ultra on siel 12 vkon paikkeilla. Hieman rauhaton mieli tietty on mut luotan siihen et nopeasti sen eka ultra sieltä koittaa :angelic: Mullakin on onneksi doppler mut hetki menee varmaan viel ennen kuin sillä sydänääniä löytyy :bored: vai millä viikoilla sä oot saanut sydänäänet kuulumaan?
 
Moikka! Mulla on myös tilanne että tämä on elämäni 5. Raskaus mutta mahdollisesti vasta toinen lapsi. Jos loppuun asti selvitään niin jään tänne foorumille, mutta joka tapauksessa mielelläni tutustuisin muihin mammoihin pk-seudulla. Olen 28 vuotias ja esikoinen nyt 2v, tosi vähän on lapsiperhekavereita meilläkään. :)

Edit. Varhaisultra varattuna torstaille, eka raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka löytyi siellä nt-ultrassa, jäi niin paha trauma että pakko saada varmistus aiemmin. Meillä ei neuvolassakaan kuunnella sydänääniä ennen ultraa...
 
Muokattu viimeksi:
Moikka! Mulla on myös tilanne että tämä on elämäni 5. Raskaus mutta mahdollisesti vasta toinen lapsi. Jos loppuun asti selvitään niin jään tänne foorumille, mutta joka tapauksessa mielelläni tutustuisin muihin mammoihin pk-seudulla. Olen 28 vuotias ja esikoinen nyt 2v, tosi vähän on lapsiperhekavereita meilläkään. :)

Edit. Varhaisultra varattuna torstaille, eka raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka löytyi siellä nt-ultrassa, jäi niin paha trauma että pakko saada varmistus aiemmin. Meillä ei neuvolassakaan kuunnella sydänääniä ennen ultraa...

Oon pahoillani että oot joutunut kokemaan noin ikäviä vastoinkäymisiä :sad001

Meilläkin on ollut omat vaikeudet esikoisen kohdalla että silloin meni lähes koko raskausaika pelon armoilla mutta onneksi kaikki meni hyvin. Nyt kun tämä raskaus alkoi paljon helpommin niin tietty kummittelee ajatukset mielessä että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin.
Hirveen moni tuntuu menevän varhaisultraan niin pitäiskö munkin mennä :wideyed:

Mihin te meette varhaisultraan tai missä ootte käyny? Minkä hintanen se oli? :oops:
 
Dreamy18: mulle se kätilö paasasi pitkään siitä että vaikka varhaisultrassa näkyisi syke se ei tarkoita että kaikki on hyvin, joten sekään ei ole mikään oikotie onneen, valitettavasti.. Mutta mun tapauksessa pieni syke oli sammunut (jos oli syttynytkään) jo rv 5-6 ja sain tän tiedon vasta sillon viikolla 12 niin olisin säästynyt paljolta jos olisin käynyt siellä varhaisultrassa. Kävin viimeksi Aavassa ja nyt olen menossa samaan paikkaan, muistelen että hinta oli n. 100 euroa. Onhan se paljon rahaa mutta näillä viikoilla melkeinpä ainoa tapa saada varmistus että asiat on (ainakin sillä hetkellä) kunnossa.. Neuvolan varaan vasta jos varhaisultrassa on kaikki hyvin.
 
Dreamy18: mulle se kätilö paasasi pitkään siitä että vaikka varhaisultrassa näkyisi syke se ei tarkoita että kaikki on hyvin, joten sekään ei ole mikään oikotie onneen, valitettavasti.. Mutta mun tapauksessa pieni syke oli sammunut (jos oli syttynytkään) jo rv 5-6 ja sain tän tiedon vasta sillon viikolla 12 niin olisin säästynyt paljolta jos olisin käynyt siellä varhaisultrassa. Kävin viimeksi Aavassa ja nyt olen menossa samaan paikkaan, muistelen että hinta oli n. 100 euroa. Onhan se paljon rahaa mutta näillä viikoilla melkeinpä ainoa tapa saada varmistus että asiat on (ainakin sillä hetkellä) kunnossa.. Neuvolan varaan vasta jos varhaisultrassa on kaikki hyvin.

Näinhän se on :shifty: pitää miettiä vielä tota varhaisultraa.. esikoisen kohdalla pääsin siihen automaattisesti kun oltiin käyty lapsettomuustutkimuksissa.. miten mul oli sellanen muistikuva et varhaisultrat maksais sen yli 200e :wideyed:
 
Riippuu varmaam paikasta? Ja voi olla, jotenkin luulisin että muistaisin jos oli noin kallista mutta voin kertoa torstaina kun olen viisaampi :)
 
Tsemppiä torstaille nautilus! Toivotaan parasta! Mulla ei kans hermot kestä odottaa sinne nt-ultraan saakka, vaikka tietty se varhaisultrakaan ei vielä takaa sitä et kaikki menis hyvin. Siellä lääkäri sanoi mulle, et tässä vaiheessa 90% raskauksista jatkuu normaalisti, mut ainahan joku sinne 10% putoaa... viimeks mulla tuli hepatoosi, joka tulee 1% odottajista, et oon selkeesti lottovoittajamateriaalia näiden suhteen...

Dreamy, mä kävin fertinovassa, koska siellä nää lapsetkin on saaneet alkunsa. Hintaa en nyt muista eikä oo vielä tullu laskua tältä kerralta.
Viimeks sain dopplerilla kuulumaan joskus 8+ viikolla.
 
Tsemppiä torstaille nautilus! Toivotaan parasta! Mulla ei kans hermot kestä odottaa sinne nt-ultraan saakka, vaikka tietty se varhaisultrakaan ei vielä takaa sitä et kaikki menis hyvin. Siellä lääkäri sanoi mulle, et tässä vaiheessa 90% raskauksista jatkuu normaalisti, mut ainahan joku sinne 10% putoaa... viimeks mulla tuli hepatoosi, joka tulee 1% odottajista, et oon selkeesti lottovoittajamateriaalia näiden suhteen...

Dreamy, mä kävin fertinovassa, koska siellä nää lapsetkin on saaneet alkunsa. Hintaa en nyt muista eikä oo vielä tullu laskua tältä kerralta.
Viimeks sain dopplerilla kuulumaan joskus 8+ viikolla.

Oho, aika aikaisin oot saanut kuulumaan :joyful: toivottavasti onnistuis yhtä nopeasti sydänäänten löytyminen niin sais mielenrauhan sit :bored:
 
Täällä myös yks helsingissä asuva maaliskuista odotteleva. Esikoinen on 1v7kk ja minä 31v. Ollaan vielä molemmat kotona tää kesä ja sit elokuussa alkaa esikoisella päiväkoti ja mun oli tarkoitus mennä töihin ja aloittaa opintoja avoimessa amkssa, mut saa nyt nähädä miten käy. Vielä ihan epätodellinen olo, kun eilen vasta uskalsin tehdä testin ja ei oo vielä mitään oireita tullut. Ei mulla tosin esikoisestakaan tainnut moneen kuukauteen tulla mitään, niin kai tää on normaalia.
 
Täällä myös yks helsingissä asuva maaliskuista odotteleva. Esikoinen on 1v7kk ja minä 31v. Ollaan vielä molemmat kotona tää kesä ja sit elokuussa alkaa esikoisella päiväkoti ja mun oli tarkoitus mennä töihin ja aloittaa opintoja avoimessa amkssa, mut saa nyt nähädä miten käy. Vielä ihan epätodellinen olo, kun eilen vasta uskalsin tehdä testin ja ei oo vielä mitään oireita tullut. Ei mulla tosin esikoisestakaan tainnut moneen kuukauteen tulla mitään, niin kai tää on normaalia.

Tervetuloa ja onneksi olkoon raskaudesta! :happy:
Noi oireet kyl vaihtelee aika paljon kaikilla.. mulla ei oo ollut viel muuta kuin väsymys ja hirvee nälkä.. nälkäkin tuntuu helpottavan onneks :shy: mulla on nyt 5+3.

Millä viikoilla oot nyt?
 
Dreamy18 kiitos, mulla on nyt 5+4, eli tiedä vaikka oltais samaan aikaan synnyttämässä, jos sinne saakka päästään!
Juu on kyllä niin eroja. Kyllä monet jo huomaa näillä viikoilla että on raskaana, ku tulee heti väsymys ja kropassa tuntuu muutoksia. Mun siskolla on joulukuussa la ja sillä on koko alku raskaus ollut pahoinvointia ja väsymystä.
Mulla tais esikoisesta alkaa vasta joskus 8 viikon aikoihin eka naama kukkimaan, sitten 10 viikon aikoihin jäätävä väsymys ja siihen päälle 4pv migreeni. Onneks ei tullut aikaisemmin, ku oltiin silloin alku vuos Aasiassa reissussa ja taisin olla jo lähemmäs 7-8 viikolla kun tultiin takas suomeen, siellä helteessä ei kyllä olis ollut mukava voida pahoin.
Nyt aloin heti epäileen että tääkin on tyttö, ku oon alkanut näin samanlain ku esikoinen.
 
Dreamy18 kiitos, mulla on nyt 5+4, eli tiedä vaikka oltais samaan aikaan synnyttämässä, jos sinne saakka päästään!
Juu on kyllä niin eroja. Kyllä monet jo huomaa näillä viikoilla että on raskaana, ku tulee heti väsymys ja kropassa tuntuu muutoksia. Mun siskolla on joulukuussa la ja sillä on koko alku raskaus ollut pahoinvointia ja väsymystä.
Mulla tais esikoisesta alkaa vasta joskus 8 viikon aikoihin eka naama kukkimaan, sitten 10 viikon aikoihin jäätävä väsymys ja siihen päälle 4pv migreeni. Onneks ei tullut aikaisemmin, ku oltiin silloin alku vuos Aasiassa reissussa ja taisin olla jo lähemmäs 7-8 viikolla kun tultiin takas suomeen, siellä helteessä ei kyllä olis ollut mukava voida pahoin.
Nyt aloin heti epäileen että tääkin on tyttö, ku oon alkanut näin samanlain ku esikoinen.

Niin, aika näyttää kun aika lähekkäin on laskettu aika meillä sun kanssa :happy: mullakin on esikoinen tyttö. Tällä kertaa vaan itse veikkaan poikaa jostain syystä :joyful: missä synnytit esikoisen?

Mulla uutena "oireena" nyt naaman kukkiminen :banghead: viime raskaudessa oli sama. Muuten sillonkaan ei ollut lähes ollenkaan pahoinvointia yhtä oksennustautia (ensimmäinen aikuiselämässäni) sekä yhtä aamuoksennusta lukuunottamatta. Tietty nyt voi asiat mennä toisin :p
 
Niin, aika näyttää kun aika lähekkäin on laskettu aika meillä sun kanssa :happy: mullakin on esikoinen tyttö. Tällä kertaa vaan itse veikkaan poikaa jostain syystä :joyful: missä synnytit esikoisen?

Mulla uutena "oireena" nyt naaman kukkiminen :banghead: viime raskaudessa oli sama. Muuten sillonkaan ei ollut lähes ollenkaan pahoinvointia yhtä oksennustautia (ensimmäinen aikuiselämässäni) sekä yhtä aamuoksennusta lukuunottamatta. Tietty nyt voi asiat mennä toisin :p

Synnytin kättärillä. Nyt ei oo niin väliä missä synnyttää, kunhan kätilön kans kemiat vaan kohtais. Esikoisen synnytyksessä oli ihan täydellinen kätilö, niin nyt tietty toivois samaa kätilöä, mut aika mahdoton toive
Mulla on taas ihan tyttö fiilikset, ku ei oo minkään näköisiä oireita. Mun siskoilla on vaan poikia ja kaikilla on ollut pahoinvointia heti alkuun ja myöskin mä olin ainut jolla iho kukkii ja yleensä tyttö raskaudessa useammin käy niin. Ei tietty voi verrata, ku jokainen raskaus on erillainen, mut vähän jotain samaa voi samoilla geeneillä olla.
Jostain luin silloin näitä uskomuksia mitkä liittyy tyttö/poika raskauteen ja mulla silloin täsmäs aika moni. Myöskin kiinalaisen kaleneterin mukaan oli tyttöennustus..nyt en oo kyllä ehtinyt edes miettimään tollasia vielä.
 
Täällä yks espoolainen, tarkoitus synnyttää Jorvissa. Esikoinen syntyi naistenklinikalla keskoisuudesta johtuen. Aivan ihana kätilö:)
 
Takaisin
Top