Esikoista odottavat

Niittipyssy

Kommentoinnin ninja
Eloäidit 2020
Ensimmäistä kertaa tässä veneessä? Onko aiempaa kokemusta lapsista vai mennäänkö ihan takki auki? Luetko oppaita vai kyseletkö konkareilta?

Tehdäänpä nyt tällainenkin ensikertalaisten vertaistukiketju ja tottakai kokeneempien vinkit ovat myös tervetulleita (:

Meillä molemmat aloittelijoita tässä aiheessa, vaikkakin molempien sisaruksilta löytyy lapsia ikähaarukalla 2,5-5,5v. Myös ystäväpiirissä on paljon pienokaisia, eli varmasti löytyy erilaisia vinkkejä ja näkökulmia tarvittaessa.

Onko muilla jo jotain hankittuna? Meillä on muutama vaate hankittu jo ennen plussaa ja plussan jälkeen ostin kirppikseltä yhdet housut mutta muuten odotellaan vielä (ja selaillaan tori.fi'tä jo päätettyjen hankintojen osalta).
 
Tässä kans yks joka on ihan hukassa.. Kummallekin eka, miehen sisaruksilla pieniä lapsia ja lisää tulossa. Muuten ei juuri ole kaveripiirissäkään lapsellisia :joyful:

Äitee oli pikku sukat ostanut, ja isännän kaveri kirpparilta kantorepun. Itse oottelen vielä varmistusta tälle, ja koitan toppuutella kun mies vouhottaa ihan liikaa:angelic: Eka neuvola olis viikon päästä tiistaina, sitä ootellessa.
 
Totaalisen hukassa myös! Ei ole pahemmin kokemusta lapsista, mutta jotenkin uskon, että vaistot opettavat. Olen aina ollut vähän kaikessa semmoinen, että asiat vain loksuvat kohdilleen. Yrityksen, erehdyksen sekä tukiverkoston kautta varmasti tulee opittua paljon.
Mä yritän hillitä itseäni hankinnoissa mahdollisimman pitkälle. Ainakin yli rv13 ennenkuin aletaan isompia riehua. Vaatekaapissa on kummitytön body, jonka äitinsä antoi "onnenkaluksi" kun ei enää mahtunut prinsessalle :dummy1: Muuta ei vielä tarvita.
Toki en tiedä lasketaanko se hankinnaksi, mutta kun menin valkkaamaan alkuraskauden vitamiineja, otin ne kalleimmat perustellen, että vain parasta meidän pennulle :rolleyes:
 
Ei ole pahemmin kokemusta lapsista, mutta jotenkin uskon, että vaistot opettavat. Olen aina ollut vähän kaikessa semmoinen, että asiat vain loksuvat kohdilleen. Yrityksen, erehdyksen sekä tukiverkoston kautta varmasti tulee opittua paljon.

Heh, veikkaan että täälläkin mennään just ton "pyhän kolminaisuuden" kanssa :D Ja tuo teijän onnenkalu kuulostaa ihanalta ajatukselta :Heartred


Ja tervetuloa foorumille Maewen! (:
 
Itse en usko ongelmia olevan vauvan kanssa elämiseen ja olemiseen - tähän harjoitusta saanut vuosien varrella melkoisen runsaasti ja ehkä ikäkin (reilu 30v) tuo jonkinlaista varmuutta? Mitään emme vielä ole hankkineet eikä olla edes lähipiirille raskaudesta kerrottu - jotenkin ehkä vielä itselläkin sulateltavaa, että nyt se vihdoinkin tapahtui!? Varhaisultraan ollaan tällä viikolla menossa ja jos siellä on kaikki kunnossa niin aletaan lähimmille asiasta pikkuhiljaa kertoa :Heartpink
 
Täälläkin omasta puolesta ensimmäistä, mieheltä löytyy vajaa 2v tyttö entuudestaan joka meillä paljon, joten hyvää harjoitusta tullut jo leasing-lapseksikin oon ristinyt sen jo ajat sitten..

Vielläkin oon vähän ymmälläni tästä nopeasta raskautumisesta. 31.5 poistin ehkäisykapselin ja 4.6 alko menkat ja plussasin 3.7 Ajattelin että poistetaan nyt ettå varmaan joskus syksyllä tärppää.. no tulipahan rauhallinen 4vk kesäloma...
 
Täälläkin ensimmäistä lasta odotellaan, toivottavasti tämä sujuu paremmin kuin edellinen raskaus. Kohta oltaisiin "paremmilla" päivillä eli ylitetty päivät millon viimeksi meni kesken. Tällä hetkillä eniten jännittää siis itse raskaus. Ja töissä kertominen! Siis apua! Vähän saa tässä arpoa miten kertoisi, työsopimuksen kestokin on tyyliin "niin pitkään kun on töitä", eli talvi on usein lomautusta.. Tosin jos/kun lomautus tulee niin tarkoitus olisi jatkaa samalla alalla, eri hommissa tosin harjoittelun parissa, josko saisin näytöt tehtyä sitten joskus.. Noo, eiköhän tässä asiat lähde rullaamaan jotenkin :D
Hirveästi tekisi mieli näperrellä kaikkea pientä kivaa jo, mutta jos vielä malttaisi ainakin kuukauden odotella.. Kun on noita pieniä vuotoja aiheuttamassa lisästressiäkin tämän sujumisesta.
 
Tervetuloa Uunä! Meillä tärppäs myös ekasta yrityksestä, vaikka en poikkeuksellisesti tuntenut minkäänlaisia ovulaatio-oireita mitkä normaalisti tunnen erittäin vahvasti. Ajoitus oli sitten vaan oikea :wink

Mozzarellalle peukkuja että tällä kertaa saatte pienokaisen syliin asti :happy:
 
Meillä kävi melko hätäseen myös. Huhtikuussa jätin ehkäsyn pois, siitä kk tuli menkat normaali aikaan, sitten kesäkuussa ei enää tullutkaan ja heinäkuun alussa tein testin :D en ihan näin äkkiä ajatellut plussaavani, siks tää on pienehkö slaagi..
 
Meillä kans eka tulossa, toisesta kunnon yrityksestä tärppäs. Sitä ennen pari kk:tta jo ajatuksella tulkoot, jos on tullakseen, mutta silloin ei ehkä osunut ovulaatioita päinkään :)

En olisi kans uskonut, että näin "helposti" onnistuu. Nyt vain sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee hyvin.

Väsymys on ollut järkyttävä viime päivinä, zzzZzzzzz :)
 
Täällä myös esikoinen ilmoitteli tulostaan tuossa juhannuksen tienoilla. Tänään varhaisultrassa tarjosivat lasketuksi ajaksi 2.3, mutta katsotaan, mihin LA tarkentuu myöhemmillä ultrakäynneillä. :)

Raskaus, synnytys ja vanhemmuus jännittää ajoittain melko paljon. Kokemusta pienistä lapsista ei juuri ole, vaikka niitä lähipiirissä onkin. Uskon ja luotan siihen, että kaikki sujuu hyvin, kun luottaa omiin äidin vaistoihin ja maalaisjärkeen.

Eniten ehkä jo etukäteen ärsyttää se, jos lähipiirin kokeneemmat arvostelevat tällaisen keltanokan tyyliä kasvattaa ja hoitaa lasta. Tiedän, että meilläkin lähipiirissä on henkilöitä, joilla on tarve neuvoa vähän kaikessa. Enkä tarkoita, ettenkö arvostaisi kokemusta ja viisaita neuvoja. Arvostan niitä silloin, kun itse pyydän niitä tai näen neuvomisrn tarpeelliseksi. No joo... tämä lienee turhaa etukäteisspekulointia. :rolleyes:
 
Täällä myös esikoinen ilmoitteli tulostaan tuossa juhannuksen tienoilla. Tänään varhaisultrassa tarjosivat lasketuksi ajaksi 2.3, mutta katsotaan, mihin LA tarkentuu myöhemmillä ultrakäynneillä. :)

Raskaus, synnytys ja vanhemmuus jännittää ajoittain melko paljon. Kokemusta pienistä lapsista ei juuri ole, vaikka niitä lähipiirissä onkin. Uskon ja luotan siihen, että kaikki sujuu hyvin, kun luottaa omiin äidin vaistoihin ja maalaisjärkeen.

Eniten ehkä jo etukäteen ärsyttää se, jos lähipiirin kokeneemmat arvostelevat tällaisen keltanokan tyyliä kasvattaa ja hoitaa lasta. Tiedän, että meilläkin lähipiirissä on henkilöitä, joilla on tarve neuvoa vähän kaikessa. Enkä tarkoita, ettenkö arvostaisi kokemusta ja viisaita neuvoja. Arvostan niitä silloin, kun itse pyydän niitä tai näen neuvomisrn tarpeelliseksi. No joo... tämä lienee turhaa etukäteisspekulointia. :rolleyes:

Mä muistelen jostain lukeneeni, että varhaisultrassa saisi nimenomaan kaikista tarkimman ajan selville? :)

P.s. Mäkin juhannuksen vietin nollalinjalla kun alkoi olla vähän fiilikset et josko siellä masussa joku olisi... :Heartred
 
Lääkäri ei ainakaan uskaltanut "luvata" mitään tiettyä ajankohtaa, kun kaveri on vielä niin pieni (ja liekkö ollut pikkukylän ultralaitekaan tarkimmasta päästä). Sai kahdella mittauskerralla parilla päivällä heittävän arvion ja antoi näistä sitten keskiarvon. :bored:
 
Viuhti--, helpointahan se nimenomaan on huudella vierestä :wink Itsekin olen syyllistynyt "toisten lasten kasvattamiseen" ja mistä vetoa että oman mukulan kohdalla tekee just ne samat virheet joista on aiemmin pyöritellyt silmiä :joyful:
 
En voi itsekään väittää, ettenkö joskus olisi seurannut tilanteita sivusta ja samalla miettinyt itsekseni, että "enpä kyllä hoitaisi asiaa noin". :hilarious: Varmasti moni etukäteen ajatuksissa käynyt kasvatusmalli jalostuu käytännön myötä. :)
 
No täällähän on sitten muillakin tärpännyt kohtuullisen nopeasti

Täällä myös Väsymysytä ja pahaa oloa jos tyhjä vatsa.. jostain syystä myös havaittavissa helposti ärtyvyyttä vaikka yritänkin sitä vähän hillitä parempi puolisko tuntuu huomaavan ärtyneen olon pelkästä väkinäisestä hymystä.

Jänskättää myös aikanaan töissä kertominen, miesvaltainen ala, n. 50miestä ja 3 naista. Avokki myös samassa firmassa... nään jo ne miljoonat vitsien heitot. Yritys pitää mahd. Pitkään salassa... saa nähdä millon kiinnittävät huomiota tupakan polton lopettamiseen
Ei kiinnostaisi olla jokapäiväinen töllistelyn ja ihmettelyn kohde..
 
Uunä, mulla sama eli lisäkseni yks nainen ja n. 30 miestä. Onneksi kyseinen nainen on mun hyvä ystävä ja hälle ajattelin kertoa aika piankin niin saa sitten vähän back-upia tarvittaessa. Pomollakin on alle vuoden ikäinen poika kotona että luulisi olevan ymmärtäväinen näiden asioiden suhteen (:
 
Mua ei niin pomo huoleta kun jokainen äijä näistä sikiää vuorotellen koko ajan itse melkein 4vuottta ollut jo töissä niin ei tuu huonoa omaatuntoa.

Mutta noi miesten jutut on aina kohtuullisen lame näissä asioissa.. taidan antaa samalla mitalla takasin ni eivät kauaa jaksa päätä aukoa
 
Mullakin miesvaltanen ala. Yks nainen taitaa mun lisäks olla, mutta lähinnä sitä ollaan ukkojen kanssa, mutta aika itsenäistä työtä pääosin. Tällä hetkellä hommia olisi luvassa kahdeksi kuuksi eteenpäin ja edellisellä työpaikallakin kaipailtaisiin.. Ei vaan mitään tietoa mistä alkaen ja kuinka pitkäksi aikaa siellä olisi. Sielläkin talvet yleensä hiljaisia.. Sinne jos soittelen niin on melkeinpä pakko samantien kertoa raskaudesta ettei tule yllärinä että jäisin melkein heti kohta jo pois. Sekin miesvaltainen tehdastyö, pari naista olisi mun lisäksi tuotannossa. Yksi vaihtoehto tietty olisi kanssa ottaa lunkisti kotona töiden loputtua kevääseen asti. :D Tapella työkkärin kanssa siinä samalla kylläkin..
 
No jos on rahallisesti mahdollista ottaa vähän rentoa niin mikäs siinä, itsekkin Ottasin

On tässä kesälomalla ollu aikaa pohtia että kun mulla aika fyysisesti raskas työ, (painavia taakkoja, n. 15-20kg kävelyä päivässä, yötyö)
Että kuinkahan pitkälle tuota jaksaa, valmiiksi tiedän jo että en voi loppuun asti siellä olla
 
Takaisin
Top