Kehu päivässä piristää

Vähä offtopic, mut mua hirvittää kun osa ihmisistä pitää lapsiaan tosi vanhoissa ja kulahtaneissa turvaistuimissa :sad001 mulla on yks ystävä, joka autoilee tosi paljon ja lapsilla on ikivanhat monella lapsella kiertäneet istuimet. Välillä voi hänen mielestään jopa matkustaa ilman istuimia (lapset alle 3v)..

Mäkin ostin käytettynä turvakaukalon naapurilta ja turvaistuimen luottaen siihen, että on kolaroimaton. Olen myös myynyt turvaistuimia eteenpäin ja toivon, että mua pidetty ihan luotettavana tyyppinä:grin

Mut mä oon nipo näis turvaistuin asioissa.
Nyt ostetaan varmaan uutena kaukalo.

Ei uutena ostettu kaukalokaan oo välttämättä mikään paras. Jos asiaan haluis perehtyä ni kattos ne törmäystestien tulokset. Suomessakin myydään hyvin suosittuja kaukaloja, mitkä on saaneet välttäviä tuloksia testeissä.
 
Ei uutena ostettu kaukalokaan oo välttämättä mikään paras. Jos asiaan haluis perehtyä ni kattos ne törmäystestien tulokset. Suomessakin myydään hyvin suosittuja kaukaloja, mitkä on saaneet välttäviä tuloksia testeissä.

Ei tietenkään uutena ostettu oo välttämättä paras, mut vertailukohtana vaikka uusi ja halpa turvakaukalo vs. yli 5v vanha käytetty kaukalo = lotttoisin et uus turvallisempi. Koko ajan nää kuitenki kehittyy ja uus ei ole ainakaan kaltoin kohdeltu.
Mut ite katon aina Autoliiton sivuilta turvaistuinten törmäystestien tulokset ja Plus-testillä on aika tarkat kriteerit myös! :)
Suosittelen näihin perehtymään, jos asia kiinnostaa.
Mua alko kyllä aikanaan stressaamaan toi turvaistuinviidakko:arghh:
Valinnanvaraa on ihan kauheesti monessa hintaluokassa, mut aina kallein ei ole turvallisin. Turvakaukalon valinta on viel simppeli homma verrattuna turvaistuimen valintaan:grin
 
Hyvä minä! Vihdoinkin sain maaliskuusta asti odottaneet 3kpl vallilan vihreet koivuverhot lyhennettyy liimanauhalla ja silitettyy ja ripustettuu ikkunoihin! :D On se vaa ihanaa ku energiat palautunu ja pahoinvointi hellittäny :)
 
Turvakaukalon valinta on viel simppeli homma verrattuna turvaistuimen valintaan:grin

Joo totta. Meillä oli turvaistuimen kriteerinä 360* pyörivällä isofix-jalustalla oleva. Silloin oli tosi pieni kolmiovinen auto. Eli jotta sais lapsen naama taaksepäin ni tuo oli ainut järkevä. Kun ei mikään suositeltukaan etuperin istutettava suojaa niskaa lainkaan kolarissa...
 
Joo totta. Meillä oli turvaistuimen kriteerinä 360* pyörivällä isofix-jalustalla oleva. Silloin oli tosi pieni kolmiovinen auto. Eli jotta sais lapsen naama taaksepäin ni tuo oli ainut järkevä. Kun ei mikään suositeltukaan etuperin istutettava suojaa niskaa lainkaan kolarissa...

Pakko tähän väliin vielä sotkea tätä ketjua ja kysyä sun mielipidettä:p
Oliko helppoa kolmiovisen auton ja pienen lapsen kanssa?:arghh:
Esikoisen aikaan mulla oli viisovinen ja nyt mulla on kolmiovinen kauppakassi!
Ajattelin vaihtaa koko auton, ku en tiedä miten saan takapenkille aina ängettyä turvakaukalon... ja isofixejä ei ole, joten myöhemmin turvaistuimen asennus selkämenosuuntaan taitaa olla pieni mahdottomuus?

Onneks toinen auto on isompi ja isofixeillä, mut tosi paljon käytän omaakin autoa ja mietityttää miten toi pikku purkki toimii pienen lapsen kanssa:grin
Onneks matkarattaat on niin pienet, et ne sentään aina mahtuis kyytiin:p
 
Siis meillä kaikki muukin on aika, noh, omalaatuista. Lyön vetoa, että asutaan yhdessä pienimmistä asunnoista mitä tulee (jouluna) nelihenkisen perheen :D. Eli ollaan totuttu vähän tällaiseen outouteen.

Meillä toimi pieni auto ja se oli vielä ainut. Mutta täytyy sanoa, että se on painajainen ilman isofixiä. Varsinkin isompien turvaistuimen kanssa. Sillon ainut vaihtoehto olisi tuoda lapsi vastakkaiselta puolelta kyytiin (jos on kasvot taaksepäin- istuin). Ja silloin vieressä oleva vauvan kaukalo olisi tiellä. Meillä tilanteen pelasti tosiaan se isofix ja myöhemmin se täyttä ympyrää kääntyvä turvaistuin.
Ja meillä on tosiaan ne kaksosrattaat-/sisarrattaat ostettu sen mukaan, että menee pikkiriikkiseen takakonttiin. Nekin on yhdistelmät ja hyvin taittui :wink
 
Heh, jaksoin eilen hyvin juhlia häitä pikku tunneille saakka. Selvinpäin olemiseen on jo hyvinkin tottunut, mut enää ei kymmenen aikaan tuu sitä tunnetta, et joku olis vetäny lekalla takaraivoon!
 
Itelläni oli 4-hengen perheautona aikanaan -84 vuoden Nissan Micra. Kyllä oli kiva pari muksua änkeä sinne, toinen kaukalossa ja toinen istuimeensa. :D
 
Mä leivoin niin hyvää raparperipiirakkaa:) kyllä kelpaa kahvitella! Mä oon ollu niin reipas koko viikon, et nyt on ihana lähteä vähän möksälle relaamaan. Ilmakin muistuttaa kesää, vihdoinkin!:)
 
Vähä offtopic, mut mua hirvittää kun osa ihmisistä pitää lapsiaan tosi vanhoissa ja kulahtaneissa turvaistuimissa :sad001 mulla on yks ystävä, joka autoilee tosi paljon ja lapsilla on ikivanhat monella lapsella kiertäneet istuimet. Välillä voi hänen mielestään jopa matkustaa ilman istuimia (lapset alle 3v)..

Mäkin ostin käytettynä turvakaukalon naapurilta ja turvaistuimen luottaen siihen, että on kolaroimaton. Olen myös myynyt turvaistuimia eteenpäin ja toivon, että mua pidetty ihan luotettavana tyyppinä:grin

Mut mä oon nipo näis turvaistuin asioissa.
Nyt ostetaan varmaan uutena kaukalo.
Meil on uusi kaukalo oliks toi nyt Britax Primo..joku sellanen, oli alennuksessa ja tuossa on telakka mukana.
 
Nam:) oon kans muutamaan otteeseen tehnyt, mut multa puuttuu sellanen hyvä ote niiden rypyttämiseen.. Ne ovat kyl kaikkee muuta ku sieviä:)
 
Olen ollut koko raskauden ilman karkkia eli pian 4kk. Tuli hormoonihuuruissa tehtyä semmonen lupaus itselle kun tein sen positiivisen ovulaatiotestin, että jos tästä kierrosta tärppää niin olen koko raskauden ajan ilman karkkia (eipä sitä silloin tiennyt että testi olikin positiivinen jo alkaneen raskauden vuoksi:grin). Jäätelöä ja pullaa syön kyllä eli mikään täys herkkulakko ei ole. Mutta asiaan! Huomasin nyt menneellä viikolla, että hampaitani ei ole vihlonut piiiitkään aikaan eli liekö tässä syy-yhteys ja siitä tuli tosi hyvä mieli:happy:
 
Takaisin
Top