Kohdun kasvukivut / liitoskivut

Selkä täälläkin paukkuu ja rutisee just esim. kylkeä kääntäessä ja asentoa vaihdellessa, jomotusta ja kolotusta yrittänyt öisin olla mutta toiminut esikoiselta hyväksi havaittu keino: Tyyny polvien väliin yöksi ja aah! Ihanasti lantion alue rentoutuu ja ei kipuile :Heartred
Mullakin ensimmäistä odottaessa tuli kivut paljon myöhemmin, nyt otin sitten ja varauduin tilaamalla vartalotyynyn nukkukaveriksi :happy:
 
Hyvä vinkki toi tyyny jalkojen väliin. Auttoi muakin esikoisen raskaudessa paljon.
 
Mulla on ny kaks yötä si-nivelet särkeny niin että tänään en päässy enää aamulla sängystä ylös ku koko selkä oli yhtä puuta. Istuun ei pysty ku häntäluuhun ottaa kipeetä ja lonkat on ku tulessa. Ei varmaan tarvi ens yönäkään kuvitella nukkuvansa :meh:

Lääkärissä ku kävin hakeen saikkulappua niin tuli siinä puhe ku mulla on femoralis(?)hermon pinne ollu aina välillä vaivana, että saan siihenkin piinaan varautua taas, uusii kuulemma herkästi raskaana.
 
Muokattu viimeksi:
Mä kävin sit eilen juoksemassa, rauhallista vauhtia, välillä kävellen. Siinä tuntui ihan hyvältä. Mut illalla/yöllä ja vielä tänään ollut jotain pientä kipua/tuntemusta/jomotusta/juilimista alhaalla, ehkä karvoituksen ylärajan kohdalla, siinä keskellä ja sit sivuilla. Ja vähän nivusissakin. Nämä varmaan liitoskipuja?

En uskalla enää juosta. Plääh.


Kokeilin viimeksi hölkkää noin 1.5km matkan öö joskus 2vk sitten, väliin kävely ja kokeilin uudelleen. EI tullut mitään, pakko oli muuttaa kävelyksi. Juili nivusiin ja alavatsaan ja jonnekin sinne suuntaan ensimmäistä kertaa ja tunsi myös ks paikoissa koko loppu illan ajan. Päättelin myös liitoskivuiksi. Koiratreeneissä kyllä kestää ottaa lyhyitä pari kymmenen sekunnin spurtteja ja kuntosalilla crostraineilla. Koiran kanssa tyydyn sitten kävelemään. Muita tuntemuksia ei liiemmin ole ollut, satunnaista liitoskipuilua mitä ilmeisesti kaikilla.
 
Mua nyt ihmetyttää, kun tuntuu että kaikilla on jotain liitoskipuja, kohdun kasvukipuja yms. inhottavia vaivoja ja mulla ei oo ollut minkäänlaisia! Ei sillä että sellaisia kaipaisin, mut mietin että onkohan kehitys ihan normaalia, kun missään ei tunnu.. (nyt varmaan kun tän kirjotan,niin iskee armoton jomotus jonnekin)
 
Mua nyt ihmetyttää, kun tuntuu että kaikilla on jotain liitoskipuja, kohdun kasvukipuja yms. inhottavia vaivoja ja mulla ei oo ollut minkäänlaisia! Ei sillä että sellaisia kaipaisin, mut mietin että onkohan kehitys ihan normaalia, kun missään ei tunnu.. (nyt varmaan kun tän kirjotan,niin iskee armoton jomotus jonnekin)

Ei mullakaan ole eikä esikoisestakaan ollut kun vasta vikalla kolmannella. Mutta ei silloinkaan mitään selkäkipuja vaan silkkaa liitoskipua vaan.
 
Mua nyt ihmetyttää, kun tuntuu että kaikilla on jotain liitoskipuja, kohdun kasvukipuja yms. inhottavia vaivoja ja mulla ei oo ollut minkäänlaisia! Ei sillä että sellaisia kaipaisin, mut mietin että onkohan kehitys ihan normaalia, kun missään ei tunnu.. (nyt varmaan kun tän kirjotan,niin iskee armoton jomotus jonnekin)

Mulla ei ollu esikoisesta muistaakseni muita oireita ku et vatsa kasvo.. nyt tuntuu et on kaikenlaista.. eli älä hätäile.
 
Ei mullakaan esikoisesta ollut muistaakseni mitenkää hirveitä kipuja jos ollenkaan. En muista kun siitä jo 6vuotta.

Ehkä ne on enemmän näillä ketkä odottaa jo useampaa kun kohtu taas venyy ja paukkuu.
 
Mulla tää oli odotettavissa että noi si-nivelet ottaa itteensä ku ne on vaivannu mua aiemminkin melko säännöllisesti. Mulla siis mm. yliliikkuvat nivelet jo valmiiks niin tuskin maltan odottaa mitä kaikkee vaivaa tulee ku nää löystyy tästä vielä entisestään. :shifty:
 
Mulla on eka tulossa, eikä ikinä mitään selkäongelmia, eli riippuisko ihan tähtien asennosta tms. Kasvukivut tulee parin illan/yön ryppäinä näköjään ja sit katoaa. Selkä on tasaseen tahtiin iltaa kohden kipee, mut onneks liikunta on auttanu ja yöt menee hyvin. On nää kyllä hanurista.
 
Mulla on nyt loppunut kokonaan taas. Outoa että oli niin kovat kivut ja sit loppui tosta noin vaan. Saapas nähdä miten jatkossa..
 
Mulla helpotti myös selkäkivut.. tosin oon käyttäny eri kenkiä. Vaikuttaiskohan se
 
Mä tiedän et mulla nää kivut jää sitten ku vauva syntyy. Sitä ennen on vaan kestettävä, ja näyttää joka kerta alkavan aikasemmin ja olevan pahempia :sad001 Pitäs yrittää jotain jumppaa ja keskivartaloa vahvistavaa tehä, jotta ois helpompi kestää. Ja joka aamu saa venytellä kylkiä ja selkää jotta pystyy toimimaan edes normaalin rajoissa :rolleyes:
 
Mua jomottanu alaselkään tän päivää säteilee väkillä pakaroihin ei tainnu si nivel tykätä eilisestä 400km ajosta :sad001
 
Mulla on nyt pari tuntia vihlonu alaselkään ja nyt vaihtui vasemmalle puolelle alas, ikävästi vihloo myös tohon pakaran seutuun + etupuolelle kävellessä.

Tuntuu et joku kääntäis puukkoa siellä! Esikoisen aikaan oli vaan selkäsärkyä, mä toivon et tää menis ohi eikä jäis vaivaksi. Ihan kamala tunne ja töitä olis koko viikonloppu! :arghh:
 
Mulla on nyt pari tuntia vihlonu alaselkään ja nyt vaihtui vasemmalle puolelle alas, ikävästi vihloo myös tohon pakaran seutuun + etupuolelle kävellessä.

Tuntuu et joku kääntäis puukkoa siellä! Esikoisen aikaan oli vaan selkäsärkyä, mä toivon et tää menis ohi eikä jäis vaivaksi. Ihan kamala tunne ja töitä olis koko viikonloppu! :arghh:

Mulla alkoi tänään kans tämmönen. Morjens miten tuskallista on pyöriä kaupungilla kun vihloo ja juilii selkään ja vasemmalle alavatsaan..
 
Mulla alkoi tänään kans tämmönen. Morjens miten tuskallista on pyöriä kaupungilla kun vihloo ja juilii selkään ja vasemmalle alavatsaan..

Mulla onneks seuraavana päivänä ei ollu enää :) eli lepolepolepo auttoi! Mut ikävää teki kyllä. Toivottavasti sullakin helpottais nopeesti :)
 
Mulla kipu pistää aivan järkyttävästi vasempaan pakaraan :sad001 jalka pettää alta kun kipu tulee niin voimakkaasti. Yöt on katkonaisia kun ei saa asentoa missä ei sattuis/jalka puutuis. Tähän lisänä jäätävä päänsärky nii aaaaettä :Heartred
 
Yhden yön jälkeen en ymmärrä kuinka olen aiemmin tullut toimeen ilman vartalotyynyä! Hitokseen hyvän asennon sai ja uni maistu :Heartred
Tavallista tyynyä saa asetella ja asetella ja herätessä asetella vaan tuon kun lykkää koipien väliin niin siellä on ja on vara jalkoja liikuttaakkin!
Tästä voimme päätellä että viimeyönä ei liitoskivut haitannut pätkääkään :thumleft
 
Takaisin
Top