Huolet / pelot

Jos sieltä ne viimeiset oli jo valumassa pois päin eikä siksi näkyny ultrassakaan enää? Toivotaan kovasti että on ihan harmitonta tuo vuotelu nyt. Tsemppiä! :Heartred Ja soita aamulla neuvolaan taikka suoraan sinne polille.

Toivotaan että on näin. Pienen sydän kyllä jumpsuttelee vahvasti,onneksi omistan tuon doblerin. Saa vähän mielenrauhaa. Torstaina on nva ja nva. Lääkärikin onneksi. Soitan kumminkin neukulle kun alkaa soittoaika.

Toivon että tää vuotaminen loppuisi ja pääsisi olemaan vähän huolettomammin. Pari vk niin lähdetään ulkomaille viikoksi.
 
Hippunen No se on hyvä juttu että sulla on doppleri ja sydän kuuluu niin saat mielenrauhaa. :)
 
Mä kyl suosittelen tota helsingin perhe-artea! Me käytii siel varhaisultrassa eikä 85€ ollu paha hinta!
Mietitään myös heidän 4D ultraa :)
Ei olis kallis sekään.

Toi paikkahan on yksityinen neuvola. Ultratessa he ei ota kantaa rakenteellisiin asioihin yms. vaan toteavat raskauksia ja mahdollistavat "halvat" vauvan ihastelukäynnit! :) mitään virallisia tutkimuksia eivät teee kun ei moisiin ole koulutusta.
Mut meille ainakin riittää nää ihastelukäynnit, kun julkisella puolella käydään nt- ja rakenneultra.

Aaa, okei. Siksi siis halvempi kuin moni muu 4D ultrapaikka? Ottaakohan ne kantaa sit rakenteisiin ja tutkiiko... Helsingissä ne on olleet tähtitieteellisissä hinnoissa ja kaveri maksoi yli 350€/käynti...

Mutta mitenhän ne tuolla perhe Artessa, ottaakohan ne kantaa ees sukupuoleen jos sitä ei näy kunnallisella? Joskushan se jää epäselväksi ja ei varmaksi osata sanoa. Niin silloin itse haluisin käydä yksityisellä ja mietin tota Perhe Artea kun ootte siitä puhuneet paljon hyvää
 
Rusina, ei vissiin ota Perhe artessa kantaa rakenteellisiin juttuihin. Mut en oo varma. Soita ja kysy?
Ne on kätilöitä...pitääkö sen sit olla lääkäri?

Onko sit paljon sellasia rakenteellisia juttuja joita ei saa tietää kunnallisessa rakenneultrassa?
Täytyy sit itekin harkita et pitääkö käydä jossain kalliimmassa paikassa.

Olin ajatellut/luullut että 4D on vaan siks et saa ihastella vauvaa :)

Sukupuolesta sanoivat Perhe Artessa näin, että jos vaikka vauva huonossa asennossa eikä saa kunnolla katottua/kunnolla kuvia, niin hintaan kuuluu uusi maksuton käynti.

Uskon että osaamisesta ei ole siellä sukupuolen katsominen kiinni.
 
Kätilöt kai ne ultraa kunnallisellakin puolella yleensä. En ollut tätä ees ennakkoon aatellut, mutta saatiin nt-ultran jälkeen kuulla, että meille tulee poikkeuksellisesti lääkäri ultraamaan rakenteet, kun on miehen puolella perinnöllistä sydänvikaa. Joudutaan tuo myös itse maksamaan, se kätilön tekemä ois kuulunut näihin maksuttomiin käynteihin.
 
Meillä täällä Oulussa sanottiin nt-ultrassa, että rakenneultran tekee lääkäri. Toivottavasti en muista väärin, mutta tällainen kuva mulle jäi..
 
Rusina, ei vissiin ota Perhe artessa kantaa rakenteellisiin juttuihin. Mut en oo varma. Soita ja kysy?
Ne on kätilöitä...pitääkö sen sit olla lääkäri?

Onko sit paljon sellasia rakenteellisia juttuja joita ei saa tietää kunnallisessa rakenneultrassa?
Täytyy sit itekin harkita et pitääkö käydä jossain kalliimmassa paikassa.

Olin ajatellut/luullut että 4D on vaan siks et saa ihastella vauvaa :)

Sukupuolesta sanoivat Perhe Artessa näin, että jos vaikka vauva huonossa asennossa eikä saa kunnolla katottua/kunnolla kuvia, niin hintaan kuuluu uusi maksuton käynti.

Uskon että osaamisesta ei ole siellä sukupuolen katsominen kiinni.

Siis en tarkoittanut, että kunnallisella ei katsottaisi jotain rakenteellista juttua ja sen tähden en menisi yksityiselle.
 
Ja kätilö ultrasi mielestäni molemmilla kerroilla edellisen kanssa Naistenklinikalla kun oltii
 
PHKS:ssä kätilö ultraa molemmissa ultrissa, ellei sitten ole joku syy sille että lääkärin tarvisi ultrata.
 
Kätilö ultraa ainakin Helsingissä kunnallisella lähtökohtaisesti, mutta ainakin aiemmin on pikkusenkin epäselvissä tapauksissa lääkäri joko tullu mukaan ultraamaan (jos ennakkoon jokin epäily poikkeamasta), varattu lääkärille oma ultra-aika suoraan tai lääkäri tsekannut ultrakuvat ja sen kautta päätetty tuleeko ekstra-aika. Näin siis ystäväpiirissä olleet vaihtoehdot ja oma kokemus. Omassa edellisessä raskaudessa rakenneultraan kutsuttiin toinen kätilö avuksi ja kun hän sai kaikki tarvittavat rakenteet näkyviin, kuvat laitettiin vielä lääkärille tarkistettavaksi ja kaikki sen jälkeen varmistettiin, että kaikki on ok.
 
Meillä täällä Oulussa sanottiin nt-ultrassa, että rakenneultran tekee lääkäri. Toivottavasti en muista väärin, mutta tällainen kuva mulle jäi..
Tehdäänkö sun ultra terveystalolla? Mun tietojen mukaan se ultraaja on kätilö. Sama ultraaja oli meillä viime raskaudessa molemmissa ultrissa (ja nyt ekassa ultrassa) .
 
Eikäku minä oon nyt varmasti ymmärtäny väärin. :D muistan kysyneeni nt-ultraajalta onko sama ultraaja rakenneultrassakin ja se sanoi, että ei kun joku toinen ja muistin vaan, että olis ollu lääkäri.. Mutta ei ilmeisesti ole. Keltanokka täällä huutelee! :D Keskusneuvolassa siis on ultrat :)
 
Meillä ainakin kahden ekan lapsen kohdalla Oulussa lääkäri ultrasi rakenneultrassa. Keskusneuvolassa. Ja niin lääkärineuvolassa puhui nytkin että kysyisin "sitten rakenneultrassa gynekologilta" kun kyselin jotain juttuja joihin ei osannu vastata.
 
Kävin äsken neuvolalääkärillä. Kerroin että mulla vuodot vaan jatkuu (vaal.pun/ruskea). Tehtiin sisätutkimus ja otettiin papa. Lääkäri sanoi että tosi vuotoherkkä mun kohdunsuu että kun työnsi instrumentin sisään niin heti alkoi kauheena vuotaan. Sit kun otti papan niin kirkasta verta valui.. lääkäri sanoi että selkeä vuotokohta näkyy kohdunsuulla joten ei syytä huoleen. Kun nousin hoitopenkiltä oikein valahti verta. Huh mikä kokemus. Lääkäri sanoi että itsestään tyrehtyy.
 
Kävin äsken neuvolalääkärillä. Kerroin että mulla vuodot vaan jatkuu (vaal.pun/ruskea). Tehtiin sisätutkimus ja otettiin papa. Lääkäri sanoi että tosi vuotoherkkä mun kohdunsuu että kun työnsi instrumentin sisään niin heti alkoi kauheena vuotaan. Sit kun otti papan niin kirkasta verta valui.. lääkäri sanoi että selkeä vuotokohta näkyy kohdunsuulla joten ei syytä huoleen. Kun nousin hoitopenkiltä oikein valahti verta. Huh mikä kokemus. Lääkäri sanoi että itsestään tyrehtyy.

Näkyikö ultrassa mitään? Tuo veri kyllä säikäyttää jos/kun tulee kunnon verta :/
 
Ultrattu ei nyt tällä kertaa mut viikko sitten kävin nt ultrassa. Siellä ei kohdussa näkynyt vuotoja ja ei aikaisemmissakaan ultrissa.

Juu kyllä tosiaan ihan kauheeta oli nähdä verta mutta lääkäri vakuutteli että vaaratonta.
 
Kyl myös Turussa ultrauksen tekee lääkäri. Tosi epäsosiaalinen, vanha mies, mut kyl sairaan pätevä.
 
Takaisin
Top