Synnärille lähtö

Synnärille lähtö on alkanut mietityttää. Just sanoin miehelle, että mulla ei ole sitten aavistustakaan milloin pitäisi lähteä, jos synnytys alkaisi kotona. Kaikki aiemmat kokemukset on käynnistettyjä ja viimeisin synnytys merkittiin kestoltaan 2h20min. Jos se pitäisi paikkansa, että aina vaan nopeammaksi menisi synnytys, niin jos ottaa huomioon matkan sairaalaan, nin mun olisi ymmärrettävä lähteä heti ekalla kipeällä supistuksella tai sit tietysti jos menisi vedet. Ja tästäkin ajoituksesta huolimatta saattaisi vauva syntyä autoon, koska matkaa on.. Ja ambulanssia olisi melko turha alkaa soittelemaan, nopeammin pääsee kun lähtee vaan itse ajelemaan. Saatoin kirjoitella tästä aiheesta jo aiemminkin, mutta tulipahan nyt mieleen taas.
 
Synnärille lähtö on alkanut mietityttää. Just sanoin miehelle, että mulla ei ole sitten aavistustakaan milloin pitäisi lähteä, jos synnytys alkaisi kotona. Kaikki aiemmat kokemukset on käynnistettyjä ja viimeisin synnytys merkittiin kestoltaan 2h20min. Jos se pitäisi paikkansa, että aina vaan nopeammaksi menisi synnytys, niin jos ottaa huomioon matkan sairaalaan, nin mun olisi ymmärrettävä lähteä heti ekalla kipeällä supistuksella tai sit tietysti jos menisi vedet. Ja tästäkin ajoituksesta huolimatta saattaisi vauva syntyä autoon, koska matkaa on.. Ja ambulanssia olisi melko turha alkaa soittelemaan, nopeammin pääsee kun lähtee vaan itse ajelemaan. Saatoin kirjoitella tästä aiheesta jo aiemminkin, mutta tulipahan nyt mieleen taas.

Melkein itse lähtisin heti, kun siltä vähänkään tuntuu, jopa kun epäilet sen käynnistyvän. Vähintään soitto ja ilmoitus sairaalaan, että etäisyyden takia tulette.

Jos ehtii esim vedet mennä niin soitto hätäkeskuksen kautta niin lanssi tulee vastaan tai tarvittaessa finnhems eli mediheli jolla on lääkäri mukana.

Vaikka jäisitte lanssin kanssa tienposkeen synnyttämään niin siellä on enemmän apukäsiä ja valmiuksia auttaa, kuin miehellä yksinään.

Tsemiä!
 
Niin :dead: ja mulla on sellainen fiilis, että jos mun mies jää ainokaisiksi apukäsiksi, niin se pöläyttää taatusti paniikissa vaan metsähallituksen puolelle tai joudun hoitamaan vielä tajutonta pyörtynyttä aviomiestä... heh

No, varmaan joutuis sen lanssin soittamaan joka tapauksessa. Mä kun olen nyt yksin kotona koko ajan ni ei oo sitä kuskiakaan :happy:

Me saatiin eilen jopa pinnasänky koottua! Ja nyt sitten olen pessyt vauvan vaatteita. Ne näyttää kyllä tosi pieniltä. En mä muista enää miten niitä vauvoja edes hoidetaan, kääk! :shy: Huomenna taas sairaalaan ihmettelemään et miten menee. Vauva on ollut nyt selvästi rauhallisempi ja liikelaskentaa joutuu tekemään jatkuvasti. Silti vielä toiveissa olisi se ihan luonnollisesti alkava synnytys. Käynnistäminen on ihmisrääkkäystä eikä se millään tasolla houkuta..
 
Takaisin
Top