Synnärille lähtö

Tasse83

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin, että ehkä tällaisenkin ketjun voisi jo luoda. Onhan heinäkuisia jo syntynyt ja ehkä alkukuun pirpanat päättävät tulla ajoissa. Mulla LA vasta loppukuusta, mutta esikoinenkin lähti tulemaan rv 37+0.

Jokin vastaava ketju oli esikoisen odotusajan ryhmässä. Siellä sitten pohdittiin, joko supistukset olivat oikeanlaisia, irtosiko limatulppa ja kaikkea muuta. Eri asia tietysti, jos tulee äkkilähtö tai jos kivut / tilanne on sellainen, ettei ensimmäisenä ole mielessä näpytellä tänne juttuja. Kiva kuitenkin kuulla toisten tilanteista... ja tarvitaanhan me pian jo oma ketju synnytyskertomuksillekin, jos joku haluaa jakaa.
 
Limatulppa asia täällä ainakin mielessä. Välillä tulee aika paksua kellertävää venyvää limaa. Jossain vanhemmassa ketjussa olikin mietitty voisiko se olla jo tuota..

Hyvä ketju @Tasse83
 
Mulla ei esikoisesta tullut ollenkaan limatulppaa. Vai olisko tullut sillon kun supistukset oli jo kunnolla käynnissä kotona, en muista enää niin tarkkaan :D Tosiaan sehän voi tulla jo viikkoja ennen kun uusiutuu kuitenkin.
 
Tasse tuliko lähtö yllättäen vai enteilikö olot sitä että vauva syntyy ennen laskettua? Itse toivoisin että synnytys lähtisi käyntiin ennen laskettua, tai siis ettei ainakaan menisi yli :)
 
Mulla oli esikoisesta todella korkea verenpaine ja paljon harkkasuppareita viimeiset kaksi kuukautta. Tuli kuitenkin yllätyksenä, kun kuului poks ja vedet meni sängyssä nukkumaan mennessä. En ajatellut, että niin aikaisin olisi tullut. Perätilan takia lanssilla sairaalaan ja sitten leikkuriin. Supistukset alkoivat melko pian vedenmenon jälkeen.
 
Okei, eli ei ihan perinteinen synnytys kyseessä. Itse olen pyöritellyt ajatuksia synnytykseen liittyen kun harkkareita eikä mitään muutakaan ole vielä ollut, toki nyt on vasta 33+1 joten vielähän niitä ehtii tulla.
 
Mulla ei tullut esikoisesta harjoitus supistuksia lainkaan ja syntyi 39+4. Synnytys alkoi ihan normaalisti supistuksilla. Limatulppa irtos viikkoa ennen.
 
Jostain taisin lukea, että limatulppa voi irrota hyvissä ajoin ja myös tekeytyä uudestaan jos paikat vielä melko kiinteät... ekasta lähti edellisenä iltana ennen syntymää, tokasta ei tietoo kun käynnistettiin raakileena 3vrk, kolmannesta lähti parina päivänä valumaan, supparit harvakseltaan.. voi siis mennä vielä päiviä tai viikkoja. (Kesäkuun lopun odottaja).
 
Täällä laukussa parit protskujuomat ja pussi pähkinöitä lähinnä isäntää varten, itse oon hieman huono syömään.

Tarvitseekohan maidon kerääjiä? Rintakumit oon pakannut.
 
Mie tarviisin.. Valuttasvat kokoaja maitoa... :shifty: muutan koht nudistilaan, että ei tarvi märissä olla
 
Mulla ainakin maidonkerääjät oli tosi hyvät! Viimeks olis ollut myös sairaalassa jo hyötyä niistä, kun sitä maitoa vaan tuli ja tuli.. Mut minne sen maidon niistä sitten oikeen kerää?
 
Mut jos ei tartte antaa lisämaitoa. Mietin et millä sen kotiin roudaa kun ei viitti poiskaan kaataa. Tai sitten vaan vuodatan ne liivinsuojiin :D
 
Meillä on ensimmäinen lapsi tulossa rv 37+1. En osaa yhtään sanoa onko ollu harjoitus supistuksia vai muuta elimistön valmistautumista, mutta välillä on menkkamaisia kipuja jokka aaltoilee.
 
Täällä odotellaan ensimmäistä ja eilisestä asti ollut menkkamaista kipua alavatsalla, alaselkä kipeä ja maha tuntuu olevan kova melkein kokoajan. Ihan outoja ja uusia tuntemuksia, aikaisemmin ei ole tällaisia ollut. Enteileeköhän jotakin? Vai tuleeko menkkakivut yhtäkkiä ja voivat yhtäkkiä mennä ohi? Nyt Rv 36+4
 
Täällä odotellaan ensimmäistä ja eilisestä asti ollut menkkamaista kipua alavatsalla, alaselkä kipeä ja maha tuntuu olevan kova melkein kokoajan. Ihan outoja ja uusia tuntemuksia, aikaisemmin ei ole tällaisia ollut. Enteileeköhän jotakin? Vai tuleeko menkkakivut yhtäkkiä ja voivat yhtäkkiä mennä ohi? Nyt Rv 36+4

Just tänään kysyin kätilöltä omista vastaavista kivuista niin vatasi, että paikat kypsyy/ pehmenee.
 
Ihan samanlaista jomotusta ja supistelua täällä. Melkein jatkuvasti supistaa, kun olen jalkeilla, välillä niin että täytyy pöytään nojata ja heijailla itseä. Alkoi tällaisena neljä päivää sitten. Viikkoja nyt 34+5, eli ei vielä pitäisi tulla... Kauhean mielelläni tietäisin, tapahtuuko tuolla jotain, mutta eivät varmaan ota polille tarkistukseen. Vähän mietityttää, uskaltaako sitä lähteä juhannukseksi mökille keskelle ei mitään. Kiva sitten lähteä sieltä kiireellä kesken kaiken. Ei kai sitä ikinä tiedä, milloin nämä päättävät tulla. Tuntemuksista huolimatta voi vielä venyä todella monta viikkoa.
 
Mulla ei supista kyllä ollenkaan, vaikka mitä tekisi. Jännä kun silti paikat pehmenneet ja kohdunkaula lyhentynyt. Sekä kohdun ulkosuu parille sormelle auki mikä on tavallista uudelleen synnyttäjille mutta ei mulla sellaistakaan ole ensimmäiseen neljään raskauteen ollut edes laskettuna aikana :grin

Nyt on muutaman päivän jotenkin ollut pakarat kipeät, niinkuin olisi käynyt jonkun treenin yhtäkkiä. Onkohan nämä nyt jotain, on kyllä kokoajan kipeät eikä mitenkään aaltoile. Mun äiti meinasi että ne on liitoskipuja kun lantio levenee mutta tiedän kyllä miltä ne perinteiset liitoskivut tuntuu eikä nämä ainakaan niitä ole mutta tiedä sitten mitä. Hassua kun noissa muissa raskauksissa ei ole mitään kipuja ollut niin ihmetyttää ja tietysti toivoo kaikesta että jospa tarkottais jotain :hilarious:
 
Takaisin
Top