Ihanimmat käsityöt vauvalle

Minulla tuli viikonloppuna tilattua kankaita. Kivoja kuoseja löytyi minusta Paapii, NOSH ja Selia verkkokaupoista. Kalliitakin kyllä olivat kuin mitkä, mutta kun en mikään käsityöihminen ole niin ajattelin nyt tehdä niistä muutamasta jutusta mitä teen niin sitten tosi kivoista kankaista :happy: Tosiaan ei ole paljon tullut ommeltua sitten yläasteen ja nytkin ajattelin kyllä (ainakin aloittaa) ihan tekemällä esim torkkupeittoja jne helppoja juttuja. Tosi hienoja vaatteitaki täällä ihmiset tehneet, Junibea erityisesti, mutta itsellä ei taida rahkeet riittää semmoisiin :wideyed:
 
Ihanan harmoninen, tykkään väreistä tosi paljon! Mitä lankaa peitto on?
 
Muokattu viimeksi:
Halipupu aivan ihana [emoji7] oliko vaikea tehdä? Harrastatko virkkamista muuten? Voitko laittaa mulle vaikka yksityisviestillä linkin ohjeeseen vai saikohan palstalle linkittää. Minkö verran meni lankaa?
 
Halipupu aivan ihana [emoji7] oliko vaikea tehdä? Harrastatko virkkamista muuten? Voitko laittaa mulle vaikka yksityisviestillä linkin ohjeeseen vai saikohan palstalle linkittää. Minkö verran meni lankaa?

Laitan sulle yksityisviestinä :) ei ollut vaikea ja ohjevideon avulla kyllä pääsi hyvin alkuun, aika vähäisellä kokemuksella sai tehtyä :) en oo siis juurikaan virkannut aiemmin.
 
Laitan sulle yksityisviestinä :) ei ollut vaikea ja ohjevideon avulla kyllä pääsi hyvin alkuun, aika vähäisellä kokemuksella sai tehtyä :) en oo siis juurikaan virkannut aiemmin.

Laittaisitko minullekin linkkiä ohjevideoon. Mitä lankoja käytit pupun tekemiseen?
 
Laittaisitko minullekin linkkiä ohjevideoon. Mitä lankoja käytit pupun tekemiseen?

Laitan viestinä kunhan ehdin tänään koneelle! :) Novitan Ipanaa käytin kun löytyi kotoa valmiina ja oli sopivan pehmeää, mutta sitä en ole kaupassa nyt hetkeen enää nähnyt :/
 
Ihana pupu Halipupu!

Ja Eloinen, tykkään kovasti sun tekemästä peitosta! Mulla on aika samanlaisella värimaailmalla työn alla myös isoäidinneliöpeitto, nyt tuli lisää inspiraatiota itsellekin saada se valmiiksi, kun näin sun peiton. :)
 
Laitan viestinä kunhan ehdin tänään koneelle! :) Novitan Ipanaa käytin kun löytyi kotoa valmiina ja oli sopivan pehmeää, mutta sitä en ole kaupassa nyt hetkeen enää nähnyt :/

Tuo Novitan ipanan valmistus on lopetettu jostain syystä :sad001 itsekin siitä tekemässä vauvan peittoa. Ostin yhdestä kaupasta kaikki harmaat kerät kun oli alennuksessa mutta vielä tarvisin kaksi kerää lisää mutta ei löydy mistään..
 
f7b6f1f36513e5726b5cf0b2093df2c7


Lankana Novitan Baby Wool mintun ja harmaan värisenä. Ei näy kuvassa mutta raitasukkiin tuli toiseen eteen ja toiseen taakse palmikko vahingossa, kiitos raskausaivot :wink
 
Ihanat! Mä kadehdin käsityötaitoisia!
Yleensä vaippavillikset lanoliinitetaan. Huopuvat monesti käytössä, jolloin eivät jousta enää niin hyvin. Keskeltä voi toki huovuttaakin, niin pitävät ehkä paremmin. Villaimut ovat aika kivoja ulommaisena, vaipan ja villahousujen välissä, jos tuntuu, että tarvitsee pitävyyttä. Onko nää hahtuvasta?
 
Ihanat! Mä kadehdin käsityötaitoisia!
Yleensä vaippavillikset lanoliinitetaan. Huopuvat monesti käytössä, jolloin eivät jousta enää niin hyvin. Keskeltä voi toki huovuttaakin, niin pitävät ehkä paremmin. Villaimut ovat aika kivoja ulommaisena, vaipan ja villahousujen välissä, jos tuntuu, että tarvitsee pitävyyttä. Onko nää hahtuvasta?
Ohjeessa oli et ekan kerran pesis koneessa. Aika vähän huopuivat. Nää on sellaisesta norjalaisesta kevyesti huopuvasta villasta. Ei pitäisi kutittaa, mutta pitää kokeilla käytössä. Ite oon aika herkkä kaikelle kutittavalle, joten en halua vaaviakaan kiusata jos yhtään näyttää häiritsevän. . . Lanoliinia pitäisi hommata vielä! Muoks. Nää oli muuten tosi helpot ja nopeat tehdä!
 
Tää ei välttämättä ole nyt käsitöitä mutta kun olemme hommanneet Stokke Daybedin kehdoksi ekoille kuukausille käytettynä niin mukana tuli vain yksi aluslakana enkä ole löytänyt lisää hausta huolimatta. Jotakin löysin ulkomaisista kaupoista mutta hinta reilu 30€ per aluslakana.

Eilen oli sit projektina valmistaa ovaalin mallisia aluslakanoita 2 kpl, ja lopputulos miellyttää ainakin omaa silmää :) hintalapuksi näille yhteensä 11€ + parin tunnin työ

IMG_4960.jpg
 
Takaisin
Top