Huolet / pelot

Mulla ei jännä kyllä ollu poikaa odottaessa niin pahana toi lirahteluvaiva kuin tytöistä ja nyt taas vaivaa on, joten siks veikkaan et tää ois tyttö :hilarious:
 
Meilläkin villi veikkaus heitetty ilmoille, josko tyttö olisi tulossa, mut eipä sen ole väliä kumpi tulee :) tulis vaa terveenä. Tääl heti otettu reeni käyttöön. Oon aina kuvitellut, et mun lihaksissa ei olis vikaa, mut toisin taas todistettiin:)
 
Tsemppiä muille kenellä verta vuotelee. Täällä kans tulee ajoittain kirkasta verta ja hyytymiä. Tähän asti sikiöllä kaikki hyvin. Mutta saa jännäillä että menis kaikki loppuun asti hyvin. Mulla vuotaa istukasta verta ja varsinkin raskaat liikkeet ja ponnistus saa veren vuotamaan.

Ps. Mä en uskalla käydä ees kakilla
 
Tsemppiä muille kenellä verta vuotelee. Täällä kans tulee ajoittain kirkasta verta ja hyytymiä. Tähän asti sikiöllä kaikki hyvin. Mutta saa jännäillä että menis kaikki loppuun asti hyvin. Mulla vuotaa istukasta verta ja varsinkin raskaat liikkeet ja ponnistus saa veren vuotamaan.

Ps. Mä en uskalla käydä ees kakilla

Luumua kaikissa olomuodoissaa vaan syöt. Synnärillä oli luumunektaria olisko ollu marlin. Oli erittäin toimiva ;D
 
Hmm.. koira hyppäsi eilen vatsaani vasten ja nyt vähän on huoli ettei mitään ole käynyt ! Isku ei ollut kova ja eikö tuo pikku tyyppi ole niin hyvässä suojassa että ei tuollainen vielä ole vakavaa ? :)
 
Enkelilapsi kannattaa yrittää käydä vessassa vaikka pelottaa. Mulle sanoi lääkäri että pelkkä ummetuskin voi laittaa vuotamaan (ei varmaan sitä istukkaa mut jonkun muun paikan). Mä olin vuotojen aikaan 5pv (pelon ja kovan vatsan takia) käymättä ja sit se olikin yhtä tuskaa. Nyt olen kuitulisää käyttänyt ja homma hoidossa.
 
Tyttöä odottaessa kans pari kertaa lirahti pissat housuun rajusti oksentaessa, myöhemmässä vaiheessa ei ollut lirahteluvaivoja kuitenkaan. Nyt ei ole tullut vaikka olen ahkerasti ollut yökkimässä. Että ihan normaalia.
 
Mulla oli eilen astetta huonompi päivä. Sairastan 1.tyypin diabetestä ja se on jo ollut osaltaan todella haastavaa tässä raskauden kanssa..
Eilen illan suussa tuli todella huono olo ja oksensin koko mahani tyhjäksi vessassa. Laatta lensi useampaan kertaan. Menin sohvalle huilaileen tämän jälkeen ja ajattelin, että mittaan sokerit kohta ja otan jotain juotavaa.

Seuraava muistikuva on kun mies ja ambulanssihenkilökunta herättelee mua. Mulla oli sokerit tippunut matalille ja mies ei ollut saanut mua enää hereille. Ambulanssi kun tuli niin oli niin matala, etteivät saaneet mittariin mitään lukemaa.

Onneksi heräsin pian glukoosin tiputuksen jälkeen, mutta jouduin päivystykseen muutamaksi tunniksi tarkkailuun. Lapset säikähti hirveästi. Koskaan ei oo taju lähteny näitten vuosien aikana vaan aina oon ollut tolkouissani vaikka joskus käyny tosi matalilla.

Säikäytti hirveästi ja toivottovasti vauvalla kaikki hyvin. Onneksi tiistaina neuvola, niin pääsee sydänääniä kuunteleen.
 
Hui kamalaa!! :O onneks selvisitte säikähdyksellä. Tsemppiä :)
 
Huhhuh kuinka hurjaksi mennyt Hypnolla! Onneksi miehesi oli paikalla hälyyttämässä apua :Heartred Toivottavasti saat pian arvot kohdilleen eikä toistuisi tommonen :/
 
Hui Hypno! Tosi hurjan kuulosta!
Ootko paljon lasten kanssa yksin? Mietin vaan et ny oli mies onneks apuna, mut entä jos sama toistuu ilman aikuista! :sad001 Olisko sulla niin isoja lapsia jo, että he osaisi soittaa häkeen/käydä naapurista hakee apua?
Varmasti säikäyttää kaikkia tuollainen. Voimia jatkoon:)
 
Mulla on ollut tähän asti (11+1) tosi helppo raskaus, mitä nyt vähän sellaista pahaa oloa, ja en jaksa tehdä mitään-moodia, mutta muuten.
On tyhmää pelätä sellaista mikä ei ole edes tapahtunut tai välttämättä tapahtumassa, mutta mua jotenkin pelottaa että kohta tapahtuu jotain ihan kamalaa, kun vielä sellaista ei ole tullut vastaan. Äidilläni oli melko vaikea raskaus minun kohdallani, jotenkin vain kokoajan odotan samaa.
Ja tietysti mielessä pyörii myös kaikki "mitä jos en ole hyvä äiti, mitä jos kadun lapsen saamista, mitä josss..." ajatukset. Niin outoa, koska välillä taas olen tosi onnellinen, ja varma siitä, ettei mitään pahaa voisi koskaan tapahtua. :smiley-angelic008
 
Onneksi mies oli tosiaan kotona ja huomasi missä kunnossa olen. Hänen piti lähteä lasten kanssa ulkoilemaan ja jättää mut lepäilemään, mutta onneksi tuli käymään vielä sisällä. Oli vaan ihmetellyt kun sätkin sohvalla, mutta onneksi apu tuli minuuteissa.

Oon kyllä miettinyt, että mitäs jos oon joskus yksin ja apua ei olekaan saatavilla. Täytyy huomenna soitella tuonne Naistenklinikalle missä tätä mun raskautta seurataan ja hoidetaan ja kysellä olisiko aihetta tavata erikoislääkäriä jo ennen heinäkuun lopussa olevaa seuraavaa ultraa.

Lasten kanssa juteltiin nyt vakavasti tuosta eilisestä kohtauksesta ja molemmat onneksi tietävät, että pitää soittaa 112 jos joskus käy niin, että äiti on tajuton. Tietävät mun diabeteksestä ja tyttö varsinkin oli eilen kovin huolissaan. Oli isältään kysynyt, että syntyykö se vauva nytten.

Onneksi lapset on jo sen verran vanhoja, että ymmärtävät ja osaavat hälyyttää apua. Poika täyttää 11 ja tyttö 8 syksyllä. Mies raukka taisi pelästyä eniten. Sanoi mulle eilen, että luuli mun kuolevan kun olin niin pelottavan näkönen sätkiessä ja hytkyessä.

Kiitos teille tsempeistä :happy:
 
Hui hypno84 minkälaisessa "jännityksessä" saatte elää! Onneksi sait apua ja toivottavasti pahoinvointisi alkaisi hellittää että saisit sokerit pidettyä tasaisena. :sad001
 
Mua vähän huolettaa kohdun myooma, joka oli viime ultrassa jo 7cm pitkä (ja3cm leveä). Oon kyllä googletellu että sellaset on ihan tavallisia ja kasvaa raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen yleensä pienenee/häviää...mut silti..se on samassa kohtaa kun istukka, ne on niinku vierekkäin (mahan ulkopinnasta katsoen eka myooma, sit istukka heti sen jälkeen). Pelkään että se häiritsee istukan toimintaa (vai onko se mahdotonta?). Tai jotenkin kasvaa ja vie tilaa kohdusta ja vauvalta.

Pitänee odotella ensi viikon neuvolalääkärille. Ultraako se vai onko vaan pintapuolista tutkiskelua?
 
Kuutio riippuu siitä onko teiän neuvolassa ultralaite vai ei. Jos on, niin todennäkösesti kurkkaa sillä kohtuun :) Jos ei niin tunnustelee päällisin puolin ja katsoo millanen on kohdunkaulan tilanne. Eli onko kiinteä, kiinni ja kuinka pitkä; jotta on sitten myöhemmin helpompi seurata muutoksia sillä alueella ja ennakoiko ennen aikasta synnytystä. Myoomaan en osaa kommentoida ollenkaan, kun ei ole niistä mitään kokemusta.
 
Mua vähän huolettaa kohdun myooma, joka oli viime ultrassa jo 7cm pitkä (ja3cm leveä). Oon kyllä googletellu että sellaset on ihan tavallisia ja kasvaa raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen yleensä pienenee/häviää...mut silti..se on samassa kohtaa kun istukka, ne on niinku vierekkäin (mahan ulkopinnasta katsoen eka myooma, sit istukka heti sen jälkeen). Pelkään että se häiritsee istukan toimintaa (vai onko se mahdotonta?). Tai jotenkin kasvaa ja vie tilaa kohdusta ja vauvalta.

Pitänee odotella ensi viikon neuvolalääkärille. Ultraako se vai onko vaan pintapuolista tutkiskelua?

Mun kaverilla oli kohdunkaulan lähellä ja istukan lähettyvillä. Loppua kohden alkoi heikentää istukan toimintaa ja suunnitellulla sektiolla leikattiin aikaisemmin.

Sulle ei mitään kontrolleja annettu?
Meillä on neukussakin ultrakoneet ja ultrataan nva lääkärissä sekä neukku tarvittaessa.

Mulla on hematooma seurannat naistentaudeilla.
 
Kiitos vastauksista Hippunen2 ja Bettie! En tiedä onko meillä siellä ultralaitetta. Ainakaan kahdella ekalla neuvolakäynnillä ei ole semmosta ollut käytössä. Täytyy ehkä esittää asia joka tapauksessa siellä kun menen ja näyttää vika yksityisen ultrakuva. Naistenklinikalla nt-ultrassa mainitsi myoomasta ja kai kirjasi sen tietoihin...

Tuo ei ole kohdunsuulla vaan ylempänä vatsan etuosassa. Aiheuttanut ilmeisesti ne kovat navan seudun kivut mitä mulla on ollut..
 
Kiitos vastauksista Hippunen2 ja Bettie! En tiedä onko meillä siellä ultralaitetta. Ainakaan kahdella ekalla neuvolakäynnillä ei ole semmosta ollut käytössä. Täytyy ehkä esittää asia joka tapauksessa siellä kun menen ja näyttää vika yksityisen ultrakuva. Naistenklinikalla nt-ultrassa mainitsi myoomasta ja kai kirjasi sen tietoihin...

Tuo ei ole kohdunsuulla vaan ylempänä vatsan etuosassa. Aiheuttanut ilmeisesti ne kovat navan seudun kivut mitä mulla on ollut..

Aika jännä ettei nt-ssä huomamnut ja katsonut? Varmaan jo kadonnut/vaaraton?
 
Siis nt-ultrassa mainitsi asiasta ja vissiin kai merkkasi ylös, mutten muista minkä kokoinen oli..ehkä 5cm

Nyt kun kävin kipujen takia yksityisellä, tsekkasi siellä ja mittasi koon...oli ehkä isompi ku nt-ultrassa..
 
Takaisin
Top