Oireita, oireita..

Mielenkiinnnosta kuuklasin, niin löytyi, tosin melko luotettavasta lähteestä, tälläinen.
Jos niitä pannuja omissa kaapeissa tai sukulaisilla lojuu, niin käyttöön vaan.

Tiiiu, Vaikea arvioida, mutta siis kyllä mulla ainenkin supistuskipu voi tuntua juuri vaan alavatsalla, esimerkiksi paineentuntuna ja sitten vihlaisuja. Koita levätä ja muista juoda paljon vettä!

Täälläkin on ollut huono päivä, liityn kerhoon!
Stressiä ja hammasta purtu.. Ei oo itkukaan kaukana ja nyt illasta supistelikin kipeästi kun keho on niin rasituksessa, osin pääkopan takia. :sad001

Tsemiä kanssasisaret, kohti parempia päiviä! :)

Minä pääsen hehkuttamaan että itsellä oli onneks tänään hyvä päivä :happy:

Kyllä voisin kuvitella, että nuo supistukset voi tuntua myös vain osassa kohtua. Itsellä esikoinen, kun syntyi niin supistukset tuntui anoastaan nivusissa eli ei periaatteessa edes kohdun alueella

Vuotaako teillä muilla ikenet lankauksen jälkeen? Mulla tulee verta ihan kunnolla, ja ei siis ole ennen raskautta tullut. Kuuluu ilmeisesti asiaan?

Vuotaako teillä muilla ikenet lankauksen jälkeen? Mulla tulee verta ihan kunnolla, ja ei siis ole ennen raskautta tullut. Kuuluu ilmeisesti asiaan?

Kyllä kuuluu asiaan. Sama vaiva täällä ja juuri suuhygienistiltä kysyin. :) Ei siis tarvitse olla mitään ientulehdusta tms että vuotelee.

Juu, kuuluu asiaan. Ihme kyllä itse olen siltä kuitenkin välttynyt, vaikka muutenkin on ollut heikommalla tolalla hampaiden hoito raskauden aikana, kun ei vaan pysty aina pesemään kunnolla, kun alkaa kyökityttää :( Hammaskiven muodostumisen kyllä huomaa, mutta jätän suosiolla suuhygienistikäynnin sitten synnytyksen jälkeiseen aikaan.

Hampaathan pitäisi nimenomaan nyt raskausaikana katsoa kuntoon että lapsi ei sais kariestartuntaa :)

Toki jos muuten on säännöllisessä hoidossa niin sitten ei tarvi mitään muutella

Oon kuullut, että sitähän raskauden alku vaiheessa suositellaan suuhygienistillä tarkistuskäyntiä (vielä kun vointi sallii siinä tuolissa istumisen), koska äidin suun bakteerit/ tulehdukset yms vaikuttais jo raskausaikana sikiön terveyteen...

Juu, onneksi on kunnossa muuten hampaat, kun normaalioloissa käyn puolen vuoden välein suuhygienistillä, hän kyllä kertoo sitten heti, jos näyttää siltä, että täytyy varata hammaslääkäriaikaa. Sähköhammasharja on kyllä ykkösjuttu mulle, tavallista harjaa en käytä enää juuri koskaan. Ja joka päivä kuitenkin pesen hampaat, joskus se pesu jää vähän liian pikaiseksi varsinkin takahampaiden osalta edelleen olotilasta riippuen.

Täällä on tainnut tänään olla harjoitussupistuksia, maha tuntunut siltä kuin olisi syönyt liikaa. Myös selkä reistaillut.

Äh, mun pitäisi varata hammaslääkärille aika. Yhdestä hampaasta on paikka lohjennut ja pitäisi se käydä korjauttamassa, mutta miten se ajan varaaminen voiki olla niin vaikeaa!!?? :oops:

Onko muilla ollut vatsan kosketusarkuutta? Jotain rapsuttelin tänään alavatsaa navan vasemmalta puolelta ja oikein säpsähdin kun tuntui niin ikävältä. Koko muu vatsan alue on ok, mutta tuo pieni kohta jostain syystä tosi herkkä ja tollanen pienikin kosketus tuntuu tosi ikävältä. :/

Juu kyllä on Lemonia täälläkin paikoin hiukan arkuutta. Ei siis muuten tunnu kipeältä, mutta kun raapii, niin tuntuu pientä arkuutta. Olisikohan se ihon venymisestä johtuvaa? Rakenneultrassa se anturikin tuntui ikävältä välillä, mutta en siinä tilanteessa osannut siihen sen kummemmin kiinnittää huomiota, kun oli sen verran mielenkiintoista seurata ruudulta sikiön toimeliaisuutta. Ultran jälkeen kyllä tuntui paikoin kipeältä jonkin aikaa.

Iho vissiin uusiutuu nopeammin. Mullahan on siis atopia, ja iho kuoriutuu aina hilseilemällä kasvoista, jossa ei mitään uutta, mutta nyt siis ihan pystyn nenänpään alueella ottaa ihosta kii ja repii kaistaleita irti ja en käsitä mistä tota ihoa riittää? :DD Oon kuorinut suihkussa ihan kuorinta-aineella ja ei vaikuta... Ällöä ja rasittavaa :D

Kaari, kiva kuulla etten ole tämänkään kummallisuuden kanssa yksin :happy: Tuossa iho-teoriassa olisi kyllä järkeä, mullakin toi maha pullahti esiin ihan yhtäkkiä niin oudompaa se varmaan olisi jos ei yhtään iho kiristelisi. Nää kipuilut aina vähän säikäyttää. :shy:

Agnes mulla kans tää atopia ollut tosi veikeä tässä raskauden aikana, moneen vuoteen ollut mitään oireita mut nyt sit senkin edestä. Ton nenän ympärillä olevan punotuksen/ näppylöiden kanssa oon jo luovuttanut, olkoon, ehkä se siitä joskus synnytyksen ja imetyksen jälkeen rauhottuu.. illalla kun riisuu mustat legginsit niin niiden sisäpinta on täynnä kuollutta ihosolukkoa :wtf: :D Mulla on kuoriminen vähän auttanut, käytän sellasta öljyistä kuorinta-ainetta mikä tuntuu kuorinnan lisäksi kosteuttavan tosi hyvin.

Onko muilla ollut vatsan kosketusarkuutta? Jotain rapsuttelin tänään alavatsaa navan vasemmalta puolelta ja oikein säpsähdin kun tuntui niin ikävältä. Koko muu vatsan alue on ok, mutta tuo pieni kohta jostain syystä tosi herkkä ja tollanen pienikin kosketus tuntuu tosi ikävältä. :/

Mullakin juuri vähän navan alapuolella vasemmalla, peukalonpään kokoinen alue joka tosi herkkä. Mistähän lie johtuu...

Agnes ja Lemonia, Sympatiani teille! Täällä myös atoopikko jonka iho on ollut ok vuosia ja oli myös esikoisen aikana mutta nyt ei sitten millään. Minullakin tuli kasvoihin ihottumaa nenän pieliin ja suun ympäristöön. (Sille oli joku nimikekin miksi tätä epäilin) Lisäksi mulla tulee sellaista nokkosihottumaa paukamina välillä sinne sun tänne.

Minulla on ollut myös tuota kosketusarkuutta mutta mulla on liittynyt aina supistuksien jälkimaininkeihin. Se arkuus kyllä tuntuu tuossa "ihon pinnalla", että en tiedä olisiko vain sattumaa ja johtuisikin juuri ihon venymisestä. Alavatsalla tämä siis.

Eilen ja tänää saanu taas todistaa kuin mössöks mun aivot on tän raskauden takia menny...

Oltiin tosiaan eilen lähössä Pieksämäelle ostamaan rattaita, ku just enne lähtöö rupesin ettimää kirjekuorta jossa oli mun valmistujaislahjaks saadut rahat joilla ne rattaat piti ostaa. Noh enpä sitä sit mistää löytyny ja ai että ärsytti nii paljo et oikee itkuhuusin täällä kämpässä et missä ne rahat oikee on. Saatiin kuiteki rattaat ostettuu, illalla sit katoin viel muutamasta paikasta mm. paperinkeräyspussista ettei se vaa olis siellä. Ei löytyny ei, olin jo ihan varma et ei niitä rahoja tuu ikinä enää löytymään.
Tänää sit mies oli käyny viemässä noi lehdet jne roskiksee ja huomannu sit sen kirjekuoren siellä jonku lehen välissä... Ai saakeli, en ois mä sitä ite löytäny millään, onneks löyty oli sen verra paljo rahaa siel. Miehellä onneks vissii pelaa noi aivot vähä paremmi :D

Täällä oli puhetta että onko vatsan arkuutta ollut, niin mulla kanssa oli jossain vaiheessa alavatsan arkuutta, lähinnä oikealla puolella. Niihin aikoihin oli myös paineen tuntua ja vatsa oli aika kova, mutta muutamassa päivässä ne meni ohi (tuolloin en pystynyt muuta kuin lepäämään). Nyt ei oo juurikaan mitään kipuja ollut, paitsi välillä rasituksessa sellaisia pistoja jotka sitten tahtia hidastamalla loppuu. Tosin paineen tuntua alavatsasassa on aina silloin tällöin ja maha menee kovaksi, mutta se ei ole häirinnyt normaalia elämää, vaikka wc:ssä käydessä on tuntunut siltä ettei uskalla käyttää mitää lihaksia :O :D En sitten tiedä, että onko ne niitä harjoitussupistuksia vai mitä oikein..

Mulla on nyt rv 21+6 ja tällä viikolla on ollut ensimmäisen kerran turvotusta..Vaikka epäilen että se suurimmaksi osaksi johtuu siitä etten ole täysin noudattanut ruokavaliotani. Olen myös huomannut ettei enään tunnu hyvältä nukkua oikealla kyljellä, joten en ihmettele että sitä vasemmalla kyljellä nukkumista suositellaan vaikka en ymmärrä että mistä se johtuu?
Mulla on myös siitepöly ja muita allergioita, mutta olen nyt selvinnyt iman allergialääkkeitä ja toivottavasti selviän loppuun asti :)

Joo kyllä tää raskaus pehmentää aivoja, mies aina puhuukin mun "raskausaivoista" :grin
Mut ei huh, Miksu onneksi rahat löyty! :nailbiting:

Siiru, Kovasti harjoitussupistuksilta kuulostaa, kannattaa kyllä levätä ja muistaa juoda paljon vettä! :)

Turvotus on löytänyt tiensä tännekin, sukista jää sellaiset skraidut ja samoin housuista. Missähän vaiheessa tätä turvotusta kuuluu tulla tai missä kohin se olisi sitten huolestuttavaa?

Takaisin