Oireita...

Mulla on nyt menossa 3 päivän hyvä päivä putki :) Pari kertaa on tullut näinä päivinä oksu, kun ruokavälit on päässyt turhan pitkiksi. Oon vähän sellainen että en tykkää kovin usein syödä, niin käy työstä tämä jatkuva syöminen. Parin tunnin välein saa olla koko ajan jotain ahtamassa suuhun oli nälkä tai ei. :confused:
 
Täällä onneksi pahoinvointi on helpottanut ja nyt ruoka taas maistuu, tulihan tuossa alun ajat elettyä lähes pelkällä mehukeitolla. :wtf:
Nyt ainoa on tuo tissien kanssa toimeen tuleminen. Oon pieni kokoinen ja yhtäkkiä D:n tissit, miettiä saa että mihin nämä ahtaa ! :woot:
Mies toki tykkää....:laughing005
Ja näyttää kyllä juuri siltä että olisin Virossa käynyt :laughing025

Jos pitää rintsikoita niin saa hammasta purra kun ottaa ne pois, tekee kipeetä mutta jos on kotona päivän ilman niin ei mitään ongelmaa.
 
Rintsikoista voin kokemuksesta kehua change:in imetysliivejä. Itsellä siis kohtuu iso povi. Nyt 75J menossa ja varmaankin kasvaa vielä koon kunhan maito nousee joskus. Urheiluliivejä en pysty nyt pitämään ollenkaan tulee rinnat todella kipeiksi niissä.

Väsymys on alkanut helpottaa samoin kuin pahoinvointi. Mutta nyt on alkanut häpyluussa olemaan todella muikeita liitoskipuja.
 
Suht Oireeton alkuraskaus ja nyt iski iskias kipu.. kävely suht vaikeaa :/ maha on jo aika iso (kaksoset) mitähän tästä tulee loppua kohten..
 
Tissiasiaa :p

Sain viime syksynä asiantuntevaa palvelua rintsikoita ostaessani ja tuolloin aikaisempi kokoni 70B/C todettiin vääräksi ja kooksi tuli 60DD. Nyt raskauden myötä menty ensin kokoon 60/65E ja tällä hetkellä jo 60FF/65F. Olen miettinyt, että mistähän ihmeestä löydän sitten sopivat imetysliivit, kun maito alkaa nousta?
 
Noi rintsikkakoot menee mielenkiintoisesti oikeissa liiviliikkeissä. Meen ehkä kans jossain vaiheessa ostaan jotkut kunnon liivit. Nyt sain siskolta pari löysähköä toppia, jotka ei purista, mutta nännit on niin arat, että tarvii jonkun paksumman kankaan, ettei ne oo hälytystilassa koko ajan. :shifty:

Onko kellään muulla tullu alun jälkeen vähän niinkuin menkkamaista vaimeeta kipua alaselän puolelle? Mulla on nyt ollu kahtena päivänä sellasta aaltomaista kipua ja paineen tuntua ja oon vähän huolissani. Nyt on rv 13+5 ja ultratessa selvis, että kohtu on taaksepäin kallistunut. Mistäköhän kipuilut vois johtua?
 
Yli kuukauden tauon jälkeen pahoinvointi palannut vkolla 18 :woot: En yhtään osannut odottaa, että tulisi takaisin ja vielä rajumpana kuin alussa.
 
Mulla nyt jo viikko tai jopa päälle tosi ihanan oireetonta. Toki väsyttää ja vielä vähän etoo, mutta pahimmat väsymykset ja pahoinvoinnit on vihdoin historiaa:smiley-bounce012 Niin vihaan kyllä tota pahoinvointia. Vieläkin oon jotenkin tosi hankala ruuan kanssa. Jos joku maistuu vähänkin ''omituiselle'' niin en pysty syömään :confused: Ruokavalio on kyllä koko ajan monipuolistumassa ja nyt pystyy itsekkin tehdä kotiruokaa :Heartred

Toivon että närästys, iskias ja liitoskivut pysyy mahdollisimman pitkään poissa mitä mulla oli esikoista odottaessa loppua kohden. Ei kivaa! :sad001
 
Iskiaskipu.. jalkakipu, selkäsärky.. siinäpä sitä oireita. Taitaa olla yleiskunto huono kun tässä vaiheessa fyysinen kunto pettää. Maha on kyllä iso jo nyt kaksoseten takia.
 
Nyt ollu muutaman viikon ilman suurempia oireita. Mitä nyt vatsaa vähän turvottaa iltasin :D
 
Mä kans aattelin, että eikös nyt pitänyt alkaa se oireeton, reipas, energinen, viriili toinen komannes! Mutta... edelleen on pakko vetää päikkärit, tissit sattuu, vatsa turpoo iltaisin palloksi, nälkä on kuolettava ja nyt tuli tuo alaselkäpainekipu... mutta oikeesti ei oo mitään kyllä isommin hätänä. Oon tosi kiitollinen, kun ei tullu pahoinvointia!
 
Mulla on ihan jäätävä ihottuma kaikkialla muualla paitsi alaraajoissa ja kasvoilla. On rakkuloita, petekioita ja muuten vaan kutisevia näppylöitä. Itse epäilen että kyseessä voisi olla PUPPP eli monimuotoinen raskausihottuma. Synnyttäessä sen pitäisi hävitä, mutta tässä on vielä ainakin 23 viikkoa jäljellä! :arghh: Pakko käydä työterveydessä pyytämässä lähetettä ihotautilääkärille, kun tän kutinan kanssa lähtee kohta järki. *raps raps* Riivaako tämä ketään muuta?
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ihan jäätävä ihottuma kaikkialla muualla paitsi alaraajoissa ja kasvoilla. On rakkuloita, petekioita ja muuten vaan kutisevia näppylöitä. Itse epäilen että kyseessä voisi olla PUPPP eli monimuotoinen raskausihottuma. Synnyttäessä sen pitäisi hävitä, mutta tässä on vielä ainakin 23 viikkoa jäljellä! :arghh: Pakko käydä työterveydessä pyytämässä lähetettä ihotautilääkärille, kun tän kutinan kanssa lähtee kohta järki. *raps raps* Riivaako tämä ketään muuta?

Mulla ei ihottumaa näy, mutta iho kutiaa koko ajan joka paikasta törkeesti!! Pakko kans torstaina neuvolassa sanoa asiasta, kun ei oo edellisillä kerroilla tämmöstä ollut. Aika inhottavaa, kun saa olla koko ajan raapimassa. :shifty:
 
Ai niin, mullakin on tosiaan torstaina neuvola. Täytyypä katsoa josko sieltä saisi hyviä neuvoja, tai sitten tosiaan sinne ihotautilääkärille. Minkälaisia neuvolalääkäreitä teillä muilla muuten on? Meillä on nuori nainen, joka ei valitettavasti tiedä oikein mitään ja on muutenkin ynseä. Ei selitä yhtään mitä tekee ja miksi. :confused:
 
Mulla kutiaa vaan maha, kai se venyvä nahka jo alkaa kutista. Muuten ihottumat on nyt aika hyvinä, kun vähän saa välillä sentään iho aurinkoa (keleistä huolimatta...).

Meidän neuvolalääkäri on sellainen 50+ täti, joka tekee päivän viikossa tuota ja loput yksityisellä lääkäriasemalla gynenä. Pitkä kokemus siis ja osaava on, mutta eihän sekään valitettavasti harvinaisemmista asioista niin tiedä (enkelin rakennepoikkeamaan liittyvät jutut yms).
 
Mulla on tällä hetkellä menossa todella oireeton vaihe (toki koko raskaus edennyt melko vähällä oireilulla) ja siksi tänään neuvolalääkärillä olikin helpottava kuulla ja nähdä kaiken olevan edelleen kunnossa.
Mieletön iskiaskipu iski viime viikolla, mikä meinas välillä saada jalat lähtemään alta, mutta akupunktiohoito rakkaan fyssariäitini toimesta auttoi asiassa ja nyt on taas selkä-pakara-jalkasektori lähes kivuton. Onneksi on apu lähellä myös vastaisuuden varalle, sillä iskiasoireet vissiin saattavat helposti vaivata läpi raskauden sen jälkeen, kun alkavat oireilla.

Mulla neuvolalääkäri oli nuori nainen, joka vain kyseli rutiininomaisesti "kirveleekö?kutittaako?haiseeko vuoto?" -kysymykset ja tuntui haluavan mut vaan äkkiä ulos huoneesta ja seuraavan sisään. Onneksi sentään sydänäänet ja pikainen ultratsekkaus tehtiin, että sai kirjattua ylös kaiken olevan kunnossa. Ei tosiaan osannut vastata juuri muihin kysymyksiin, kehotti vain soittelemaan oman neuvolan hoitajille, jotka osaa sitten kuulemma vastata :meh:
 
Mulle on iskenyt flunssa ja oon ihan kuollut. Ei edes ole niin kauheesti mitään oireita, mut voimat vaan ei riitä mihinkään... :confused::sad001

Muuten ei sit oikeen ole mitään oikeita. Silloin tällöin yksiessä tai niistäessä repäsee. Muuten ei ole edes raskaana oleva olo.

Neuvolalääkäriä ei oo vielä tässä raskaudessa ollut. Viimeksi oli kiva keski-ikäinen nainen. Eipä turhia lätissyt, mutta kyseli rauhassa ja selitti mitä tekee. Toivottavasti on sama tai joku mukava, vaikka harvoin sitä tulee lääkäriä normaalissa raskaudessa tavattua.:)
 
Onneksi ei tarvitse ja onneksi oma kätilö on vanhempi ja kokenut, huolellinen ja empaattinen. Kuunnellaankohan muuten joka neuvolakäynnillä tästä lähin sydänäänet? :Heartpink
 
Nyt on jo viidettä päivää aika lailla tuntunut painetta alavatsassa ja lisäks menkkamaista kipua alselkään molemmille puolille aaltomaisesti. Oon guugletellu ja neuvolaankin soitin. Maha ei kumminkaan kovetu. On vähän epämukava tunne käydä vessassakin. En oikein osaa selittää millainen tunne. Ihan kuin olis kohdussa jotain, joka tarvii kovasti tilaa... Niinkuin onkin.
 
Takaisin
Top