Oireita...

Mulla vaan edelleen jatkuu kipuilut alaselässä ja nyt myös alavatsalla. Menkkamaista painavaa kipua tulee sillon tällön. On jatkunut jo kolme viikkoa samanlaisena. Tulehdusta ei löytynyt, eikä lääkäri löytänyt sisätutkimuksessakaan mitään huolestuttavaa. Vatsalihakset myös vähän kramppailee. Eli ei oo mikään ihan superhyvä olo, vaan aika raskauttavaa on. Nyt rv 17. Eikö kellään muulla tunnu vastaavia kipuja?
Tuli mieleen tuosta vatsalihasten kramppaamisesta että voisiko olla jo kyse harjoitussupistuksista? Mulla oli niitä jo tällä viikolla (viikkoja 19+) yhtenä päivänä kun oli liian raskas päivä fyysisesti.
 
Mulla Lahja ollut vastaavaa nyt viimeisen viikon ajan ja harjoitussupistuksia lisäksi, nyt rv 20+3. Mulla myös pissanäyte puhdas ja perjantaina kohdunkaulan tilanne tsekattu ja siellä kaikki hyvin, joten menee mulla kohdun nopean kasvun piikkiin joka tässä kohtaa meneillään :-)
 
Okei. Kiva kuulla, että jollain muullakin. En oo ennemmin ollu raskaana, niin en voi varmaks sanoa, mutta kyllä ne krampit tuntuu ihan ylimmissä vatsalihaksissa ja pari kertaa vasen pitkä vatsalihas on vetäny kramppiin. Eilen oli kuuma päivä ja kävin aamulla jumpassa ja päivällä kävelin paljon, joten saatto olla liikaa vaadittu venyviltä lihaksilta.
 
Lahja: Ok, joo eiköhän noi lihaskramppeja oo ennemmin. Harjoitussupistus tuntuu ainakin mulla vaan semmoiselta kevyeltä kiristykseltä koko mahan alueella. Mullakin ollut nyt viimeisen viikon ajan enemmän alavatsatuntemuksia, semmoista pientä kivistystä, mutta ei varsinaista menkkamaista jomotusta. Selän puolella ei oo ollut mitään.
 
Mulla ruvennu selkä oireilemaan ja kipuilemaan, apua haettu fysioterapiasta. Sen ohjeilla sain syvät vatsalihakset ihan pirun kipeeks. Lisäks alavatsalihakset välillä kipuilee, vatsa alkaa vasta nyt näkymään, viikkoja 20+0 ja kasvaakin vauhdilla, niin veikkaan kipujen liittyvän tähän. [emoji4]
 
Mulla tosiaan vasta 17+2, mutta näitä kipuiluja on ollu jo kolme viikkoa. Ja parin viime viikon aikana on maha tullu selvästi esiin. Jos sama kasvu jatkuu, niin kivut tuskin helpottaa. Aattelin, että koitetaan pystyskö kinesioteipillä tukemaan alavatsaa/selkää, jos se vähän auttais oloa.
 
Uskallatko Lahja antaa teipata vatsaa? Siis sillä vaan ajattelin, että mulla ainakin on venynyt nahka sen verran herkkä, että en kyllä tahtois siihen teippiä, jos se pitää joskus irrottaakin.

Miten tukivyö?
 
Kokeilen ja katsotaan, miltä tuntuu. Oon joskus saanu ihottumaa kinesioteipistä jalkaan eli jos sellaista tulee, niin tietty sit ei voi jatkaa. Niin, ja muutama viikko sittenmaha kutisi kyllä eli iho varmasti venyy. Nyt on kutina lakannut ja sisäpuolen venytys ilmeisesti lisääntynyt.

Etsin kyllä netistä eilen tukivöitäkin, mutta melkein pitäs päästä ostaan jostain, missä voi sovittaa, kun koot ilmeisesti vaihtelee kovasti ja tämä oma kokokin on arvoitus.
 
Mulla on ollut pari päivää painetta alapäässä, mutta nyt kun keksin käyttää tukivyötä niin heti helpotti. Ihan naurettavaa, kun nyt on vasta rv 16 eikä mahaakaan ole kunnolla

No onneksi vain ajoittaista. Hyvin huomaa kun töissä nostelee, ettei kauhean hyvää tee.. pitää vähän ottaa kevyemmin. Töissäkään ei kukaan tiedä niin en viitsi kauheasti liikaa hidastaa..

Lantionpohjalihaksia olen alkanut treenaamaan, että alkaisi olo helpottamaan.
 
Mulla EHKÄ vähän helpotti, kun tajusin alkaa syömään magnesiumia. Saattaa olla, että muistakin syistä helpotti. Näistä vaiheista kun ei tiedä...
 
Täällä on ollut ihan hitonmoinen kylkikipu melkein 3 viikkoa :sad001 johtuu kai vaan siitä kun kohtu kasvaa ja hellittää kun saa vauvan pihalle, nice. Liike ja liikunta auttaa, istuminen kaikista pahinta.
 
Mullakin on välillä kylkikipua, tuolla kylkiluiden välissä. Etenkin raskaan aterian jälkeen tai jos joutuu istumaan kauan. Inhottava tunne, pakko ainakin opetella syömään vähemmän kerralla. :rolleyes:
 
Joo aivan sama homma, jos vetää ihan ähkyyn niin sit vasta sattuukin. Mutta kun ruoka on niin hyvää :D
 
Tuo syöminen on kanssa yks paha aamuviikkoina kun käy töissä ruokalassa syömässä niin aina tulee pupellettua liikaa ja liiian nopeasti. Petolllista syödä seisovasta pöydästä

Toivottavasti teidän kylkikivut helpottais ettei tarvitse koko loppuaikaa tuskailla
 
Mulla on tällä hetkellä oikein kunnon mix kaikkia raskauteen liittyviä vatsavaivoja. Heti kun syön vähänkin enemmän, iskee närästys. Jos en syö, alkaa pahoinvointi ja oksentelu. Lisäks ummetus vaivaa. Alkaa syöminen olla aikamoista tähtitiedettä että olo pysyisi hyvänä. Rv21+0 tänään että voisin jo tän oksentelun lopettaakin :confused:
 
Nyt on uutena oireena "maidon" tihkuminen rinnoista ja varsinkin yöllä. Mistähän sekin njohtuu..? Onko muilla ollu vastaavaa? :)
 
Kipsutin: joillain alkaa maidon tuotanto jo raskausaikana :) Mulla ei ollut vastaavaa ekassa raskaudessa, eikä toistaiseksi toisessakaan.
 
Mulla Kipsutin välillä tulee myös ihan itsekseen maitoa, on aivan normaalia :-)
Mutta puristelemaan/lypsämään sitä ei tässä kohtaa kannata alkaa kun voi aiheuttaa supistuksia.
 
Takaisin
Top