Sairaalakassi

Maatuska83

Piirimestaruustason postaaja
Marrasmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Ehkä hieman aikaista tälle, mutta tänne voisi kerätä kuukausien myötä infoa ja vinkkejä mitä sairaalaan mukaan ja minkä taas on kokenut turhaksi siellä kassissa. :)
 
Muokattu viimeksi:
Näistä on jo ketju :) löytyy varmaan edelliseltä sivulta ja siel oli jo aika hyvin jutustelua! :)
 
Niinpä onkin. :D En osannut poistaa ketjua niin vaihdoin aihetta.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla mukaan lähtee laturi, hammasharja ja -tahna, hiusharja, liivinsuojia, maidonkerääjiä, villasukat, parit imetysliivit ja omia mukavia vaatteita. Vauvalle sit tietty kotiutumisvaatteet ja turvakaukalo :) Mies voi tosin tuoda ne sitten kotoota kun ollaan kotiin lähdössä. Ja tietty äitiyskortti, lompakko ja puhelin, mutta ne on aina mukana viikon 35 jälkeen varmuuden vuoksi :wink Aika vähällä viimeksikin pärjäsin. Sairaalassa jos tulee sitten jotain tarpeita, niin mies voi hakea ja vierailijoilta voi pyytää :) Viimeksikin tuotiin niin paljon kaikkea herkkua ja tuomisia sairaalaan, että tuntui suorastaan muutto kuormalta kun lähettiin kotiin :p
 
Tää onkin hyvä ketju! :)

esikoisen aikaan olisin kaivannu luettavaa, kun synnytys käynnistettiin ja oli erittäin hidasta toimintaa. Puhelinta selailin, mut ei ollu sama asia.

Mut aika samat mitä Pookkana mainitsi!
Jotai pientä naposteltavaa vois myös laukkuun tunkea :grin
Kuulokkeet mahdollisesti musiikkia varten.
 
Itse en tarvinnut viimeksi kuin laturin,hammasharja&tahna,harja,suihkutarvikkeet. Mies toi vauvan kotiutumisvaatteet ,mulle myös kotiutumisvaatteet jotka olin jo kaukaloon laukkuun pakannut valmiiksi .

Koko reissu meni sairaalan vaatteissa :)
 
Mä kans olin sairaalan vaatteissa. Ja lähin niillä vaatteilla ku tulin (meinas tippua päältä..).
Lapselle oli kotiutumisvaatteet, itelle kännykkä ja laturi. Ja varmaanki hammasharja - oletan (en muista). Olin siel kuitenki 6 pvää..
Mies toi kaukalon ennen lähtöä. Ja joka päivä ku kävi ni toi hedelmiä/jogurttia tms mitä ikinä lie halusin sairaalaruoan lisäksi, joka on mun mielestä tosi pieni. Siis pienet annokset.
 
Esikoisen aikaan kassissa oli kamera, puhelin, laturit kumpaakin, tukkaharja, hammaharja + tahna, dödö. Tälläkertaa jätän omat vaateet pois, koska en niitä viimeksikään käyttänyt. Mukana myös oli omia siteitä, mutta käytin sairaalan. Ne sairaalan alushousut oli niin hyvät, että saatoin pistää niitä pari kassiin kotiinviemiseksi :D Samoin muutaman siteen
Mies toi sitten vauvan vaatteet jotka hän sai valita, sekä autoistuimen.
Minun vanhempani kävivät ja toivat herkkuja...
Joulupukki kävi laitoksella aattona ja toi vauvalle lelun. Esikoinen siis syntyi 23.12 ja kotiin pääsimme 25.12.
 
Mun mielestä sairaalan annokset oli oiken sopivia ja ruokakin hyvää:)

Olin kanssa sairaalan vaatteissa mutta omissa liiveissä. Siinä oli vähän kaikkea eritettä koko ajan niin oli paljon kivempaa heittää kaapu pyykkiin kuin kantaa pyykkejä kotiin. :) tosin välillä tuli vähän vilu maaliskuussa niin aattelin sen takia nyt ottaa vaikka villatakin ja verkkarit lisäksi.

Mä en lehtiä enkä semmosta kaivannut kyllä yhtään viimeksi. Käynnistyksessä aika meni sairaalan käytäviä juostessa ja synnytyksen jälkeen aika kului vauvaa hoitaen, ihaillen ja nukkuen. Vähän pläräsin nettiä käynnykällä ja se riitti oikein loistavasti.

Mä lähin eri vaatteilla sairaalasta kuin sinne tulin, koska maidonnousun takia tissit ei mahtuneet paitaan ja epparin takia housut ei tuntuneet yhtään hyvältä. :rolleyes:
 
Mä kans olin sairaalan vaatteissa. Ja lähin niillä vaatteilla ku tulin (meinas tippua päältä..).
Lapselle oli kotiutumisvaatteet, itelle kännykkä ja laturi. Ja varmaanki hammasharja - oletan (en muista). Olin siel kuitenki 6 pvää..
Mies toi kaukalon ennen lähtöä. Ja joka päivä ku kävi ni toi hedelmiä/jogurttia tms mitä ikinä lie halusin sairaalaruoan lisäksi, joka on mun mielestä tosi pieni. Siis pienet annokset.

Mä kävin ite hakemas jogurttia,hedelmiä ym jos tuli nälkä. Meillä niitä oli ihan siä yhteisessä tilassa jääkaapissa aina saatavilla. Sieltä sai myös mehua ym. Ettei nälkä pääse yllättämään. Yksi yö hoitau toi mulle leivän ja banaanin ku kierti yöllä ja kysy miksen saa nukuttua (nälkä :D )
 
Juu hippunen2, oli meilläki siel jotain, mut mulla oli jostain syystä ihan järjetön nälkä synnytyksen jälkeen etten viittiny sieltä kaikkee syödä..:wink
 
PHKS:ssä on ainakin mahdollista esittää toive isommista ruoka-annoksista, jos tuntuu et sillä peruskoolla ei nälkä lähde :)
 
Mäkin söin koko rahan edestä :grin Kävin hakemassa leipää ja hedelmiä ihan huoletta jos nälätti :)
 
Mä myös söin koko rahan edestä :p synnärillä on muuten huomattavan paljon parempi ruoka kuin sairaalassa muuten, ainakin mun kokemuksen mukaan :hungry:

Mulla oli viimeksi mukana:
Puhelin, laturi, kuulokkeet (oli turhat, pelotti etten kuule vauvaa jos ovat korvilla) hammasharja/tahna, omat alusvaatteet ja sukat.
Olin muuten koko ajan sairaalan vaatteissa, jälkivuoto oli nii kovaa etten halunnu laittaa omia vaatteita päälle sotkeutumaan.
Mies toi sitten mulle ja vauvalle kotiinlähtövaatteet ja turvakaukalon :)

karkkia, hedelmää ja pillimehua oli mukana synnytyssalissa, ja miehelle termarissa kahvia ja sämpylät :grin
 
Hygienia jutut, salmiakkia, lakua, unimaski silmille (ei ollu koskaa tarpeeksi pimee yöllä), villasukkia (kesällä ei saanu sukkia ollenkaa), kapalo vauvalle. Mies tuo kaukalon ja vaatteet vauvalle. Ite lähen niissä missä oon menny osastolle. Meillä oli kanssa tosi hyvät ruuat ja jääkaapissa koko ajan jugurttia ja hedelmiä. Mullakin tuli vuotoa niin paljon että omia alusvaatteita ei kyllä tehny mieli ekoina päivinä pitää.
 
Joo, ne seksikkäät harsopikkarit ja kunnon patukka siteet oli kyllä super hyvät ekoina päivinä! :grin Kotiin lähtiessä onneksi riitti jo ihan normaali maksi kokoinen side.

Omat sukat unohtui listasta! Ne sairaalasukat ilman kantapäitä on kauheat! :cool:

Eväitä meillä oli viimeksi tosi paljon synnytykseen, mutta yöllä oli suurin osa avautumisvaiheesta ja salissa oltiin jopa 2h ennen tytön syntymää, että aika vähälle jäi syömiset siinä vaiheessa. Tällä kertaa varmaan pakataan eväitä maltillisemmin ja mies sitten käy hakemassa jos vaikuttaa siltä että tarvitaan. :)
 
Mun piti ottaa sairaalakassiin kaikkea mut sain lopulta pakattua sinne ainoastaan kotiutumisvaatteet vauvalle kun tuli niin kiire sairaalaan et meinas eteiseen syntyä. Päällä oli ainostaan urheiluliivit ja ambulanssin huopa kun saavuin synnytyssaliin. Mies sit toi tavaroita perästä kun laitoin viestiä mitä puuttuu :D
 
Esikoisesta minulla ei ollut mukana kuin lompakko, kännykkä ja äitiyskortti. Tulikin yllättävä päätös, että täytyykin tarkistuskäynnillä jäädä sairaalaan.

Mies sitten toi myöhemmin hammas- ja hiusharjat, hammastahnan, laturin, kameran ja jotain omia vaatteitani joita en edes tarvinnut. Kotiutuspäivänä toi sitten kaukalon ja vaatteet vauvalle.
 
Voi olla et tällä kertaa en muuten ota vauvalle kotiutumisvaatteita mukaan vaan saa mies tuoda ku näkee koon. Esikko ku oli 54cm, ni se 50 body oli kohtalaisen fitti, ja se oliki ainoo kerta ku käytin mitään koon 50 vaatetta..
 
Takaisin
Top