Sairaalakassi

Mä jouduin jättää päälle ne sairaalan valtavat pikkarit, olin ostanut muka isoja pikkuhousuja, mutta olin niin kipeä ja se side oli valtava ettei ne mahtuneet :facepalm:

Mulla oli hygieniatarvikkeet, kotiinlähtövaatteet ja vauvan kotiutumisvaatteet.
 
Mulle tuli myös yllättävä sairaalaan jääminen, mutta olin jo viikkoa aikasemmin viikolla 35+0 pakannut sairaalaskasan niin että sinne voi vaan ne päivittäin käytössä olevat jutut sujauttaa ja menoksi. Olin sit hätähousuna ottanut varmuuden vuoksi sen sairaalakassin mukaan ja hyvä niin :p
 
Mulla oli viimeks mukana vauvalle oma unilelu, päällä olevat vaatteet (pärjäs kotiin takas) käytin sairaalas sairaalan kledjui, imetysliivit (kotiin mentäes, sekä liivin suojat), kännykkä ja laturi, vauvan kotiutus vaatteet. Tällä kertaa taidan ottaa kudotun liinan matkaan sairaalaan.
Mulla oli sen verran nopee synnytys et en olis sil synnytys ajal kyl mitään tarvinnu. Hyvä ku kerkes sukulaisil laittaa viestin et nyt synnytetää voi että kuinka on ikävä synnytystä! Se oli paras kokemus ikinä!

Muoks. Hammasharja ja tahna myös
 
Muokattu viimeksi:
Niin joo ja yx juttu oli mukana; harso mikä laitettii heti vauvan lähelle keräämään vauvan tuoksua,mies toi sen toisena pv kotiin koiria varten että oppii tuoksun ennen ku tullaan sitte vauvan kanssa kotiin.
 
Ei meinaa kyllä millään muistaa mitä oli viimeks mukana mutta siis sairaalavaatteita käytin kokoajan ja muutamat kotiutumisvaatteet oli mukana sekä hygieniajutut ja lompakko, puhelin ja laturi. Mulla oli myös mukana omat TOSSUT, ne oli parhaat. Vauvalle oli omat vaatteet kans. Mulla ei ollu yhtää nälkä eikä ruoka oikee maistunut.
 
Toi on kyllä tosi hyvä, jos on koiria Hippunen2 . Mä oon kuullu et on mies saattanu viedä kakkavaipankin koirille haisteltavaks, jotta tietävät mitä on tulossa :) Tärkeintä kuitenkin edes jollain tavalla valmistella lemmikit uuden perheenjäsenen tuloon.
 
Toi on kyllä tosi hyvä, jos on koiria Hippunen2 . Mä oon kuullu et on mies saattanu viedä kakkavaipankin koirille haisteltavaks, jotta tietävät mitä on tulossa :) Tärkeintä kuitenkin edes jollain tavalla valmistella lemmikit uuden perheenjäsenen tuloon.

Meillä kissat joutu ihan kylmiltään kohtaamaan esikoisen ja vanhempi kissa enemmän tai vähemmän mökötti 1,5 vuotta:oops:
 
Mä oletin et meidän tyttökissa alkais mököttämään ku tuotiin vauva kotiin mut onkin käyttäytyny niin hienosti :) Tykkää hengailla mun ja vauvan läheisyydessä tosin nyt menee karkuun ku lapsi on oppinu konttaamaan ja ottamaan hännästä kiinni :D
 
Mielestäni pakkasin viimeksi vähän, mutta oli silti liikaa tavaraa. Nyt en meinaa ottaa mitään muuta kuin hygieniatarvikkeet, TOHVELIT ja ehkä jotain naposteltavaa. Tosin viimeksikin tuntui, että sitä oltiin jatkuvasti syömässä synnärillä niin en kokenut tarpeelliseksi. Katsotaan. Ja tietty vauvan kotiintulovaatteet
 
Oon ryhtynyt miettimään että jos ottaisin jotkut omat, rennot sukat. Ne sairaalasukat pyörii aina ihan makkaralla jaloissa.
 
Minä mietin että nyt kun talvella menee niin vois itselle villasukat ottaa.
 
Todettu tarpeelliseksi:
-Dödö, suihkutuotteet
-omat sukat (sairaalan ei pysy jalassa)
-imetysliivit ja liivinsuojat
-laturi
-pampula ja pinnejä
-kosteuspyyhkeitä niin itselle kuin vauvalle
-harsoja
 
Mulla oli viimeksi omat vaatteet koko reissun (paitsi synnytyssalissa) ja meinasin ottaa tälläkin kertaa. Pyykkiä saa sitte mies kuskata, mutta mä tykkäsin enemmän olla omissa vaatteissa. Vauvalle pakattiin kaksi vaatevaihtoehtopussia ennakkoon, 50cm ja 56cm setit. Mies toi isomman setin sitte sairaalalle, kun ei tyyppi ois mahtunut pienempiin. :) Mulla oli pääasiassa myös omaa ruokaa mukana, mitä mies toi. Olen vähän... nirso ja lopuille allerginen, niin helpompi mulle syödä omia, kuin listata kaikkia allergioita. Eli vaatteita ja eväitä mulle, laturi ja hygieniavälineet... ainakin.

Jaa niin ja tukivyö mulla oli viimeksi mukana ja oli huippuhyvä, kun toi keskivartalon pito ei ollut ihan huippuluokkaa!!! :)
 
Ensimmäisellä kerralla oli itselle vaatteet ja kaikki muut hössötykset, mutta nekin oli kaikki ihan turhia romuja. Tokalla kerralla jouduttiin jäämään yllättäen käynnistykseen, ja laukussa oli ainoastaan hammasharjat ym, laturi ja limupullo. Niillä pärjäsi. Viime kontrolliynnillä oli sanottu, että koska vaan käynnistetään niin oli välttämättömimmät mukana. Mies sitten toi karkkia ym mukanaan. Vauvalle vaatteet tuotiin vasta kun oltiin kotiutumassa.
 
Mulla oli sairaalassa päällä pääosin paikan tarjoamat kuteet, mutta vieraiden tullessa vaihdoin semmosen helpon hm-maksimekon päälle. Jos löytyis saman tyyppinen, ostaisin heti varuiksi. :)

Ei ihan kassiin pakattavaa, mutta oon nyt pohtinut varaavani sitte syksyn äitiysloman alkuun ripsille kestovärjäyksen. Vaikken muuten meikkaa juurikaan, mulla on tapana ripsaria sipaista päivittäin. Ja se ei kyllä ollu siellä synnärillä mielessä :D
D
 
Muokattu viimeksi:
Minä värjään kulmat ja ripset itse, mutta ajattelin sellaista ripsipermistä ripsien pysyvämpään taivuttamiseen. Sillä saa jotenkin huolitellun näköisen. Tuskin tulee olemaan omissa intresseissä meikata kun vauva syntyy ja tosiaan on tuo taapero kaupanpäälle :D

Ja kaikki mitä ei tajua ottaa sairaalaan niin mies voi tuoda perästä. Ehkä ne mukavammat sisätossut, korvatulpat ja hygieniatarvikkeet ekana mukaan. Viimeksi jouduin jäämään käynnistykseen yhdeksi vuorokaudeksi ennen vauvan syntymistä ja silloin nuo lehdet ja muut oli ihan jees. Vauvan syntymän jälkeen ei osannut kaivata mitään tällaista
 
Mä en käytä ollenkaan meikkejä, en vaan ole oppinut käyttämään. Joskus teininä tietty yritin mut ei ollu mun juttu. Värjäsin kans ite jonku aikaa ripsiä, mut siitäkin oli liikaa vaivaa :D Sinänsä ihan kiva, kun ei esikollakaan(7v) ole mitään käsitystä vielä meikeistä ja siitä mitä ne on.

Mä oon käyttäny ihan sairaalan kuteita, mut omat sukat on ollu, ja neki harvoin jalassa siellä ku en tykkää sukista. Laturi ja puhelin tietty mukaan. Kotiutumisvaatteet oon laittanu pussiin kaukaloon, ja ne on kulkenu mukaan vasta kotiutumispäivänä. Hygieniatarvikkeet tietty. Sairaaloista kyllä löytyy shampoot ja saippuat, jos kestää niitä käyttää. Jos on yhtään herkkä iho ja päänahka niin ehdottoasti omat mukaan. Mä en oo kokenu tarvivani mitää viihdykettä siellä, nukkunu silloin ku vauvakin nukkuu ja muuten toinen onkii ollu koko ajan rinnalla :) Omia eväitä on ollu mukana, mut melkee jääny syömättä silti. Ennemmin oon käyny yölläkin osaston jääkaapilla hakemassa jogurtit yms. ja hedelmiä ja mehua on jatkuvasti myöskin tarjolla. Omat liivit ja liivinsuojat on ollu mukana. Jos tarvii lanoliinia, sitä saa pyytämällä näytepakkauksissa, joten ei tarvi sitäkään mukaan.
 
Takaisin
Top