Nt-ultra

Ihanan aikaisin teillä!
Mulla vielä 2viikkoa pitkää odotusta:arghh:

En kyl malta odottaa muiden nt-ultria! Aina yhtä jännittävää ootella ultrakuulumisia:p
 
Me saatii eilen lähete nt ultraan joka on 29.5 aamupäiväl :) pitkä aika viel odotella! Ja tottakai just sit sillon mulla aamuvuoro! Ku muuten AINA on iltavuoro ollu just maanantaisin! Pakko yrittää vaihtaa työkaverin kaa, en haluu viel kertoo ni toivottavasti vaihto sopis hyvin :) ja mieski joutuu miettii millä verukkeella poistuu taas töistä hetkeks ku oli neuvolassaki, muka hammaslääkäris :D
 
Hei! Meillä nt-ultra 23.5. Pelottaa ettei kaikki oo hyvin :sad001 ootteko käynyt niissä verikokeissa siköseulontoihin liittyen? Mitkä teidän hcg-b ja papp-a arvot on?
 
Hei! Meillä nt-ultra 23.5. Pelottaa ettei kaikki oo hyvin :sad001 ootteko käynyt niissä verikokeissa siköseulontoihin liittyen? Mitkä teidän hcg-b ja papp-a arvot on?

Älkää vaan ruvetko vertaileen tai googletteleen noita verikoe-arvoja!! Ette saa muutakun stressiä ja pelkoa aikaiseksi (puhun kokemuksesta). Ne on niin yksilöllisiä eikä tarkoita yksinään yhtään mitään, vaan lääkäri arvio aina kokonaisuutta johon kuuluu niiden arvojen lisäksi mm. nt. ultran tulos ja äidin ikä yms. :)
 
Mä en oo vieläkään saanu sitä aikaa :sad001

Mäkin oottelen vielä aikaa. Olin neuvolassa vajaa 2vk sitten pe, ja käskivät soittaa 2vk päästä jos ei aikaa ole tullut. En oikein ymmärrä miksi on näin hankalaa, eikö se ole vain että vapaa aika katotaan järjestelmästä?! :bored:
 
Google kannattaa sivuuttaa näissä raskausjutuissa ensimmäisenä. Aiheuta muuta turhaa stressiä kun alkaa selaileen[emoji16]
 
No jo on vaikeaksi tehty teillä joillakin tuo ultra-ajan saaminen :eek: Mikähän siinä sitten on, ettei ole pystynyt varaamaan neuvolassa aikaa. Meillä onnistu niin, että neuvolassa varattiin tosiaan nt-ultra ja seuraavat neuvolakäynnit heinäkuuhun saakka. Päivätki sai vielä itse toivoa sopiviksi.
 
Meilläkin neuvolasta laittavat lähetteen sairaalalle nt-ultraan ja sieltä tulee sitten kutsu postitse kun aika on selvillä. Neuvolasta on nyt 2 viikkoa eikä vielä oo kutsua tullut :) seuraava neuvola käynti on kyllä jo varattuna juhannuksen jälkeen :)
 
Täälläpäin soitetaan itse sairaalaan ja varataan nt ultra. Mäkin soitin nyt tiistaina ja heti ens viikolle ehdotettiin. Sillon viikkoja 10+6 mut totta se ei liian aikaisin oo kun hoitaja itse tuota päivää ehdotti ja tiesi paljon sillon on..
 
Täällä veriseulat viimestään 11+6 ja ultra sitten 12+0-13+6 viikoilla. Mulla on ultra 23.5 jolloin 12+2(neuvolan mukaan) tai 12+1(ar-ultran mukaan) ja labrat 11+3 tai 11+2.

Ja tosiaan niitä veriseulan arvoja ei kannata edes katsoa yksistään, kokonaisuus merkitsee.
 
Täällä myös, että neuvola laittaa lähetteen ja sairaalasta laittavat postiin kutsun. Neuvola oli 27.4 ja vielä ei ole kirjettä tullut :sad001 Yritin omakannastakin kattoa, että jos sieltä näkis, mutta ei sieltä taida nähdä varattuja aikoja :confused: Pitää huomenna yrittää soitella sen ajan perään jos ei tässä tänään tai huomenna kopsahda postiluukusta sisään. :shifty: Kumminkin perjantaina on jo 11+0, niin alkaa tulla jo kohta kiirus.
 
Täällä myös, että neuvola laittaa lähetteen ja sairaalasta laittavat postiin kutsun. Neuvola oli 27.4 ja vielä ei ole kirjettä tullut :sad001 Yritin omakannastakin kattoa, että jos sieltä näkis, mutta ei sieltä taida nähdä varattuja aikoja :confused: Pitää huomenna yrittää soitella sen ajan perään jos ei tässä tänään tai huomenna kopsahda postiluukusta sisään. :shifty: Kumminkin perjantaina on jo 11+0, niin alkaa tulla jo kohta kiirus.

Soitin neuvolaan ja sanoivat että odottelisin vielä ens viikon alkuun ja soittaisin vasta sitten (Naikkarille). Ja että aika hyvin todnäk tässä vielä tulee lähipäivinä. Mulla huomenna 11+0. Mut siis miksi sillä on kiire? Pitääkö käydä tiettyyn aikaan mennessä?
 
Niin ja mäkin tsekkasin omakannan. Löysin mun seuraavan neuvola-ajan sieltä vai oliko se se asiointi.hel.fi?! Enihau, neuvola-aika oli mutta ei nt-ultraa.
 
Siis 11+0-13+6 pitäis käydä ja viimeksi muistaakseni sain ajan parin viikon päähän kun se kutsu tuli. Että jos kutsu tulee vasta 12+0 paro viikon päähän. Ja sit kehittelen jo päässäni skenaarioita että se aika on jo mulle varattu ja korje hukkunut postissa:grin:rolleyes:
 
Takaisin
Top