Plussa vai ei?

Ihanaa että muutkin näkee! Mulla on tissit kihelmöinyt kaksi yötä ja tosiaan viiva on luonnossa punainen [emoji4] Joku oli kommentoinut aikaisesta testailusta (sallahaa?) ja olen itsekin sen kannalla että odottelisin pidemmälle mutta aamuinen oksennus sai toisiin aatoksiin [emoji23]

Testaan huomenna aamulla uuden [emoji173]️

Debillä näen ihan haalean haamun ainakin![emoji173]️

Siis juu, tänne muuten ladatessa kuvan, saa olla aika punainen viiva et väri näkyy! omalla kokemuksella, kun livenä näkyy olemattoman vähän väriä tai vaaleanpunainenkin viiva, niin usein täällä näkyy harmaana o_O

Ite kans hoksaan kun sitä plussaa toivoo kauheana niin joka testissä melkeen löytyy viivanpaikkaa kun nää nykytestit on mitä on. Joka kuukausi päätin että nyt en usko enää/nyt en testaa liian aikaisin/nyt katson vaan selkeät tulokset plussaksi mutta aina sitä sortui ajattelemaan että entä jos? Toivon hartaasti kaikille täällä plussaa, mut itse niin monesti karvaasti pettyneenä yritän pitää kommentoinnin sellaisena etten turhaa toivoakaan anna. Esim katan testissä mielestäni selkeä plussa niin uskaltaa onnitella. Toki muillakin saattaa olla plussan alkuja mutta vaikea niitä vielä plussaksi tulkita. Testeissäkin on eroja mutta jotenkin se plussa on aika selkeä kun se tulee. Vielä kerran jokainen teistä ansaitsee plussan ja vielä se sieltä tulee ellei jo ole pieni kyydissä <33

Unicorn, en nää kun korkeintaan viivanpaikan kun ei väriäkään näy, mutta jos epäilyttää niin pistäsin voiteena. Mutta vielä on toki mahdollista että tilanne muuttuu, kerta menkatkaan ei oo vielä myöhässä.

Deb en valitettavasti nää mitään. Oon kans samaa mieltä mannikan kanssa, että keskeytyneessä keskenmenossa kuitenkin hormonitasot nousee jo sen verta että tulee ihan selvä plussa. Epäiletkö siis sulla olleen valekuukautiset ja mahdollinen raskaus olisi keskeytynyt vasta niitten jälkeen?

Pienitimantilla ja Mirellalla näkyy ehkä jotain, viivanpaikka ehkä?

Katalla kyllä puolestaan haamuilee selvästi :)

Mä oon siis samaa mieltä sun kanssa, enkä oo sinänsä juhlinukaan haamuja. Mulla ihan luonnossa näkyny haaleen punasena ne haamut, mun kännykässä on vaan niin hyvä kamera, että se poistaa "värivirheet", joten kun se haalee viiva tulee, kamera luulee että se on värivirhe. Esim tässä:

IMG_20170502_162128~2.jpg

Tuossa oli vielä selkee vaaleenpunanen viiva, mitä kamera halus sit muokata omin päin.

Tuokin tuli sen vuodon jälkeen, ja sen takia ajattelin että meen käymään lääkärissä, kun ei oo ainakaan vahvistunu.

Tahdoin selventää :)

Ja siis selvennyksenä vielä että oma asennoituminen perustuu tälle lähemmäs 2v aikasille kokemuksille, mitä täällä Vaun foorumin eri ketjuissa on tullut pyörittyä, joten on aika paljon kaikenlaista tullut nähtyä. Jos ei äppiä käyttäville allekirjotus näy niin itellä todettu 8/15 kkm rv 7+4 (alkio vastasi 5+6 eikä sykettä), nykyisin pian 9kk tytön äiti eikä omien viivojen kyttäily oo vielä toistaiseksi omalla kohdalla ajankohtaista :) Ei sulje pois etteikö toisten viivoja ois mielenkiintoista tutkia :D

Muokattu viimeksi:
Onmea plussanneille. Mä voin kertoa tuosta tuulimunasta. Minulla on yksi sellainen ollut. Menkat oli myöhässä joten tein testin joka sitten näyttikin vahvaa kahta viivaa. Alkoi normaalit raskausoireet ja olin onnellinen uudesta raskaudesta. Kävin neuvolassa ja raskautta seurattiin aivan normaalisti. Kunnes yhtenä yönä heräsin siihen kuin jotain olisi vuotanut. Menin vessaan ja säikähdin todella paljon, tuli hyytymiä ja verta. Mieheni oli tuolloin työkurssilla. Soitin anopille ja hän tuli avuksi. Siitä sitten äkkiä lääkäriin. Lääkäri sanoi, että minulla on keskenmeno. Hän laittoi minut yöksi kotiin ja sanoi että aamulla tehdään kaavinta. No, enhän sit saanut yhtään nukuttua. Itkin yksin koko yön. Aamulla taksilla sairaalaan ja kaavintaan. Toimenpiteen jälkeen lääkäri tuli luokseni ja kertoi, että minulla oli ollit tuulimunaraskaus.
Tällä haluan kertoa sen, että jos vähänkään epäilyttää että kaikki ei ole niinkuin pitäisi niin käykää lääkärissä.
Tsemppiä kaikille ihanille naisille ja onnea yritykseen.

Muokattu viimeksi:
Ja joo Deb toki erilaiset kamerat ja näytöt tekee tulkitsemisesta hankalaa... Mutta kyllä ne selvät punaset viivat näkee vaikka olisi epätarkkakin kuva :) Toivotaan että saat tilanteeseen selvyyden!

Tää on kyllä mielenkiintosta seurata minkälaisen viivan kuka miksikin tulkitsee. Toiset ilmeisesti pitää plussana jo semmoisiakin viivoja, joissa ei oo vielä oikeen väriäkään havaittavissa? Itse en kyllä semmoista vielä plussaksi julistaisi, koska monet testit antaa viivanpaikkoja ja jopa haamujakin ihan ilman raskautta. Mun mittakaavalla vasta selvästi punaista sisältävä on plussa :) Se ei tarkota mitään ilkeetä, mutta musta sillä säästää paljon itseään, kun ei liian aikaisin ala ajatella olevansa raskaana. Tuntuu varmaan vielä pahemmalta jos vuoto sitten alkaakin normaalisti ajallaan, jos plussaa on juhlittu jo hyvissä ajoin ennen menkkoja. Ainakin musta tuntuisi, siksi pyrkisin pitämään jalat maassa ainakin kunnes kuukautisten alkamisajankohta on "turvallisesti" ohitettu. Kyllä siitä oikeasta plussasta kerkeää iloitsemaan koko raskausajan (ja tietenkin sen jälkeenkin!) :)

No tätä omaa en pidä vielä plussana.. mutta jos esimerkiksi lääkkeistä tms kyse, joilla voi olla vaarallisiakin haittavaikutuksia, niin kyllä mä itse ainakin mielummin pelaan varman päälle että jos tulee yhtään minkäänmoista viivanpaikkaa niin en ottas mitään mikä vois vaarantaa sikiön..

Esimerkiksi mun migreeni- ja päänsärkylääkkeet on niin tujuja että niitä ei saa raskaana ottaa, aiheuttaa keskenmenoja ja sydänvikoja yms sikiölle. Kyllä mä siinä tapauksessa tulkitsen kaikki mahdolliset viivat "plussaksi" vaikka ei varmaa olisikaan. ;) Ottasin vasta sitten kun menkat alkaa ja testit 100% negaa. :)

Mutta juu, mielenkiintoista on nähdä miten kukakin viivoja tulkitsee.. mutta pitkään kun yrittää raskautua ja on tehnyt tuhansia vitivalkoisia negatikkuja niin kyllä se pienikin viivanpaikka vähän toivoa luo, että ehkä se voisi sittenkin?

Toki myönnän, että rahaa ja vaivaa ja hermoja ja yöunia varmasti säästyisi paljon jos ei testailis liian aikaisin.. mutta täällä on monia jotka tykkää testata ja katsoa mitem viivat kehittyy.. minusta ainakin kiva katella ja arvailla ja tihrustaa muiden viivoja ja vertailla.. tämä on sitä vertaistukea. Ja vauvakuume kun yltää ylimpuin svääreihin niin välillä kyllä on itse kullanin vaikea pysytellä housuissaan.

Mun ei pitänyt tässä kierrossa testailla ollenkaan kun vasta sitten jos ja kun menkt jää pois. Mutta en malttanut ;) se vaan on kivaa ja jännää.

Mutta kukin tavallaan, ja jokainen on sitä mieltä kun on. :)

Plussatuulia kaikille! :) <3

Mä oon siis samaa mieltä sun kanssa, enkä oo sinänsä juhlinukaan haamuja. Mulla ihan luonnossa näkyny haaleen punasena ne haamut, mun kännykässä on vaan niin hyvä kamera, että se poistaa "värivirheet", joten kun se haalee viiva tulee, kamera luulee että se on värivirhe. Esim tässä:

View attachment 55329

Tuossa oli vielä selkee vaaleenpunanen viiva, mitä kamera halus sit muokata omin päin.

Tuokin tuli sen vuodon jälkeen, ja sen takia ajattelin että meen käymään lääkärissä, kun ei oo ainakaan vahvistunu.

Tahdoin selventää :)

Niinhän tää vähän on välillä välineurheilua... tässä kuvassa mä taas nään viivan!!! +++

Toivotaan että tummuu!! ++
Ja että saat selvyyden vuotoihin! Tsemppiä <3

Sanottakoon aikaisin testaamisen puolesta lääkkeet jotka Unicorn sanoikin,osa käyttää varmasti mm keltarauhashormonia jolloin ainakin on ollut itselle tärkeää tietää ettei syö turhaan.Puhumattakaan muista lääkkeistä jotka kuuluu aloittaa kun tulee vihdoin viimein raskaaksi.Kaikki meistä virtsaa omaan kahisevaan kasaansa,se kenelle se on niin tärkeää että voi huveta kuussa 50€ testeihin niin antaa mennä(itse virtsaan vaikka mihin kahisevaan kasaan,jos siitä saan toivoa ja uskoa jatkaa yritystä vuodesta vuoteen).Itse saan hyvän mielen kun uitan 1-3 testiä edelleen joka aamu vain uskoakseni!

Ja osalle pitkään yrittäneille on tärkeää saada myös tietää sekin, että jotain on edes yrittänyt tapahtua.. testit haamuilee ja yritys ei ole ihan toivotonta , vaikka menkat vaan kierto toisensa jälkeen haamujen jälkeen alkaakin. Aikaisin testaamalla usein myös saa vähän vihiä raskautumista haittaavista ongelmista.. mm kiinnittymisongelmat yms. osaa hakeutua gynelle tai koittaa itse tehdä jotain helppoja muutoksia asian eteen.. :)

Unicornilla ultrassa haamu! :)
Ei tuu mun kokemuksella viivanpaikkoja ja mähän sain kans yhteen jos toiseenkin testiin niitä. Mamit ja apteekin oli ainoat joihin ei oo tullut. Oon ollut niin varma että plussaat!!

Musta tän ketjun ideakin (kai?) on laittaa erivahvuisia testejä arvioitavaksi, plussa vai ei. Ihan mahtavaa, että niitä eri tulkintoja tulee.
Kaikki tekee niinku omaksi parhaaksi on, eikä kenenkään tapa ole väärä. Ihan hienoa lähimmäisen rakkautta muistutella niistä pahanolontunteista, mutta kai ne tiedossa on ku tähän ryhtyy. Toiset testailee aikaisin ja testailee testejä, toiset ei, mikäs siinä sen ihmeellistä on. Ite olen himotestaillut vuosia, enkä mä siitä kauheesti ole kärsinyt. Joskus iloinnut vääristä plussista, mutta omalla kohdalla en mä ole kokenut että pitäis jotenkin säästellä itseäni niiltä surullisilta tunteilta.
Ja vaikka mä teen näin, niin ei mulla herätä mitään tunteita vaikka joku toinen haluaa varrota kun menkat on myöhässä, kunhan mieli pysyy hyvänä <3

Unicornilla ultrassa haamu! :)
Ei tuu mun kokemuksella viivanpaikkoja ja mähän sain kans yhteen jos toiseenkin testiin niitä. Mamit ja apteekin oli ainoat joihin ei oo tullut. Oon ollut niin varma että plussaat!!

Tuolla toisessa keskustelussa oli yksi ihminen saanut viivanpaikkaa ultraan niin että mieskin nähnyt selvästi .. ja nää miehet ei tunnetusti taida kovin tarkkasilmäisiä näissä testeissä olla :D ;) oma mies näki kans tossa mun testissä.. mutta ei innostuta nyt vielä liikoja :) huomenna tai ti menkat, selvinnee viimestään sit :) mutta testailen tuon ultran lisäksi huomenna vielä muilla, mikäli postipate tuo testilähetyksen ajoissa :) :) ja ellei menkat kerki alkaa :P

Niin no jos jotain ollaan opittu täällä niin toinen testi mikä toiselle sopii, voi olla taas ihan susi toiselle. :p
Mutta pidän ihan todella peukkuja että tuo olisi nyt sitä itseään eikä mikään viivanpaikka!

Niin no jos jotain ollaan opittu täällä niin toinen testi mikä toiselle sopii, voi olla taas ihan susi toiselle. :p
Mutta pidän ihan todella peukkuja että tuo olisi nyt sitä itseään eikä mikään viivanpaikka!

No se on totta kyllä x)
Hih!
Peukut pystyssä! Palataan aamulla! ;)
Pakko juosta vielä kolmannen kerran pissalla ja koittaa nukkua.. ei meinaa uni tulla millään , vaikka väsyttäs kyllä :P

Takaisin