Raskaus ja työnteko

niniska

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulukuun mammat 2017
Oletteko töissä odotusaikana? Kuinka raskasta hommaa yms?
 
Mä oon ravintola-alalla ja aion palata nyt heinäkuussa päättyvän äitiysloman jälkeen takasin töihin siihen asti kun uusi äippäloma alkaa :D Teen iltavuoroja klo 16-24 ja yövuoroja klo 20-06. Esikoista odottessa ei ollu mitää ongelmaa ja pystyin olemaan täysillä töissä siihen asti kun äippäloma alkoi.
Mun työ on vauhdikasta ja koko vuoro ollaan jaloillaan. Nyt vähän jännittääkin, kun melkeen vuoden kotonaolon jälkeen tulee kesällä paluu siihen hektiseen työympäristöön ja vielä uuden raskauden kanssa. Kaikenlisäks meidän työolosuhteissa on kuuma ja tauottaminen on välillä mahdotonta, kun joutuu olee yksinkin töissä.
 
Mulla on töihin paluu edessä elokuun alussa, hetken ehtii esikoinen viettää päiväkotielämää. Kauhistuttaa joka kannalta, mutta on se vaan mentävä. Itse oon päiväkodissa töissä, joten hektistä sekin työ, vaikkakin päivätyötä. Kyllä jännittää kuinka sitä jaksaa, kun itse työpiste ja -kaveritkin vaihtuu samaan syssyyn!
 
Oon keskikokosessa kaupas töissä jossa myös posti. Hektistä ja kiirettä on. Ja stressiä, stressiä ja stressiä :sad001 mulla paljon iltoja joissa vastaavana ja saa sit juosta ja pitää puljuu pystyssä ja purkaa kamaa, palvella ja luovuttaa paketteja. Muutenki työvuorot sanonko mistä, eilen olin illassa 21.00 asti ja tänää takas aamu 6.00 :s nukuinki tos kevyet pari tunni päikkärit! :D

Taukoja se rajallinen ja mun pitäs syödä vähintää 2h välein ettei paha olo ylly, salaa sitä jotai omenaa sit pukkaris käyn haukkailee :D
 
Mulla onneksi toimistotyö niin ei fyysisesti raskasta mutta varmaan paisun kun pullataikina ellen vapaalla sitten liiku. Henkistä stressiä on kyllä paljon, eikä se tietysti kovin hyväksi ole, mutta eiköhän tämä ihan hyvin mene. Elokuun loppuun sopimus tehty alustavasti.
 
Mä oon ravintola-alalla ja aion palata nyt heinäkuussa päättyvän äitiysloman jälkeen takasin töihin siihen asti kun uusi äippäloma alkaa :D Teen iltavuoroja klo 16-24 ja yövuoroja klo 20-06. Esikoista odottessa ei ollu mitää ongelmaa ja pystyin olemaan täysillä töissä siihen asti kun äippäloma alkoi.
Mun työ on vauhdikasta ja koko vuoro ollaan jaloillaan. Nyt vähän jännittääkin, kun melkeen vuoden kotonaolon jälkeen tulee kesällä paluu siihen hektiseen työympäristöön ja vielä uuden raskauden kanssa. Kaikenlisäks meidän työolosuhteissa on kuuma ja tauottaminen on välillä mahdotonta, kun joutuu olee yksinkin töissä.

Mäki kesän taas ravintola-alalla, muuten opiskelen. Tulee olee varmasti helvettiä toi kuumuudessa + vuorotyössä olo, mut pakko yrittää.
Mä kyllä ilmoitin, että yövuoroja en aio tehdä. Fyysisesti raskain vuoro meillä, joten en sinne masun kaa mene.
Aamuvuoro alkaa klo 6 että en kyl tiiä miten saan itteni hereille niin aikaisin:arghh:
Meilläki iltavuoro 16-24 mut en mä pysy hereillä edes 23 asti ni kiva olla töissä :grin
 
Meillä on miehen kanssa yhteinen kaupan alan yritys, laajat aukioloajat, pitkät päivät. Onneksi työn sisällä on monenlaisia työtehtäviä, kevyempiäkin, mutta tiedossa on, että keventää pitää jossain vaiheessa...
Tämän asian kanssa käyn kovaa taistelua itseni kanssa, sillä tiedän, että jos yksi löysää, raskaammat työtehtävät kasaantuvat sitten miehelleni ja muille työkavereilleni. Kannan tästä huolta jo nyt, vaikka toistaiseksi pystyn hyvin hoitamaan oman tonttini, mitä nyt käyn välillä oksentamassa ja joudun hetkeksi istahtamaan. Luotto on vahva siihen, että raskauden edetessä pahoinvointikin helpottaa
:)
 
Toimistohommissa asiantuntijatehtävissä, vakkaripaikka. Hyvä puoli se että pystyn järjestelemään helposti itse aikataulut esim neuvolaan. Huono puoli on stressi, samoin että joskus voi joutua roudaamaan raskasta kamaa (pieni firma joten esim kalusteiden siirrot toimistolla ja messukamojen kuormaus tehdään omalla porukalla). Mutta kerroin jo raskaudesta eilen pomolle niin voin kieltäytyä sitten roudailujutuista jos niitä tulee.
 
Minä teen yrittäjänä kauneusalan hommia. Työasennot vaihtelee, mutta jaloilla ollaan paljon. Kemikaalien kanssa touhutaan, mutta koitan suojautua parhaani mukaan. Sairauslomaa ei siis tule olemaan missään vaiheessa, töitä en voi vähentää, äitiyslomalla pitää käydä sunnuntait tekemässä...
 
Minä teen yrittäjänä kauneusalan hommia. Työasennot vaihtelee, mutta jaloilla ollaan paljon. Kemikaalien kanssa touhutaan, mutta koitan suojautua parhaani mukaan. Sairauslomaa ei siis tule olemaan missään vaiheessa, töitä en voi vähentää, äitiyslomalla pitää käydä sunnuntait tekemässä...

Yrittäjä vissiin ei kovasti juu voi saikutella :sad001On meillä palkollisilla helppoa.
Kaikille yrittäjille nostan hattua, itselläni ei olisi riittävästi rohkeutta ja ballseja :)
:wav

Toivottavasti sulla menee mahdollisimman helpolla tää raskaus ettei työnteosta tuu kauheeta kärsimystä! :Heartpink
 
Minä teen yrittäjänä kauneusalan hommia. Työasennot vaihtelee, mutta jaloilla ollaan paljon. Kemikaalien kanssa touhutaan, mutta koitan suojautua parhaani mukaan. Sairauslomaa ei siis tule olemaan missään vaiheessa, töitä en voi vähentää, äitiyslomalla pitää käydä sunnuntait tekemässä...

I feel you.. Nimimerkillä toinen kauneudenhoitoalan yrittäjä, jolla oma liike hoidettavana :D pakko sitä tehdä töitä nyt ennen ja sitten heti kun vaan kykenee, niin sunnuntait ja mahdollisesti myös maanantait... Että saa juoksevat kulut maksettua...
 
Sijaisena kotihoidossa, soppari loppuu 2.10. Taidan siitä jäädä sitten äippälomalle.. [emoji4]
 
Mulla kotihoidossa vakkaripaikka. Esikoisen aikaan pystyin olee töissä rv 31 saakka kunnes liitoskivut aiheutti supistukset jotka sai paikat pehmenee siitä sit saikulle ja olin saikulla sit äitiysloman alkujn asti kun rv 34 piti käydä kättärillä käyrillä kun meinas tulla etuajassa. Kotihoidossa ei ollu varaa keventää vaikka esimies lupaili enemmän toimistotöitä joten en mee tässä välissä töihin pyörähtää. Just maanantaina pomolle soitin joka sekin oli vaihtunu ja sovittiin et pidän kertyneet lomat pois sit kun äippäloma loppuu 4.7 ja loman jälkeen jään sit hoitovapaalle seuraavaan äitiyslomaan asti :) Ihan kiva et voi esikoinenkin olla vielä kotona eikä tarttee alle 1 vultiaana vielä hoitoon laittaa.
 
Töissä, toimistoduuni ja esimiesvastuu. Mahdollisuus tehdä etänä.
Teen töitä loppuun saakka jos kunto kohdillaan. Esikoisesta tein vielä liki kuukauden ylimääräistä, koska mua ahdisti ajatus kotona olemisesta ja tekemättömyydestä :D
 
Yrittäjä vissiin ei kovasti juu voi saikutella :sad001On meillä palkollisilla helppoa.
Kaikille yrittäjille nostan hattua, itselläni ei olisi riittävästi rohkeutta ja ballseja :)
:wav

Toivottavasti sulla menee mahdollisimman helpolla tää raskaus ettei työnteosta tuu kauheeta kärsimystä! :Heartpink

Kyllähän tässä vähän eri lähtökohdissa ollaan, kuin esikoisen aikaan palkattomassa työharjoittelussa ollessani! :) Toivon todella, ettei tällä kertaa tarvitse voida pahoin viittä kuukautta ja pyörtyillä ja tuntea huimausta loppuaikaa. :/ Näillä valinnoilla nyt on kuitenkin mentävä eteenpäin ja katsoa mitä tuleva tuo mukanaan. Kaikesta selviää, tavalla tai toisella!!! :)
 
Mäki kesän taas ravintola-alalla, muuten opiskelen. Tulee olee varmasti helvettiä toi kuumuudessa + vuorotyössä olo, mut pakko yrittää.
Mä kyllä ilmoitin, että yövuoroja en aio tehdä. Fyysisesti raskain vuoro meillä, joten en sinne masun kaa mene.
Aamuvuoro alkaa klo 6 että en kyl tiiä miten saan itteni hereille niin aikaisin:arghh:
Meilläki iltavuoro 16-24 mut en mä pysy hereillä edes 23 asti ni kiva olla töissä :grin

Joo toi kuumuus on kyllä haastavinta kesäsin. Mä en suostunu kesällä raskaana ollessa yksin töihin, koska meillä pahimmillaan lämpömittari näytti +44astetta. Ja kun yksin on ei voi taukoakaan pitää, vaikka tommoset työolosuhteet vaatiikii lakisääteiset tauot.
 
Esikoisen aikaan tein viimeisen lähihoitajan harjoittelun kotihoidossa ja loppuraskaudesta olin takasin töissä vakipaikassani toimisto/asiakaspalvelupuolella. Jouduin jäämään korkeiden verenpaineiden takia saikulle joskus rv 33-34 muistaakseni.

Meillä oli työpaikalla paha sisäilmaongelma ja koko sen ajan kun töissä olin, murehdin että mitä se home/sieni/itiö/mömmö sikiölle tekee. Onneksi syntyi terve poika kuitenkin :)
 
Kollmivuorotyö hoitajana Tyksissä ja tosi kiire osasto. Mites se muuten menee, jäädään töistä pois yhtä kuukautta ennen laskettua aikaa jos kaikki menee niin kuin strömsössä?
 
Kollmivuorotyö hoitajana Tyksissä ja tosi kiire osasto. Mites se muuten menee, jäädään töistä pois yhtä kuukautta ennen laskettua aikaa jos kaikki menee niin kuin strömsössä?

30-50 arkipäivää ennen. Laskuri kelan sivuilla :)
 
Takaisin
Top