Huhtikuun höpöttelyt

Eikös sitä monesti puhuta nelikuisen yöhulinoista, univalverytmi taas vähän muuttuu ja uudet opitut asiat tulee uniin ja siten yöunista tulee vähän levottomampia.
Meillä perusyönä vauva nukahtaa siinä 21-21:30, syö noin klo 24, klo 3 ja klo 6. Sit heräillään siinä 8:30 aikoja. Joskus saattaa herätä tuntia aiemminkin.
 
Meillä oli 3kk hulinat. Heräsi n. kolmesti yössä. Nyt täytti 4kk ja nukkuu taas paremmin. Menee nukkumaan ilta kahdeksalta ja herää kerran syömään. Noustaan ihan liian aikaisin eli viimeistään kuudelta....
 
Meillä mennään nukkumaan joskus 8-9 välillä.. Toisinaan valvoo kyllä yli 10 jälkeenkin vielä.. Mut nukkuu 3-5 yösyönnillä 12h. Ja päivällä 3-5 päikkärit riippuen vähän tilanteesta. Käytännössä poika siis herää, leikkii joku 30-60min ja menee tunnin päikkäreille..

Mitäköhän tolle masulle vois tehdä ku poika prutkuttaa tosi paljon (unissaankin) ja cuplaton ei auta kovin paljoa. Pitäiskö sitä disflatyliä vai mitä se oli kokeilla? Onko muilla jo muuten masu reagoinut soseisiin? Millä tavalla?
 
Mites poistuuko ilma jos laittaa massulleen? Meillä monesti auttaa. Pojalla menee aina uusista makukokeiluista pakki sekaisin parin päivän viiveellä ja hirvee huuto oli yks päivä joko viinirypäleestä jota oli kuningatarsoseessa tai sitten kun lihat aloitettiin. Meillä onkin uusien makujen kokeilu jäissä ja koetetaan määrää kasvattaa niin päästään raudasta eroon. Puuron ajattelin ensi viikolla aloitella, mikäli aiemmasta poiketen maha meneekin kovaksi. Pelottavaa kun kohta on pojalla ikää jo puoli vuotta, niin vain aika hurahtaa.
 
Meillä nyt kokeiltu bataatti, luumu ja nyt uutena riisipuurojauhe. Herkkämahaselle allergikolle onneks noi kaikki sopineet ja nyt apteekin korvikekkin alotettu 3xpv toivotaan et ekalla osuis heti sopivaan. Ensviikolla tulee 4kk täyteen ja painoa nyt 6140g ja 61,6cm pituutta :) 56 vaatekkoko viel juurjuur menee :)
 
Ei auta masullaan olo. Sitä poika tekee päivät pitkät enkä ole huomannut mitään vaikutusta.
 
Mites kakkaako päivittäin? Luumusosettahan vois kokeilla jos sillä saisi suolen toimintaa vilkkaammaksi. Cuplatonia/disflatylia kannattaa kokeilla ennen syöttöä antaa ja röyhtäyttää hyvin syötön jälkeen. Meillä ilmavaivat poistui itsekseen, poika kyllä jaloilla sätkii runsaasti että sekin voi auttaa.
 
Kakkaa vähintään sen kerran päivässä mut silti ähisee ihan hurjasti.. Äsken laitoin päikkäreille ja sieltä ähisti itsensä hereille hetken päästä. Pottua on nyt saanu 3 kertaa ja paljon tulee ilmaa.. En tiedä kumpaa ähisee vai kumpaakin :)
 
Fuji: Meillä poika 3 kk kakkaa kans vähintään kerran päivässä, silti on ilmavaivoja ja kauheeta huutoa välillä, ihan ku vatsa ei toimis. Huuto helpottaa kun kakkaa tulee. Paukuttelee usein ja vaikka vatsallaan ollessa ilmaa tulee molemmista päistä niin huuto alkaa silti. Itkut on iltapainotteisia mut välillä päivälläkin. Meil on pelkkä korvike käytössä ja sekin on Nutrilonia, joka on veteen sekotettavaa jauhetta. Sen pitäis olla vatsavaivasille parempaa kun on ilmeisesti vähän paksumpaa. Yöt onneksi nukutaan hyvin, n. klo 21-05 putkeen, sit syötän viiden maissa ja nukutaan vielä kahdeksaan. Päivisin unet tunnin-pari pätkissä. Ei jaksais tota huutoa ku tuntuu pahalta ettei voi auttaa. Sit pelottaa että soseiden alotus vaan pahentaa asiaa kuukauden päästä...
 
Meidän kaveri paukuttelee tosi paljon ja pierut on alkanu haisemaan! Mietin, et voisko joku mun syömä aiheuttaa sen ja onko allerginen, kun ihokin voimakkaasti reagoi. On kuitenkin suht tyytyväinen elämäänsä (paitsi kutinaan) ni äidinmaito lienee hyvää siedätystä.
 
Kävikö / käykö joku muu lapsimessuilla nyt viikonloppuna? Mä kävin tänään muutaman tunnin pyörimässä, olipahan väkeä! Poju tyynesti nukkui käytännössä koko ajan vaunuissa, harvinaista herkkua! Mukaan ei tarttunut meille kuin yks kypärämyssy.
 
Me ollaan menossa Lapsimessuille. Eka kerta koskaan! Tulen varmaan hulluksi, kun siellä on kaikki vimmasta blaahan. :D

Lapsille siellä on paljon kaikkea, mitenkähän tuo 2-vuotias pystyy suodattamaan kaiken!
 
Mä en jaksanut Vimman, Gugguun ym ständeille jonotella. Jäi sitten kattomatta mun osalta. Toisaalta eipä haittaa, säästyi rahat :D
PaaPiillä oli kaikkea ihanaa, samoin Verson puodilla.
 
Oi ei. Illan aikana kipeyty rinnat ja muutenki kuumeinen olo. 38kuume. Ettei ois rintatulehus :/ burana ja antibiootti naamaan ja sänkyyn toivottavasti lähtee. Onneks löyty aiemmasta tulehuksesta AB joita aina jätän muutaman hätävaraks koska aina sattuu jotain viikonloppuisin.
 
Ääärg mua ärsyttää kun tehdään päätelmiä vaatteiden väristä.
Oon tällainen sukupuoliväriä karsastava henkilö ja puen lapseni mielelläni hyvinkin neutraaleihin väreihin, harmaata, valkoista, sinisiäsävyjä jne. Meillä siis tyttö ja monesti luultu pojaksi ilmeisesti juuri siksi, että en pue häntä aina vaaleanpunaiseen.

Ei mua ärsytä, että luullaan pojaksi vaan se, että luullaan pojaksi KOSKA VAUVALLA ON "VÄÄRÄN" VÄRISET VAATTEET.
Ugh. Olen puhunut. :D
 
Ääärg mua ärsyttää kun tehdään päätelmiä vaatteiden väristä.
Oon tällainen sukupuoliväriä karsastava henkilö ja puen lapseni mielelläni hyvinkin neutraaleihin väreihin, harmaata, valkoista, sinisiäsävyjä jne. Meillä siis tyttö ja monesti luultu pojaksi ilmeisesti juuri siksi, että en pue häntä aina vaaleanpunaiseen.

Ei mua ärsytä, että luullaan pojaksi vaan se, että luullaan pojaksi KOSKA VAUVALLA ON "VÄÄRÄN" VÄRISET VAATTEET.
Ugh. Olen puhunut. :D

Se on kyllä tosi jännä, tykkään itekin käyttää vauvalla paljon harmaata, keltasta, vihreetä, mustavalkoista... Mutta jonnekin aivokuoreen on syöpynyt ajatus siitä että kun julkisille paikoille lähdetään, täytyy laittaa vaaleenpunasta tai mekkoa, ettei luulla pojaksi!! Miksi! Ikään kuin olis ensinnäkään mitään väliä mitä muut luulee, ja toisekseen, miksi vaatteet määrittelisi sukupuolen... Varsinkaan kun en muidenkaan vauvoista vetele niin nopeita johtopäätöksiä. Täytyy tsempata :D
 
Ääärg mua ärsyttää kun tehdään päätelmiä vaatteiden väristä.
Oon tällainen sukupuoliväriä karsastava henkilö ja puen lapseni mielelläni hyvinkin neutraaleihin väreihin, harmaata, valkoista, sinisiäsävyjä jne. Meillä siis tyttö ja monesti luultu pojaksi ilmeisesti juuri siksi, että en pue häntä aina vaaleanpunaiseen.

Ei mua ärsytä, että luullaan pojaksi vaan se, että luullaan pojaksi KOSKA VAUVALLA ON "VÄÄRÄN" VÄRISET VAATTEET.
Ugh. Olen puhunut. :D

Mä niin ymmärrän sua.
Meillä on poika, ja tykkään itse aika kirkkaista väreistä. Poikaa onkin puettu kaikkiin väreihin vaaleanpunaista lukuunottamatta, ja aina joku jaksa ihmetellä jopa oranssista, että miten se nyt tyttöjen vaatteessa... ja toinen vaatekappale mitä aina ihmetellään on musta body, jossa harmaita ruusuja. Huoh..
 
Hauskaa vappua! Lumesta huolimatta... tulis jo kesä!!!
Rintatulehdus ohi, jes! Nyt saa pikkusenki masu rauhottua kun AB-kuuri loppuu.
Toinen yö kun nukuttiin 21-04 lyhyt syöttö ja takas unille. 6 aikoihin vaipan vaihto syöttö ja vielä hetki unia. Aah ihanuus on saanu iteki nukkua! kun tässä jo menikin pari viikkoo monella yösyötöllä.
 
Hyvää vappua! Ja Kääk! Meillä näkyy jo alahampaat läpi! Jänniä aikoja eletään siis!

Kysynpä muuten vielä sellaistakin että mitä tekisitte jos on aikuinen joka ei saa asuntoa pidettyä siistinä ja omien sanojen mukaan 4 päivää on pakannut ja siivonnut mutta kämppä edelleen niin täynnä roskaa ettei lattiaa edes näy? Mihin ottaa yhteyttä tai mistä hakea apua? Ko henkilö on kokeillut tukihenkilöä mutta sekään eli sovi hänelle.. Oisko esim tuettu asuminen? Kyseessä siis periaatteessa ihan täysijärkinen ihminen mikäli ei lasketa adhd:ta ja lievää masennusta..
Mut siis tänään esim sanottiin että tyhjennä hylly, sohva ja pöytä niin tää ei tajunnut edes että roskat roskiin jne vaan siirteli tavaraa noiden 3 välillä..
 
Takaisin
Top