Huhtikuun höpöttelyt

Mä huomaan kanssa, että kyllähän sitä koittaa vauvan kanssa vaan olla ihmisten ilmoilla mahdollisimman huomaamaton. Tosin maanantaina, kun odotin 4,5h silmälääkäriin pääsyä aloin miettiä, että oliskohan pitänyt huudattaa lasta enemmän, jos olis nopeuttanut omaa asemaa jonossa :wink

Mua välistä ärsyttää ihan suunnattomasti, kun mies selvästi tuskastuu, jos vauva itkee eikä hetkessä rauhotu. Sitten alkaa sellanen 'älä nyt huuda, mitä se nyt tuossa huutaa'-mutina, ihan kun toinen nyt vaan vittuillakseen huutais.
 
Omia ja muiden hermoja auttaa kyllä se, että muistaa ettei vauvat koskaan itke syyttä. Joskus sen syyn selvittäminen on puolestaan hankalaa! Meidän poika itkee esim.herätessään tosi usein ja itse pidän sitä aika normaalina. Mulla nousee hikikarpalot otsalle, jos oon paikassa missä ei pääse kaikin keinoin lohduttamaan (esim.bussissa).
 
Perheohjaajan piti tulla käymään mutta peru käyntinsä jo toistamisee.. oon sitä mieltä ettei tarvi sit tullakaa.. annan kyl neuvolalle palautetta kun mehän ei saatu sitä ensimmäistäkää neuvolaa kotikäynniks :/

Meijän pikkune on kauheen tukkone ollu jo viikon. Suolatipat auttaa kyl et niitä sit laitetaa aamuin illoin ja noukitaan räkäpalleroita. Ens viikolla on onneks lääkärineuvola niin voi asiasta mainita ellei ny pääsiäisenä helpota.

Kaulakuoppa punottaa heti jos unohtaa putsata sieltä. Ja kaulaan on äärettömän vaikee saada talkkia!
 
Mites muilla puolison isyysvapaat? Pitääkö isä kaikki 9vko vai jääkö pitämättä? Mun mies aikoo jäädä vuodeksi kotiin kun haluun palata töihin, olettaa et lähden ennen kuin vauva 1v. kuten esikoisenkin aikaan lähdin aikaisin töihin ja mies piti osan vanhempainvapaasta + oman isyyslomansa. En vaan vielä tiedä raaskiiko lähteä töihin, tissivauvan kanssa haastavampaa kuin osittaisimetetyn.
 
Minä palaan töihin elokuussa ja mies pitää loput 6 viikkoa vanhempainvapaata ja heti perään isyysvapaat. Tais jokunen päivä jäädä käyttämättä mutta helpompi aloittaa päivähoito maanantaina.
 
Voi olla että mies pitää loput isyyslomasta sitten kun minulla loppuu vanhempainvapaa ja löydän uuden työpaikan.. piti siis vauvan synnyttyä sen mitä voi pitääkin, enkä nyt muista montako arkipäivää se oli..
Vanhaan työhön en varmaankaan palaa hankalien työaikojen vuoksi.. haluaisin normaalin päivätyön, että näkisin lapset joka päivä..
 
Meillä mies piti sen kolme viikkoa, kun lapsi syntyi. Ja kun joskus palaan töihin, haluaa hän jäädä hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi ja pitää tietty loput isyysvapaat. Mutta työtilanteethan elää, niin sen mukaan sitten lopulta mennään.
Mulla on kanssa jossain vaiheessa edessä uuden työpaikan etsintä, ei tuo 3-vuorotyö päivystyksineen oikein houkuttele enää.
 
Meillä mies on pitäny vaan viikon... eikä taida enempää pitääkkään mun kanssa samaan aikaan. Toivottavasti suostuis pitämään kaikki putkeen alkuvuodesta niin saisin viimesen harjottelun koulusta tehtyä ja hoitoon viemistä sais vähän lykättyä :)
 
Ihan järkyttävää tuo yöhikoilu mulla.. monena yönä lakanat ollu märkänä kun herännyt syöttämään vauvaa.. sama homma oli silloin synnytyksen jälkeen ja rauhoittui jossain vaiheessa, nyt taas alkanut.. Onko muilla samaa ongelmaa? Onkohan jotenkin hormonien syytä..
 
Ihan järkyttävää tuo yöhikoilu mulla.. monena yönä lakanat ollu märkänä kun herännyt syöttämään vauvaa.. sama homma oli silloin synnytyksen jälkeen ja rauhoittui jossain vaiheessa, nyt taas alkanut.. Onko muilla samaa ongelmaa? Onkohan jotenkin hormonien syytä..

Niin tuttua! Tosin musta tuntuu ettei hirveesti ehtinyt edes rauhottua. Syytän hormooneja, ennen raskautta en hikoillut juuri lainkaan. Nyt kainalot haisee 5 min suihkun jälkeen.
 
Me käytiin laivalla eilen. Mentiin siis jo sunnuntaina illalla ja eilen illalla oli takaisin Turussa :) oli ihan kiva reissu vaikka poika on vielä tosi pieni. Hän ihan innoissaan katseli kun oli paljon ihmisiä ja outoja maisemia jne :) ei meinannut malttaa nukkua päikkäreitä edes ku kaikki olis pitäny nähdä :D

Tänään pitää neuvolaan mennä jo toivon että eivät ala saarnaamaan ku ei oo soseita aloitettu vielä. Olis kyllä tarkoitus tässä kohta alkaa maisteluita mut en saa ikinä aikaa tehdä soseita valmiiksi vauvalle :sad001
 
Me kans lähdetään laivalle. Esikoinenkin oli saman ikäinen ekalla reissulla. Saas nähdä miten tytön kanssa sujuu kun haluttaisiin käydä miehen kanssa maissa kahdestaan ja isovanhemmat hoitais lapsia sillä aikaa. Tyttö on niin tissin perään ja ei huoli pulloa tai tuttia edes.

Meillä käytetään kans kokoa 74 ja osa on jo 80. :D Tyttö on varmaan nyt jo sen 8kg ja pituutta varmaan jo yli 65cm. Nyt ikää tytöllä 4kk 2vkoa.
 
Voi että. Vaikka on haikeeta että tää vauveli kasvaa niin nopeesti niin on tässä paljon hyvääkin! Meidän poikanen hymyilee tosi paljon tällä hetkellä, eikä oo enää niin itkuisa. Maailma kiinnostaa, ihmiset kiinnostaa, hassuttelu kiinnostaa ym. Oleminen tuntuu olevan nyt aika helppoa. Vielä kun nukkuukin niin monet päiväunet päivän aikana.
Mulla oli nyt jäätävä flunssa ja nyt sen jäljiltä on kaikki jäsenet ihan kipeet. Jopa peukalotkin :D Välillä on kuuma ja välillä hirveen kylmä. Poikakin sairasti flunssan mutta hän tais selvitä helpommalla mitä minä. Säälittää vaan hirveesti toinen, kun tietää miten pahalta se yskiminen ja nenän tukkoisuus tuntuu. Onneks ei noussut kuumetta, eikä nenä mennyt täysin tukkoon.
 
Täällä kans pikkuinen flunssassa, toinen jo tämän 4kk aikana. Aika lievä, räkäisyyttä oikeastaan vain. Olen suihkinut tissimaitoa suoraan sieraimiin, suolasuihketta en ole käyttänyt nyt ollenkaan. Mielestäni paremmin nyt saa hengitettyä ja tissin syöminenkin onnistuu. Olen imenyt räkää myös pois ja se ei onneksi tyttöä edes harmita, melkein nauraa vaan. :D

Kuinka paljon teidän vauvelit nukkuu yössä? Meidän tyttö nukkuu oikeastaan aikalailla aina 9h, toki tissiä syödään monta kertaa yön aikana. Aiemmon yöunta tuli noin 12h..nyt tyttö yhtäkkiä vähensikin tunteja. Tänäänkin herättiin klo 6 aamulla...huhhaheijaa!
 
Meilläkin tyttö nukkuu yöunia 9-10h, aikaisemmin nukkui kellon ympäri.. tuntuu olevan aika aamuvirkku, herää 7 maissa. Päivällä kuitenkin nukkuu useammat päiväunet niin saa unta varmasti ihan riittävästi..
Yöllä herää syömään pari kertaa, välillä on kuitenkin sellaisia öitä että herää useammin.. haaveilen jo ajasta jolloin tyttö nukkuu koko yön niin saa mennä isoveljensä kanssa samaan huoneeseen. Sitten varmaan vaihdetaan makuuhuoneita niin että lapset saa tuon isomman huoneen, kun ei miehen kans tarvita niin paljoa tilaa..
 
Meillä tyttö nukkunut parin kuukauden ikäisestä lähtien hyvin, kerran yössä söi eikä heräillyt muutenkaan. Tällä viikolla alkanut öisin heräileen tunnin välein. Yrittää mahalleen, kääntää, vääntää ja todella levoton. Tutin kun antaa niin hetkeksi rauhottuu, rintaakin oon antanut useammin yöllä mutta ei vaikutusta. Ikää reilu 4,5kk, joku hulina aika? Onko muilla samaa? o_O
 
Meillä menee yöt niin, että kauan aikaa tyttö herää kahdesti syömään, ja sitten yhtäkkiä on muutama yö että tuntuu heräilevän tunnin välein ja nukahtaa heti kun saa pikkuisen maitoa.
 
Takaisin
Top