Huhtikuun höpöttelyt

Minä syötän istualteen niin en uskalla nukahtaa. Laitan jalat aina pinnasängyn pinnojen väliin ja vauva jää hyvin minun syliin "kuoppaan" niin voi vähän rennommin olla.. ja yrittää pysyä hereillä..
Minä en ole tainnut käyttää julkista liikennettä enää kohta kolmeen vuoteen.. täällä linja-auto kulkee kahden kilometrin päästä, ja sekään ei aina ole paikkarimallinen, vaan saattaa olla pitkänlinjan auto mihin on hankala päästä vaunujen kans.. sitte kun mulla on äitini kanssa yhteinen auto niin kulkemiset on joskus vähissä jos auto on äidillä ja mies töissä.. on täällä kuitenkin mukava asua, on luonto vieressä :)

Nojaatko sä sitten jotenkin seinään jos sun jalat on pinniksessä kii?
 
Istun sängynlaidalla ja pinnis on ihan sängyn vieressä. Meillä on aika korkea sänky niin on helpompi pukata jalkaterät pinnojen väliin silleen että nojaa siihen kuin että pitäisi jalat lattialla.. hankala selittää järkevästi..
 
Vitsi miten kiva aamu! yöt menee vieläkin monella heräämisellä , mutta nyt aamulla pieni on viihtynyt itekseen lelujen kanssa matolla niin, että sain ihan rauhassa laittaa itelleni aamupalan ja syödä sen!:happy:
 
Meillä useimmiten menee just niin että aamulla poika viihtyy itsekseen leikkimässä ja saan tehdä aamupalan rauhassa. Joskus toki on hankaluuksia.
Poika on ruvennut kovasti huutamaan viime aikoina..
 
Pakkailin taas pieneksi menneitä vaatteita hyllystä pois, on oikeesti paljon haikeempaa kuin kuvittelis :D

Sitä en tiiä miten nuo vois hyödyntää, itelle ei kannata säästää kun ei ole toista suunnitelmissa, monissa vaatteissa on pesusta huolimatta keltaista joko lahkeessa tai selässä joten myydä ei voi vaikka muuten ovatkin oikein hyväkuntoisia. Mutta kehtaako tommosia vähän kakkasia edes antaa kenellekään ilmaseks? :D
Ottaisitteko esim. itse vastaan jos teille tarjottaisiin?

Pitäis vaan aina pestä hetisamantien niin lähtis vielä puhtaaks..
 
Jos tulee kakkatahroja tai muita tahroja niin kannattaa laittaa vaate heti likoon, lämmin vesi ja joko pyykinpesuainetta tai tahranpoistoainetta (esim. Vanish) siihen veteen niin ei tarvitse heti pyykätä. Minä olen pistänyt luutuksi sellaiset vaatteet mistä ei ole tahrat lähtenyt.. en tiedä ottaisinko jos joku tarjoaisi tahravaatteita, mutta kerran oli kirpparilla sellaisia vaatteita missä oli kakkatahroja selässä o_O olis kyllä itku tullut jos en olis huomannut niitä, meinasin ostaa siitä pöydästä ison kasan vaatteita..
 
Pakkailin taas pieneksi menneitä vaatteita hyllystä pois, on oikeesti paljon haikeempaa kuin kuvittelis :D

Sitä en tiiä miten nuo vois hyödyntää, itelle ei kannata säästää kun ei ole toista suunnitelmissa, monissa vaatteissa on pesusta huolimatta keltaista joko lahkeessa tai selässä joten myydä ei voi vaikka muuten ovatkin oikein hyväkuntoisia. Mutta kehtaako tommosia vähän kakkasia edes antaa kenellekään ilmaseks? :D
Ottaisitteko esim. itse vastaan jos teille tarjottaisiin?

Pitäis vaan aina pestä hetisamantien niin lähtis vielä puhtaaks..

Nuo pienten vaatteiden pois pakkaus on niin haikeeta! Ja meillä sentään vielä toinen toiveissa.

Olitko kokeillu sappisaippuaa niihin tahroihin? Mä sain ite muutaman vähän pinttyneenkin kakkatahran sillä vielä pois.
 
En tiiä mitä on sappisaippua :D mutta täytyy selvittää ja kokeilla, kiitos! Ja täytyy kyllä tästä lähtien muistaa laittaa heti likoomaan.

Joo myyntiin en missään nimessä kehtaisi laittaa. Lähinnä se keltainen on vaatteiden sisäpuolella, mutta onhan se silti vieraan lapsen kakkaa... :D
Ite en varmasti ois odottaessa huolinu kakkavaatteita, mutta JOS tekisi vielä toisen lapsen niin sitten varmaan kelpaiskin kun tietäis jo että ne menee sellaseksi kuitenkin.
 
Mäkin suosittelen tuota sappisaippuaa oon saanut sillä melkein kaikki tahrat mitä tullut pois. Ehkä voisit kokeilla hieroa sitä vaatteisiin ja antaa vähän imeytyy ja sit laitat vielä vanish kylpyy likoon vuorokauden ja pesu.
 
Meillä ei oo jääny kakkatahroja mihinkään vaatteisiin. Jos on isot setit tullu, ni on kyllä pyritty heti vähän huuhtomaan. Ehkä sit meillä pyörii kone kuitenkin aika usein ja sen takia on vältytty. Pian tästä tulee astetta haastavampaa, kun esim. porkkana lähte vissiin aika huonosti vaatteista...
 
Meilläkään ei kakkatahroja ole jäänyt mutta just tuo porkkana, sitte ainaki paprika, appelsiini, banaani, mustikka on sellaisia että vaatteet saa viedä heti likoon kun sotkeutuu, niistä on muutama vaate mennyt pilalle kun en ole saanut tahroja pois.. tosin tuota sappisaippuaa en ole koskaan kokeillut, pitäisiköhän ostaa..
 
En jaksa murehtia tahroista. Ne on niin pientä täs vauva-arjessa. Ehkä sit vois kiinnostaa, jos myisin vanhat vaatteet, mut ajattelin lahjottaa ne eteenpäin tai sit laitan roskiin.
Onko kellään muulla kuolaamisen kanssa "ongelmia"? Neiti kuolaa niin paljon, et on saanut poskien ja leuan ihon ihan kuivaksi. Millään en haluais pitää mahallaan, mutta kun on pakko :/ Olis vaan kiva tietää, mikä aiheuttaa niin voimakasta kuolaamista. Eihä vielä pitäis hampaitakaan tulla!?!
 
Meillä poika kuolaa kans aivan mielettömästi! Kokoajan on vaatteet märkänä rinnuksilta! Kyl ekat hampaat voi tulla 4-5kk ikäsenä, esikoisellani tuli 4,5kk eka.
 
Meillä myös tyttö kuolaa aivan mahdottomasti. Laitoin sellaisen kuolalapunki hänelle kun rinnukset on muuten aina märkänä, ja harsolla saa olla kokoajan pyyhkimässä. Tunkee kovasti nyrkkiä suuhun ja puree sormiaan, pitää hankkia purulelu.
Kaulan ihoa pitää kuivailla kun sinne poimujen alle kertyy kuolaa, ja olen rasvaa laittanut kun punoitti..
 
Meillä taas menee paljon talkkii, ku aina pääsee kaulapoimuihin kuolaa, jota en oo huomannut ajois, vaik kahdesti päiväs puhdistan :/ Ja toi kielen näprääminen. Huoh.. Kohta se jo taitaakin irrota. Ainut hyvä siinä on pinsettiotteen harjottelu, ja alkaa ote olee aika hyvä suun ulkopuolellakin :)
 
Joo meillä kans kuolaa kuin viimeistä päivää.. Oon kans kaulapoimua rasvaillut kun punottaa mut tarttis ottaa tavaksi pestä aamuin illoin.

Pentele mie hajotin perjantaina puhelimesta näytön.. Tää siis on miehen puhelin ja tippui lenkillä kädestä näyttö edellä maahan ja osui ilmeisesti pieneen kiveen.. Näyttö on alareunasta halki ja keskeltä menee myös tommonen iso halkeama.. Onneks vielä kuitenkin pystyy käyttämään tätä ku toi mun oma puhelin ei vaan toimi eikä huoltamalla saa sitä kuntoon koska softassa vika eikä laitteessa..

Viikonloppuna ollaan myös menossa laivalle ja mietin miten siellä pärjää Vauvan kanssa..
 
Missä vaan pärjää jos on tissit ja hoitolaukku mukana :D ..vaan nykyään siinäkin on haastetta kun noita itkun aiheita löytyy vaikka muille jakaa. Mutta itkuhan kuuluu pienille vauvoille.
...Josta tulikin mieleen et miks mua hävettää oma itkevä vauva muiden äitien läsnäollessa. Niin kuin muka muiden vauvat ei itkisi. Meidän vauva vaan rupeaa itkemään herkemmin tietyissä tilanteissa, mut ei kuitenkaan huuda koko aikaa tai valita mahaansa. Ei voi kaikilla olla samanlaisia nököttäjiä :D Lisäks meidän vauva yleensä pitää itkuserenadin ennen vaunuihin nukahtamista, onko se nyt sitten huono asia? muut tuntuu kummastelevan.
 
Minä en edes ole nähnyt muita äitejä :shifty: siis sellaisia joilla just nyt on vauva tai edes taapero.. muistan kun esikoinen vauvana itki niin anoppi tuli heti siihen "voi että kiusaako se äiti sinua.." öö.. pari kertaa sanoin asiasta sille, että minusta tuntuu pahalta kun teen kaikkeni vauvani vuoksi ja toinen sanoo tuollaista.. olin aika herkässä tilassa hormonien kans.. ymmärsi lopulta olla hiljaa, saa nähdä alkaako sama homma uudestaan..
Mutta kyllä kai kaikki vauvat itkee joskus, ja vaikka ei suoranaisesti mitään hätää olisi niin esim. outo tilanne tai ihmishälinä tms. Voi olla syy ja luulisi että varsinkin toiset äidit tietävät että vauvat on vauvoja.

Kyllä on mukava kun on kevät, toissapäivänä käveltiin pari tuntia metsässä kelkanjäljillä kun kesti vaunujakin jälki, ja esikoinen pääsi kulkemaan hangella. Poika oli innoissaan kun sai jakaa heiniä jäniksille :)
 
Vius, tunnistan ton saman häpeän tunteen vauvan itkiessä niin, että en saa sitä rauhoiteltua hiljaiseksi. Mutta mulla se nostaa päätään silloin kun ympärillä on muita, joilla ei ole pieniä vauvoja. Silloin kun on muita mammoja niin ajattelen, että kyllä ne varmaan ymmärtää... eihän kellään varmaan ole sellasta vauvaa jonka aina saisi kuin nappia painamalla hiljaiseksi.

Mutta en silti kyllä tajua itseänikään, että miksi ajattelen noin. Jos ei aikuiset ihmiset ymmärrä että pienet vauvat toisinaan itkee ja se ei tässä vaiheessa ole vielä mikään kasvatuskysymys niin vikahan lienee heissä eikä minussa tai vauvassa. Silti tulee toisinaan kiusallisia hetkiä.
 
Takaisin
Top