Oireet

Turvotusta... nyt jo. Onko muilla? Painoa tullut 1,5 kg / vko ja aika mahdoton on syödä itselleen noin paljon lisää. Jalat ja kädet turvonneet jonkin verran. Viimeksi oli sama juttu, ja tilanne vain paheni synnytyksen jälkeen. En käytä paljon suolaa, juon reilusti, mutta ei kai tälle mitään mahda. Kenkuttaa. Jatkuva väsymyskin vaivaa, mutta tyhjentyneet rautavarastot ja alhainen hemoglobiini selittänevät sen.

Täällä alkanu vähän turvottaa, nilkat melko paksut ja sormet myös.. puntarilla en oo käyny että en tiiä onko paino lähteny nousuun.. tähän mennessä tullu 1kg painoo koko raskauden aikana.
Rv23+4

Turvotusta täälläkin! Sukista jää pitkäksi aikaa järkyttävät rannut ja sormukset meinaa kiristää vaikka normisti melkein pyörii sormissa... Edellisissä raskauksissa ei tätä ollut.

Täältä oireena edelleen toi lantionalueen ahtaus ja kipu. Siihen siis vaikuttaa myös vanha lantioalueen trauma (3 murtumaa) sekä hormonit + raskaus ja tullut maha.

Istuminen on ihan hanurista :) . Monelt sanoneet, että sairaslomaa sit vaan, mutta ei osaa.. Onneksi vaihtoehtona vielä työpaikan sohva.

Selkä ollut yllättävän jees täällä.

Se saikulle jääminen on niin hirveen korkeen kynnyksen takana, vaikka täs tilas sais kyllä pienemmästäkin asiasta jäädä kotiin.. Liian tunnollinen vissiin olen, kun "kyllä tämä tästä" lipsahtaa suupielestä ja eikun töihin.. Aina voi tehdä hitaammin ja pompottaa nuorempia!:p

Täällä ei ihan senkin takia kun vittuilut tulee siitä saikusta pomolta kun pomo on empatiakyvytön narsisti, jolla kyllä itsellänikin on kaksi raskautta takana. En tartte sääliä jos en jaksa mut vähän ymmärrystä sitä välillä kaipaisi.

Mä oon vielä niin pihikin: paremman rahan saa hissuttelemalla töissä kuin makaamalla saikulla kotona!:smiley-angelic006 Kävin kyllä jo listantekijälle vinkkaamas vuoroista ja osastoista, joissa vielä hyvin jaksaa.. Että jaksaisi vielä 8 viikkoa :smiley-ashamed004

Meillä kvtesissä on 60pv palkallista sairaslomaa. Mä oon ollut tänä vuonna 3 päivää saikulla, joten mulle jää 57 palkallista päivää vielä. Laskin että jos en enää tän loman jälkeen oo työkykyinen, niin mulla riittää palkalliset päivät just äippäloman alkuun asti. :)
Näillä näkymin en kyllä oo enää pääsiäisen jälkeen työkykyinen.

Kuka sitä sairauslomaa edes myöntää? Neuvolassa? Vai pitääkö jonottaa terveyskeskuksessa lääkärille?

Kuka sitä sairauslomaa edes myöntää? Neuvolassa? Vai pitääkö jonottaa terveyskeskuksessa lääkärille?
Th voi antaa sen pari päivää, sen jälkeen lääkäri. Ihan mikä vaan lääkäri käy. (työterveys, terkkari, nla jne.)
Mulla on seuraava äitipolikäynti ens viikolla, ajattelin siellä kysellä josko kohta pääsee saikulle. Mulla on nyt pääsiäiseen asti lomaa, mutta sen jälkeen varmaan tarvii jo jäädä saikulle.
Tällä hetkellä ainakin Rannekanavaoireyhtymä vaivaa sen verran, että häiritsisi varmasti myös töissä (lto pk:n pienten ryhmässä).

Niin on täälläkin palkallinen saikku, mutta saikkupäiviltä ei makseta lisiä jne! Pihi menee siis töihin :angelic: Meillä neuvolan täti voi myöntää 3 päivää..

Niin on täälläkin palkallinen saikku, mutta saikkupäiviltä ei makseta lisiä jne! Pihi menee siis töihin :angelic: Meillä neuvolan täti voi myöntää 3 päivää..
Mä oon päiväkodissa töissä, ni meillä ei mitään lisiä oo muutenkaan. :D

Päiväkodissaha tulee 6-7:00 yötyölisät :)
Joo, minuutteina... Ei saada rahana. Ja meillä on kerran kuudessa viikossa 6.15/6.40 aamut. (viikko samaa vuoroa). Tampereella 6-7 hoito täytyy erikseen varata ja sen täytyy olla työn takia. Normaalisti päiväkodit on auki 7-17. (6-7 ja 17-18 varauksesta)

Eli tasan sama kk palkka tulee joka kuukausi...

pakko napista..

Ihan h*lvetinmoiset nivuskivut tuli kaveriksi eilen kunnon paineen kanssa.

Onko muilla kipuja tms? Mikä muu tohon jeessaa, kuin 1g paracetamol. Olisko aihetta tukivyötä miettiä? Nukkumisestakaan ei oikein meinannut tulla mitään.

Apuja!:arghh:

Takaisin