Neuvola- ja ultrakuulumiset

Millä viikoilla teillä on np-ultra?

Meillä on virallisesti laskettuna 12+1, mutta ar-ultrien perusteella 11+5. Torstaina (1,5 viikkoa ennen nt-ultraa) pitää kuulemma käydä seulontaverikokeessa, se on sopiva ikkuna oltiin sitten kummassa tahdissa tahansa.

Neuvola:
13.3. situde
15.3. DreamsComeTrue<3
17.3. Hellu<3
17.3. Mamsku
17.3. Aneska
20.3. Agnés
20.3. vipe
21.3. Noonu
22.3. Sinso
23.3. Kristaa
23.3. Barbieq
23.3. Vehmis
24.3. Idddau
4.4. Niiinu
6.4. Tania
7.4 Marnie
18.4. tiuhtimus
24.4. Miitu
24.4. emiliin
28.4. Tiiiu
28.4. tiiamariia
29.5. Elma Auroora

Ar-ultrat:
16.3. stiude

Nt-ultrat:
21.3. Elma Auroora
22.3. Krisse_90
23.3. Sanmarie
23.3. Moondance
24.3. Tania
24.3 Miitu
27.3. kullerva
28.3. Susqi
28.3. Tiiiu
28.3. Kaari
28.3 Marnie
29.3. Anila
29.3. Cocoa
31.3. Niiinu
4.4. tiiamariia
5.4. emiliin
11.4. Vehmis

Rakenneultrat:
16.5. Tania
22.5 Marnie
26.5. Anila

Neuvolalääkäri:
22.3. emiliin + ultra
30.3. Kaari
12.4. Elma Auroora
19.4. Krisse_90

Mä oon niin varma keskenmenosta, että varasin huomiselle ultran yksityiseltä. Turhaa mä tässä pelkään ja voivottelen, kun voin yhtä hyvin käydä hakemassa faktaa ultrasta. Se on pieni summa mielenrauhasta tai sitten siitä, että saa ne huonot uutiset ja voi aloittaa tyhjennyksen. Kuollutta vauvaa en enää halua montaa viikkoa kantaa mukanani.

Voi Hellu :( Itsekin tekisi mieli tehdä samoin, mutta just nyt ei ole rahaa. Toivottavasti saat hyviä uutisia kuitenkin!

Mulle tuli aika ensimmäiseen neuvolaan vasta rv 9, (1.3.) niin kävin rv 8 (20.2) jo yksityisellä varhaisultrassa, että sain mielenrauhan siitä, että joku on todellakin siellä masussa ja kaikki siihen saakka ok. Siihen saakka tuntui niin pitkältä ajalta odottaa! Ensimmäisessä neuvolassa ei sydänääniä vielä edes yritetty, koska kaikilla ei kuulu, joten nyt jännityksellä odotan ensi viikon np-ultraa 15.3 joka mulla siis 11+3. Varsinkin kun nuo raskausoireet jo lieventyneet, hermoilu on aika kovaa. Toivotaan parasta keskiviikolle :) Rakenneultra olisi sitten 16.5.
Edit: seuraava neuvola 28.3.

Ei vielä aavistustakaan mistään ultrista, ymmärsin että neuvolatäti antaa/varaa mulle sen ajan, kun nyt sinne ekaan neuvolaan ensin pääsis :) Muistaakseni puhelimessa sanottiin, että se on 13. viikolla eli rv 12+

Muokattu viimeksi:
Mulla oli ensimmäinen ultra 7+3 (21.2.), kun Ovumia halusi nähdä, miten raskaus etenee, varmaankin sen vuoksi, etten suotta sitten jatkaisi lääkitystä viikkotolkulla, jos ketään ei olisi hengissä. No, olihan siellä silloin 6+6 kokoinen vahvasykkeinen alkio.

Seuraava ultra on sitten tuo nt-ultra 28.3., viikot silloin 12+3. JOS siis otus pysyy matkassa sinne asti, kun lääkitys loppui eilen. Mun piti itse varata tuo nt-ultra Terveystalolta. Neuvolassa kävin 8.3. (viikot oli 9+4 silloin jo).

Näissä on varmaan paljonkin eroja paikkakunnittain, miten homma etenee, ja hoitaako neuvolantäti ajanvaraukset yms. Tietysti huomioiden raskausviikot myös, että tulee asiat hoidettua oikeissa aikaväleissä :)

Meillä varataan ite aika ultraan netin kautta. Ite koen sen ainakin käteväksi, kun on kolmivuorotyö.

Neuvola:
15.3. DreamsComeTrue<3
17.3. Hellu<3
17.3. Mamsku
17.3. Aneska
20.3. Agnés
20.3. vipe
21.3. Noonu
22.3. Sinso
23.3. Kristaa
23.3. Barbieq
23.3. Vehmis
24.3. Idddau
4.4. Niiinu
6.4. Tania
7.4 Marnie
18.4. tiuhtimus
24.4. Miitu
24.4. emiliin
28.4. Tiiiu
28.4. tiiamariia
29.5. Elma Auroora

Ar-ultrat:
16.3. stiude

Nt-ultrat:
21.3. Elma Auroora
22.3. Krisse_90
23.3. Sanmarie
23.3. Moondance
24.3. Tania
24.3. Miitu
27.3. kullerva
28.3. Susqi
28.3. Tiiiu
28.3. Kaari
28.3. Marnie
29.3. Anila
29.3. Cocoa
31.3. Niiinu
3.4. tiuhtimus
4.4. tiiamariia
5.4. emiliin
11.4. Vehmis

Rakenneultrat:
16.5. Tania
22.5 Marnie
26.5. Anila

Neuvolalääkäri:
22.3. emiliin + ultra
30.3. Kaari
12.4. Elma Auroora
19.4. Krisse_90

lisäilin oman nt-ultran ko sain ajan varattua..

Kävin tänään siinä "paniikkiultrassani". Olin niin paniikissa, että aloin itkemään kätilön huoneessa. Onneksi hän oli erittäin ymmärtäväinen. Huojennus oli ihan mieletön, kun masusta löytyi edelleen kaksi hyvinvoivaa, hyvin kasvanutta vauvanalkua, joiden sydämet sykki hienosti. Sain jopa kuunnella sydänääniä. Toinen vastasi kooltaan tämän päivän viikkoja 8+5 ja toinen oli ottanut pienen spurtin ja vastasi viikkoja 9+0.
Mitään merkkejä vuodoista tai muustakaan epänormaalista ei löytynyt. Molempien ruskuaispussit näkyi hyvin ja napanuorat meni samaan suuntaan, mikä voi viitata yhteiseen istukkaan eli identtisiin kaksosiin. Varmuutta tähän ei vielä saatu, se selvinnee sitten np-ultrassa. Koko lysti maksoi 85 euroa ja voin sanoa, että tästä mielenrauhasta sen maksoin erittäin mielelläni :) <3

Hellu, Olipa ihania uutisia. <3 Kiva kuulla että siellä pienet voivat vahvasti ja hyvin. Kyllähän tuo ultra maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin kun saa mielenrauhan. :)

Tuon verran maksaisin ilolla mielenrauhasta, mutta en täälläpäin löytänyt mitään paikkaa joka olisi edes lähimain tuon hintainen.. Pariinsataan euroon ei ole enää mahdollisuuksia.

Suvitus jos olet Tampereen läheltä, niin ovumiassa maksoi ar-ultra kelakorvauksen jälkeen 104,50e :)

Tuon verran maksaisin ilolla mielenrauhasta, mutta en täälläpäin löytänyt mitään paikkaa joka olisi edes lähimain tuon hintainen.. Pariinsataan euroon ei ole enää mahdollisuuksia.

Meillä nousi täällä myös hinnat kun Lääkärikeskus yhdistyis mehiläisen kanssa. Kerkesin onneksi käymään vielä vanhalla hinnalla.

Tänään käyty labroissa ja tottakai unohdin sen vitsaputken kotiin, huomenna siis vielä sen vienti. :D 2 viikkoa pitäs vielä kärvistellä nt ultraan.

Meillä ois nt-ultra tulossa 20.3. En millään malttais odottaa, kun koko ajan hermoilen, jos siellä ei ookaan kaikki kunnossa. Mutta onneksi ei oo enää kovin montaa yötä..

Lisäilen sit noita muita päivämääriä, jos ensin selvitään tuosta puhtain paperein [emoji4]

Mulla on nyt parin tunnin päästä se np-ultra ja hermoilen ihan hirveästi.. Uni ei meinannut tulla ja nyt listaan vaan päässäni kaikki mahdolliset kauhuskenariot mitä keksin.. Toisaalta oon niin innoissani päästessäni näkemään, kunhan kaikki ois vaan hyvin!

Takaisin