Doppler

Meillä ilmeisesti on keskussairaala uusinu laitteet, ja tk myös, jolloin vanhat mutta toimivat on annettu neuvoloihin :happy: Vähentäähän se tk:n asiakaspainetta jne, kun ultrataan myös neuvolassa. Ihmettelin myös tutun kysymyksiä, mennäänkö yksityiselle varhaisultraan ennen nt-ultraa, kunnes hälle selvis että on ultrattu jo! Ei tosiaan ole siis itsestäänselvyys.. Kälyä ei kuunnella edes Dopplerilla..Onhan neuvolan laitteet vanhoja, mutta pääasia että tyyppi näkyy ja sydän lyö! :rolleyes:
 
Mie en tiedä mistä nää meidän kaupungin neuvolat on saaneet ultrat. Tk:lla ei ole ikinä ollut eikä oo vieläkään. Sairaalasta tuskin ovat saaneet entiset laitteet, kun saikku on kuntayhtymän ja neuvolat kaupungin. Eli kaupunki on vaa hankkinut ne. Eivät kyllä ole kovin vanhoja nuo ultrauskoneet neuvolassa. Siis ainakaa niin huonoja, kun jotkut puhu, että 10+ ei edes sykettä nähny. Meillä nähtiin syke ja kaikki jo 5+6 :)
 
Onko kellään muulla niin että syke löytyy ihan vatsan reunasta? Siis ei todellakaan keskeltä vatsaa vaan lähes lantioluun vierestä häpykarvotuksen rajalta! :eek: Sieltä syke kuulunut alusta asti ja näin esikoisen odottajana (aivan pihalla olevana) tulkitsisin että vauva tykkää oleskella tuolla toisella puolella...? Hassua kun ei dopplerilla kuulu äänet muuta kuin tuolta yhdestä ja samasta paikasta, mutta itsestä se tuntuu jotenkin kamalan syrjässä olevalta :D Luulisi että kohtu on kuitenkin suhteellisen keskellä vatsaa, siis horisontaalisessa suunnassa!
 
Lantioluun kohilta löytyy ainakin oma syke, ettet vaan sekota siihen? :happy:
Mutta mullakin jossain hetkessä kuulu enempi vasemmalta sivulta, nyt yleensä melko keskeltä :happy:
 
Meillä syke on löytynyt aika keskeltä. Joskus muuten vaan tuntuu, että on möykky oikealla puolella eli ilmeisesti tykkää oleskella siellä suunnalla...
 
Lantioluun kohilta löytyy ainakin oma syke, ettet vaan sekota siihen? :happy:
Mutta mullakin jossain hetkessä kuulu enempi vasemmalta sivulta, nyt yleensä melko keskeltä :happy:

Syke yli 150 niin ei voi olla oma syke :) Ehkä se pikkuhiljaa siirtyy keskemmälle tuolta :P
 
Meillä ei myöskään neuvoloissa, äänet kuunnellaan vain.

Itse siis en tuota doppleria pelkää. Kuullut vain marinaa sen mahdollisuudesta lämmittää kudoksia - ettei tunnu vissiin sikiöstä kivalta.

Me ollaan stetoskoopilla kuunneltu noita ääniä niin ei ole tarvinnut doppleria ostaa :)
 
Meillä kuulunut joka kerta aina oikealta puolelta, kai siellä sitten on mukavammat oltavat :)
 
Mä tilasin kans ny dopplerin ku tuntuu et neuvola on niiiin kaukana vielä ja kun kaikki etovat olot ja muut on helpannu ni tarvii saada jotai varmistusta että siellä vielä on kaikki hyvin....
 
Mulla myös kuulunut alusta asti oikealta :) kerran tais olla vasemmalla.
 
Meilläki ois kotona stetarit! En ookaan ajatellut, et niilläki vois kuunnella vauvaa! Meen heti kokeilee! :woot: Kiitti vinkistä Esper!

Tosiaan tuossa hommassa saa olla aika kärsivällinen :) siellä viuhtoo myös suoliääniä yms, mutta kyllä se sieltä löytyy. Painaa saa kanssa jonkinverran.

Kerro Miuku88 sitten miten kävi!
 
Mun on pakko sanoa, etten kuule dopplerilla mitään...mulla on sellainen, jossa näytöllä näkyy syke, ja aina välillä siinä vilahtaa sikiön sykkeeksi sopiva lukema, mutta mitään junan tuksutusta tms en ole itse koskaan kuullut. Olin aika epävarma, että onko siellä enää elämää, mutta neuvolassa syke kuului heti. En tiedä mikä lelu mulla on kotona, mutta aiheuttanut toistaiseksi vain huolta itselleni :/ viikkoja kuitenkin 15+.
 
laitoin tänään oman dopplerin tilaukseen nii saan jonkilaisen mielenrauhan :) oisin käyny kyllä ihan liikkeestä ostamassa, mutta oli mennyt jo yheltä lastentarvike kiinni..
 
Meridiaani mulla oli sama juttu, ostin käytetyn dopplerin ja epäilin että mitenkähän lelu se onkaan. Nyt 17+0 ja sain ekan kerran laukka-äänen kuuluviin.
 
On ollut tosi hyvä kyllä tuo doppleri. Just eilen sanoin miehelle, että onneks on. Kyllä sitä on käyttänyt joulukuun alusta lähtien, että hyvin palvellut ja plus esikoisen aikana. :) 30€ on maksettu takas kyllä meille monesti.
 
Alussa sai aina etsiä niitä ääniä jonkin aikaa mutta hauskaa nyt kun kokeilee niin sydämen lyönnit kuuluvat ihan heti kun laittaa dopplerin mahan päälle :D
Ja samaa mieltä olen että laite on auttanut kyllä niinä monina epätoivon hetkinä kun on miettinyt onko siellä elämää ollenkaan vai ei..
 
Takaisin
Top