Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
JustMom :) Miten sä oot pakannut vauvan ruoat lentokoneeseen käsitavaroihin?:rolleyes:

Avattuja purkkeja tai itsetehtyjä ruokia / vellejä eikö saa olla käsitavarassa?

Miten ruokien lämmitys on onnistunut lennoilla, helposti? :rolleyes:

Entä rattaat mukana, vaiko hotellista?

Tulipa taas kysymyksiä, mutta koska sä oot reissannut paljon lasten kanssa, niin ajattelin kysyä näistä sinulta:p:notworthy

JustMom :) Miten sä oot pakannut vauvan ruoat lentokoneeseen käsitavaroihin?:rolleyes:

Avattuja purkkeja tai itsetehtyjä ruokia / vellejä eikö saa olla käsitavarassa?

Miten ruokien lämmitys on onnistunut lennoilla, helposti? :rolleyes:

Entä rattaat mukana, vaiko hotellista?

Tulipa taas kysymyksiä, mutta koska sä oot reissannut paljon lasten kanssa, niin ajattelin kysyä näistä sinulta:p:notworthy
Mitään avattua et saa viedä enää turvatarkastuksen läpi. Mulla ollut vauvanruoat käsimatkatavaroissa, minigrip pusseissa. Ilm vauvan ruoka ei vaadi sitä suljettua pussia mut oon kuitenkin kokenut sen järkeväksi jos vaikka rikkoutuu tms niin ei tahri koko kassia.ruoat saat lämmutettyä koneessa, lentoemännät hoitaa sen:)
Rattaat oon aina ottanut omat. Hotellin rattaat voi olla mitkä tahansa..
Ja riippuen lentoyhtiöstä, toiset päästää rattaiden kanssa portille asti, toiset vaatii paketoimaan rattaat ruumaan.
Kannattaa kysellä omalta matkanjärjestäjältä.

Mitään avattua et saa viedä enää turvatarkastuksen läpi. Mulla ollut vauvanruoat käsimatkatavaroissa, minigrip pusseissa. Ilm vauvan ruoka ei vaadi sitä suljettua pussia mut oon kuitenkin kokenut sen järkeväksi jos vaikka rikkoutuu tms niin ei tahri koko kassia.ruoat saat lämmutettyä koneessa, lentoemännät hoitaa sen:)
Rattaat oon aina ottanut omat. Hotellin rattaat voi olla mitkä tahansa..
Ja riippuen lentoyhtiöstä, toiset päästää rattaiden kanssa portille asti, toiset vaatii paketoimaan rattaat ruumaan.
Kannattaa kysellä omalta matkanjärjestäjältä.

Kiitos JustMom :) !!

Hyvä tietää, ettei saa olla avattuja ruokia, sitä vähän epäilinkin. Tuumailin, että lentokoneeseen kätevin on lämmitettävä velli, esim. Valion Onni...:happy:

No, sitten mitkä on pahimmat mokat, jota matkalla voi tehdä?? Asiat, joita ei osaa huomioida?:rolleyes:

Yritän varautua mahdollisimman hyvin etukäteen tuohon meidän 2vk. lomareissuun vauvan kanssa:happy: Haluan ajatella asioita etukäteen, kun mies ei kuitenkaan osaa ajatella asioita vauvan kannalta, vaikka haluaisikin :laughing005

Kiitos tuhannesti etukäteen vaivannäöstä :Heartred

Meidän poika väsyi tänään Seurakunnan vauvakerhossa, koska iso tyttö tuli ja viskasi lelulla päin naamaa.. :sad001 Itki tietty:sad010:sad001
Sitten lähdettiin kotiin.

Toinen vetäjä - se uusi täti oli edelleen koruissa, mutta ei enää houkutellut lapsia koruilla. Ja hän oli nyt paljon kohteliaampi, kun me oltiin siellä :)

Ehkä sillä viimeksi oli sitä uutuuden tuomaa "jännitystä", kuten Yölento sanoi... :wink Kyllä hän nyt vaikutti ihan ok.

Last edited by a moderator:
:laughing021 :laughing021 Siis yksinkö tänne enää kirjoitan mutta pakko kommentoida sitä, että mies oli yhden tunnin yksin pojan kanssa.

Annoin ohjeen, että lämmin ruoka on vesihauteessa, jos tulee ongelmia tällä väliin...Niin, hhhehh :) Herranjestas!!:eek:

Huhh, vauva itki, eikä osannut muka tehdä asialle mitään....Kysyin, miksi ruoka syömättä?! Nälkää itkee...ei käsittänyt mitään, sanoi silti tehneensä parhaansa.

Miehet kai on aika pihalla vauva- asioista, ettei uskois:happy118:happy118:happy118
:laughing021:laughing021:laughing021:laughing025
:laughing025:laughing025:laughing025

Last edited by a moderator:
Täällä on tänään ihan muuttunut (pikku)mies 3 kk 2 pv. :joyful: Aamusta asti jokelellut ja vastaillut puheeseen ja ilmeisiin hymyillä ja ääntelyllä, ts. vuorovaikutus on hypännyt harppauksen eteenpäin. Tänään on myös käännytty mahalta selälleen, monta kertaa. Prisman reissulla piti äijämäisesti protestoida vaateostoksia, vaikkakin hänelle itselleen ostettiinkin. Eikä tänään nukahdettu automaattisesti vaunuun. Lisäksi huomasin, että kyllä noi 62-senttiset on auttamattomasti makkarankuoria. Mitä, tääkin vauva kasvaa isoksi!? :smiley-angelic006

Napu, me ollaan pikkuhiljaa siirtymässä 62-kokoon, näistä pienimmät mallit käy jo. Tyttö on edelleen hoikkeliini, leveyden suhteen 56 koko käy viel hyvin. Pienet on kyllä parhaimmillaan hyväntuulisessa jutustelussa!
Tänään käytiin neuvolassa, ja olin varma isommasta painosta. Vielä mitä, tyttö painaa 5.060g ja ikää on 2 kk ja 6 pv. On ollut paljon rinnalla yötä päivää ja pissannu litran vuorokaudessa... No pääasia, että tasaisesti edetään. Pituus tänään suloiset 58,8 cm :)
Tähti, voi sitä sun miestä. Mun mies arvelee kaiken tyytymättömyyden johtuvan tissin tai ruoan puuttumisesta. Että pitkästyminenkin ratkaistaan tuttipullolla :)
Meillä on ollu vuorovaikutus minusta yllättävän monipuolista ihan alusta asti, olinhan lukenut ja kuullut että kaksi ekaa kuukautta vauva on vain "pötkylä", joka vain syö ja nukkuu...

Täällä on tänään ihan muuttunut (pikku)mies 3 kk 2 pv. :joyful: Aamusta asti jokelellut ja vastaillut puheeseen ja ilmeisiin hymyillä ja ääntelyllä, ts. vuorovaikutus on hypännyt harppauksen eteenpäin. Tänään on myös käännytty mahalta selälleen, monta kertaa. Prisman reissulla piti äijämäisesti protestoida vaateostoksia, vaikkakin hänelle itselleen ostettiinkin. Eikä tänään nukahdettu automaattisesti vaunuun. Lisäksi huomasin, että kyllä noi 62-senttiset on auttamattomasti makkarankuoria. Mitä, tääkin vauva kasvaa isoksi!? :smiley-angelic006

Napu75 :) Käsittääkö teillä mies hyvin vauvaa? Oon käsittänyt vauvakerhoista, että miehet ei ole ihan spesialisteja vauva-asioissa! :laughing001

Meillä ei tule perheriitoja sen takia, vaan käsitän ,että miehet on vaan miehiä... Isi osaa tosin leikittää lasta omalla tavallaan, jopa välillä paremmin, kuin äiti:happy090:happy119

Tähti, Teneriffalla toimii myös lastentarvikkeiden vuokraamo Little Canary, jos jotain haluatte vuokrata. Minulla ei ole kokemusta tuosta firmasta, koska näin heidän mainoksen vasta kun olimme jo Teneriffalla, emmekä enää silloin tarvinneet mitään. Toimittavat hotellille.

http://littlecanary.com/rentals.html

Tähti, minulta yksi vinkki lentomatkaa varten: jos vaan mahtuu, niin ottakaa myös aikuisille vaihtopaidat käsimatkatavaroihin. Meillä oli syksyllä kotimaan lento, ja olin pakannut käsimatkatavaroihin lapsille useat vaihtovaatteet. No, lennolla sitten vauva oksensi miehen sylissä. Miehellä ei ollut toista paitaa, joten hän matkusti loppumatkan märässä, vanhalta maidolta haisevassa paidassa....

Napu75 :) Käsittääkö teillä mies hyvin vauvaa? Oon käsittänyt vauvakerhoista, että miehet ei ole ihan spesialisteja vauva-asioissa! :laughing001

Meillä ei tule perheriitoja sen takia, vaan käsitän ,että miehet on vaan miehiä... Isi osaa tosin leikittää lasta omalla tavallaan, jopa välillä paremmin, kuin äiti:happy090:happy119
Kyllä toi hyvin hoitaa ja tulkitsee, kunhan vaan on läsnä. Aika usein kännykkä tai telkkari tai selkäkipu saa paremmin huomion.

kunhan vaan on läsnä. Aika usein kännykkä tai telkkari tai selkäkipu saa paremmin huomion.

Noi ei kuullosta kivoilta. Lukeeko teillä isi lapselle kuitenkin iltasatuja tms.?:rolleyes:

Täällä kyllä lukee ja leikittää, mutta ei esim. käsitä, että on nälkä jne. Mutta eihän miehiltä voi kaikkea vaatia:singing::joyful: Isi odottaa, että poika alkaa kommunikoida, joten tulkinta helpottuu:p:laughing021

Huomenna tai siis tänään me lähdetään ekalle yöreissulle pois kotoa eli käydään shoppailu ja kyläily reissulla Helsingissä. Naureskelin itelleni kun pakkailin tytön tavaroita ja mukaan lähti kaikkea mahdollista. Helsinkihän on ihan kehitysmaa eikä sieltä mitään saa jos jotain unohtuu ottaa mukaan :laughing005 :laughing002

Meillä kyllä mieskin osaa tulkita tyttöä aika hyvin. Usein vaan jättää asiat tarkoituksella mun päätettäviksi. Esim mitä tytölle laitetaan päälle ja mitä ruokaa annetaan jne. Osaa kyllä tulkita nälkää, vaihtaa vaippaa ja huomata jos on väsy. Meillä ei ole sovittu mitään lapsen hoitovuoroja joten käytännössä kaikki on mun vastuulla. Tarkotan tällä sitä et isänsä kyllä syöttää tytön, mutta sitä ennen mä olen tuumannu esim et kello on kolme, anna tytölle hedelmäpussi. Ei meillä tosin ole mitään syytä asioita muutakaan niin kauan kuin mä olen kotona. Sitten kun palaan töihin niin toivottavasti miehelläkin on jo hyvä hoitorutiini. Mies tekee kaksvuorohommaa niin on tytön kanssa paljon kotona kun vuoroviikoin vie myöhempään tai hakee aikaisempaan tarhasta.

Meillä muutettiin viikonloppuna tytön pinnis omaan huoneeseen. Se ei tosin ole nukkumista mitenkään muuttanut ainakaan vielä. Yhtä paljon heräilee öisin edelleen. Enkä tiedä tuleeko muutostakaan niin kauan kuin syö tissiä. Tänään nukkui ensin unet 20:30-23:30. Heräs sen jälkeen ihan kunnolla joten otin tissille. Leikki meidän sängyssä tosin rievulla ja nukahti uudelleen tunnin hereillä olon jälkeen. Nyt pitäs yrittää saada siirretyä omaan huoneeseen ilman että herää. Yritin alkaa totuttamaan enemmän omaan sänkyyn niin että ilta kylvyn ja smoothien jälkeen laitan omaan sänkyyn ja luen iltasadun. Tähän mennessä siitä ei ole seurannut muuta kuin parku. :meh: joten nukutan edelleen tissille meidän sängyssä. Mut kaikki aikanaan. Mä oon sitä mieltä et nukahtaa sit itekseen kun on siihen valmis. Mulla ei oo kiire.

Kiitos JustMom :) !!

Hyvä tietää, ettei saa olla avattuja ruokia, sitä vähän epäilinkin. Tuumailin, että lentokoneeseen kätevin on lämmitettävä velli, esim. Valion Onni...:happy:

No, sitten mitkä on pahimmat mokat, jota matkalla voi tehdä?? Asiat, joita ei osaa huomioida?:rolleyes:

Yritän varautua mahdollisimman hyvin etukäteen tuohon meidän 2vk. lomareissuun vauvan kanssa:happy: Haluan ajatella asioita etukäteen, kun mies ei kuitenkaan osaa ajatella asioita vauvan kannalta, vaikka haluaisikin :laughing005

Kiitos tuhannesti etukäteen vaivannäöstä :Heartred

Onhan teillä matkavakuutukset jos tulee lääkärin tarve? Ja ota lääkkeet mukaan Suomesta. Toki Kanarialta löytyy varmasti samojakin.

En oo mut oon miettiny. Sain kaverilta "päivärytmiehdotuksen" ja oon lueskellut sivustoa. Ootko jo aloittanut? Kerro, jos menet.

Kyllä mä aattelin ottaa sen. 59€ tais olla ja tyytyväisyystakuulla. Meillä ei onnistunut perhepedistä pinnasänkyyn siirto vaikka pinnis ihan mun vieressä. Viis yötä oli huutoa. Nukahtaa sinne mut paniikinomaisesti säpsähtää hereillle. Meillä vierastetaan ja on aika paha eroahdistus meneillään. Oli myös kipee ja nyt palattiin refluksin osalta normilääkitykseen kun puolittaminen ei toiminut. Nyt oon tehnyt niin että nukutan pinnasänkyyn ja kun herää niin otan viereen. Omat voimat ei riitä mihkää huudatukseen. Meillä ei myöskään vaihtoehtoa siirtää pinnasänkyä kauemmas maidon hajusta kun on vaan tää yks makuuhuone. Nyt neiti syö vieressäkin 1-2h välein...ihanku joku tihee imu vaiks on jo 6,5kk. Toki päivällä kiinteiden määrät vielä pieniä ja ämmää ei malta tissuttaa. Haluaisin valmennuksesta tukea miten tyttö nukahtais itekseen ilman tissiä/tassua/silittelyä/musiikkia.

:laughing021 :laughing021 Siis yksinkö tänne enää kirjoitan mutta pakko kommentoida sitä, että mies oli yhden tunnin yksin pojan kanssa.

Annoin ohjeen, että lämmin ruoka on vesihauteessa, jos tulee ongelmia tällä väliin...Niin, hhhehh :) Herranjestas!!:eek:

Huhh, vauva itki, eikä osannut muka tehdä asialle mitään....Kysyin, miksi ruoka syömättä?! Nälkää itkee...ei käsittänyt mitään, sanoi silti tehneensä parhaansa.

Miehet kai on aika pihalla vauva- asioista, ettei uskois:happy118:happy118:happy118
:laughing021:laughing021:laughing021:laughing025
:laughing025:laughing025:laughing025

Onko teillä mies ollut hänen kanssa? Mä jätin viikko sit ekaa kertaa kolmeks tunniks miehelle kun olin Jari Sinkkosen kasvatusluennolla. Niillä suju hyvin ja oli kiva tulla kotiin kun molemmat hymyissä suin. Kyllä mäkin jousuin kovasti ohjeistaa miestä. Ne on semmosia putkiaivoja hihih [emoji87]

Noi ei kuullosta kivoilta. Lukeeko teillä isi lapselle kuitenkin iltasatuja tms.?:rolleyes:

Täällä kyllä lukee ja leikittää, mutta ei esim. käsitä, että on nälkä jne. Mutta eihän miehiltä voi kaikkea vaatia:singing::joyful: Isi odottaa, että poika alkaa kommunikoida, joten tulkinta helpottuu:p:laughing021
Ei vielä oo 3-kuiselle lukenut iltasatuja kumpikaan. Leikkii isi poikansa kanssa sen hoitamisen lisäksi. Ja kun on kolmas ipana, niin ihan joka huutoon ei reagoi kumpikaan, mut isillä reagointi saattaa kestää aikas kauan...

Takaisin