Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies osaa hoitaa vauvaa yhtä hyvin kuin mäkin. Sai lentävän lähdön kun joutui aluksi hoitamaan paljon enemmän , kun mä olin niin heikossa hapessa. Ne joutui silloin olemaan pari yötä keskenään, mikä oli tietysti tosi rankkaa ja kamalaa, mut hetkeäkään ei käynyt mielessä etteivät pärjäisi. Nyt kun ollaan täysimetyksellä ja mies on ollut jo kuukausia töissä, niin mulla alkaa tietysti olla vähän enemmän kokemusta, mutta en mä siltikään läheskään aina tiedä, miksi vauva itkee. Oon jättänyt heitä kahdestaan nyt siksi aikaa kun käyn kuoroharkoissa n. 4h, se on ihan hyvä aika missä rinnat ei vielä räjähdä.

Me aloitettiin tänään vauvauinti! Tyttö oli tosi reipas, vähän sitä selvästi jännitti mutta ei itkenyt ja loiskutteli käsillä. Lähdettiin kyllä kesken pois kun tyttöä alkoi selvästi väsyttää ja haluttiin jättää positiivinen kokemus.

Täällä on syöty riisipuuroa hullun lailla! Nyt kaks yötä menny ilman yösyömistä. Jatkaa unia kun laitan tutin suuhun. Jaja, eilen kääntyi vattalleen. En tietenkään ollu näkemässä. Jätin vauvan selälleen lattaille ja kun hetken päästä kattoin sitä ni oli vattallaan.

Keittosuolatippoja laitan nenään vaan enää aamuisin ja iltaisin, ei ole limainen hengitys enää juurikaan. Viime vkolla sai possua, mut siitä tuli yrjöt. Ylihuomenna 6kk ja ostin jo tuuti2:sta. Se kandee varmaan ensin sekoittaa 1:n kanssa?

Me siirryttiin suoraan tuuti1:sta, kakkoseen mutta mun vauvat ei olekaan olleet masuvaivaisia.. Ei siitä sekoittamisesta ainakaan haittaa ole.
MS73 lienee paras vastaamaan tähän vaikka taitaakin imettää ainoastaan.:rolleyes:

Heissan! :)

Me tultiin "kuuluisalta" fyssarilta ja piti olla viimeinen kerta!:bored:

No ei ole vika kerta ja nyt kerron ensin hyvät uutiset, sitten muut...eli poika veti pitkin lattioita hienosti ja nousi tukea vasten seisomaankin!:joyful: Fyssari oli ihan hämmästynyt! Ja äiti tietty ylpee pojasta:grin Sanoi, että hienosti menee, ihan oman ikätason mukaan.

No sitten nämä muut klassiset tiukkailut: POTKARIT! - ei liian pienet, vaan tällä kertaa vääränlaiset!:banghead: Huhh, ahaa ( ostin ne eilen, ihan uudet vielä)...

Seuraava - sormiruokailu, onko poika saanut pureskella porkkanaa, kurkkua ja maissinaksuja??:wideyed: Mitä hän syö ylipäänsä, onko ollut terve ja miten nukkuu yöt, entä milloin on päiväunet, eikö nuku enempää, kuin vähän?:woot:

Sitten -KYNNET: yksi kynsi liian pitkä ja tarvitaan sakset.

Siis kuulin kaiken räpätyksen, mutta suljin korvat ja vastailin vaan joo- OK:joyful::joyful::joyful::joyful:

Mutta taas kerran olo oli kuin nurkkaan ahdettu:sad001 Jotkut ihmiset on vaan taitavia viemään toisilta energiaa ja vaikutus on negatiivinen....:oops:

Ilmeisesti hyvää tarkoittaa, mutta ei osaa kommunikoida oikealla tavalla. Pysyisi edes omassa aiheessa, eli fysioterapia.

Vielä kerran käytävä ja katsoo kuulemma miten seisoo ja kaatuu, kun tasapainoa ei vielä oikein ole 8kk iässä.

Täällä on syöty riisipuuroa hullun lailla! Nyt kaks yötä menny ilman yösyömistä. Jatkaa unia kun laitan tutin suuhun. Jaja, eilen kääntyi vattalleen. En tietenkään ollu näkemässä. Jätin vauvan selälleen lattaille ja kun hetken päästä kattoin sitä ni oli vattallaan.

Keittosuolatippoja laitan nenään vaan enää aamuisin ja iltaisin, ei ole limainen hengitys enää juurikaan. Viime vkolla sai possua, mut siitä tuli yrjöt. Ylihuomenna 6kk ja ostin jo tuuti2:sta. Se kandee varmaan ensin sekoittaa 1:n kanssa?

Sirpa :) Meilläkään ei vatsaongelmia, mutta poika kieltäytyi juomasta NAN2 (6kk) ja piti ottaa käyttöön NAN1, vähitellen siirtyä NAN2. Kunnes kelpasi ihan täysin... :)

Siis mitä, meillä on yhtäkkiä 10hammasta!!! :eek::joyful::joyful: Ikää hinttusen vajaa 8kk.

Äsken huomasin, että koko ylärivistö pilkottaa:grin Yksi sieltä jo tullut aiemmin. Ei ihme, että eilen itki kipua ja annettiin yhteistuumin Panadolia. Tossa siis syy:p

Me aloitettiin tänään vauvauinti! Tyttö oli tosi reipas, vähän sitä selvästi jännitti mutta ei itkenyt ja loiskutteli käsillä. Lähdettiin kyllä kesken pois kun tyttöä alkoi selvästi väsyttää ja haluttiin jättää positiivinen kokemus.

Lettuhei :) Sanot hienosti, että halusitte jättää positiivisen kokemuksen. Tuo on tärkeää ja haluan nimenomaan rohkaista lasta tuolla tavalla :) Itsetunto kasvaa ja rohkeus tehdä elämässä asioita. Millään piiskalla tai torulla ei hyvää synny:wink

Tähti, ihan käsittämätön fyssari!!! Ehkä olet kiltti ihminen, kun pystyt kuunnella noita juttuja. Minä olen kohtuullisen kärsivällinen, mutta sitten kun menee hermot, niin sen kyllä huomaa.
Tuo vaatteista huomauttelu on epäasiallista. Toki minäkin olen ammattilaisena joutunut puuttumaan vaatetukseen muutaman kerran parinkymmenen vuoden aikana. Eräässä tapauksessa lapsella oli aina niin suuret kengät, että hän ei pystynyt kävelemään niillä kunnolla, toisen kerran vaatteet olivat niin pieniä, että poikaparan kivekset litistyivät takapuolen väliin. Epäilen, että teillä ei ole mitään niin viallisia vaatteita, että on pakottava tarve huomauttaa.

Leikkaamattomista kynsistä voi huomauttaa, jos lapsi sen vuoksi raapii itsensä rikki tai on menossa kihomatoepidemia.

Sormiruokailu on muotitrendi. Sitä ei ole pakko huomioida ensinkään.

Voisin antaa kipakkaa palautetta, jos minulle puhuttaisiin noin.

Tähti, ihan käsittämätön fyssari!!! Ehkä olet kiltti ihminen, kun pystyt kuunnella noita juttuja. Minä olen kohtuullisen kärsivällinen, mutta sitten kun menee hermot, niin sen kyllä huomaa.
Tuo vaatteista huomauttelu on epäasiallista. Toki minäkin olen ammattilaisena joutunut puuttumaan vaatetukseen muutaman kerran parinkymmenen vuoden aikana. Eräässä tapauksessa lapsella oli aina niin suuret kengät, että hän ei pystynyt kävelemään niillä kunnolla, toisen kerran vaatteet olivat niin pieniä, että poikaparan kivekset litistyivät takapuolen väliin. Epäilen, että teillä ei ole mitään niin viallisia vaatteita, että on pakottava tarve huomauttaa.

Leikkaamattomista kynsistä voi huomauttaa, jos lapsi sen vuoksi raapii itsensä rikki tai on menossa kihomatoepidemia.

Sormiruokailu on muotitrendi. Sitä ei ole pakko huomioida ensinkään.

Voisin antaa kipakkaa palautetta, jos minulle puhuttaisiin noin.

Yölento :) Täytyy myöntää, että olen kiltti, koska siitä monet niin sanoneet vuosien varrella ( jopa töissä), vaikka en tunnista itseä liian kiltiksi.

Kynnet oli leikattu, yksi kynsi vähän sivusta lohjennut tänään, kun otti leluun kiinni, ennen kuin mentiin kiireesti fyssarin luo.

Niin hän tutki vielä hampaatkin, joka ei kai kuulu hänelle mitenkään. Mutta nykyään kaikki on niin kokonaisvaltaista, että työnkuvilla onko mitään merkitystä...?! :eek::rolleyes:

Yölento :) lisään vielä, että koskaan kynnet ei ole olleet niin pitkät, että raapisi niillä :) Eikä ole ollut raapimisjälkiä.

Vaatteet olen aina sovittanut vähän löysiksi, " ilmaviksi".

Fyssari on nuori ja näköjään haluaa päteä kovasti.

Tähti, ammattilaisten pitää ymmärtää, että jokainen vanhempi päättää itse, mikä on tärkeää heidän perheessään. On vanhempien aliarvioimista mennä neuvomaan turhasta.
Jäin myös miettimään, että millä perusteella 8kk:n iässä on tasapainossa vikaa, jos kuitenkin on juuri kehunut, miten vauva nousee itse seisomaan. Onkohan siellä suunnalla liian vähän oikeita asiakkaita? Pitäisikö kunnan päättäjiä tiedottaa liian löysistä resursseista?

Yölento :) lisään vielä, että koskaan kynnet ei ole olleet niin pitkät, että raapisi niillä :) Eikä ole ollut raapimisjälkiä.

Vaatteet olen aina sovittanut vähän löysiksi, " ilmaviksi".

Fyssari on nuori ja näköjään haluaa päteä kovasti.
Hah, sitä paremmalla syyllä! Tulepa vain teinitäti minua neuvomaan, niin annan palaa vuosikymmenten tuomat viisaudet! Vanhemmiten sitä oppii erottamaan, mikä on tärkeää ja mikä ei.

Meillä vauva on nyt hiukan yli 2kk. Olen kerran leikannut kynnet. Vaatteet valitaan sillä perusteella, mitkä on mukavia päällä ja helppo pukea.
Sormiruokailu on kotkotus. Maissi on turha ruoka-aine. Porkkanaa saa nakertaa joskus leikki-ikäisenä...

Seuraan kyllä uusinta tutkimusta lasten kasvusta ja kehityksestä, mutta otan huomioon myös vanhempien ja viisaampien kokemukset. Esimerkiksi en ymmärrä yhtään, miksi vauvat olisivat tulleet tyhmemmiksi viime vuosina, kun nykyisin vielä 3-vuotiaat keikkuvat vaipoissa. Vielä 20 vuotta sitten vaipat sai vammaishuollosta ilmaiseksi, jos niin isoksi joutui vaippoja käyttämään.
Puolivuotias pysyy potalla istumassa. Silloin on oikea aika aloittaa harjoittelu. Ei tarvitse kysyä lapselta, milloin tämä haluaa opetella. Lapsi voi oppia kuivaksi jo ennen kuin oppii puhumaan.

Taisin hermostua. Hups!

Tähti, ammattilaisten pitää ymmärtää, että jokainen vanhempi päättää itse, mikä on tärkeää heidän perheessään. On vanhempien aliarvioimista mennä neuvomaan turhasta.
Jäin myös miettimään, että millä perusteella 8kk:n iässä on tasapainossa vikaa, jos kuitenkin on juuri kehunut, miten vauva nousee itse seisomaan. Onkohan siellä suunnalla liian vähän oikeita asiakkaita? Pitäisikö kunnan päättäjiä tiedottaa liian löysistä resursseista?

Yölento :) Tota asiaa mä oon aina miettinyt, koska usein sanoo, että hänellä on peruutusaikoja, koska on peruttu sairastumisien takia....Ja siis tänään viimeksi sanoi niin.

Vielä kerran on käytävä ja se on siinä.

Me siirryttiin suoraan tuuti1:sta, kakkoseen mutta mun vauvat ei olekaan olleet masuvaivaisia.. Ei siitä sekoittamisesta ainakaan haittaa ole.
MS73 lienee paras vastaamaan tähän vaikka taitaakin imettää ainoastaan.:rolleyes:

Hui musta tuli vuoden vanhempi..pssst MS74 [emoji23]
En osaa noista korvikkeista sanoo mitään. Mitä eroa niis ees on? Toinen pilkotumpaa?

Hah, sitä paremmalla syyllä! Tulepa vain teinitäti minua neuvomaan, niin annan palaa vuosikymmenten tuomat viisaudet! Vanhemmiten sitä oppii erottamaan, mikä on tärkeää ja mikä ei.

Meillä vauva on nyt hiukan yli 2kk. Olen kerran leikannut kynnet. Vaatteet valitaan sillä perusteella, mitkä on mukavia päällä ja helppo pukea.
Sormiruokailu on kotkotus. Maissi on turha ruoka-aine. Porkkanaa saa nakertaa joskus leikki-ikäisenä...

Seuraan kyllä uusinta tutkimusta lasten kasvusta ja kehityksestä, mutta otan huomioon myös vanhempien ja viisaampien kokemukset. Esimerkiksi en ymmärrä yhtään, miksi vauvat olisivat tulleet tyhmemmiksi viime vuosina, kun nykyisin vielä 3-vuotiaat keikkuvat vaipoissa. Vielä 20 vuotta sitten vaipat sai vammaishuollosta ilmaiseksi, jos niin isoksi joutui vaippoja käyttämään.
Puolivuotias pysyy potalla istumassa. Silloin on oikea aika aloittaa harjoittelu. Ei tarvitse kysyä lapselta, milloin tämä haluaa opetella. Lapsi voi oppia kuivaksi jo ennen kuin oppii puhumaan.

Taisin hermostua. Hups!

Hei oikeesti. Voinko ostaa jo pinkin selkänojallisen potan ja istuttaa siinä? Tyttö 6kk. Jees!

Taisin hermostua. Hups!

Yölento :) Ei haittaa hermostuminen, sä hermostuit mun puolesta!:joyful: Kiitos siitä. Oon näissä aika ummikko, joten en osaa arvioida asioita. Hienoa, että saadaan sulta oikeaa tietoa asioista täällä :) Mistä sitä muutoin saisi?:joyful::joyful:

Hei oikeesti. Voinko ostaa jo pinkin selkänojallisen potan ja istuttaa siinä? Tyttö 6kk. Jees!
Ilman muuta voit! Ennen tuolipotuissa oli turvavyöt. Esikoinen istui potalla odottelemassa, kun kävin suihkussa. Nykyisin ei taida olla vöitä. Täytyy siis itse olla vieressä. Tosin esikoinen viihtyi potalla niin hyvin, ettei vöitä tarvittu. Kakkonen nousi seisomaan heti, kun kakka tuli. Piti olla nopea, ettei kakat kaadu päälle.

Maissi on turha ruoka-aine. Porkkanaa saa nakertaa joskus leikki-ikäisenä...

Taisin hermostua. Hups!

Yölento :) Toi maissi oli fysioterapian huipennus, koska sanoi, että pitää antaa lapselle maissinaksuja ja osaan ostaa niitä Citymarketista sipsipussien luota, niissä on punaisella värillä/ lukee maissinaksu. No siis, sanoin, että en anna pojalle maissia, koska ei me itsekään sitä kotona syödä.

Hän perusteli, että ne naksut on Cmo vai mikä Gmo- vapaita, joten voi antaa... Mutta pääpointti on se, että jyräsi täysin.. :sad001

Me kun ei syödä maissia ja sillä selvä, hahh:wtf:

Takaisin