Painonnousu

Mie olen hyvin ihmeissäni. Painoa on tullut vasta 5 kg. Toki oli ennen raskautta vähän vararavintoa, joka sitten tippui pois alkuraskauden pahoinvoinnissa, mutta silti epäilen vaakojen kalibrointia.
Ensi viikolla on neuvola ja siellä sama tuttu vaaka, jolla miut on punnittu läpi raskauden. Jospa se näyttäisi vähän isompaa kilomäärää.

Mullekin tullut vasta noin 5kg vaikka lähtöpainoltanikin hoikka/normaalipainoinen. Oon sitä stressannut mutta vauva ultrien mukaan kasvaa käyrillä, siro on kyllä kooltaan. Oon kyllä kasvissyöjä että jonkin verran voi sekin vaikuttaa ettei ihan yhtä energiatiheää ravintoa ole kuin sekaruokavaliossa. Tällä viikolla 30+0.
 
Mulla eilen neuvola ja painoa on nyt kertynyt tuo hitusen yli 10kg. Kyllä se hirvittää, mutta neuvolassa sanoi, että tosi rauhallinen (???) painonnousu!
 
Viimekuussa 2vkoa 950g/vko ja sit vikat kaks viikkoa 350g/vko :) Vähän tasottu onneks.
 
Mulla on noussu ihan kauheesti kans paino vaikken juuri oo pystyny syömäänkää. Ensi tuli kuukausi 850g/vk ja nyt 3vk tullu 255g/vk. Lähtöpainoon tullu 11kg, nyt 32+3.
 
Täällä tullut kans ainakin 10 kg, veikkaan enemmänkin 12 kg. Ruoka ja herkut maistunut vähän liian hyvin ja kun en pysty juuri liikkumaan enempiä :/ Rv 33+3
 
Mulla BMI 19 ja nyt rv33 on paino noussut 5,5 kg. En oo hurjasti liikkunu mut en kyllä oo herkutellukkaa :)
 
Mulla on paino noussut nyt raskauden aikana 6kg ja siitä sain valitusta tänään... tosin oli ottanut hirveän loikan edelliskerrasta mutta olihan tässä joulupyhätkin välissä.. En ois tollasen ahmimisen jälkeen halunnu mitääm ylläripuntarointia - tuli ihan paha mieli...
 
Äh, inhottavaa moinen valitus painonnoususta! Eiköhän se ole ihan jokaisella mahdollista nousta painossa raskaanaollessa, oli sitten ali-tai ylipainoinen lähtötilanteessa!

Täällä noussut ab 11kg, mutta tuo oli kaikki ennen rv26? Siinäkohtaa lopetin neljän edestä mässäilyn ja otin järjen käteen syömisessä. On kyllä varsin hyvä fiilis. Nyt vaan loppuun asti tiukalla linjalla!
 
Mulla on paino noussut nyt raskauden aikana 6kg ja siitä sain valitusta tänään... tosin oli ottanut hirveän loikan edelliskerrasta mutta olihan tässä joulupyhätkin välissä.. En ois tollasen ahmimisen jälkeen halunnu mitääm ylläripuntarointia - tuli ihan paha mieli...

Millainen siun lähtötilanne sit oli? Miulla on kans just tuo 6 kg, raskauden alussa olin hoikka, ja ei kuulemma haittaa, vaikka vielä pari kiloa tulisi.
 
Mullahan lähtö tilanne oli ihan sairaalloinen ylipaino, mutta silti tuo on edelleen mun mielestä tosi vähäistä verrattuna mitä joka tutullenikin on tullut. Ja kun paljon painoa tulee lihaksista, kun treenaan kumminkin vaikka läski olenkin
 
Mullakin ylipainoa reilusti, 6kiloo painon nousu rv 33+5, eikä se nousu näy minussa, kyllä kaikki on vauvaa ja mahaa. Kasvot esim vähän kaventunu. Lääkärin ja terkan mukaan erittäin maltillinen painonnousu, koska jo valmiiks ylipainosella kuulema herkästi nousee paljon enemmän.
Vaikka oon nyt joulunakin syönyt ihan huolella, niin paino ei ollu eilen illalla mitattuna noussu joulunpyhien aikaan kuin 200g...
Lisäks nyt tullut turvotusta jalkoihin jonkin verran nii varmaan osa kiloista on ihan nestettäkin.
 
Mulla painoindeksin mukaan lähtötilanne oli lievä ylipaino ja kyllä 5-10 kg olikin ylimääräistä. Nyt tullut tasan 16 kg alusta. Toisaalta hirvittää noin suuri painonnousu, mutta en halua liikaa stressata. Sulattelen kiloja sitten pikkuhiljaa. Toivottavasti pääsee pian synnytyksen jälkeen vaunulenkeille, kävelystäkin varmaan nauttii ihan eri tavalla ilman jatkuvaa ähinää ja puhinaa.
 
Mulla on aikalailla samanlainen tilanne kuin Pimpomilla. Kiloja tullut noin 15kg ja lähtötilanteessa painoin 5-10kg yli sopivan painon. Välillä vähän stressaa, mutta ennemmin se epäterveellisesti syömimen ja huoli vauvan
(liiasta) kasvusta kuin varsinaiset lisäkilot.
 
huoli vauvan
(liiasta) kasvusta kuin varsinaiset lisäkilot.
No mä oon vähän samalla "huolella" tätä syömistäni /lihoomista rajoittanut. Eihän se oo sanottua että vauvan kokoon voi vaikuttaa omalla sisäänotolla, mutta mulla on ollut isoja vauvoja, viimeisin 4,5kg, eikä sen isommaksi kyllä haluaisi niiden kasvavan-mikäli siihen yhtään voi itse vaikuttaa! Uskon kuitenkin että vaikkei varsinaista diabetesongelmaa olekaan, niin väkisinkin ainakin nää viimeisten viikkojen syömiset /syömättömyydet vaikuttaa. En silti odota mitään pikkuruista vauvaa saavani- kunhan nyt alle sen 5kilon pysyisi:nailbiting:..
Lisäkilot omassa varressa on tosiaan ihan eri asia kun siinä ulospungerrettavassa:grin!
 
Mä mietin ihan samaa ja sillä koitan rajoittaa vikat 3kk herkutteluja ja liikoja herkkuja. Perus ruokarytmi ja monipuolinen ruoka riittää äidin ja vauvan tarpeisiin.
 
Hahah = ) mulla oli lähtöpaino esikoisen kanssa 53kg ja painoa tuli lisää vajaa 25kg koko raskaus aikana ( oli jatkuva himo kaikkeen pullaan,munkiin, leivoksiin ja kakkuihin) Tän yoisen kanssa pääyin jo että en meinaa mässäillä yhyä paljon mutta kappas kappas lähtö paino oli nyt 50kg ja tällä hetkellä rv 34 ja kiloja tullu nyt jo +21kg = ) taitaa mulla olla joku taipumus näihin raskaus kiloihin. Onneks lähti kaikki esikoisen kilot noin 6kk nii eiköhän nää kin lähde. Imetys ja liikuna kyllä hoitaa homman = )
 
Puuh, yli 20 kg painonnousu kuullostaa rasittavalta!

Itse olen syönyt raskausdiabetes ruokavaliota yli 5 kk, ja on vain tullut 4 kg, nyt raskaus viikko 36 menossa. Lähtöpaino oli 71 kg, mikä on minulle lievän ylipainon raja. Vaikka kuinka yritän keksiä terveellisiä mutta energiapitoisia lisukkeita ateriohin ja välipaloihin niin paino ei vaan nousee :grumpy: Onneksi neuvolatäti ja lääkääri eivät valittaa asiasta, mutta itselläni on sellainen olo että kuuluisi lihota hiukan enemmän.
 
Takaisin
Top