Käsityöt

Mä ajattelin ruveta hurjaks ja yrittää ommella semmosen unipesän. Ne on niin suolasen hintasia.. ja aina ku oon löytäny alesta ni ei oo ku tyttö tai poikavärejä vaan, sukupuoli kun on mysteeri vielä :)
 
Sain äidillisyyskohtauksen ja päätin, että pakko kutoa vauvalle jotain! Oon nyt väkertänyt toukkapussia, saa nähä millanen muhkuratuubi siitä tulee :p ehkä hieman reikäisempi kuin ohjeen mukaan, mutta ainakin tuuletus pelaa! :grin
 
Minä sain joululahjaksi kauan kaivatun ompelukoneen, katsotaanhan mitä sitä ehtii väkertää. :)
 
Rbck jossain tän vuoden suuri käsityö lehdes on ohje unipesään, voin kaivaa sen jos haluat :)
 
Netistä löyty kans jonkun blogista selkee ohje unipesälle meinasin ite kanssa sen ommella jos onnistusin. :)
Mistähän kannattas tehä pehmuste sängyn reunaan? Meijän sänkyhän oli tietenkin niin iso ympärysmitaltaan et eipä löytynyt netistä valmista reunusta, jää uupumaan 30cm. Mietin et haittasko se no ehkä ei muuten kun minua häiritsee, kun sen pitää yltää ympäriinsä.
 
Muakin tuo ohje kiinnostaa! Ja kiinnostaa myös, jos löytyis joku ohje noille pinnasängyn reunuksille!
 
Minun pitääkin nuo suuri käsityö lehdet kans kaivella. Aikasemmin hyödyntänyt vaan neuleohjeet kun ei ompelukonetta oo ollu. :)
 
Suuri käsityö 2/2016 ! Löytyy myös vaunuverho, pussilakanasetti ja mobile :)
9339627232f55053049f9aa4228c4212

e6f40d1bcc09d54ea9f3887b624cdf79
 
En ole koskaan näin paljon neulonut puolen vuoden aikana kuin mitä nyt ,kun saimme tietää pikkuisen muksun tulemisesta. Ja vielä on olo että tarvisi tehdä neuleita :Heartbigred Tällä hetkellä puikoilla on synkät kuteet -kirjasta se makuupussi tekstillä mustard gas. Teen vain mustalla ja vihreällä sen. Sitten ajattelin tehdä jämälangoista monsteripöksyt. Lapsen syntymän jälkeen kun saan testattua miten kantoliinan kanssa sujuu niin teen pidempi vartisia sukkia sitten. Ai niin, ja meinasin tehdä bambulangasta virkkaamalla puhdistuslappuja; itselläkin on käytössä meikin putsaamiseen. Helppo heittää pesukoneeseen oli asteet 40 tai 60. Ei mene miksikään :)
 
Runoilijatar mä oon tehny vanhoista resuista rättejä keittiöön, laittanu vaan rasiaan ja kastellu ne, helppo putsata naama ja kädet ja pöytä ruokailun jälkeen! Vois kyllä tehdä tosiaan vielä pyllypyyhkeitäki niistä ku resuja piisaa..
 
Osallistuuko kukaan suomi 100 sukkien tekoon? Itse ostin sinivalkoista lankaa ja ajattelin neuloa korteni kekoon :)
 
Sonjuska mitä kivaa ostit? :D mä tein kans eilen Noshille tilausta, tykästyin siihen kamu-trikooseen ♡ siitä on jo yks body mutta aattelin tehdä ny haalaria ja esikolle samisteluvaatetta.

Baabuska mä en saa edes pojan lapasia tällä hetkellä kudottua loppuun niin tuskin alan kutoa muutakaa :D vaikka kivaa olis! Mutta mä ompelen keskosille sitte vaatetta :)
 
Alelaareista muutamia metrejä erilaisia trikookankaita, en tiiä vielä mitä teen... ohutta flanellikangasta, aattelin kokeilla saisko siitä tehtyä unipesän, kun on niin pehmosta. :) vähä vanua, neppareita, nappeja... kotiin tultua muistin, että fleeceä ois vähä pitänyt ostaa, meinasin kaukalopussin ommella siitä, mutta käytän ehkä sit noita vanhoja vilttejä tai käyn ikeasta ostaa lisää vilttejä, saapi halvemmalla.. :D
 
Tein eilen alulle pari tuttinauhaa, vauvan makuupussi hitaasti edistyy (vaatis vetoketjun) ja aloitin monsteripöksyjä jämälangoista. Tulee sellainen kiireen tuntu käsitöiden suhteen, kun voi olla että käynnistys edessä. Pitäisi varmaan myssy ja tossut tehdä kastemekkoaki varten jo :rolleyes: tosin voisin tehdä ne sen mukaan tuleeko tyttö vai poika.
 
Mä kans tajusin että en oo edes hommannu kankaita babynestiin että pitäis jo ostaa! Muttaku oon jo liikaa pistäny rahaa kankaisiin täs kuus vaikka vakaa aikomus oli etten osta mitää.. Esikoiselle on nyt tulos aika paljo vaatetta, uudelle oli jo tosi paljo valmisvaatteita että alan tehdä varmaan vasta vähä isompaa kokoa varastoon mikkä menee kauemman. Paitti se nesti pitäis nyt tehdä :D
 
Hei onko teillä vinkata jotain helppoja vaateohjeita tällaiselle ei niin paljon ompelevalle? Olis kiva kokeilla jotain itse ommella, kun on niin kivoja kankaita olemassa! Toistaiseksi oon keskittynyt vain neulomiseen. :D
 
Takaisin
Top