Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mentiin 6kk asti 3 ateriaa päivässä tahdilla ja tietty tissiä vähän väliä. Eli meillä syötiin lounas klo 12, iltaruoka 17-18 ja iltavelli/smoothie 21-22. Nyt oon lisänny aamupalan klo 9 mut lounas ei sit oikein oo maistunu. Tänää kokeilin antaa vaan tissiä aamupalaksi niin lounaalla maistuikin ruoka hyvin. Tarkotus on nyt vähitellen päästä 5 aterian rytmiin seuraavien parin kk aikana. Aion myös samalla vähentää imetystä tai siirtyä pumppaamaan maidon. Mun tissit alkaa olla hellänä kun ipana vetää ja puree niitä kun ikeniä kutittaa.

Meillä oli exän kanssa yhteinen talous. Eli liksat meni yhteiselle tilille, josta maksettiin kaikki. Ylijäävä raha siirrettiin säästötilille säästöön, sillon säästettiin taloa varten. Lisäksi yhteiseltä tililtä siirrettiin molempien omille tileille muistaakseni 400€, jonka sai käyttää mielensä mukaan, vaatteisiin, kavereitten kanssa ulkoiluun jne. Toimi sairaan hyvin ja säästettiin talon käsiraha jotain kolmessa vuodessa. Meillä oli suurinpiirtein samat tulot. Jos ois ollu eri tulot, ni oitais varmaan toi oma käyttöraha suhteutettu tuloihin.

Nyt on omat rahat ja vaan yhteinen ruokatili, josta maksetaan myös vauvan kulut. Äijä maksaa mulle talosta kuukausittain kuluja, koska sillä ei esim. ole antaa mulle 500€ ku vakuutuslasku tulee tai 1000€ kun öljysäiliö täytetään.

Nyt mulla kävi just nuohooja ja sit tulee öljypoltinhuoltaja. Mä ne laskut maksan kun talo on mun. Uuden pesutornin maksoin mä kokonaan. Vielä on epäselvää miten talon korjauskulut jaetaan, jos tulee just jotain pikkujuttuja. Joku saunaremppa menee mun piikkiin kokonaan. Varaston ovi pitäis uusia, jne. Kulumisesta äijä ei maksa mulle mitään, eli varsinaista vuokraa en saa. Et yhteinen talous tää ei ole. Uus mikro ja kahvikeitin pitäis hommaa ja pesuhuoneen silikonit vaihtaa. Mä ne kaikki varmaan saan maksaa, vaikka toinen tekee ylitöitä 20h viikossa. En nää niistä rahoista senttiäkään, vaan kiltisti toimin ilmaisena lastenhoitajana.
Eihän toi nyt kuulosta ensinkään reilulta! Pitäis miehen jotain asumisestaan maksaa.

Pitääkö vauva tuttipullosta ite kiinni? Meillä pitää, ja lujaa. Sit viimeisille tipoille tuhisee ja puhisee ja työntää pullon ihan naamaan kiinni. Se on hassu. Joudun sen käsiä irroittelee ja rauhoittelee et saan pullosta ite kiinni. Mulla on kahvallinen tuttipullokin ostettuna, mut en vielä oo sitä antanu, tuntuu niin aikaiselta.

Sirpa, kyllä meidän vauva myös laittaa kädet tuttipullon ympärille. Meillä on käytössä Aventin paksut pullot, niin hän ei vaan itse saa kovin hyvää otetta pullosta. Mutta tykkää tosiaan pitää käsiä siinä pullolla.

Eclipse, mulla loppui imettäminen tohon kun vauva alkoi purra. Se vaan sattui liikaa! En pystynyt enää olemaan rentona, vaan kroppa kireänä odotin, milloin pikku naskalit iskee! Vähän aikaa vielä pumppasin, mutta nyt menee täysin NAN 2: lla.

Vitsi oli hauska äsken, kun vauva yritti tunkea ihan kiinni peilikuvaansa! Katseli sitä ja tuhisi, ja tökki nenällään ja otsallaan ja oli ihan ihmeissään! Ja hyväntuulisena siis, naureskeli samalla.

Hei, taas pohdin tätä vauvan päivärytmiä. Toi ahmii sapuskaa minkä sille antaa ja varmaan enemmänkin menis jos antais. Monta ruokaa annatte vauvalle. Meillä nyt siis ikää 4,5 kk.

Aamulla ensin maitoa, sit jonku ajan päästä sapuskaa ja maitoa. Sitte nukkuu. Sitte ku herää ni maitoa, sitte taas 1,5-2 h päästä sapuskaa ja maitoa. Sitte nukkumaan. Ja illalla sama rundi: maitoa, parin tunnin päästä ruokaa ja maitoa. Ja sitte nukkumaan. Musta tuntuu et tää on yhtä syömistä. Annankohan liikaa ruokaa? Maitoakin kyl menee sellaiset 100ml kerralla.

Sun vauva syö hyvin. Ja varmasti kasvaa. Ei vauvat voi syödä liikaa. Meillä syö huonosti muuta kuin rintamaitoa. Yritän antaa 3krt päivässä. Aamulla kymmenen aikaan jotain puuroa. Mut ei juuri uppoo. Kahdentoita maissa nukahtaa päiväunille. Sitä ennen syö maitoa. Nukkuu 1-3tuntia. Kun herää, syö maitoa. Päivälliseksi n.neljän aikaan olen koittanut antaa erilaisia kasvissoseita. Ei oikein maistu nekään. Banaanista sentään pikkusen avaa suutaan. Iltatirsat ottaan vaihtelevasti 17-18 aikaan. Vajaa tunti tai tunti. Illalla kasin aikaan puuroa tai velliä. Velliä tuttipullosta sentään syö. Maitoa nukkumaanmennessä 21-22 aikaan

Hei, taas pohdin tätä vauvan päivärytmiä. Toi ahmii sapuskaa minkä sille antaa ja varmaan enemmänkin menis jos antais. Monta ruokaa annatte vauvalle. Meillä nyt siis ikää 4,5 kk.

Aamulla ensin maitoa, sit jonku ajan päästä sapuskaa ja maitoa. Sitte nukkuu. Sitte ku herää ni maitoa, sitte taas 1,5-2 h päästä sapuskaa ja maitoa. Sitte nukkumaan. Ja illalla sama rundi: maitoa, parin tunnin päästä ruokaa ja maitoa. Ja sitte nukkumaan. Musta tuntuu et tää on yhtä syömistä. Annankohan liikaa ruokaa? Maitoakin kyl menee sellaiset 100ml kerralla.
Me aloitettiin maistelut hiljaksiin noin viiden kuukauden iässä ja nyt ikää on vähän vajaa 6,5 kk. Eli kohta puolitoista kuukautta menty kiinteiden kanssa. Aamulla vedetään maidot sängyssä ja puuro perään, kun se siitä valmistuu. Sit lounaalla lämmin sose ja maito perään, seuraavaks kellonkulusta riippuen joko pelkkä maito tai maito ja hedelmä- tai marjasose, seuraavaksi päivälliseksi lämmin sose ja maito, sit yks tai kaks kertaa iltamaitoja. Iltapuuron aloitan pian, kun oletan, että aamupuuro ei ole liikaa ärsyttänyt. Nytkin jo muutaman kerran olen viidenneksi "ateriaksi" antanut illalla vähän hedelmäsosetta maidon kanssa. Yöllä syö tällä hetkellä todella vaihtelevasti, siis maitoa :) Päivällä ei ylimääräisiä maitoaterioita juuri ole, ehkä yksi, niin kuin tänään on ollut.

Välikommentti syömiseen liittyen: huojentavaa, että jossain vaiheessa oletettavasti on luvassa päivärytmi. Mun poikanen tänään tasan 1kk eli syö ja nukkuu miten sattuu, kuten minäkin.

Myy75 :) Kiitti, korjasit palstan:joyful::smiley-bounce015

Me tultiin Seurakunnan vauvaryhmästä ja taas saatiin kavereita. Siellä viihtyy, sekä poika, että äiti :)

Yksi äiti rupesi puhumaan Neuvolan fysioterapiasta, jossa käyvät, siis samalla, kuin me. Ei hirveästi siinä kritisoinut, mutta ihmetteli kyllä ääneen kaikille sitä, että miten hurjan kovasti fyssari oli tiukkaillut turvakaukalon käyttöä, kun oli turvakaukalossa vauvan vienyt Neuvolaan. Oli siis "tiukasti" sanonut, ettei ole yhtään hyväksi lapselle....

No, tämä äiti oli kysynyt, että missäs sitten lasta kuljetan?:eek: Sitä vaan ihmetteli...:oops:
Nopeesti kai saa kuljettaa, mutta lapsi ei siinä saa olla kuitenkaan...

Muista asioista ei tullut puhetta, kun oli paljon väkeä. Siellä on niin hyvähenkistä väkeä, seurallisia ja ystävällisiä varsinkin ne vetäjät:Heartpink :)

Myy75 :) Kiitti, korjasit palstan:joyful::smiley-bounce015

Me tultiin Seurakunnan vauvaryhmästä ja taas saatiin kavereita. Siellä viihtyy, sekä poika, että äiti :)

Yksi äiti rupesi puhumaan Neuvolan fysioterapiasta, jossa käyvät, siis samalla, kuin me. Ei hirveästi siinä kritisoinut, mutta ihmetteli kyllä ääneen kaikille sitä, että miten hurjan kovasti fyssari oli tiukkaillut turvakaukalon käyttöä, kun oli turvakaukalossa vauvan vienyt Neuvolaan. Oli siis "tiukasti" sanonut, ettei ole yhtään hyväksi lapselle....

No, tämä äiti oli kysynyt, että missäs sitten lasta kuljetan?:eek: Sitä vaan ihmetteli...:oops:
Nopeesti kai saa kuljettaa, mutta lapsi ei siinä saa olla kuitenkaan...

Muista asioista ei tullut puhetta, kun oli paljon väkeä. Siellä on niin hyvähenkistä väkeä, seurallisia ja ystävällisiä varsinkin ne vetäjät:Heartpink :)
Haha! :grin:p Piti just vastaa sun aiempaan viestiin, että tosiaan, mäkin vähän ihmettelin, kun painikkeet eivät olleet palautuneet, kun jostain luin silloin aiemmin, että oli vain jokin bugi, joka korjataan. Mutta mitään ei tapahtunut. Mutta nytpä näköjään tosiaan palautuivat!

Sanotaan, et naisen elämässä on kolme merkittävää miestä: ensi rakkaus, sit se, jonka kanssa tehdään lapset, ja sit se, joka tekee onnelliseksi. Meikäläisen kohdalla, sitä kolmatta odotellessa. Napu, sun kohdalla voi olla kaikki samassa paketissa.

Sirpa :) Hauska sanonta, oliko sun kehittämä?:grin Mitenkähän miehillä, onko heillä myös tuo kolme...vai jotain 1-100 rakkautta...:smiley-angelic005

Sirpa yökkii kohta mutta kerron kuitenkin,että meillä mies maksaa ihan kaiken. Hän itse pyysi,että jään kotiin lasten kanssa kun oli aika miettiä esikoisen kanssa mitä tehdään mammaloman jälkeen. Olihan se mulle itsetutkiskelun paikka,uskallanko jäädä kokonaan taloudellisesti toisen varaan mutta otin riskin ja toistaiseksi kaikki on mennyt hienosti.
Tosin mun tilannetta helpottaa vähän se,että jos mies sattuu löytämään jonkun nuoren italiattaren ja heittää meidän pihalle,mulla on Hesassa velaton asunto sekä sen verran rahaa sivussa,että pääsen lasten kanssa aloittamaan elämän rauhassa.

Haha! :grin:p Piti just vastaa sun aiempaan viestiin, että tosiaan, mäkin vähän ihmettelin, kun painikkeet eivät olleet palautuneet, kun jostain luin silloin aiemmin, että oli vain jokin bugi, joka korjataan. Mutta mitään ei tapahtunut. Mutta nytpä näköjään tosiaan palautuivat!

Myy75 :) Teit taikoja...:grin

Sirpa yökkii kohta mutta kerron kuitenkin,että meillä mies maksaa ihan kaiken. Hän itse pyysi,että jään kotiin lasten kanssa kun oli aika miettiä esikoisen kanssa mitä tehdään mammaloman jälkeen. Olihan se mulle itsetutkiskelun paikka,uskallanko jäädä kokonaan taloudellisesti toisen varaan mutta otin riskin ja toistaiseksi kaikki on mennyt hienosti.
Tosin mun tilannetta helpottaa vähän se,että jos mies sattuu löytämään jonkun nuoren italiattaren ja heittää meidän pihalle,mulla on Hesassa velaton asunto sekä sen verran rahaa sivussa,että pääsen lasten kanssa aloittamaan elämän rauhassa.

Hihh :) Sama täällä, plus maata monet hehtaarit arvokkaalta asuinalueelta! Mies voi aina löytää jonkun hehkuvan nuoren naikkosen, mutta eipä vielä oo vaihtanut, kun just vasta naimisiinkin mentiin:p

Tähtipölyä :) Vieläkö sulla muuten on ne supertissit?:rolleyes: :laughing021 Vai ootko jo lopettanut imetyksen...

Eihän toi nyt kuulosta ensinkään reilulta! Pitäis miehen jotain asumisestaan maksaa.

Sirpa :) Maksaako mies "luonnossa", jollei kulut mene tasan?:eek:

Meillä mies maksaa kaiken, kuten Tähtipölyllä....ja se käy mulle kyllä :)

Tähtipölyä, 20-v sitten en olis missään tapauksessa suostunut moiseen. Mut nyt jos tulis joku mies ja sanois et Rakas, tee mulle pari-kolme lasta ja mä elätän sut loppuelämän, ni ottaisin sen paketin :dance018! Ja, imuroisin joka päivä helmikoruissa ja korkkareissa :grin. Vaikka vaan pelkissä niissä...

Toi sun backup-pläni oli huojentavaa kuulla! Hyvä, ettet jää tyhjän päälle, jos joku katastrofi tulis. En mäkään jäis, jos toi mun unelma toteutuis.

Pah... Mie taas haluan tissini takas. :woot: Nää hemmetin utareet painaa ja kun oon muutenkin selkävaivainen niin pahentaa tilannetta. Mulla tissit kasvo pikku D - > F. :wideyed:

Välikommentti syömiseen liittyen: huojentavaa, että jossain vaiheessa oletettavasti on luvassa päivärytmi. Mun poikanen tänään tasan 1kk eli syö ja nukkuu miten sattuu, kuten minäkin.
Toi oli rasittavaa. Venttasin vaan, et milloin se rytmi tulee. Meillä alkoi sit 2 kuisena vähän enempi oleen rytmiä. Sit 3kuisena muutti omaan huoneeseen, ni alko nukkuu ylt paremmin.

Takaisin