Oireet

^Joo, parempi se on ottaa varman päälle. :) Eikä sitä tautia muutenkaan tahdo itselleen tai lapselleen vaikka olisi kuinka vaaraton, on se niin inhottava!

Voi ei mitä oloja teillä [emoji33] Toivottavasti pian helpottais! Mulla aika pientä ja rannekkeet auttaneet myös. Tosi turpea olo ollut ja hengästyttää pienikin liikkuminen!

Ainiin Verde sulla oli tuo tartar-juttu huhhuh. Onneks pääsit testiin. Mut sähän et tienny vielä raskaudesta silloin? Mä tiesin ja kahta pskempi olo sen takia. Mut pyydän kans nuo vasta-aineet niin ei tarvii jännätä...

Joo antakaa miesten hoitaa nuo kissan hiekkisten siivoamiset, just in case :D

Noro on kyllä karmea, toivottavasti ei ole Sitruunaliljalla sitä. Onko sulla Osmosalia tai Floridralia?

Ja hyvä Pilvilinna, jos voit pitää lasta kotona enteron varalta.

Loppus tää väsymys ja närästys jo...

Mulla on tosi tarkka nenä nytten, hajuaisti *100. Tuntuu että mieskin haisee pahaan nenälle (ei ole pahoinvoinninkaan takia tehnyt mieli läheisyyttä) ja meidän koira.

Kylläpä kuulostaa olot muillakin hankalilta... jaksamista hirveesti! Itsellänikin pahoinvointia riittää, mutta kertaakaan en ole oksentanut vielä. En vaan meinaa saada syötyä kunnolla. Mikään ei maistu, ja kun ei syö niin olo vaan pahenee. Kaikkea epäterveellistä tekis toki kyllä mieli! Vähän pitää yrittää kuitenkin pitää jotain tolkkua ettei lähtis paino ihan hirveään nousuun...

Oon yrittänyt keksiä esikoisen kanssa mahdollisimman paljon ohjelmaa, etten ehtisi näitä oloja voivottelemaan. Odotan vaan että raskaus etenisi ja maha kasvais mutta olo paranisi. Tällä hetkellä tuntuu että ottaisin mielummin vaikka ne loppuraskauden kivut ja supistukset ku tämän kuvotusolon :D

Neuvola ens vkolla jolloin tulee 9 viikkoa täyteen. Ei kuulemma kuunnella vielä sydänääniä. Ekaa ultra ei oo vielä varattu, saa nähdä kuinka kauan pitää odottaa ennenku saa ekoja todisteita hyvin sujuvasta raskaudesta...

Mulla on tosi tarkka nenä nytten, hajuaisti *100. Tuntuu että mieskin haisee pahaan nenälle (ei ole pahoinvoinninkaan takia tehnyt mieli läheisyyttä) ja meidän koira.
Joo miehen henki.. Hyi!

Ihmeen paljon on kyllä meitä äklöttäjiä heinäkuisissa. Yleensä oon saanu olla palstoilla tyylii ainut joka valittaa oloista ja muut oireettomina hehkuu. Nyt jotenki kivempi, kun ei oo ainut joka kärvistelee :D

Mulla raskaus on herkistänyt appelsiini mehulle (suu kihelmöi ja tikkuu), omenasta jää "kuori" olo kurkkuun. Kiwiä en oo uskaltanut edes kokeilla. Just tollasia raikkaita tekis mieli, mutta paha se on, kun oot herkistynyt nyt noille..

Mullakin on tota herkistynyttä hajuaistia. Yks ilta mies söi valkosipulia leivän kanssa ja hyi yökötys oikeesti!! Käskin sen sängyssä hönkimään toiseen suuntaan ja kielsin enää syömästä valkosipulia, vaikka oon siis itekin tykännyt siitä! Haistan vaan edelleen sen hajun hengityksessään. Samoten meillä on pari muropakettia (talkmuruja ja berry pickereitä, jos joku tietää ;) ) keittiön työpöydällä ja ne löyhkää siinä koko ajan mun nenääni! Hyi!!

Pilvilinna munkin mielestä yllättävän paljon pahoinvoivia tässä porukassa! Mullakaan ei esikoisesta ollut näin kamalaa oloa, vaikka onneks tänään onkin ollut vähän helpompi päivä. Sen sijaan närästys ja järkyt ilmavaivat vaivaa :S :D

Mä en yhtään tiedä miten pitkällä raskaus on, haalea plussa tuli vasta toissapäivänä kp46. Oireina on ollut valtava väsymys (ja kotona 2,5v tytön kans ja töissä pitää silti jaksaa), töissä yks huone haisi ihan voimakkaasti homeelle ja eilen lattia johon oli kaatunut jugurttia (eikä mies ollut pyyhkinyt sitä kunnolla) haisi todella pahalle. Illalla viluttaa, ja nukkumaan saa mennä ajoissa. Nälkä on usein ja jos en syö usein tulee huono olo. Rinnat on arat mutta ei niinkun edellisessä raskaudessa jolloin ne oli täysin kosketusarat. Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään oireita hajuaistiin liittyen.

Huih, Täällä vähän syrän syrjällään kahdesta syystä.
Ruskehtavaa vuotoa tulee, mutta vain pyyhittäessä. Täytyy nyt vain toivoa että normaalia vaikken edellisessä raskaudessa kokenut.
Tai ressin takia kun toinen lapsista otti lentoradan yläsängyltä, vietin vuorokauden sairaalassa ja nyt on kipsissä koko oikea käsi.

Tzemppiä ökäilyihin, itse sairastin edellisen raskauden aikana noron ja se vasta olikin herkkua. Mut selvisin ja kaksoset pysy hyvin kyydissä :grin

Herranjesta Gemini!! Hirveesti tsemppiä käden kanssa ja toivotaan, että vuoto on ihan harmitonta! <3 Pääsetkö ultraan tarvittaessa?

Pilvikirsikka, kiitos. Lapsi aika urhea ja nyt pääsee äidin viereen nukkumaan. Uskon, että pääsen ultraan tarvittaessa. Aika hyvin Täällä on kaikki lähellä. Toivottavasti ei vaan tarvitse mennä. Ehkä soitan varmuudeksi huomenna neuvolaan :angelic:

Muokattu viimeksi:
Gemini82, onneksi on ruskeata eli kuivunutta verta. On voinut tulla ihan limakalvoilta vaan [emoji4]

Mä oon meinannu yökkiä koko aamun duunissa, viipaloitu paprika hais ihan kuolemalta. Piti siivota kans kolme päivää pöydällä seissyt maitokannu.....ei luoja. Suklaakonvehti vähän helpotti. Lisäksi maha on iha hervoton, koht jään töissä kiinni :D

Voimia kaikille <3 tosi kurja kuulla kamalista oireista.

Mulla alkoi oireet 5. viikolla mielialavaihteluilla (pienikin vastoinkäyminen itketti niikö ois pahempikin maailmanloppu) ja rinnat on olleet todella kipeät pienestäkin liikkeestä! Ja alavatsanipistykset toki mukana. Cravingsit kaikkeen c-vitamiinipitoiseen, värikkääseen ruokaan. Yhtään pidempi ruokaväli aiheuttaa heikotusta ja etomista.

Nyt 6. viikolla hajuaisti terävöitynyt siten, että tupakansavu, pakokaasu ja alkoholin (valkoviini, HYI) haju alkaa ällöttää jo hyvin kaukaa! Jouduin alkuviikosta odottamaan tupakoivan opiskelukaverin kanssa bussia ja hän vähän ihmetteli, kun oli pakko pitää kättä nenän ja suun edessä, kun kertoakaan en halunnut. Seurauksena etovaa oloa kesti useita tunteja. Aika perus, että kuljen nyt huivi nenän päällä kaupungilla, kun hajuärsykkeitä kaikkialla. Onneksi on talvi, niin ei ketään kiinnosta :D

Tsemppiä kaikille, ja pitäkää itsestänne parasta mahdollista huolta <3

Muakin janottaa tosi paljon! Normaalisti juon ainakin sen 2 litraa, mutta tänään jo työpäivän aikana mennyt ainakin 2,5 litraa vettä. Maha on enimmäkseen löysä, mikä on ehkä kuitenkin kivempi kuin ummetus. Pahoinvointia ei vielä oo ollut. Ainot oireet on kipeät rinnat.

Joo, emmää halunnu olla hysteerinen, varsinkin kun värjäymät loppu, ja jätin soittamatta nvlaan:D

Mua janottaa vaan iltaisin! Pari tuntia ennen nukkumaanmenoa hirvee jano ja tulee juotua sillon ainakin litra. Sit tietty yöllä pakko juosta vessassa :D

Joo JANO, todellakin, koko ajan! :D
Ja himottaa kaikki vitamiinimehut erityisesti (aiemmin en ole niitä juonut).

Tänään kauppareissulla rupes ekan kerran kunnolla yököttää, ku paikallinen lihantuottaja tarjoili lihakeittoo asiakkaille. Oli aika kamalan hajusta. Muuten ei oloissa pahemmin valittamista. Väsyttää toki ja varsinkii kauppareissuja ei jaksa niin ku ennen.

rv 7+3

Takaisin