MS74
Sukkela juttelija
Mä en ole taas hetkeen ehtinyt kirjoittaa / kommentoida tänne, mutta teidän muiden juttuja oon lukemassa kyllä käynyt! Olen tällä hetkellä tosi kyrsiintynyt rotarokotteesta, jonka poitsu sai toissa maanantaina. Meillähän siirrettiin ekaa rokotusta kuukaudella eteenpäin, kun pojalla oli se suoliston tulehdustila ja verikakkailua. No masu rauhottui ja kakatkin normalisoituivat parin viikon ajaksi ja Taysista annettiin siunaus ottaa rotarokote. Viikkoon pojalle ei tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta alkuviikosta, eli viikon päästä rotan annosta masu meni ihan sekasin
! Hirveetä piereskelyä, äherrystä, kakat punertavan ruskeita, löysiä, limaisia ja veriviiruisia ja poika kakkaa taas useamman kerran päivässä, yöllä heräilee monta kertaa vääntämään pierua tai kakkaa
! Tätä on nyt jatkunut tämän viikon! Keskiviikkona poika sai 3kk neuvolassa pari uutta rokotusta ja juteltiin samalla tästä rotarokotus asiasta. Terkkari epäili, että rota ärrytti masun ja suoliston taas tuohon kuntoon. Soittelin Taysiin ja kyselin ohjeita, pitää kuulemma taas seurailla, että alkaako pikkuhiljaa rauhoittua! Kyselin myös, että arvaako hänelle antaa niitä kahta tehoste rotaa, jos taas menee masu sekaisin ja verikakkailu jatkuu! Neuvolassa olivat vähän sitä mieltä, että pitää vakavasti harkita jatketaanko rokotteita ja ainakin lääkäriä konsultoitava ennen sitä. Taysin suolistopolin lääkäri ei nyt vielä suoraan ottanut kantaa, että lopetetaanko rokotussarja kesken, vaan soittavat parin viikon päästä ja kyselevät pojan vointia. Toinen rota pitäs antaa 4kk lääkärineuvolan yhteydessä viikkoa ennen joulua. Nyt musta tuntuu vahvasti, että jätetään kesken, kun seuraukset tämmöiset, mutta en tiedä, mikä on lopulta sitten pienempi paha..
?! Onko teistä kukaan jättänyt rotaa ottamatta kokonaan tai jättänyt kesken? Mua niin harmittaa, kun pojan masu oli jo ok ja menin uskomaan lääkäriä, että rota voidaan ottaa, eikä siitä pitäisi mitään seuraamuksia tulla..
! Teet niin tai näin, niin aina väärinpäin..
!
Meillä jätettiin kokonaan ottamatta juuri noiden masuvaivojen vuoksi ja ilman sitä rotaakin mä saan taistella tytön masun kanssa kun menee aaltoillen...hetken parempaan päin ja taas reagoi, millon useemmalla ripulilla ja pepun punasuudella ja levottomilla öillä ja refluksilla ja kaaressa lentävillä oksennuksilla ja megapaukuttelulla ja itkuisuudella....ja silti meidän neuvolalääkäri väitti mulle tiistaina että kaikilla vauvoilla on masuvaivoja ja refluksia ettei ole mitenkään erityistä.