MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äitiyslomalla on just parasta! Ihanat rauhalliset aamiaiset kun ulkona lumimyrsky ja itse saa olla lämpimässä. Olen laitellut kotia, lounastellut kavereiden kanssa ja sopinut tuleviksikin viikoiksi monet lounastreffit. Viikonloppuna olin harrastusjutuissa ja siivoiltiin miehen kanssa kotona. Ens viikolla on myös kampaaja ja ajattelin mennä myös jalkahierontaan. Olen opetellut katsomaan enemmän telkkaria ja nukkunut päiväunia. Heti kun kehtaan niin rupean laittamaan kotia joulukuosiin :rolleyes:.

Olin myös suunnitellut meneväni uimahalliin lillumaan porealtaisiin mutta lääkärin mielestä ei hyvä idea näillä viikoilla.

Mä voisin olla aina mammalomalla!

Olin myös suunnitellut meneväni uimahalliin lillumaan porealtaisiin mutta lääkärin mielestä ei hyvä idea näillä viikoilla.

Mä voisin olla aina mammalomalla!

Minäkin haaveilin uimahallista, mut ei passaa enää mennä. Onneks kerkesin käymään viime kuussa flamingossa. Oli hiukkasen painoton olo <3

Minäkin haluaisin laittaa joulua, mut oon jostain syystä hillinnyt itseäni, että ei nyt ihan vielä kehtaa. Parvekevalot vois ihan hyvin laittaa, kun on niin pimeetä.
Yritin tänään vähän jo etsiä jouluradiota, mut en löytäny. Valitsin sitten klassisen kanavan, kun siitäkin tulee aina joulu mieleen, eikä mies pääse kitisemään joululauluista.

Ehkä se just kun asutaan vähän syrjässä ja kaikki mun kaverit on töissä niin musta ei oo ajamaan tuntia suuntaansa lounastamaan niiden kanssa. Kuolen tylsyyteen tänne kotiin :)

Höh. Minulla on koko ajan jotain pientä puuhaa, kun kodin sisustus tuntuu niin keskeneräiseltä. Vierashuoneessa on vielä pahvilaatikoita, kun ei ole ollut tarpeeksi säilytystilaa, enkä oo jaksanut käydä paria laatikkoa läpi. Ne sisältää jotain kierrätyskamaa. No eilen ostettiin laatikosto, huomenna tulee uus vierassänky ja spr:n miehet vie samalla mennessään vanhan mekanismisohvan ja sohvapöydän. Sit voi laittaa sen huoneen kuntoon.
Loppukuusta meille tulee varmaan pieni keittiöremppa ja saadaan vihdoin tiskikone.
Oon kyllä levännytkin paljon ja sen myötä ollut paljon toimintakykyisempi, mitä olin töissä käydessä. On niin paljon jäänyt siivottavaa ja järjesteltävää, kiireisen vuorotyöelämän jäljiltä.

Hitto ku polttelee alaselkää heti aamusta... Kuuma suihku ei auttanut, nyt kokeillaan panadolia.

Tuntuu tyhmältä soittaa synnärille, kun turha reissu se kuitenkin olisi. Pitää nyt seurailla...

Mulle nousi sitten lämpöä tuosta influenssarokotteesta ja käsi ei nouse ylös asti sekä on tosi kipeä. :(

Onneksi ei sentään supistele.

Eka äippälomapäivä! nukuin hyvin ja pitkään, vessakäyntiä ja suonenvetoon heräämistä lukuunottamatta. aikomukseni on loppuviikko muutenkin olla ja lepäillä. sitten pikkuhiljaa oman jaksamisen mukaan vois laittaa joulua, leipoa/tehä ruokia pakkaseen, siivota vaatekaapit, laittaa vauvan sänky valmiiksi ja ostella viimeset pienet jutut :)
Pinnasänky tuli muute eilen tänne niin eikös kissat oo hyvinki kiinnostuneita siitä! :D

Mä oon kauhee natsi enkä anna koiran ja kanien mennä lähelle vauvatavaroita ja vauvamakkariin ei oo eläimillä pääsyä :P

Mulla alkaa mammaloma 12.11. Eli tää viikko vielä vaikka mikään ei kyllä muutu :)

Vieläki polttelee, aika tuskainen olo. Makaaminen jonkinverran helpottaa. Pitää lähtee tankkaamaan auto, laittaa penkinlämmityksen täysille jos auttais. On niinku alaselkä ja reidet kuin tulessa ja maha supistaa pienestäkin, esim. Kun nousi pytyltä... Au...

Oho tuli nukuttua tilanteeseen nähden hyvin! Täyttä unta peräti 5 tuntia ennen ku nousin vessaan ja sit olikin pakko jäädä taas sohvalle nukkumaan..
Nyt vaan mietityttää että jaksanko lähteä psykologille yhdeksi vai jätänkö välistä ku puhuminen sattuu kurkkuun..

Muoks. Peruin sit kuitenkin sen ajan.. Nyt koitan vaan lepäillä kun yskiminen aiheuttaa supistuksia!

Muokattu viimeksi:
Mä viä makoilen sairaalassa, tänään pitäis lääkärin kattoo ultralla, miltä vauvan virtaukset näyttää. Eilen jouduttiin ottaan yksi ylimääräinen käyrä kun vauvan liikkeitä ei näkyny käyrällä kun ihan lopussa ja sykekkin oli liian tasainen. Anelääkärin mukaan sektio on suunniteltu alkuviikkoon ja nyt laitetaan erilainen puudutus. Kahella vikalla kerralla on ollu spinaali, mut nyt sen lisäks tulee epiduraali kun voi mennä pitkään leikkaussalissa ja spinaali on nopea puudute eikä sitä voi lisätä mistään vaan pitää pistää uusi jos sen vaikutus lakkaa.

Niin vaan meinaa masentaa tämä keli. Ei muuten, mutta tuo tuuli. Asutaan korkealla mäellä ja pellot on joka puolella ympärillä -täällähän sitten tosiaan tuulee! Talvesta ja lumesta kyllä muuten tykkään.
Kai sitä olisi sen verran siistiydyttävä, että kehtaa lähteä kaupassa käymään.

en tiedä, minä olen kypsä tähän 'väsymykseen'. Tämä on ihan hirveää, kun ei jaksa tehdä mitään.. Sain onneksi edes kuopuksen lelut kerättyä ja keittiöstä aamupalajutut + koneen tyhjennettyä, mutta hetken neuloin ja sitten rupesin pötköttelee sohvalle, kun piti jo kuopus lähteä hakee. Siis oikeasti hirveää.. Ne, kun nla:ssa seuraa vain tsh-arvoa, ja t4v on ihan alhaalla.. Ja, vaik ois mahdollista nukkuakin, niin ei se uni tule, mutta voisin kyllä olla vaan sängyssä..

Tänään yritän kuitenkin jaksaa mennä vanhempainyhdistyksen kokoukseen, krooh-pyyh..

Ne, kun nla:ssa seuraa vain tsh-arvoa, ja t4v on ihan alhaalla.. Ja, vaik ois mahdollista nukkuakin, niin ei se uni tule, mutta voisin kyllä olla vaan sängyssä..
Mikä sulla on t4v arvo? Mulla on nostettu lääkitystä todella paljon kun valittelin sitä, että t4v on matala mutta lääkkeet ei nosta sitä juurikaan, lähinnä vaan painaa tsh-arvoa olemattomiin. Itellä kans tuo väsymys ihan omaa luokkaansa meinaa.

Mirri, meil kisu omi sen heti. Eka tunki pinniksen alle (oli pakko avata laatikko, ettei sen pää jää jumiin) ja nykyään se kiipee pinnikseen ja alkaa huutelee huomioo. Eikä oo auttanut rankasut yms, ni antaa olla. Varmasti säikähtää, ku muksu ekan kerran rääkäsee siinä xD
Me annetaan kisun tottua vauvan tavaroihin. Pois lukien vaatteet, petivaatteet ja lakanat. Niihin se ei pääse käsiksi, ku siltä lähtee nyt niiiiiiin paljon karvaa. Ja arvatkaapa vaan, antaako se mun harjata ilman tappelua :/ Kohta kokeillaan taas, et josko sais ees vähän harjattua :P Ja illalla leikataan kynnet, ku isäntä on paikalla :)

Pahin piikki supisteluista loppui. Tosin nukahdin heti kun menin uudelleen maate. Mitään fyysistä en ole uskaltanut tehdä. Kävely ja kovalla tuolilla istuminen ovat pahinta. Mä en tajua...

Voi että tuli hyvä olo! Kävin siis siellä kaupassa ja olisin samalla reissulla voinu ottaa postin laatikosta (laatikolle 400m kotoa). Päätin sitten kuitenkin vähän reippailla ja läksin varta vasten hakemaan sitä ihan jalkaisin. Kyllä piristi, pitkästä aikaa käydä kävelyllä! Koirakin oli ihan innoissaan kun sai lähteä mukaan :) Ihanan punaiset posket nyt ja uudella innolla tässä ruokaa väsäilen kun mies tulee kohta töistä!

Takaisin