Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Me käytiin just äsken neuvolassa ottamassa koko perheelle influenssarokotukset. Alkoi tällä viikolla täällä rokotuskampanja, rokottavat ilman ajanvarausta.Otatteko influenssarokotteet? Mies sairastuu helposti kaikenlaisiin flunssiin ja tyttö vielä alle 6 kk joten ei rokotetta saa. Olis varmasti hyvä jos mies ja minä otettais.
Yritin etsiä netistä ohjetta "kietaisukehdon" sidontaan kantoliinalla, mut kuvallinen ohje tuntuu olevan kiven alla. Ipana on ollut pari päivää sellainen tissillä/sylissä roikkuja, etten saa edes syötyä jos en keksi jotain...
Me käytiin just äsken neuvolassa ottamassa koko perheelle influenssarokotukset. Alkoi tällä viikolla täällä rokotuskampanja, rokottavat ilman ajanvarausta.
Hello!Kaikki sektioidut, kutiaako teillä haava?
Usein raaputan sitä, sillä iho kutiaa, vaikka alue on tunnoton.
Toinen kysymys, jos hankkii toisen lapsen sektiolla, tehdäänkö se haava ihan samaan kohtaan??? ( ellei hätäsektio)..![]()
Mä yleensä löydän vian ruokavaliosta. Ja yleensä aina on auttanu B-vitamiini lisä.Heippa! Mitä apuja ja neuvoja olisin siihen, jos omat voimat on lopussa ( tilapäisesti)?
Ihan vaan laiskottaa, yöllä ei nuku kunnolla, on vaan uuvuksissa.
Mikä avuksi, miten toimitte silloin?![]()
Heippa! Mitä apuja ja neuvoja olisin siihen, jos omat voimat on lopussa ( tilapäisesti)?
Ihan vaan laiskottaa, yöllä ei nuku kunnolla, on vaan uuvuksissa.
Mikä avuksi, miten toimitte silloin?![]()
Ainakin kannattaa ihan ensiksi kertoa siitä omalle miehelle. Sitte miettiä yhdessä, mitä on tehtävissä. Voiko mies auttaa enemmän. Onko ketään muuta, joka voi tulla silloin tällöin auttelemaan. Ton unettomuuden syy olis hyvä selvittää. Jos siis ei johdu siitä, et vauva ei nuku ? Painaako joku asia sua?
Ite ajattelen, et ainakin ne perusasiat pitää olla kunnossa, jotta ei uuvu niin helposti. Vähän samat ku lapsilla. Uni, ulkoilu, liikunta, kunnon ruoka ja sosiaaliset suhteet. Pitää nähdä muitakin kuin se vauva ainakin jonkun kerran viikossa. Uuvuttavaa on, jos parisuhteessa huolia tai riitoja. Tai jos yrittää liikaa saada aikaseksi samaan aikaan ku hoitaa vauvaa. Pitäisi varmaan olla päiviä, jolloin ei tekis kotitöitä ollenkaan. Se on kyllä vaikeeta, kun isompi perhe.
Kaikki varmasti uupuu joskus. Kunhan ei pääse pahenemaan tai muodostu masennukseksi. Pitäisi ajoissa puuttua siihen.

Catlin :) Ehkä painaa jokin....en vaan tiedä tarkalleen mistä kyse... Tuskin kovin vakavaa, koska miestä mietityttää tämä sama asia myös...
Muokkaan tätä vielä sen verran, että tilanne tuli sen jälkeen, kun oltiin juhlissa, eikä miehen veljen vaimon suku noteerannut yhtää meidän pientä poikaa, vaikka eivät ole ennen häntä nähneet...
Omat lapsen lapset ( pojan serkut) on aina esillä....Moukkamaisuutta on vaikea ymmärtää![]()

Sama täällä muuten. Onneks on vähemmistö.Tähti, olen ite törmännyt vähän samaan. On ihmisiä, jotka tekevät aina suuren numeron omista lapsista ja kertovat juurta jaksain heidän juttujaan mutta eivät kiinnitä mitään huomiota toisen lapsille tai vaikkapa siihen uuteen tulokkaaseen. Sitä ihmettelee vaan, etteivätkö huomaa itse kuinka silmiinpistävän itsekeskeistä se on. Mun mielestä on epäkohteliasta olla kysymättä mitään toiselta vastavuoroisesti tai huomioimasta juuri esim.vastikään syntynyttä. Se on kuitenkin iso juttu. Varmaan teistäkin tuntui loukkaavalta?
Tähti, olen ite törmännyt vähän samaan. On ihmisiä, jotka tekevät aina suuren numeron omista lapsista ja kertovat juurta jaksain heidän juttujaan mutta eivät kiinnitä mitään huomiota toisen lapsille tai vaikkapa siihen uuteen tulokkaaseen. Sitä ihmettelee vaan, etteivätkö huomaa itse kuinka silmiinpistävän itsekeskeistä se on. Mun mielestä on epäkohteliasta olla kysymättä mitään toiselta vastavuoroisesti tai huomioimasta juuri esim.vastikään syntynyttä. Se on kuitenkin iso juttu. Varmaan teistäkin tuntui loukkaavalta?
Catlin :) Kyllä, loukkaavaa.. Tässä se, että aina ollaan keskusteltu heidänkin kanssa vuosien mittaan...tosin pääasiassa aina lapsista. No nyt näkivät ensikertaa meidän lapsen, niin ei mitään....
Kyllä asia vaan valvottaa, vaikka ei ees omat sukulaiset kyseessä...
Mä yleensä löydän vian ruokavaliosta. Ja yleensä aina on auttanu B-vitamiini lisä.
Helvetin hulinat! Päikkärit oli tänään mitättömät. Syötin uutta, hyvää maissivelliä ja takas vaunuihin. Sitte nalle viereen. Äitin käsi viereen. Puhelimesta suhinaa. Puhelimesta tuutulaulua. Uusi syöttö, vatta täyteen. Äitin paita kainaloon. Kaikki keinot käytin, meni 1,5h ja nukkui tunnin. Sitte vartin uudelleen nukutus ja nukkui tunnin. Hyvähyvä, ei muuta ku leikkimään!
Mä annoin maissivelliä eilen ekaa kertaa, mua jotenkin toi vellimaailma kiinnostaa. Ihan hyvin on sopinu. Loppuvkosta sitä bataattia. Laitoin yhden soseeksi ja pakkaseen annoksia. Pakkasessa on nyt myös porkkanaa ja kesäkurpitsaa. Keitin kesiksen paloina. Kakkakuuli odottaa kans keittämistä. Kattoin kaupassa et sitä oli 4kk tarjolla purkitettuna. Parskaaliko sisältää nitraattia?
Puolukkaa mulla on helvetisti pakkasessa. Harmittaa et jäi tältä kesältä vattu- ja mustikkametsällä käynti. Pakkasessa on jotain viime tai edellisvuotisia.
Tissittely on jäämässä pois. Tänään on saanu vain yöllä, vähän aamulla ja sit päivällä. Vauva syö nyt selvästi enempi kuin pari vkoo sitten. Tai sit musta vaan tuntuu siltä, kun korvike on korvaamassa tissin kokonaan.