Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, nyt alkaa todellakin tuntua siltä, että vauva kasvaa, mutta sen yksiö ei niinkään. Toinen puoli mahassa selkeesti isompi ja alkaa välillä hahmottaa miten päin pampero siel on. Ainakin poikkitilan tunnistaa!

Meillähän kans auto on se pahin mahdollinen paikka :D jotenkin hassua että aina autossa alkaa kauhea möyryäminen.

Nyt sitten autoillessa, kiinnittäkää huomiota turvavyöhön! Sen kuuluu mennä lonkkaluiden yli ja mahan ali. Ja vaikka pikkunen kuinka vihais turvavyötä, ni sitä ei saa silti jättää käyttämättä. Täällä on jossain ohjevideo asiasta (tai oli ainakin kesällä).

Autossa istuminen käsittääkseni on asento, jossa tilaa lantiossa on vähemmän, joten sinänsä ei niin ihme, että alkaa remuamaan uutta asentoa.

Itse välillä harkitsin, että alkaisin istumaan takapenkillä airbagien takia. Takapenkki käsittääkseni kaikista turvallisin paikka.

Mä oon aina ratin takana nii ei oo sitä luxusta et sais istua takana... Mietinkin kun pitää lähteä synnyttää ja joudun mennä omalla autolla jos en saa kuskia (asumme kaukana) ja lapsetki pitää viedä mummolaan. Et mihin mä san auton sairaalalla. Pitkäaikaisparkki on sikakaukana synnäriltä... Anoppia tai appiukkoa en huoli kuskiin.

Mä luulen et mun mahan napsuminen on vauvan nivelet. Liikkeessä varsinki kuuluu herkästi napsahdus.

Mun vanhemmat olivat sitä mieltä että meidän pitää mennä taksilla.
Synnyttäjän ei oo turvallista ajaa ite. Onhan sulla onneks mies!

Ei voi tietää onks mies kotona ku on h-hetki. Hän reissaa paljon ja on muutenki paljo poissa kotoa töiden ja vapaa-ajan tiimoilta. Et jos ei oo nii sit joudun ajamaan :\

Itse menisin taksilla jos käy niin ettei mies ole kotona, makso mitä makso, koska onhan se ny turvallisempaa kun voi keskittyä pelkästään supistuksiin ja omaan oloon. meilläkin kohtuu pitkä matka sairaalaan

Joo mieki varmaan taksilla menisin (vaikka on lyhyt matka) jos mies ei ole kotona.. En tiiä kauanko sitä uskaltaa odottaa miestä ku sillä kestää töistä kotiin melkein 30min ja jos oon yksin niin paniikkihan siinä varmaan iskee.. Tai Emt.. :D

Minä kyl menisin taksilla enkä kyl todellakkaan kuskaisi supistuksilla minun esikoista minnekkään, ja kyllä ambulanssi kyydilläki varma pääsisi jos ei millään muulla sairaala pääsisi menee. Synnytyssupistuksil ajaminen olisi ihan myös vaaraksi muille liikenteessä oleville.

Hassua, mun bebe aina sammuu autossa :)

Meilläkin on kyllä yleensä autossa hiljaista.
Kokouksissa istuessa yleensä myllertää. Yritä siinä sitten keskittyä aiheeseen. Onneks ei oo enää montaa työpäivää.

Poika päätti viime viikon ultran jälkeen heittää kuperkeikan ja mennä perätilaan :/. Neuvolassa laitettiin ensviikolle tarkastusaika ja jos ei vielä oo kääntyny takas raivotilaan niin lähete sairaalaan mahd. käännytys arvioon. Pakoltahan tässä pieni paniikki heti ehti kehkeytymään kun edelliset aina olmu puolvälistä asti raivotilassa. :(

Katjuntti; mä olen stressannut lapsen tarjontaa rakenneultrasta asti. Esikoinen syntyi sektiolla perätilan takia.
Sulla voi hyvin vielä kääntyä! Yritä olla stressaamatta, se saattaa kiristää lantion lihaksia ja vaikuttaa tarjontaan ja lue + testaa spinning babies ohjeita.

Täällä kyllä myllerretää näin 34+viikolla iha antaumuksella. nyt viimesen tunnin maha on heilunu miten sattuu, kylkiluita ja lonkkaluuta sekä häpyluuta on pahoinpidelty, tunnustellessa tyypin asento on muuttunu sen kymmenen kertaa... mun mahaan sattuu ja en löydä hyvää asentoo itelleni millään.

Takaisin