Osanottoni Muruliini
Nasupossu, onko teillä päin mahista saada mitään apuja kotiin / kuskaamisiin? Kimppakyytejä? Eskarin jälkeen joku iltapäiväkerho? Voiko mies pitää isyyslomaa? Kuulostaa kyl rankalta ja sit ku tilanne vaan jatkuu ja jatkuu, nii kyllähä siinä on todellinen vaara uupua. Erityisesti nyt, kun ootte saamassa erityislapsen. Hyvä että loma osui sopivasti tähän loppuraskauteen! Voimia sinne kaikkeen ja ihanaa lomaa <3
Mulla ihan fiilikset väsyneet ja fyysisesti kipee olo (se sisätutkimus). Henkisesti oon niin helpottunut ja itsevarmuus lisääntyi tänää aiva hirveästi! Synnytys tuntuu paljon paremmalta nyt, kun on saanut puhua ammattilaisen kanssa ja kysymykset on saaneet vastauksensa. Huh, tätä keveyttä :)
Joku mainitsi siitä listasta, että kysymyksen mukaan ja todellakin semmoinen oli mukana! Suosittelen itekki. En ite ainakaan tässä tilassa muista ollenkaan, että mitä kaikkee mielessä on pyöriny.. sainkin eilen myöhään koottua ajatuksia listaksi ja sit näinki aivan kamalia unia loppuyön ja aamulla tuntu et huhhei, ku muisteli niitä. Jännästi niihin heijastui tätä foorumia ja sit omia ajatuksia. Muistaakseni Katjusha oli muka kertonut mulle omasta synnytyspelostaan ja siitä, että kokee hakkeeksi luottaa ihmisiin ja sitä kautta niihin synnytyksen ammattilaisiin. Mä sit sitä asiaa kauheasti unessa käsittelin ja pyrin ymmärtämään Katjushaa. No, sit aamulla mietin, et taitaa itelläki olla alitajunnassa just noita luottamusongelmia.. tähän asiaan just polikäynnillä tulikin sit apuja, ku oli niin mahtavat ammattilaiset siellä :) luottamus kasvoi. Ja myös kiitollisuus ja luottamus niitä kohtaan, jotka olivat viime synnytyksessä.
Nyt nukkumaan, et jaksaa huomenna olla äiti <3 ajattelin koittaa panostaa siihen, että leikkisin esikoisen kanssa. Jotenki leikkiminen on tosi vastenmielistä ollu viime viikot ja nyt aattelin et haastan itteeni kyl ja etsin mahdollisimman hyvän asennon ja otan tytön kans aikaa yhdessä ja koitan pystyä keskittymään. Alkaa jo todella ottaa pannuun tää oma passiivisuus ja väsymys ja keskittymiskyvyn puute. Mut huomenna toisin

miten te muut? Maistuuko leikkiminen/läsnä oleminen?
Rv 36+4