La marraskuu 2016

Meikä veteli valmennuksen aikaan överiähkyjä buffassa :'D

Haha :'D me petyttiin viimeksi niin paljon buffaan ettei tosikaan. Ihan hirveän huonoksi mennyt niiden ruuat. Ei ollut edes kunnon salaattipöytää ja pitsat oli kuivia ja hrr. Käytiin sitten eilen noutopitsetiassa valmennuksen jälkeen. Niin hyvääää ja niiiiiin terveellistä - not :'D

Siis apua! Mun pitäis kans synnyttää Kättärillä ja haluaisinkin, enkä mihinkään Porvooseen lähteä kun Kättäri on aivan tuossa vieressä!
Mulla LA 6.11 ja nyt alkoi vähän jänskättää että mihin sitä sitten joutuu lähtemään :(

rv 38+0

Just tuota itsekin pelkään. Asutaan myös Kättärin lähellä ja kolme vuotta sitten synnytin esikoisen Jorvissa, koska Kättärille ei mahtunut :sad001 Nyt en kyllä Porvooseen halua...
Mulla la 12.11.

Haha :'D me petyttiin viimeksi niin paljon buffaan ettei tosikaan. Ihan hirveän huonoksi mennyt niiden ruuat. Ei ollut edes kunnon salaattipöytää ja pitsat oli kuivia ja hrr. Käytiin sitten eilen noutopitsetiassa valmennuksen jälkeen. Niin hyvääää ja niiiiiin terveellistä - not :'D

Se oliki meillä semmonen "nyt jotain ruokaa ja heti" paikka, valitin jo ennen Kuopiota että kaamea nälkä :'D mutta juu, jäi minultakin se nakkipitsa(!!) syömätä, iyhh!

Siis apua! Mun pitäis kans synnyttää Kättärillä ja haluaisinkin, enkä mihinkään Porvooseen lähteä kun Kättäri on aivan tuossa vieressä!
Mulla LA 6.11 ja nyt alkoi vähän jänskättää että mihin sitä sitten joutuu lähtemään :(

rv 38+0

Huh, mikä tilanne. Naistenklinikan remppa asettaa paineet Kättärille, ja sitä myöten Jorville. Mun sukulaiset haluais, että synnyttäisin Helsingissä (haluaisivat varmaan tulla katsomaan sairaalaan, en ymmärrä miksi).. Mutta ei noiden ruuhkien takia kyllä yhtään houkuta! Lohjalle mennään, ellei joku yllättävä kriisi iske. Etsiköön kyydin, jos on pakko päästä ihmettelemään.
Katjusha rv 36+3

rv 38+0

Mulla la 3.11 ja pelottaa kyllä et jos kättärille ei pääse kun lähtö on käsillä :( Meillä ei oo edes omaa autoa ja ei oikeen opiskelijatuloilla oo varaa maksaa taksia mihinkään Porvooseen tai Jorviin asti.

rv38+3

Neuvolatäti sanoi mulle viimeksi, että nyt kun Hyvinkäällä on uudet ja hyvät tilat, niin Helsingin päässä sulkujen aikaan on lähetetty Hyvinkäällekin synnyttämään!

Mullaki eilen tuli pari kertaa niin kova viiltävä kipu äläpäähän/nivuseen tai jonnekki tonne, että toisella kerralla meinas tippuu lasi kädestä! Sit toista jalkaa ei pystyny kunnolla liikuttaa hetkeen, kävelin sohvalle makaamaan ja mies tuli laittaa tyynyä mun jalkojen väliin niin itku pääs ku otti niin kipeetä ja siitä lähti tuleekki supistuksia pitkin iltaa, mut loppu sit yötäkohti.. Yön njkuin kyllä niin huonosti 1-2 h max kerrallaan ja olin niin takussa ku nousin ylös.:depressed: nyt vaan maannu aamun, tekis mieli leipoo mut en tiiä jaksanko, jossain välis pakko ainaki mennä haukkaa happee pihalle :rolleyes: toivottavasti nyt ei puoleentoista viikkoon ainakaan tulis ku miehellä näyttöviikko koulusta ja ei voi oikeen olla pois ja tulevana lauantaina on miehen siskon lapsen ristiäiset :)

Rv 35+5

Mä oon selkeästi laatinut jonkun mystisen systeemin, että joka toinen yö saan nukuttua vaan pari tuntia ja joka toinen yö vetäisen sit unta palloon kellon ympäri. Ei siinä, hyvä että edes joskus nukuttaa, mutta olispa niin helppoa, kun olis toisen kolmanneksen kympistä seiskaan rytmi tallella..

Mäkin taidan leipoa tänään, oltiin eilen valmistujaisjuhlissa ja siellä tuli herkuteltua niin maltillisesti, että jotain kivaa vois loihtia illaksi. Mutakakkua.. mmm.. tää mun suklaanhimo on nyt ollut ihan tolkutonta, varmaan johtuu pimenevistä illoista ja väsymyksestä, kun en mä sentään normaalisti päivittäin suklaata syö.. :shy:

Se olis sit kaks viikkoa laskettuun.. jotenkin alan vahvasti epäilemään, ettei "tilaamani" lokakuun lapsukainen ole tulossa pihalle yhtään aikaisemmin, vaan heittämällä mennään yliajalle - kun ei tässä mitään tuntemuksiakaan ole ja jaksan kuitenkin vielä ihan kävellä ja touhuta. Aina en ihan ymmärrä tuttujen/sukulaisten järjenjuoksua, kun toisaalta raskaus ei saisi vaikuttaa mitenkään normaaliin jaksamiseen ja elämiseen ("kun ei se ole sairaus" ja "ennenkin tehtiin kaikki tilan työt synnytykseen asti normaalisti" jne.), mutta sitten seuraavassa lauseessa pitäisi kuitenkin vaan pötköttää sängyssä ja keskittyä vaan lepäämiseen. Koittaisivat päättää. :joyful:

Onneksi täällä Jyväskylässä ei tarvii arpoa synnytyspaikasta ellei sitten tule jotain vakavaa, jolloin passittavat Kuopioon - ja meiltä tästä suhaa alta kymmenessä minuutissa sairaalaan, joten kaiken järjen mukaan ei ihan älytöntä kiirettä pitäisi tulla.

Ilyana, mä touhuan ja liikun niin paljon ku jaksan. Mun isä on naimisissa "ulkomaalaistaustaisen" naisen kanssa ja tämä kehottaa ottamaan todella rauhallisesti eikä mitään raskasta saa tehdä. .. Hmm, mikä nyt kenellekin on raskasta... Mitä varomista tässä nyt on, kun toivoo että jotain tapahtuisi? Sanon aina puhelimessa, että joo joo. En oo niillä käyny nyt raskauden edettyä, koska en jaksa negatiivisia tai mitään kommentteja ulkonäköni suhteen. Äiti on täällä meillä, ja hänkin koittaa eri käänteissä saada mut "leppymään", kun sanoi minun mahaani aikamoiseksi tmv. Eli mahakeskustelu ei lakkaa vaikka pyytää. Sitten synnytyksen jälkeen saa kuulla vuoden verran, miten on tai ei oo synnytyksestä palautunut.

Ilyana, mä touhuan ja liikun niin paljon ku jaksan. Mun isä on naimisissa "ulkomaalaistaustaisen" naisen kanssa ja tämä kehottaa ottamaan todella rauhallisesti eikä mitään raskasta saa tehdä. .. Hmm, mikä nyt kenellekin on raskasta... Mitä varomista tässä nyt on, kun toivoo että jotain tapahtuisi? Sanon aina puhelimessa, että joo joo. En oo niillä käyny nyt raskauden edettyä, koska en jaksa negatiivisia tai mitään kommentteja ulkonäköni suhteen. Äiti on täällä meillä, ja hänkin koittaa eri käänteissä saada mut "leppymään", kun sanoi minun mahaani aikamoiseksi tmv. Eli mahakeskustelu ei lakkaa vaikka pyytää. Sitten synnytyksen jälkeen saa kuulla vuoden verran, miten on tai ei oo synnytyksestä palautunut.

Sulla on kyllä yks tän ryhmän pienimmistä vauvamahoista :)

Ei onneksi ole oma ongelma... mut odotan kyllä mielenkiinnolla, kun Porvoo sulkee ovensa lopullisesti jouluksi... ja naistenklinikan remontti valmistuu (ellei myöhästy :rolleyes: ) vissiin maaliskuussa... Nyt jo kuulee jatkuvasti noita "Kättärillä sulku, menkää Porvooseen" -juttuja... Tulee kyllä "kiva" alkuvuosi, etenkin itä-uudenmaan synnyttäjille...

Mulla la 3.11 ja pelottaa kyllä et jos kättärille ei pääse kun lähtö on käsillä :( Meillä ei oo edes omaa autoa ja ei oikeen opiskelijatuloilla oo varaa maksaa taksia mihinkään Porvooseen tai Jorviin asti.

rv38+3

Saat varmasti kelakyydin jos on pakko lähteä sinne asti!

Siitä vadelmanlehtiteestä vielä sen verran että sitä pitää juoda vähintään 2 viikkoa ennen kuin on vaikutusta :) ja se ei yksin aiheuta supistuksia mutta voi voimistaa niitä.

Limatulpasta tulikin mieleen että miten sen erottaa tavallisesta valkovuodosta?

Miul tuli vessas pyyhkies paperiin kirkas limaklöntti,jossa vähän kyl verta mukana...Piti googlettaa,vaik kaks lasta jo ennestään... :-D En muista heistä limatulppaa ollenkaan,mut aika kai kullannut muistot..Poika jo 12 ja tyttö 11.

Neuvolatäti sanoi mulle viimeksi, että nyt kun Hyvinkäällä on uudet ja hyvät tilat, niin Helsingin päässä sulkujen aikaan on lähetetty Hyvinkäällekin synnyttämään!

Hei jesh! Me ollaan menossa Hyvinkäälle. Kiva kuulla, että siellä on tehty remppaa :)

Limatulppaa ei välttämättä erota tavallisesta valkovuodosta, se voi niin eri olomuodoissa tulla. Mutta verta saattaa olla usein mukana. Kannattaa googlata kuvia jos ei oo helposti ällöttyvää sorttia :grin Ite esikoista oottaessa googlasin ettei tarvinnu miettii. Epäilen että miulla limatulppaa tuli ihan kirkkaana geelimäisenä vuotona sillon viikon verran ennen synnytystä.

Katjusha, juuri se ärsyttääkin, että teit niin tai näin, niin aina se on jotenkin väärinpäin. Ainoa asia, jota oon itse välttänyt on painavien (esim. sänky) asioiden kantaminen portaissa tai muissa tilanteissa, joissa esine pitäisi tukea mahaa vasten tai vaarana on kompurointi. Kaiken huippu eilen oli tosiaan äitipuolen osoitus mahaa kohti ja tieto alta kilometrin matkasta "miten sä muka tuon kanssa kävelet?".. kuulostaa tosiaan oudolta lausahdukselta monen lapsen (ylipainoiselta) äidiltä. Mutta joo, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - ei vaan järin kannusta jatkuva neuvominen olemaan yhteydessä ko. ihmisiin. :rolleyes:

Tämä päivä taitaakin mennä näköjään ihan harakoille, on mulla pyykinpesua ja tiskasin jo, mutta jotenkin ei huvita tehdä mitään.. voiko muka olla, että yhdet parin tunnin juhlat ja huonosti nukuttu yö vetää muka näin laiskaksi?

Mulla on alkanut jo tulemaan ikävä mahaa, ei siis sitä, etten voi nukkua mahallaan tai kumartua kunnolla, mutta oon niin paljon viettänyt aikaa sohvakla silitellen koko ajan kasvavaa kumpua, että haikeudella ajattelen sen katoavan parin viikon kuluessa. Tietty tilalle saan (toivottavasti) pienen nyytin, jota silitellä, mutta jotenkin tuntuu silti hieman surulliselta..

Hei jesh! Me ollaan menossa Hyvinkäälle. Kiva kuulla, että siellä on tehty remppaa :)

Kyllä. Koko äitiys/synnytys/lapsivuode-osio on täysin remontoitu. Kaikki samassa kerroksessakin vierekkäin, eli ei tarvi vaellella mihinkään.

Itse päädyin huomattavasti lyhyemmän välimatkan vuoksi myös Hyvinkäähän... myös mies on päivätöissä pk-seudulla, niin helpompi on hällekin (jos viikolla työaikaan tulee lähtö) tulla tavallaan kotiinpäin ja jäädä matkan varrelle Hyvinkäälle, kun paahtaa melkein 40km kodin ohi Hämeenlinnaan.

Hämeenlinnassa oon ton kolmannen synnyttänyt ja vaikka kaikki meni ihan jees, niin sen yksikön muu toiminta ei mua vakuuta yhtään.

Katjusha, juuri se ärsyttääkin, että teit niin tai näin, niin aina se on jotenkin väärinpäin. Ainoa asia, jota oon itse välttänyt on painavien (esim. sänky) asioiden kantaminen portaissa tai muissa tilanteissa, joissa esine pitäisi tukea mahaa vasten tai vaarana on kompurointi. Kaiken huippu eilen oli tosiaan äitipuolen osoitus mahaa kohti ja tieto alta kilometrin matkasta "miten sä muka tuon kanssa kävelet?".. kuulostaa tosiaan oudolta lausahdukselta monen lapsen (ylipainoiselta) äidiltä. Mutta joo, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - ei vaan järin kannusta jatkuva neuvominen olemaan yhteydessä ko. ihmisiin. :rolleyes:

Tämä päivä taitaakin mennä näköjään ihan harakoille, on mulla pyykinpesua ja tiskasin jo, mutta jotenkin ei huvita tehdä mitään.. voiko muka olla, että yhdet parin tunnin juhlat ja huonosti nukuttu yö vetää muka näin laiskaksi?

Mulla on alkanut jo tulemaan ikävä mahaa, ei siis sitä, etten voi nukkua mahallaan tai kumartua kunnolla, mutta oon niin paljon viettänyt aikaa sohvakla silitellen koko ajan kasvavaa kumpua, että haikeudella ajattelen sen katoavan parin viikon kuluessa. Tietty tilalle saan (toivottavasti) pienen nyytin, jota silitellä, mutta jotenkin tuntuu silti hieman surulliselta..

Minulle tuli eilen ekaa kertaa myös ikävä piakkoin häviävää vauvamahaa :( sanoin miehellekin että tulee varmasti tosi outo olo kun ei enää tunnekkaan sitä pientä myllerrystä mahassa.

Takaisin