Pk-seudun esikoiset

Moikka ja tervetuloa kaikki uudet :) täällä ketjussa on tosi hiljaista tää keskustelu ollut, mutta voidaanhan me tehdä asiaan muutos [emoji6]
Miten teillä on raskaus edennyt? Millaisia fiiliksiä? Ja onko oireita? Itse oon hyvin oireeton ollut, yks migreenikohtaus iski, mutta toivotaan ettei uudelleen tule. Tosi paljon fiiliksiä raskauden suhteen pyörii päässä, jännittää ihan todella paljon ja mietityttää tuleva. Mutta kiva, että on muitakin joiden kanssa voi tuntemuksia jakaa :)
 
On edennyt oikein hyvin. Pahimmat väsymykset ja etomiset ajoittui viikoille 5-9, sen jälkeen helpottanut. Epäilyttää onko siellä vatsassa ketään kun ei ole ollut juurikaan mitään oireita hetkeen - torstain ultraa odotellessa! Vielä ei olla kerrottu vanhemmille eikä miehen kavereille, mietityttää mikä olisi paras hetki ja tapa kertoa. Onko teillä vinkkejä? Tilasin jo ekat unisex vaatteet, kun sattui kohdalle niin söpöt että en voinut vastustaa... Kertokaa muutkin kuulumisia? [emoji4]
 
Täällä kans yks helsinkiläistynyt ensisynnyttäjä ilmoittautuu. Tänään on vissii 5+1, melko oireetonta ollut menkkamaisia kipuja ja palelua+väsymystä lukuun ottamatta. Kävin tuossa vähän lastenvaatekirpparilla ja Lindexillä. Pitänee vähän laskea tätä innostuksen tasoa ennen kuin lähtee koko touhu lapasesta :wink Mies vaan totesi, että sama meininki mulla näköjään ku häitä suunniteltaessa - ostin hääpuvun 2 päivää kosinnan jälkeen. Nyt on 2pv digiplussasta..
 
Nassutin, onks sulla käyty ne alkoholi ja sitten se voimavara-kyselyt jo läpi? Meidän piti ne täyttää ja käytiin sit neuvolassa läpi :)
Mom_89 Tiedän niin ton tunteen, mullakaan ei oo minkäänlaisia oireita ollu, ja en varmaan vieläkään tietäis olevani raskaana jos en olis tehnyt yhtäkkiä testiä. Se vaan jostain tuli se tunne, että tee se tosta pois ja hups kaks vahvaa viivaa näytti :Heartred

Mä kävin kans viime viikolla sokerirasituksessa ja ei ollu ollenkaan niin kamala kun olin kuullut tai luullut. Aika meni tosi nopeasti ja se litku ei ollut niin kamalaa edes. Inhottavinta oli verinäytteet x 3. Kuulemma raskauden loppuvaiheessa pitäis uudelleen mennä.. tiesittekö muut siitä ? :eek: itselle oli ihan uus juttu et kaks kertaa pitäis käydä :/
 
Onnea _karkki plussauksesta! :) Mä oon ollu tosi varovainen minkään ostelun kanssa, lähinnä oon aatellu et ostan vasta rakenneultran jälkeen sitten marraskuun lopussa.
 
Täällä tänään vuotoa ja nippailukipua :sad001 pelottaa hirveesti. Eka neuvola torstaina, huomenna jos pahenee soitan päivystykseen.
 
Täällä tänään vuotoa ja nippailukipua :sad001 pelottaa hirveesti. Eka neuvola torstaina, huomenna jos pahenee soitan päivystykseen.

Soitin terveysneuvontaan kun alkoi paniikki vaivata. Sain ohjeen ottaa särkylääkettä ja seurailla. Jos runsasta vuotoa niin sitten vasta huolestua. Huokaus, tää on kamalaa.
 
Ei oo :sad001 pahentunu. Meen kuitenki sinne neuvolaan aamulla. Saanpa sitte varmuuden sitä kautta tähän. Aika selvä peli tää taitaa kyllä olla.
 
Ei oo :sad001 pahentunu. Meen kuitenki sinne neuvolaan aamulla. Saanpa sitte varmuuden sitä kautta tähän. Aika selvä peli tää taitaa kyllä olla.

Tää nyt sitten poistuu ketjusta ja foorumilta. Keskenmenohan se. Yöllä alkoi vuotaa vähän enemmän ja kouristella. Aamulla oli neuvola, jossa sitten ihana neuvolatäti hommasi minulle pikaisella kysymisellä ultran (puistolan tk:ssa on nykyään ultra) ja lääkärikin oli sattumoisin naistentauteihin erikoistuva. Ultrassa ei näkynyt sykettä, mutta jotain haaleaa kohdussa oli. Lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata. Jos vuoto ei jatku rajuna, menen maanantaina sitten verikokeisiin jossa katsotaan hormoniarvoa ja uusinta keskiviikkona. Sitten parin viikon päähän uusi ultra jos arvo on jatkanut nousua.
Epäilen kyllä, että en mene koko verikokeisiin, koska vuoto on ollut aika runsasta ja mukana on ollut hyytymiä ja jotain rökäleitä.

Tää oli nyt tässä, uutta sitten yrittämään jossain vaiheessa. Elämän kiertokulun mukaan mennään.
Tsemppiä teille odottajille, nauttikaa raskaudestanne ja siitä palkinnosta mikä teille sieltä on tulossa.
 
Mä oon jotenki unohtanu tän ryhmän seurailun kun koko raskauttakaan ei tuu ajateltua. Mulla maha ei oikeestaan vielä näy ja pahoinvoinnitkin poissa, onneksi oli viime tiistaina eka ultra niin sentään tietää että siellä jotain on :)
 
Venlena, onnea ekasta ultrasta :) :Heartred kiva kuulla, että kaikki hyvin! Joo mullakaan ei vielä näy missään eikä oo oireita.. odotan jo et alkaa näkymään vähän jossain.. :) ajattelin tänään ostaa vihdoin bola-korun :) oon kattonu jo monta kertaa, mutta en oo osannut päättää et minkä valitsen. Tänä yönä töissä päätöksiä on tehtävä :D haluan sen korun :D
 
Voimia sulle santsumantsu! :Heartred

Mäkin haluan bola-korun, oon jo valinnut raskauskeijun sivuilta että minkälaisen mut en oo saanut tilattua sitä :D mistä yassu sä ostat, mietin että saakohan niitä mistään liikkeistä?
 
Takaisin
Top