Eka neuvola

Musta on hassua kun jotkut kertoo että sokerirasituskoe olisi kauhea. Itse en järin kamalana sitä pidä. On vaan hyvä että tutkitaan. Ja se litku mikä siinä juodaan on mun mielestä hyvän makuinen. Oli se sitten se cokis tai se läpinäkyvä. Olen elämäni aikana ollut varmaan jo viisi kertaa sokerinrasituskokeessa ja on niitä nyt kamalampiakin asioita kuin se. :)
Varmaksi voin nyt jo sanoa, että ihan ekasta kokeesta tulen taas narahtamaan. Viime raskaudessa jouduin insuliiniakin piikittämään, kun ei sokerit pysyneet aisoissa edes pelkillä sairaala ruoilla.

Mulle sen kamalaksi teki se kun meinas taju lähtee oli ihan hirvee olo ja se kuulemma johtuu siitä litkusta.. Ei se litku pahaa ollut :-D

Taitaa olla ihan valtakunnallinen suositus et jos on a)sukurasite b)ikä yli 25v tai c)ylipainoa niin joutuu rasitukseen. Ekasta en joutunu mutta nyt iskee ikä vastaan :D

Ainakin Helsingissä nipistetään tämän kohdalla, tai ainakin vielä pari vuotta sitten tehtiin niin. Kohta b täyttyy mulla heittämällä, mutta en joutunut rasitustestiin, koska ylipainoa tai sukurasitetta ei ollut. Saa nähdä miten tällä kertaa.

Taitaa olla ihan valtakunnallinen suositus et jos on a)sukurasite b)ikä yli 25v tai c)ylipainoa niin joutuu rasitukseen. Ekasta en joutunu mutta nyt iskee ikä vastaan :D

Mä olin 22 kun olin viimeks raskaana ja sain valita meenkö sokerirasitukseeen vai en. Valitsin etten mee, sit poika synty ja paino 4,6 ja kaikki kyseli että onko mulla ollu radi...
Nyt ajattelin pyytää päästä vaikka eivät suoraan laittaisikaan, oon nyt 25.

Tuosta sokerirasituksesta itse olen 21 v ei sukurasitetta eikä ylipainoa mutta silti jouduin rasituksessa käymään samoin kuin kaverini taitaa olla täällä tapana että kaikki käy sen kerran olisko ollut viikolla 23->

Itse jännitin myös sokerirasitusta, kun olin kuullut paljon kauhujuttuja. Kuitenkin ihan turhaan.

Musta se litku oli ihan "hyvää" . Kuin tosi makeeta mehukattia. Eikä tullut mitään oloja. Vähän oli tylsää, joten ens kerralla otan kaverin messiin jos joku pystyy lähtee mukaan

Joten ei se aina oo kauhukokemuksiani

Eka neuvola varattu, viikkoja nyt 5+4 ja neuvola osuu 9+3 viikoille. Tuntuu että siihen on niin mahdottoman pitkä aika!
Taitaapi olla itselläkin sokerirasitus myöhemmin edessä, aiemmassa raskaudessa ei normipainoisena ollut. Nyt 24-vuotiaana ylipainoa vajaat 15kg joten eiköhän se lähete tule..

Musta se litku ei ollu pahaa ollenkaan mutta pyörrytti päähän koski ja oksetti/heikotti niin paljon ku joutu syömättä olla :(

Nyt on varmaan eri tilanne sokerirasituskokeessa kuin muutama vuosi taaksepäin, jolloin en ollut raskaana. Silloin ei äklöttänyt, saa nähä miten nyt käy. Aion kyllä mennä, jos siihen on mahdollisuus.

Varasin tänään ekan neuvolan, joka on tasan kolmen viikon päästä rv 8+0. Tosi mukavan kuuloinen neuvolantäti, joten ihan positiivisella mielellä saa odotella ekaa käyntiä. :)

Mulla on eka neuvola ensi viikolla, viikkoja silloin 8+5. Ihan kiva päästä juttelemaan neuvolatädin kanssa. Jotenkin tää raskaus muuttuu pikkuhiljaa todellisemmaksi.

Mä en oo vielä uskaltanut varata koko neuvolaa. Viikkoja 6+4 ja olo on ihan normaali. Ei pahaa oloa, ei vatsakipuja, ei juuri enää turvotusta... Näitä kaikkia siis oli vielä viikko sitten. Varasin ajan varhaisultaan 31.10. eli 8+1. En mä uskalla sitä ennen neuvolaan soitella.... :(

Mä olin eilen ekassa neuvolassa. Katsottiin pissa, hemppa ja rr. Sit ultrattiin ja selkis että kaksi viikkoa myöhemmin ollut ovis. Ens ti uusiks ja sit katotaan loput ensikäynnin jutut.

Onko kukaan muu saanut ekaa neuvola-aikaa vasta 10 tai 11.raskausviikolle?
Oulussa ilmeisesti jonoja riittää kun meni niin myöhään..
Ei se auta kuin odotella. :meh:

Joo sen takia kannattaa soittaa heti plussan jälkeen nii saa ajoissa neuvolan :/

Nyt on neuvola varattuna 21.11. sillon olis 9+3. :) nyt siis menossa vasta 4+6. Sain samalla pienen vänkäämisen jälkeen lähetteen varhaisultraan naistenpolille. Toivottavasti sieltä tulee pian tietoa siitä ajasta.
Täällä ilmeisesti ultrataan myös heti ekassa neuvolassa kun puhui jotakin että vastaanotto on naapurikunnassa kun siellä on ultralaitteet..

Onko täällä muita jotka joiden miehet ei pysty osallistumaan neuvolakäynteihin?
Meillä eletään etäsuhteessa miehen töiden takia ma-pe, eli todennäköisesti joudun käymään kaikki seurannat yksin. Ultraan meinasin miehen pakottaa mukaan, saa keksiä pomolle jonkin hyvän selityksen että saa vapaata myös viikolle.

Onko kukaan muu saanut ekaa neuvola-aikaa vasta 10 tai 11.raskausviikolle?
Oulussa ilmeisesti jonoja riittää kun meni niin myöhään..
Ei se auta kuin odotella. :meh:

Mulla kans kymppiviikolla eka neuvola, vaikka varasin 4.viikolla ajan. Kai ne kattoo sen noin sitten...

Takaisin