Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Angelique, juu, mutta me puhuttiin kakan toimittamisesta kuumemittarilla, voi joutua pitään mittaria vähän pidempään siellä. Tarvii vaan olla tarkkana :)
Miten talvitintti, onko kakkaa tullu?

No lähinnä siihen kun joku sanoi ettei tän ikäiselle uskalla laittaa, ni totesin että pääasiallinen mittauspaikka edelleen... Joustava mittarinpää käy kyllä silti...

Juu niinhän se on, tai sit korvakuumemittari, mutta niistäkin oon kuullu monenlaista palautetta..

Noh minä en oo vielä tähän päivään mennessä tuntenut tarvetta mitata pyllystä lämpöä:p oon mitannu joko kainalosta tai korvasta:)

Meinasin samoin kirjoittaa kun Äippä, eli en oo kokenut tarvetta kipeän lapsen hanuriin mtn tunkea, oli se mittari tai suppo :D Sairaalassakin kainalosta mittaavat...

Mä oon antanu sitä nestemäistä panadolia:) on vissiin sen verta hyvän makusta et joo suu auki ottamaan et jokos sitä sais lisää:p

Meillä kans menee panadol alas kuin mikäkin herkku, burana sensijaan ei oo ollu niin maukasta :D
Tarvis ostaa sellainen korvakuumemittari kyllä, olis kätevä. Sit vaan kun löytäis sellaisen kohtuu hintaisen joka antaa luotettavia tuloksia.

Kysymys ei ollukaan siitä haluaako tehdä niin vaan luotettavuudesta :D kuka sitä ny huvikseen haluais lasta kiusata? Paljon sellasia asioita on ku pitää tehdä vaikka on hiukan kurjaa... Mutta tosiaan aika hyvin saa mitattua muualtakin, osviittaa antavat kyllä, minä en yleensä edes mittaa, jos tuntuu kuumalta on kuumetta, jos tuntuu polttavalta on syytä hiukan tsekata missä lämmöissä mennään. Lääkärit ottaa sillon tarkimman lämmön jos se asia sen vaatii, muuten mitataan otsa/korvamittarilla... Mulla on itellä semmonen mut paskahan se on... Ei siitä mihinkään pääse... Tässä varmaan hiukan nää ikäerot vaikuttaa :D

Joo, ei meilläkään kuumetta mittailtu kun ihan vastasyntyneeltä, jos vaikutti todella lämpöiseltä. Vauva kun vietävä sairaalaan kuumeen tarpeeksi noustessa. Muuten en tee sillä tiedolla mtn, lääkettä annetaan vain jos kipeältä vaikuttaa, muuten annetaan kuumeen hoitaa tehtävänsä :) Ja kotona tosiaan ei ole mikään pakko työntää mtn muksunsa pebaan, jos ei halua. Se ei ole lapselle mukavaa, eikä millään tavalla tarpeellista. Edes neuvolassa ei tämmösiä ole neuvottu nyt ainakaan reilun 7 vuoden aikana, eikä kyllä sairaalassa olla mitattu kuin korvasta/kainalosta. Tiedä sit mikä se pakottava tarve on? Niin, kukin tyylillään tässäkin asiassa, tuskin se muksu traumoja saa pyllyn sorkkimisesta :D

Timbe meillä on omronin korvakuumemittari, hyvä,nopea ja helppo:) hintaa en kyl enää muista kun ostettiin ku ootetiin esikkoa...oisko ollu jotain 50€ luokkaa?

Miten talvitintti, onko kakkaa tullu?

Tänään taas poika joutui pinnistelemään naama punaisena ennen kuin mitään tuli, mutta nyt tuli isompi määrä kuin mitä aikaisemmin, kovaa on vieläkin muttei kivikovaa. Ja kipuhuudolta - ja itkulta ollaan toistaiseksi vältytty, kiitos Timbe kysymästä. :)
Mutta, poika on taas kipeenä ja nyt ollaan flunssan takia kiukuteltu ja huudettu. :arghh: Noh, ehkä parempi kärsiä nämä kaikki samaan syssyyn, myrskyn jälkeen poutaa vai miten se meni...? :grin On kyllä koetteleva viikko ollut tähän mennessä kun aluksi huudettiin ummetusta ja nyt flunssaa, ja yksin saa taas hoitaa kodin ja lapsen miehen painaessa pitkää päivää töissä...

Muuten, keksin tänään ratkaisun millä sain pojan juomaan enempi nestettä! Otin pillin ja laitoin nokkamukiin, siitähän poika innostui niin paljon, että koko ajan piti saada maitoa imuttaa! :) Etenkin nyt kun on taas flunssassa, olisi kiva jos sitä nestettä menisi isompia määriä.

Onpa ihanaa että kakka tulee ja oot saanu pojan juomaan:) toivottavasti flunssa menis nopsaan ohi ja pääsisitte normaaliin arkeen ilman kipuja/sairastelua❤️ voimia ja rutkasti kärsivällisyyttä!

Talvitintti hienoa, että olet saanut pojan juomaan :)
Harmi että nyt sitten flunssa iski. Pikaista paranemista ja voimia ❤️ Niin ja hyvä että maha jo parempi, toivottavasti pysyisikin.

Talvitintti, jos teillä nesteet menee paremmin pillillä niin suosittelen pillimukia. Meillä aventin pillimuki ja poika on aina ihan tohkeissaan.

Nuupa, kiitti vinkistä! :) Mulla on käynytkin pillimuki mielessä ja varmaan pitää ostaa kerta pillin ansiosta innostuu paremmin juomaan. :)

Minä oon mitannu osviitat lämmöstä kainalasto, kun opin siihen pojan ensmäisen kkn aikana kun mittasivat sillain sairaalassa. Tosin se nyt oli tosiaan vaan siellä semmosta monta kertaa päivässä tapahtuvaa rutiinitarkastusta. Sairaalassa käyttivät sitä öljyttyä kuumemittarin päätä joskus kun kakkaa houkuteltiin tulemaan ja sitä suositeltiin sieltä mulle myös kotikonstiksi kun pojalla ekoina kuukausina veti rautalääke vissiin mahan ihan kovaksi. No en tiiä tosin oliko siitä hyötyä. Parempi hyöty oli tuollon kun käytti säännöllisesti pegorionia.

Meillä ei oo kuumeen takia tarttenu vielä lämpöjä koskaan mitata mutta varmaan mittaisin siinä tapauksessa pyllystä, kun korvamittaria ei oo. Panadolit oon antanu aina suppoina mutta taidan tulevaisuudessa hankkia kans jotain hyvänmakusta lääkenestettä, kun paremmin ilmeisesti vaikuttaa.

Meillä on pojan yöt taas menny vähän kökömpään suuntaan. Nukkuu semmosissa 1-4h pätkissä ja jos en anna maitoa huuto jatkuis tuntisatalla. Sitten on aamulla vaippa ihan likomärkä, kun on luputtanu maitoa pullosatalla, vaikka vaihtais senkin välillä yöllä. .. :/ mikähän tämä juttu nyt on?

Metsäläinen meillä on sama homma, maitoa menee yöllä 3-4plo ja vaipan saa vaihtaa 2 kertaa... Veikkaan hampaita tai uusia taitoja kun en muutakaan keksi... Varmaan pitäis lopettaa noi yösyötöt kun en usko et se niitä enää tarvii kun syö päivällä niin hyvin... Voimia sinne unettomiin öihin!

Takaisin