Vauvan liikkeet

Täällä myös poika myllää erittäin aktiivisesti vielä ja ei ole varmaan vieläkään kiinnittyny (viime viikolla neuvolassa ei ollut) nyt 39+5.. Välillä jo ajattelee että kuihan pitkälle synnytys menee kun tuntuu ettei mitään "oireita" ole :|
 
Eipä siitä synnytyksestä välttämättä mitään ennakko-oireita tuu. Ei sulla, Simpsakka, kovin pitkään voi enää mennä. Kyllä sieltä pian tullaan, tavalla tai toisella. :)
 
Mulla todettiin viime viikolla ultralla rt. Hikka tuntuu tosi alhaalla. Ihmettelen kyllä välillä voiko vauva tosiaan olla rt kun potkut tuntuu välillä milloin missäkin, myös keskellä vatsaa. Pää alaspäin kyllä varmasti on. Kovasti liikkuu vielä ja kääntää kylkeään.

Välillä mietin kyllä, mitenköhän vaikuttaa pieneen kun ison liikkeen tuntuessa päästän usein hämmästyneen huudahduksen. :grin En osaa yhtään leperrellä vatsalleni, mutta välillä kyllä tsemppaan vauvaa: "hyvin menee siellä, hyvin potkittu!"
 
Mä ähkin ja puhisen kun vesseli oikein punkee menemään tuolla masussa. :) Mies sitten aina komentaa poikaa olemaan kuusaamatta mua. :) viime yönä poika piti mua hereillä möngertäessään. Aika vilpertti sieltä tuntuu olevan tulossa. :)
 
Oon huomannut et potkuja tulee joskus samassa yhteydessä kun vaikka masu murisee. Pelästyyköhän pikkuinen sitä ääntä jotenkin ja sit liikahtaa. :D
 
Mulla alkaa mahassa liikehdintä heti kun alan pesemään hampaita sähköhammasharjalla. Oon miettinyt, et kuuluukohan se ääni jotenkin paremmin sisäpuolelle. :grin
 
Täällä vauva intoutuu aina liikkumaan, kun lauleskelen hänelle usein laulamiani tuutulauluja.. siis laulan niitä keskellä päivää, kun olen yksin. :p Radion ym. tahtiin kyllä laulan miehenkin kuullen, mutta ihan hiljaisuudessa tuntuu vielä höpsöltä laulaa hänen kuullen lastenlauluja, kun ei ole vauva vielä pois masusta... Tehtiin elokuussa pientä lattiaremppaa meidän talossa, niin huomas vauvan säpsyvän vasaran lyönnin ym. kovia, yllättäviä ääniä.
 
Nittah, mitä tuutulauluja sä laulat? Haluaisin itsekin "opettaa" lapselle jotain tuttua sävelmää ennen syntymää, mutta jotenkin on tuntunut tyhmältä laulaa niitä omalle vatsalle. :/ Enkä ole sitten ottanut edes selvää mahdollisista tuutulauluista.
 
Miä: Hyvin hiljaa, Sininen uni ja unihiekkaa -lauluja pääasiassa olen hyräillyt ja laulanut.. Hyräilen usein myös lemppari joululaulujani... :joyful: Kyllähän sitä voi jo jouluun alkaa valmistautua, kun lokakuun puolella ollaan.. :wink
 
Laulelen ja hyräilen ja kuuntelen musiikkia, jonka tahdissa lallattelen. Mut en varsinaisesti mahalleni. Muutama kerran oon laulanut koiralle, siinähän se saa vauvakin samalla osansa. Ja harrastan kuorolaulua, joten kyllä tuo musiikkia kuulee. Mutta ei välttämättä ole tottunut mihinkään tiettyyn biisiin.
 
Kuuntelin Youtubesta noita listaamianne lauluja, en pysty laulamaan mukana kun itkettää..

Mulla sama juttu. Yritin laulaa viimeisillä viikoilla, mutta ei siitä mitään tullut, kun itketti ja nyt synnytyksen jälkeen vasta itkettääkin. Ei surusta, mutta tunteet on pinnassa. Yön Ihmisen poika saa kuunneltuna/luettuna ihan täyden vesiputouksen aikaan.
 
Mäkin välillä laulelen itsekseni, mutta mitään tiettyä esim. kehtolaulua en ole opettanut. Välillä laulan kyllä myös lastenlauluja, mutta en koe luontevaksi vaikka laulaa masulle joka ilta.
 
Mä laulan aina autossa ja kotona radion kaa kilpaa mut en kyllä mitään lastenlauluja :D se tuntuu jotenkin hölmöltä :D Nii ja karaokee baarissa :DD Et kyllä tästä musikaalinen tulee :p
 
Musiikki on kyllä tärkeä osa jokaista päivääni. Itselle lastenlaulutkin luontevia, kun työkseni niitä kahdeksatta vuotta laulanut (työ päiväkodissa, en ole laulaja ammatiltani. :joyful: ) - mutta voin uskoa, ettei ole kaikille luonnollista niitä laulaa. Ja kyllä mäkin välillä joudun kyyneleitä pyyhkimään liikutukselta, etenkin hyvin hiljaa -laulun melodia jostain syystä herkistää.. Mut pääasia kai se musiikissa on, että äiti nauttii niin varmasti vauvakin sen aistii ja tottuupahan jo kohdussa musiikkihetkiin, oli kyse sitten mistä tahansa musiikista! :)
 
Täällä vauva ollut tosi vilkkaalla päällä nyt eilisestä asti. Illalla tuntu et puskee läpi ihan kohta läpi tuolta ja vihlo hirveesti kohdunsuulle. Monelta kuullu että vauva saattaa olla just ennen synnytystä tosi aktiivinen mut saapa nähä..jotku taas kyllä sanoo että vauva ollut paljon hiljaisempi..tiiä sitten :eek:
 
Takaisin
Top