Vauvan liikkeet

Meillä useimmat päivät ja yöt menee vauvan myllätessä vinhasti, mutta yleensä viikkoon mahtuu yks tai kaks päivää, jolloin hän on selvästi raukeampi ja liikkuu vähemmän. Usein nämä on myös niitä päiviä, jolloin itse olen paljon liikenteessä ja touhuan jotain, jolloin en välttämättä niin huomaakaan liikkumista.

Neuvolan th myös sanoi hyvin tän viikon käynnillä, että nyt viimeisinä raskausviikkoina vauvan tilat käy sen verran ahtaaksi, että terävät potkut ja muksaisut todennäköisesti muuttuvat rauhallisimmiksi venytyksiksi. Meillä on kyllä molempia Pikkutyypillä. :) :Heartred

Nessu 33+3
 
Mulla on alkanu tuntuun vauvan liikkeet liikkeellä ollessa välillä tosi epämukavilta, ajoittain vähän sen tuntuisia kirpaisuja kuin virtsatientulehduksessa kun pissaa?! Ne ei ole kuitenkaan kuin hetkellisiä.. Onko kellään muulla tällaista?
 
Jep Simpsakka. Sama vika täällä. Suurin osa liikkeistä sattuu ja tuntuu inhottavalta. Välillä todella pahoja että oikein itsekkin kiljasen kivusta. Jännittää mitä tässä on vielä edessä kun kuitenkin vasta rv 33+5
 
Meillä kans liikkeet olleet tosi voimakkaita koko ajan. Ei ole tarvinnut miettiä onko siellä ketään. Tänään ollut tosin hiljainen päivä ja muihin päiviin verraten huolettaakin vähyys. Liikelaskentaa tullut tehtyä useampaan otteeseen ja jotain siellä on kuitenkin aina tuntunut. Silti itsellä vieläkin huolestunut olo. Viikolla 36 mennään.
 
Meillä kans liikkeet olleet tosi voimakkaita koko ajan. Ei ole tarvinnut miettiä onko siellä ketään. Tänään ollut tosin hiljainen päivä ja muihin päiviin verraten huolettaakin vähyys. Liikelaskentaa tullut tehtyä useampaan otteeseen ja jotain siellä on kuitenkin aina tuntunut. Silti itsellä vieläkin huolestunut olo. Viikolla 36 mennään.
Mulle sanottiin sairaalasta, että ihan pienetkin hipaisut lasketaan. Joskus tosiaan on noita hiljaisempia päiviä sikiölläkin. Sanoisin, että jos kerran jotain tuntuu, niin nuku yön yli, vedä sokeria ja kuulostelen sitten uudestaan. Täällä myllätään taas ihan täysillä.
 
Tänään oltiin autoajelulla, lähinnä kauppa-asioilla, voi taivas, kun on ahdasta istua autossa ja yleensä juuri silloin vatsassa alkaa se potkiminen ja muksiminen. Teki taas koko reissu tiukkaa. Sitten kun päästiin kotiin niin vauva rauhoittui. Eilen ihmettelin hiljaiseloa illemmalla, mutta tänään aamusta asti oli ihan eri meininki... =)
 
Meillä kaveri on päättynyt joko potkia rakkoa tai käyttää sitä nyrkkeilysäkkinä. Aika inhan tuntuista, vähän väliä tulee sellainen terävä kipu kun kaveri potkaisee ja aivan kamalaa on sitten jos sattuu olemaan pissahätä samaan aikaan.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä taas iltaa kohden villiä menoa mahassa. Sohvalla kun makoilin, niin vauva muksaisi jotenkin varmaan käsillään niin lujaa, että tuuppaisu tuntui mun takapuolessa! :D Kaikkea sitä kokeekin. ❤️

Nytkin sellainen meno, että maha nousee ja laskee vuorotellen eri puolilla sen mukaan, missä kohtaa Pikkutyyppi myllää. Iltavilli selvästi. :D

Nessu 33+3
 
Simpsakka ja yllätys täällä kans tyyppi liikkuu niin että virtsarakkoon sattuu.. yritin miehelle yks päivä kuvailla sitä kipua jotenkin niin että vähän kuin virtsaputki olis sellanen kova reunainen pilli ja joku painaa sitä pehmeän kudoksen läpi. Mies ei osannut samaistua tunteeseen :D

Täällä tyyppi pyörii pitkin päivää mahassa kovaa vauhtia, välillä tulee niin kovia töytäisyjä että tulee kiljahdettua au tai sitten säpsähdän kunnolla.. En oikein enää pysy kartalla että missä menee pikkuisen jalat ja missä kädet kun kovia muksahduksia tuntuu joka puolella :D
 
Minä en oo nähny hengitysharjoituksia vielä kertaakaan. Olis hauska nähdä itekin :)
Mut että nyt yltää pieni töppönen jo oikeaan kylkikaareen... Silloin tuntuu vastapaine myös kohdun vasemmalla reunassa siellä missä peppu. Venyy venyy, mutta auh... Välillä tuntuu painetta alhaalla lantiossa kun puskee päätään vai käsilläänkö lie viuhtoo. Ei ole mielestäni ainakaan kiinnittynyt vielä. Mahan päällä näkyy aaltoilua jos pieni myllää ihan urakalla :grin
 
Minä en oo nähny hengitysharjoituksia vielä kertaakaan. Olis hauska nähdä itekin :)
Mut että nyt yltää pieni töppönen jo oikeaan kylkikaareen... Silloin tuntuu vastapaine myös kohdun vasemmalla reunassa siellä missä peppu. Venyy venyy, mutta auh... Välillä tuntuu painetta alhaalla lantiossa kun puskee päätään vai käsilläänkö lie viuhtoo. Ei ole mielestäni ainakaan kiinnittynyt vielä. Mahan päällä näkyy aaltoilua jos pieni myllää ihan urakalla :grin
Miten ton kiinnittymisen muuten huomaa?? Kun sisko sano et se selvästi tunsi keskellä prismaa kun vauva oikein putos alaspäin. :D
 
Täällä ei olla varmuudella vielä kiinnitytty eikä mitä ilmeisimmin edes käännytty oikein päin. Ainakin hikka oli just eilen vasemmalla alhaalla, jolloin jo iloitsin, että nythän se tuntuu alempana. Iltapäivällä hikka tuntuikin taas oikealla ylhäällä... Jännä kuulla, mitä neuvolassa tuumitaan tilanteesta torstaina. Nyt rv33+4
 
Mun masu asukki on raivotarjonnassa kyllä kun potkut tuntuu tuossa navan kohdalla. :) mut tosiaan haluisin tietää tosta kiinnittymisestä enempi.
 
Mun masu asukki on raivotarjonnassa kyllä kun potkut tuntuu tuossa navan kohdalla. :) mut tosiaan haluisin tietää tosta kiinnittymisestä enempi.
Mulla esikoisen kohdalla tuntui ihan selvästi, kun hän heilutteli päätään tuolla alhaalla ja sitten yhtenä päivänä ei enää pään liikkeet tuntuneetkaan. Seuraavana päivänä neuvolassa totesivat kiinnittyneen. Tässä raskaudessa samoin tuntuu kuin kaivelisi päällään tuolla tai kynsisi, aika ikävältä tuntuu. Uskon, että kiinnittymisen huomaa taas, kun "kuopsuttelu" jää pois.
 
Jännä ollu lueskella noita teijän hikkakokemuksia. Meillä poika siis perätilassa, ja kyllä se hikka aina vaan tuntuu tuolla ihan alhaalla. Nikottelee sit ilmeisesti koko kehon voimalla....
 
Meillä vauvalla aamut ja aamupäivät on selkeästi hiljaisempaa aikaa. Liikkuu aika vähän. Iltaa kohti liikkeet sitten aina vilkastuu ja kasvaa. Iltaisin kaveri kn nyt alkanut poraamaan päällä kohti virtsarakkoa. Vähän väliä vihloo ja tuntuu, että just lirahtaa housuun kun rakkoa painetaan. Eilen illalla piti yhden 40 min pituisen telkkariohjelman aikana käydä kome kertaa pissalla! Ei sitä juuri tule kun liraus, mutta en luota näihin löperöihin lantionpohjanlihaksiin, että saan pidettyä kun toinen punkee...
 
täällä kans vauva rt niin huvittavan ärsyttävää kun käyt pissalla ja nouset ylös ni jo on tunne että täytyy käydä uudelleen :D ja öisin aina kun kääntää kylkeä niin heti on pissahätä :D onneks ei oo kauaa enää 'kärsittävänä' rv 33+5
 
Takaisin
Top