Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis nyt mä sanon vaan että mitähän vittua? Siis ihanko tosissaan terkka hieroo vauvan käsiä dildolla? Jos mun lasta lähestyy yksikään ihminen jollain hieromasauvalla ennen kuin poika on sen ikäinen ( jos se sitten on hänen juttunsa ) et ite päättää mitä ja ketä surisuttaa, niin voin sanoa et se sauva löytyy aika helvetin nopeasti jostain muualta kuin mun pojan käpälistä..En ole kuuna päivänä kuullut moisesta stimuloinnista..Olen Sanaton..

Tässä: http://imetys.fi/index.php/tukea-ti...lamaa/529-unirytmien-muuttaminen-perhepedissa

Tossa sitä käytetään siis siihen ettei heräis yöllä ollenkaan perhepedissä, mut miksi ei sopisi tohon iltanukuttamiseenkin. Tässä iässä tietty syötetään vielä yöllä ku herää nälkään.

Mä pidän lattialla tosi vähän. Pitää alkaa pitää enempi. Se on kerran päivässä selällään, viihtyy jotain 15-20min ja nyt pari vkoo on lyhkäsiä aikoja ollu vattallaan. Nostaa päätä ja potkii helvetisti. Isänsä sanoi et oli vattalta kääntyny oikeen kyljen kautta selälleen kahdesti tällä vkolla. Vahingossa siis. Ruokailun jälkeen heti en laita vattalleen ettei tuu ylimääräistä painetta masuun. Eikä yleensä siinä silloin viihdy yhtään.

Tosta ristiliikkeestä mäkin oon lukenu. Me jumpataan käsiä ja jalkoja eri suuntiin pukeutumispöydällä mobilen musan tahdissa aina aamuisin. Sain fyssarilta oppaan vauvan motoriikan tukemiseen. Siinä oli vartalonkierroista, eli nostetaan vauva ylös aina kyljen kautta, jotta vartalo kiertyy. Samoin voi kiertää vartaloa ihan muuten vaan vaikka hoitopöydällä, yläkroppa paikoillaan ja kääntää peppua oikeelle ja vasemmalle. Sitte pukeminen sylissä auttaa vauvaa hahmottaa lisää liikkeitä. Tää vasta kun kannattelee päätään pystyasennossa.

Meillä nyt nostaa päätään ku pidän olalla röyhtäytyksessä. Se on ihme jousiasennossa ku yrittää kurkkia johonkin...
Mielenkiintoinen artikkeli - kiitos! Vähän tuohon tyyliin mutta lyhennetyllä kaavalla luovuttiin esikoisen yösyömisestä, kun söi jo iltapuuroa. Eka kokeilu ei onnistunut, toisella kerralla onnistui ja aika nopeasti vielä.

Se sylissä pukeminen on hyvä - tän toisen kanssa oon sen aloittanut jo varhaisessa vaiheessa ja nyt huomaan, että käytännössä aina puen ainakin osin sylissä - tuntuu mulle jopa nyt luontevammalta kuin makuulla pukeminen.

Never heard Tähti :)

JustMom10 :) Uskon, mutta en kestä:banghead: Kai mun poika on taas joku koekaniini...

Mutta tämä on pitkään ollut käytössä, muutoinhan pitäisi kysyä lupa:bored:.. Siellä vaan lykättiin hieromasauva lapsen syliin ja siitä lähdettiin hieroon molempia käsiä...Ei kysytty mitään lupaa, tai kerrottu asiasta.

Sessio kesti noin 30min. Älkää käsittäkö väärin, mutta se oli iso, että meinasin pökrätä:wacky::wideyed::stop:

Muokkasin tätä vielä sen verran, että meidän poika on etevä sälli, osaa kaiken, ellei enemmän ikäisekseen, että sen puolesta nämä on ihan huuhaata meille:wink

Last edited by a moderator:
Siis nyt mä sanon vaan että mitähän vittua? Siis ihanko tosissaan terkka hieroo vauvan käsiä dildolla? Jos mun lasta lähestyy yksikään ihminen jollain hieromasauvalla ennen kuin poika on sen ikäinen ( jos se sitten on hänen juttunsa ) et ite päättää mitä ja ketä surisuttaa, niin voin sanoa et se sauva löytyy aika helvetin nopeasti jostain muualta kuin mun pojan käpälistä..En ole kuuna päivänä kuullut moisesta stimuloinnista..Olen Sanaton..

Miiuli77 :) Just näin. Mä en kyl osannut epäillä mitään, on kuulemma ehdoton, jotta lapsi oppii käsittään käsien ja silmien välisen toiminnan.. On ihme, ettet sinäkään tiedä, vaikka olet terveysalan hlö?!

Miiuli77 :) Just näin. Mä en kyl osannut epäillä mitään, on kuulemma ehdoton, jotta lapsi oppii käsittään käsien ja silmien välisen toiminnan.. On ihme, ettet sinäkään tiedä, vaikka olet terveysalan hlö?!
Mun on kans entisenä terveysalan ihmisenä vaikea käsittää, että miten tuo tarkalleen tukee silmien ja käsien välistä toimintaa? Siis tarkoitan, etten ymmärrä terkan pointtia. Juu, tiedän, että vastasyntynyt ei hahmota käsiään ja jopa pelästyykin niitä aluksi toisinaan. Yläraajojen ja käsien hahmottamista voi tukea esim leikkimällä vauvan kanssa liikuttamalla raajoja. Uskoisin, että siihen ei vibraattoria tarvita. Olen kuullut ja lukenut, että ensimerkkejä käsien hahmottamisesta on, kun vauva tuo kädet vartalon keskiviivaan (=rintakehän päälle) ja esim tuo kädet suuhun sekä tietysti se, kun tietoisesti tarttuu leluihin. Viimeisinhän ja selvä esimerkki silmä-käsi -koordinaatiosta. Ja eikö teidänkin vaaveli ollut jo pidempään tarttunut leluista?

Mun on kans entisenä terveysalan ihmisenä vaikea käsittää, että miten tuo tarkalleen tukee silmien ja käsien välistä toimintaa? Siis tarkoitan, etten ymmärrä terkan pointtia. Juu, tiedän, että vastasyntynyt ei hahmota käsiään ja jopa pelästyykin niitä aluksi toisinaan. Yläraajojen ja käsien hahmottamista voi tukea esim leikkimällä vauvan kanssa liikuttamalla raajoja. Uskoisin, että siihen ei vibraattoria tarvita. Olen kuullut ja lukenut, että ensimerkkejä käsien hahmottamisesta on, kun vauva tuo kädet vartalon keskiviivaan (=rintakehän päälle) ja esim tuo kädet suuhun sekä tietysti se, kun tietoisesti tarttuu leluihin. Viimeisinhän ja selvä esimerkki silmä-käsi -koordinaatiosta. Ja eikö teidänkin vaaveli ollut jo pidempään tarttunut leluista?

Myy75 :) Kyllä, poika osaa tarttua molemmin käsin leluun ja viedä sen suuhun :)

Tää on jtn niin älytöntä et mä selvitän tän asian ensitilassa huomenna..En myöskään näe yhteyttä käden ja silmän koordinaation treenaukseen sillä, että lyödään 40cm dildo muutaman kk ikäisen vauvan syliin.. Tällä idealla voitaisiin siten ehkä treenata esim AVH potilaita tai muita neurologisia sairauksia sairastavia, niinkö? Ja mikäli Tämä olisi yleinen käytäntö, niin luultavasti siihen olisi olemassa oma laitteensa eikä kaalimato.com tilattua aikuisten käyttöön suunniteltua suristinta.

Ja Hei ihan totta, oonko mä nyt ainoa kenellä tuli kuset housuun jo pelkästään mielikuvasta kun terkka kaivaa dildoa pöytälaatikossa et nyt suristellaan :D:D:D

Ja puhumattakaan siitä mielikuvasta, että on oikeasti aika Saatanan vastenmielinen mielikuva et vauvaa hierotaan dildolla..

Tää on jtn niin älytöntä et mä selvitän tän asian ensitilassa huomenna..En myöskään näe yhteyttä käden ja silmän koordinaation treenaukseen sillä, että lyödään 40cm dildo muutaman kk ikäisen vauvan syliin.. Tällä idealla voitaisiin siten ehkä treenata esim AVH potilaita tai muita neurologisia sairauksia sairastavia, niinkö? Ja mikäli Tämä olisi yleinen käytäntö, niin luultavasti siihen olisi olemassa oma laitteensa eikä kaalimato.com tilattua aikuisten käyttöön suunniteltua suristinta.

Ja Hei ihan totta, oonko mä nyt ainoa kenellä tuli kuset housuun jo pelkästään mielikuvasta kun terkka kaivaa dildoa pöytälaatikossa et nyt suristellaan :D:D:D

Ja puhumattakaan siitä mielikuvasta, että on oikeasti aika Saatanan vastenmielinen mielikuva et vauvaa hierotaan dildolla..

Miiuli77 :) Selvitä ja tule kertomaan :) Kiitos, kiva että jaksat :happy: mua vaan hävetti, että menin mykäksi:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

Joo iso oli, mutta ei ihan 40cm...

Dodi! Onnistui tänäänkin. Rauhoittumiseen meni kyl 45min... Et hermoja pitää olla... Mut ei siis itkua tms tarvinu kestää. Laitoin tisdiltä sänkyyn, ni vaavi alkoki pölisee ja vei käsiä suuhun. Välillä naureskelikin. Nälkä sillä ei ollu, ku rauhoittu sylissä yhdessä asennossa. Tissille otin taas, ja taas sänkyyn. Eikä uni tullu. Jotain settämännellä kerralla onnas. Oli simmut auki, silittelin päätä ja nukahti siihen. Tein vielä niin, että kun vauva oli tissillä, ni silittelin päätä samalla tavalla, josko turvallisuuden tunne sitte tulis jossain vaiheessa pelkällä pään silittelyllä. Mut vauva pitää olla kylläinen ja väsyny, muuten menee kyl parikin timmaa tähän hommaan varmaan... Täytyy tissit hyödyntää nyt ku vielä imettää.

Tällaisia ihmiskokeita. Mä muistan et rapsutin koiran päätä ku se alko nukkuu pentuna. Vieläki sillä alkaa heti silmät lupsaa ku rapsutan korvien välistä.

Nyt oon kahtena päivänä antanu äidinmaitoon sekoitettua riisivelliä ja tyttö juo sen kahdella kädellä pullosta kiinni pitäen niin ahnaasti että velliä on sitten joka paikka täys.

Eclipse :) Riisivelliä täälläkin syöty, poika imee myös kaksin käsin:joyful:

Bonaakin syöty jo pari viikkoa, päärynää, omenaa ja bataattia :)

Ihan hyvin lähtenyt maistelut vauhtiin:p

JustMom10 :) Uskon, mutta en kestä:banghead: Kai mun poika on taas joku koekaniini...

Mutta tämä on pitkään ollut käytössä, muutoinhan pitäisi kysyä lupa:bored:.. Siellä vaan lykättiin hieromasauva lapsen syliin ja siitä lähdettiin hieroon molempia käsiä...Ei kysytty mitään lupaa, tai kerrottu asiasta.

Sessio kesti noin 30min. Älkää käsittäkö väärin, mutta se oli iso, että meinasin pökrätä:wacky::wideyed::stop:

Muokkasin tätä vielä sen verran, että meidän poika on etevä sälli, osaa kaiken, ellei enemmän ikäisekseen, että sen puolesta nämä on ihan huuhaata meille:wink

Siis mitä ihmettä? Mä luulin aluksi että tämä on vitsi:eek: Mä en kyllä enää usko, että se sun neuvolatätisi on ihan laillinen hoitaja. Voisit tehdä meille kaikille palveluksen ja katsoa Valviran sivuilta, että löytyykö sen nimi sieltä, meinaan ei kukaan järkevä hoitaja vauvalle tekomulkkua käteen anna! Tai sitten mä olen kyllä jäänyt jostain todellakin paitsi.. mä ymmärtäisin jos kyse ois 15v koululaisista ja paikka ois ehkäisyneuvola, mutta ei. :eek: Mä en edes halua ajatella mitä sillä välineellä on tehty ennen kuin se lykättiin vauvan käteen :wtf::smiley-angry007 Ja niinkun mitä sen pitäis tehdä? Parantaa silmien ja käsien yhteistyötä? Väittäisin, että se kyllä tulee ihan itsestään. Ainakin toi meidän jäbä just harjoittelee sitä ihan vauvan leluilla, ei tarvi äidin kaivaa yöpöydän laatikosta omia leluja siihen :wink Mutta siis vakavasti, mun mielestä toi on ällöttävä juttu.

Siis mitä ihmettä? Mä luulin aluksi että tämä on vitsi:eek: Mä en kyllä enää usko, että se sun neuvolatätisi on ihan laillinen hoitaja. Voisit tehdä meille kaikille palveluksen ja katsoa Valviran sivuilta, että löytyykö sen nimi sieltä, meinaan ei kukaan järkevä hoitaja vauvalle tekomulkkua käteen anna! Tai sitten mä olen kyllä jäänyt jostain todellakin paitsi.. mä ymmärtäisin jos kyse ois 15v koululaisista ja paikka ois ehkäisyneuvola, mutta ei. :eek: Mä en edes halua ajatella mitä sillä välineellä on tehty ennen kuin se lykättiin vauvan käteen :wtf::smiley-angry007 Ja niinkun mitä sen pitäis tehdä? Parantaa silmien ja käsien yhteistyötä? Väittäisin, että se kyllä tulee ihan itsestään. Ainakin toi meidän jäbä just harjoittelee sitä ihan vauvan leluilla, ei tarvi äidin kaivaa yöpöydän laatikosta omia leluja siihen :wink Mutta siis vakavasti, mun mielestä toi on ällöttävä juttu.
Ja mihin se johtaa kun tuollasta neuvoo! Siellä ne alueen äidit ja isit kaivelee omia kätköjään jotta lapsi kehittyy. Yök. Tai no toisaalta samasta luukusta se vauvakin on tullu kun missä ne värisevät on käyny....paitti mulla kun oli sektio. Ai kauheeta.

Ja mihin se johtaa kun tuollasta neuvoo! Siellä ne alueen äidit ja isit kaivelee omia kätköjään jotta lapsi kehittyy. Yök. Tai no toisaalta samasta luukusta se vauvakin on tullu kun missä ne värisevät on käyny....paitti mulla kun oli sektio. Ai kauheeta.

Miiuli77 lupasi selvittää....mua lähinnä vaan hävetti ja hämmästytti. Apuvälineestä puhui, kivasti värisee ja herättelee sormia kuulemma itse tädilläkin, hihh:eek:

Liian nopeasti! Tämä on mun viimeinen vauva ja kyllä haikea on välillä mieli ja yritän nyt impata itseeni kaikki vauvan elämään liittyvät asiat kun ne ei sitten enää palaa :Heartblue
Mulla ihan samat fiilikset. Siks ostellu kaikkee vauvakamaa, vaatetta ja härpäkettäkin oikein urakalla, kun ei niitä sit enää tämän jälkeen pääse hankkimaan. Enkä oo raaskinut vielä jättää vauvaa hoitoonkaan kenellekään kodin ulkopuoliselle, kun haluan nauttia joka hetkestä. Esikoista oli tähän ikään mennessä jo mummit hoitaneet moneen kertaan. Tästä jätkästä taitaa tulla ihan mamman poika. :)

Noista dildojutuista, että en oo kans kuullutkaan. Taitaa olla ainoastaan Tähden neuvolassa. Tuntuu että siellä on muutenkin aika erikoinen meininki joka asiassa verrattuna meidän muiden neuvolakokemuksiin...

Noista dildojutuista, että en oo kans kuullutkaan. Taitaa olla ainoastaan Tähden neuvolassa. Tuntuu että siellä on muutenkin aika erikoinen meininki joka asiassa verrattuna meidän muiden neuvolakokemuksiin...

Titti :) Vibraattori, hieromasauva...joku sellainen se oli, ei dildo.

Miiuli77 lupasi selvittää....mua lähinnä vaan hävetti ja hämmästytti. Apuvälineestä puhui, kivasti värisee ja herättelee sormia kuulemma itse tädilläkin, hihh:eek:

Hei Tähti -73 , luota omaan tuntemukseen! Jos sua hävetti ja hämmästytti siinä oli jotain kummaa. Ja onhan toi ihan todella omituista hoitoa. Kaikkeen ei tarvitse suostua. Sä päätät lapsen isän kanssa teidän lapsen asioista oli sitte kyseessä rokotukset tai muut hoidot. Tekisin jonkinlaisen valituksen tästä terkasta hänen esimiehelleen.

Mä olen Tähti,Catlinin kanssa samaa mieltä,että melko erikoista (taas)on.
Jos et varsinaisesti halua valittaa terveydenhoitajastasi voisithan vain kysäistä neuvolasi vastaavalta lääkäriltä,että oletteko te joku pioneeri neuvola yms,kun hoito/neuvonta menetelmät ovat niin kovin erikoisia muihin neuvoloihin verraten.

Hei Tähti -73 , luota omaan tuntemukseen! Jos sua hävetti ja hämmästytti siinä oli jotain kummaa. Ja onhan toi ihan todella omituista hoitoa. Kaikkeen ei tarvitse suostua. Sä päätät lapsen isän kanssa teidän lapsen asioista oli sitte kyseessä rokotukset tai muut hoidot. Tekisin jonkinlaisen valituksen tästä terkasta hänen esimiehelleen.

Catlin :) Kiitos huolestumisesta, ei tässä mitään valituksia tarvi tehdä... jaoin täällä vaan kokemuksen ja kumma, ettei kukaan ole kokenut samaa:eek::rolleyes:

Voi olla hyvinkin perusteltu metodi tuo vibra, mistä tietää...En usko, että ihan tuulesta temmattu.

Takaisin