kesävauvat ❤

Jenkkipentu

Sukkela juttelija
Elokuunmammat 2015
Tein plussan 23.päivä syyskuuta 2016 ja varmaan hedelmöittyminen on tapahtunut syyskuun alussa. Ajattelen että liityn tänne kesäkuisiin,koska mulla ilmeisesti on tyypillistä raskaudet menee yliaikaisiksi. Itsellä on myös synttärit kesäkuussa 9 päivä. Saa nähdä saadaanko synttärivauva❤ Toinen lapsi tulossa meille. Käydään vielä yksityisellä varhaisultrassa niin selviää milloin se LA on.
 
Mä varovasti ilmoittaudun... :) plussa tuli noin tuossa viikko sitten :Heartred laskettu aika luultavasti kesäkuun alkuun, mutta ultrassa pitää tarkentaa päivä! :) toinen olis tulossa. Kauhea jännitys - ihan kuin ensimmäistä odottaisi! :D
 
Ccat93: Onko teillä esikoinen tyttö vai poika?
Mä oon reissussa nyt ja siksi vähän epäselvää tuo mun päivä ja kaikki kk kierto. Ihan päivistä sekaisin lomalla.. Meillä esikoinen tyttö ja nyt reilu vuoden vanha.
 
Varovainen viittaus täältäkin... eilen plussattu, kp 32/28-35, dpo 13. Tämän aamun testissä viiva oli jo selkeästi vahvistunut, joten jospa tämä olisi tarrannut kiinni. Toinen lapsi siis tilattu, esikoinen on nyt 1 v. 3 kk. Laskettu aika menee kesäkuun alkuun, mutta laskureiden päiväarviot vaihtelevat sekavan kierron takia 2.-9.6. Ultrassahan se sitten tarkentuu.

Mä en vaan oikein vielä tajua koko juttua... Luulin että tätä oltaisiin tehty pidempäänkin (esikoisen tärppi kesti kkm:n jälkeen 8 kk), ja sitten tämä tärppäsikin jo kolmannesta kierrosta ihan vaan tjottaillen. No, onneksi tässä on aikaa sulatella asiaa, toivottavasti vaan kaikki menisi hyvin meillä kaikilla :)
 
Heps! Meillä on la 3.6.2017 jos laskelmani pitävät kutinsa. Eka lapsi kyseessä joten kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä. : )

Eniten mietityttää että voiko oireita ilmaantua jo nyt, rv 4+3, kun ainakin seuraavat oireet löytyy; lievä pahoinvointi, rintojen aristus, väsymys, kuumat/kylmät aallot, pienet vihlaisut vatsassa, huimaus jne.

Jännittää hirveästi että meneekö kaikki hyvin, onko lapsi terve, toivottavasti ei mene kesken ja että en saa hirveitä oireita raskauden jatkuessa. Kaksi raskaustestiä tehty, eka eilen ja toinen tänään. Molemmat clearbluen. Eka näytti plussaa ja toinen "raskaana 2-3".
 
Ccat93: Onko teillä esikoinen tyttö vai poika?
Mä oon reissussa nyt ja siksi vähän epäselvää tuo mun päivä ja kaikki kk kierto. Ihan päivistä sekaisin lomalla.. Meillä esikoinen tyttö ja nyt reilu vuoden vanha.

Meillä on poika :) itsellä on epäselvää milloin LA mutta luultavasti mennään ar ultraan selvittämään! :) malttamaton kun olen. Ja haluan sen sykkeen nähdä. Olen laskeskellut että aikaisintaan kannattaisi parin vkon päästä mennä, jotta varmasti näkyy.
 
Heps! Meillä on la 3.6.2017 jos laskelmani pitävät kutinsa. Eka lapsi kyseessä joten kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä. : )

Eniten mietityttää että voiko oireita ilmaantua jo nyt, rv 4+3, kun ainakin seuraavat oireet löytyy; lievä pahoinvointi, rintojen aristus, väsymys, kuumat/kylmät aallot, pienet vihlaisut vatsassa, huimaus jne.

Jännittää hirveästi että meneekö kaikki hyvin, onko lapsi terve, toivottavasti ei mene kesken ja että en saa hirveitä oireita raskauden jatkuessa. Kaksi raskaustestiä tehty, eka eilen ja toinen tänään. Molemmat clearbluen. Eka näytti plussaa ja toinen "raskaana 2-3".

On ihan normia että tulee jo nyt oireita -- ja on normaalia että ei ole ollenkaan :) itsellä oli koko esikoisen odotusaika tosi oireetonta! Ei pahoinvointia yms. Väsymystä ehkä, mutta ei maailmaa kaatavaa. Loppua kohti alkoi tulla perus raskausvaivoja mahan kasvaessa. :) mutta se epätietoisuus kestää varmasti koko raskausajan, ja jatkuu vielä syntymän jälkeen! :') itselläkin pelottaa keskenmeno, mutta aika se vaan kertoo... piinaviikot alkakoon!
 
Joo, sekä kaikenlaiset oireet että täydellinen oireettomuus ja kaikki siltä väliltä on normaalia :D Mulla on ollut vähäoireisia raskauksia ja toivoisin pääseväni nytkin helpolla. Tänään aamulla vähän huimasi ja päivällä tuntui jossain vaiheessa hyvin lievää kuvotusta, mutta muuten ei ole oikeastaan mitään oloja. Mitä nyt mahassa välillä vähän tuntuu ihan kuin jotain ylimääräistä.
 
Joo toisilla ei tule mitään oireita. Mulla oli viime raskaudessa ruokahaluttomuutta ja oksettavaa oloa muutaman kk ja sit helpotti ja lopussa oli jalat turvoksissa ja wc ssä juoksin. Nyt aika samanlaisia oloja mut pystyn syömisellä esim mandariineja välttelemään oksetusta.

Kai se pahaolo johtuu niistä hormonimuutoksista. Ja on alkanu hengästyttää.

Ccat93:eek:i poika❤
 
Täällä kanssa plussattu torstaina laskettuaika olisi 4.6 ja toinen tulossa. Onnea kaikille, jänniä aikoja elellään! Täällä olis kanssa tarkoitus käydä varhaisultraassa tsekkaa, että kaikki hyvin :)
 
Täällä olis kanssa tarkoitus käydä varhaisultraassa tsekkaa, että kaikki hyvin :)

Meillä on eka neuvolakäynti lokakuun lopulla, rv 9. Milloin tuon varhaisultran voi tehdä ja paljonko ne yleensä maksaa? Katsotaanko siinä sydämenlyönnit jne?
 
Oiskohan se jostain viikosta 7 alkaen, en ole varma :) itse lähinnä haluan mennä, malttamattomana, tarkistamaan että siellä joku on ja oikessa paikassa. Tuossa vaiheessa sydänäänetkin tod.näk kuuluu. Hinnat vissiin vaihtelee paikkakunnittain sadan euron molemminpuolin :)
 
Moikka:happy: mä varasin tänää just varhaisultra ajan oon nyt 4+6. Ja ultra aikaa mennessä oon 6+6. On kuulema yksilöllistä miten syke kai sitten kuuluu mutta niin meinas että tollon jo pitäis jotain kuuluu:) ainakin saan tiedon että on oikeassa paikassa.ja hinta oli 60e+ 14e joku toimisto maksu.
 
Aikooko kukaan osallistua sikiöseulontaan? Lähinnä tota kromosomipoikkeavuuksien seulontaa ajattelin. Miehen kanssa ollaan jo päätetty että osallistutaan; jos kerran sitä tarjotaan niin hitto miksei. Sitten jos siellä jotain poikkeavaa näkyy niin menee kyllä suunnitelmat ihan uusiksi. :/ Olen tosi paranoidi että jokin menee vikaan tässä raskaudessa vaikka lieneekin (?) ihan normiraskaus.
 
Kyllä me ainakin osallistutaan. Sitä ei sitten olekaan sen tarkemmin mietitty, mitä tehtäisiin, jos poikkeavuuksia löytyisi... todella vakavien kehityshäiriöiden kohdalla toki keskeytyspäätös olisi varmaankin aika selvä, mutta entäpä lievemmissä tapauksissa? No, toivottavasti ei jouduta sellaiseen tilanteeseen, että pitäisi oikeasti päättää.
 
Mä ehkä osallistun ainakin siihen verikokeeseen. Kun kuitenkin muutenkin otetaan labroja.

Täällä on ihan jo masu turvoksissa ja oksuolo. Ei väsytä pahemmin mut jos hulluna riuhtoo menemään niin alkaa oksettaa..
 
Aikooko kukaan osallistua sikiöseulontaan? Lähinnä tota kromosomipoikkeavuuksien seulontaa ajattelin. Miehen kanssa ollaan jo päätetty että osallistutaan; jos kerran sitä tarjotaan niin hitto miksei. Sitten jos siellä jotain poikkeavaa näkyy niin menee kyllä suunnitelmat ihan uusiksi. :/ Olen tosi paranoidi että jokin menee vikaan tässä raskaudessa vaikka lieneekin (?) ihan normiraskaus.

Sori, huutelen tammikuisista.. Jos haluaa vauvalle vakuutuksen, niin kannattaa käydä seulonnoissa! :) Me ei käyty ja vaikka mitään ei ole todettu sikiöllä tai minulla, niin me ei vakuutusta tod.näk. saada kun edellytys on, että seulonnat ois käytynä. Tän jos joku olis mulle kertonu etukäteen, olisin ollu todella kiitollinen! :)
 
Kyllä me mennään seulontoihin, en ole oikeastaan harkinnut että en menisi. Mentiin esikoisestakin. :) kyllä me halutaan valmistautua, oliko tuleva tieto mitä tahansa. Toki, kaikkeahan ne seulonnatkaan ei näytä. Mutta hyvää suuntaa erittäin vakavista ongelmista yleensä saa, mikäli sellaista on. Kyllä uskoisin että mietittäis keskeytystä mikäli olisi jotain tosi vakavaa. :/
 
Takaisin
Top