Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mh-, se on just niin - ihmisessä on jotain hedelmällistä heikkoutta jos vuosia menee eikä mitään kuulu. Olisihan se tarttunut meihinkin "vahingossa", jos kaikki olis kunnossa :) mutta joo, porukan tuella eteenpäin. Täällä on ainakin sillä lailla hyvä, että saa päästellä hyvässä ja pahassa, ja porukka käsittää millaisia tunneliikkeitä toisen mielessä on.
Tsemppiä ketjuun ja pysyviä plussia!!!

Onko täällä muuten monella kilpparin vajaatoimintaa? (Mä olen tullu tänne kesken leikin, joten anteeksi kysely)
Ja Kellä on niin onko sitä muilla suvussa?

Voi ei pätkis! Millo menkat alkais? Voi hitsi, plussa varpaat ja peukut pystyyn sulle!!! Jos ei nyt niin seuraavassa perhana! *halit*

Ei tiedä varmaksi koska menkat alkaa. Eilen otin viimeisen terolutin niin suurimmaksi osaksi vuoto on alkanut noin 2-4vrk viimeisen tabletin jälkeen.

Pätkis, voi pahus :(tsemppiä!

Mimmma, mulla on kilppari vajaatoiminta. Yritystä ajaa 3v ja viime jouluna tuli puheeksi et myös mun isällä on, mitä en tienny :D en tiiä et onko sit muilla. Sen tiiä et siskolla on myös sen liikakasvua mut ei vissiin muuten oireile. Sillä meni vuosi ennen kun tuli raskaaksi mut en usko et ne sillon osas sitä epäillä tai ois tullu mieleen ainakaan

Täälläkin tänään nega, jotenki oli fiilis että nyt oks onnistunut. Sää nähdä. Tissejä muka kuumottaa.. pah

Jos ei tästä tärppää nii menen lääkäriin. Onse myönnettävä itselle jo. Mulla oli lääkäri pari kk sit aika, mutta peruin sen.

Pahoittelut mimmma! :( Kannattaa varata aika lääkärille pääsee asioissa eteenpäin. :) Itsekin kauan jahkailin ennenku menin gynelle.. Oikeastaan mun olis pitänyt mennä paljon aikaisemmin.

On: mä en vaan voi käsittää mitä mun elimistölle on tapahtunut. Voiko oikeasti 4-5vuoden e-pillereiden käyttö tehdä tällaista tuhoa elimistössä ettei enää hommat pelaa normaalisti... :(

Mimmma: Mulla on epäilty kilpparin vajaatoimintaa vähän väliä, mutta viimeksi mittauksissa viime raskaudessa ne arvot oli ok. Netistä oon lukenut noihin km ja lapsettomuus juttuihin liittyen keltarauhashormoonin toimintaan? En ollu ennen kuullutkaan. Mullahan keltarauhanen oli kasvanut viime raskaudessa hirmusesti tai sitten neuvola ei vaan tajunnu sen olevan toinen niistä vauvoista, kun ei neuvolan mukaan ollut kokoaikana kuin yksi.

Meinasin sen keltarauhas jutun ottaa kyllä puheeksi seuraavassa tärpissä.

Pahoittelut Pätkis ja mimmma :sad001 Täällä kans melko surulliset fiilikset vaikka en siihen plussaan tosissaan uskonutkaan. On se toive niin kova kuitenki. Taas sen luokan menkkakivutki että ei tuolla voi olla kaikki kunnossa, en vaan jaksa koko ajan ravata lääkärissä kun kukaan ei löydä mitään...

Triana: Onko menkkakivut siis merkki jostai huonosta? Itse oon pitänyt niitä normaaleina kipuina. Pojan syntymän jälkeen niitä ei tosin kovinkaa oo ollut, mutta muistan ennen sitä, kun makasin kippurassa neljä päivää joka kuu ja burana ei auttanut juurikaa, mutta pakko oli popsii, jotta hiema helpompi ehkä ois. Mutta tsemppiä, tiedän tunteen, kun lääkärit ei löydä mitään syytä. Ei oo tosin aihepiiri sama, mutta 16-vuotiaasta asti eli hetko.. 10-vuotta ravannut lääkärissä ja polviin vaa koskee ja muihinki niveliin. Se on turhauttavaa! Itekään en oo vuoteen enää jaksanut turhanpäiväsiä käyntejä. Itse päätynyt siihen, että on vaa fibromyalgia mikä ei lääkäreiden mielestä edes ole todellinen sairaus ja kaikki leimataan jpk-potilaiksi. Meni vähä offtopiciks, mutta tiedän milt siust tuntuu ja varsinkin tuossa aiheessa varmasti paljon pahemmalta voin vaan itse kuvitella sen turhautumisen määrän.

Muokattu viimeksi:
Voi pätkis ja mimmma :oops: Pahoittelut negoista. Pätkis, nyt varmasti sattuu mutta surun jälkeen taas leuka pystyyn ja uutta yritystä kohti:Heartred Mimmma, kannattaa varata lääkäriä ajoissa, meilläkin vähän harmittaa että ei menty jo aiemmin.. Miulla on kanssa kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt 1,5 vuotta syönyt siihen lääkettä. En tiedä onko suvussa muuten, en ole ainakaan kuullut.

Mä luulen että mun kohalla nuo kivut meinaa ongelmia kun ultratessa ei koskaan löydetä oikeanpuoleista munasarjaa ja sillä puolen ne kivut aina on. Tosiaan 2kk sisään kolmesti ultrattu ja yhesti ehkä vilahti munasarja eka ultrassa ja siellä oleva 7x8cm kysta. Ja sitä ei sit kk ja 2kk päästä näkyny ollenkaa.. Ja puoli vuotta nyt pitäs vaan olla ja ootella josko se raskaus alkas ja sit vasta ne aukiolotutkimukset ja onko se ultra sit muutenki tarkempi, tietääkö joku?

Eikös se kysta voi aiheuttaa kipuja? Mulla oli kans munasarjakysta nyt 5cm halkaisijaltaan, mut se oli kesän aikana hävinny. Niitä kuulemma tulee ja menee, joillakin ilmeisesti joudutaan leikkamaanki jos ei haihdu tai vuoda pois. Mulla oli haihtunut eikä ilmeisesti aiheuttanut, kun yhden päivän älyttömät menkkakivut. Mut jos se on kuitenkin hävinny, niin ei se kai kystasta nyt johdu? Ellei oo uutta pukannut. Toivottavasti saisit apua tuohon tilanteeseen, älytöntä jättää ihminen tuohon tilanteeseen arvuuttelemaan itse. Saisivat kyllä ottaa siut aikaisemmin jo tutkimuksiin!

Juu voi aiheuttaa, mutta ilmeisesti lääkäreiden mielestä siellä ei voi olla enää kystaa tai mitään muutakaan vikaa, vaikka eivät koko munasarjaa löydä eivätkä siis tiiä miltä se näyttää. En tiiä pitäskö itkeä vai nauraa :shifty: Jos nämä kivut nyt joka kierrossa jatkuu näin kovina niin en kyllä puolta vuotta oottele ennen kunnon tutkimuksia.

Mulla ja mun kaksoissiskolla on suunnilleen saman ikäisenä kasvanut struumat kaulaan eli autoimmuuni tyreoidiitti noin 20 v. alkaen. Äidilläni on TSH jossain 4 hujakoilla arvot, mutta se ei ole omasta valinnastaan lääkityksellä.

Onko täällä muuten monella kilpparin vajaatoimintaa? (Mä olen tullu tänne kesken leikin, joten anteeksi kysely)
Ja Kellä on niin onko sitä muilla suvussa?
Mulla on vajaatoiminta. Meillä on suvussa myös: siskolla, isällä, mummolla (äidinäiti) oli.

Kilpparin vajaatoiminta kulkee aika usein suvussa. Sitä ilmenee kyllä muillakin, vaikka suvussa ei sitä olisikaan. Lisäksi kilpirauhasen vajaatoimintaa on liitännäussairautena aika useissa sairauksissa, esim. keliakiassa tai nivelreumassa.

Meillä on suvussa kilpirauhasen vajaatoimintaa. Sinänsä helppo sairaus hoitaa, tablettia naamaan ja seurantaverikokeet vuoden välein. :)

Pahoittelut ainakin Pätkis, Triana ja Mimmma.

Mami oot kyllä vahva, selviytyjä selvästi.

Olitte puhunut kertomisesta ja ihmisten reagoimisesta. Me ollaan nyt vasta kerrottu aika avoimesti lähipiirille. Alkuun kerrottiin vaan muutamille ja nyt useammalle. Hirveästi uteluita ei ole tullut. Aiemmin ennen yritystä puolitutut kyseli jonkin verran. Naimisiin meitä on enemmänkin painostettu. Yksi ystävä on ainoa, joka kyselee yrityksen onnistumisesta joka kerta. Välillä on hiukan ärsyttäny.

Stressaamattomuudella en usko hirveästi olevan vaikutusta ellei nyt ihan mieletöntä stressiä ole. Eiköhän jokainen meistä ole sen verran kauan yrittänyt, että on tullut stressitöntäkin aikaa. Meillä ei ole onnistunut, vaikka on stressittömästi Tjottailtu.

Täältä löytyy myös kilpparin vajaatoiminta, jota löytyy suvusta. Äidillä ja serkulla ainakin oli vajaatoiminta ja isänäidillä ilmeisesti struuma. Sen takia ymmärsin mennäkin tutkimuksiin, vaikka harmittaa etten mennyt jo aiemmin. Multa löytyy myös lievä reuma, en tiedä liittyykö vajaatoiminta siihen.

Pikainen oma napa:

Sain verikokeen tulokset ja hcg oli alle 1. Ollaan taas jonossa uuteen ivf-hoitoon, mutta se saattaa mennä ensi vuoden puolelle. Siirryn taas foorumitauolle/taustalle tuulettelemaan päätäni. Tsempit kaikille!

Takaisin