La marraskuu 2016

Voi niin monella alkaa äitiysloma jo kohta! Oma tuntuu niin kaukaiselta, 15.10. Ei sinnekään ole kuin 3,5 viikkoa, mut jotenkin vielä kaukana. Näillä näkymin jaksan töissä loppuun asti, vaikka olo kyllä aaltoilee jo nyt. Jos vaan saan nukuttua tarpeeksi, niin eiköhän se mene.

Lepoa kaikille joilla supistaa, ollaan jo kohta täysiaikaisilla viikoilla kaikki :)

Mrs V 31+2

Mulla alkaa virallisesti 22.10, eilen alko kahden viikon kesäloma :D kaikki tällä alalla ovat työn luonteen takia jääneet kuukautta aikasemmin pois. Työnantaja kertokin, että ovat laskeneet munkin kohdalla niin etten tuu tän pikkuloman jälkeen enää takasin. Saa nyt nähdä, mutta pikkuhiljaa rupee tuntumaan siltä etten oo enää työkuntonen..

Joo-o, onhan tässä muutama viikko vielä edessä, äitiysloma alkaisi 12.10. Eilen vielä rallattelin, että eihän tässä mitään - ei mitään kipuja ja kolotuksia (ei tuntemuksia rasitukseen liittyvään harjoitussupistelun lisäksi). Aamuyöllä alkoi täällä tapahtua ilmeisesti lantioon laskeutuminen, koska minulla on nyt jo tunteja tuntunut lantiossa "liitoskipuja" ja menkkajomoja. Juuri on olin kertomassa, että selkään ei satu - niin kylläpä juuri nyt sattuu sinnekin. Eiköhän se lie sitten vain normaalia asioiden etenemistä. Tyttö hääri tarmokkaasti koko eilisen päivän, otti ehkä jumpat että kohta mennään "jumiin" ja sitten ei enää hyöritä paljon mitään.
Katjusha rv. 31+5

Mulla ei ollut rakkuloita... lähinnä sellaista punaista kutiavaa aĺuetta vaan. Suussa ei ollu mitään läikkiä eikä täpliä. Nielu oli kyllä tosin kipee ennen kutinan alkua.

Voi olla ettei ookkaa... tuli vaan nii huonot muistot kutinasta mieleen että hyi

Aijaa :O pitää kysellä neuvolasta mitä ne on mieltä... Mä vaan aattelin et ku ei oo hepatoosia ni on vaan muuta kutinaa kun se on niin yleistä loppuvaiheessa. Ja mul on perussairautena piirtopaukamointi (urtikarian alamuoto) mikä aiheuttaa sietämätöntä kutinaa ilman allergialääkitystä niin oon toisaalta niin tottunut kuitenkin kutinaan :'D

Mrs V Mulla alkaa kans 15.10 äippäloma :) mä nyt oon ollu jo kohta 3kk saikulla ja äitiyslomaan asti on kirjotettukki, että töihin ei enää tarvii mennä :) jotenki todella outoa mutta samalla iso helpotus, nii ei tarvii stressata kokoaikaa! :)

Mulla on ollu monta päivää alaselässä menkkamaisia kipuja, yöt alkaa olla tukalia ku lonkat on niin kipeinä, välillä tyyny auttaa välillä ei..

Täällä jännitetään, kun miehen siskolla ollu la 18 päivä, että koska se serkku nyt meidän pikkuselle syntyy :Heartredmonta päivää ollu sielä jo iltasupistuksia mutta yötä vasten aina sit loppunu. ..

31+2

Noniin virtsatietulehdus, hiivatulehdus ja korvatulehdus pamahti kerralla diagnoosiksi. Canestenia ja kefexiniä kuuriksi! No ompahan hyvä että nuo saa hoidettua.

Lääkäri samalla ultrasi, raivotarjonnassa ollaan mutta mua jäi mietityttämään päänympäryksen mitta, se oli nimittäin 2 viikkoa isompi mitä kuuluisi? Lääkärin mukaan pari viikkoa saakin heittää.. Mutta silti vähän hirvittää.

Rv 31+3

Mäkin vetelen nyt toista Kefexin-kuuria, kun ei se ensimmäinen kuuri ilmeisesti purrut tohon ruusufinniin toivotulla tavalla.. ärsyttää vaan, kun en haluis syödä lääkkeitä, niin sit puputan jotain antibiootteja ja närästyslääkkeitä kuin pastilleja..

Jokohan ne mun liitoskivut alkaisi jo pikkuhiljaa.. ei oo edes minkäänlaista paineen tuntua missää, vaikka tulokas raivotarjonnassa tuolla hengaileekin.. kohtu on välillä kosketusarka tuosta mahan pinnalta, kun joutuu varmaan aiks koville toisen hyöriessä akselinsa ympäri ympyrää..

Mä nimittäin koitan aina menkkojen aikaan mukamas halvaantua siitä kivusta, kun se on jotenkin niin pysäyttävä ja kokonaisvaltainen.. :rolleyes: Joudun aina syömään särkylääkkeitä, etten oksenna kivusta ja asun suihkussa, joten jännä nähdä, miten tämä mamma kestää supistukset ja synnytyskivut.. :arghh:

Mie en oo nyt rv 31+4 mennessä tuntenu kertaakaan hikkaa. Oon miettiny et onkohan se normaalia? Esikoista oottaessa muistan kun hikotteli usein, vähintään kerran päivässä. Ja esikoisen hikka alkoi aikaisilla viikoilla, ehkä joskus rakenneultran jälkeen.
Mäkään en ole tuntenu hikkaa ja mulla tietty heti tuli mieleen et se ei varmaan oo hyvä juttu kun jossain luki hikasta tyyliin "älä ole huolissasi vaan päin vastoin se on terveellinen tapa ja vauvan keuhkot vahvistuvat"
Jotain tollasta noissa raskaus sovelluksissa siis luki.
Mut voihan se olla niin et tällä vauvalla on hikka silloin kun mä nukun niin siksi en ole huomannut tai sitten se ei vaan niin selkeesti hikkaile. Ehkä se ei ole niin vakavaa kun itselleni sen sain kuulostamaan..

Äh, huomenna uudestaan sinne maksakokeisiin :( sano että jos tää kutina jatkuu mutta arvot ei nouse niin voi joutua käymään kerran viikossa loppuajan noissa kokeissa.. plääh. Lupas puhua myös lääkärin kanssa torstaina että mitä tehdään... :/

Jeanney 33+4

Tuosta hikasta, äitini sanoi että minua odottaessaan minä en hikotellut kertaakaan, ainakaan ei tuntenut. Siskoni sitten taas hikotteli hyvinkin paljon, ja se jatkui syntymän jälkeenkin :p
Joten ei kai se vaarallista ole, jos ei hikottele/sitä ei tunne? Ihan hyvinhän minäkin täällä porskutan, vaikka en olekaan hikotellut aikanani masussa. Vai onkohan minun astma syynä siihen, etten hikotellut, jos keuhkot ei kehittyneetkään normaalisti :grin Jos olikin astma jo masussa ollessa. Lapsesta asti kuitenkin astma ollut. Noh, ei kai sentään, kunhan arvuuttelen. :grin Meillä se kuitenkin perintötekijänä kummaltakin puolelta, siksihän se minullakin on :)

Mileim rv 33+1

Kuinkahan Uusperheellisen synnytys on mennyt ja toipuminen on lähtenyt käyntiin...? Kovasti vain mietityttää.

Kuinkahan Uusperheellisen synnytys on mennyt ja toipuminen on lähtenyt käyntiin...? Kovasti vain mietityttää.

Toivon edelleen, että kunhan tulee hetki, että surultaan pystyy, hän tulis ja kertoisi kuulumiset. Mun sydäntä niin kourii edes ajatella minkälaisessa pimeydessä itse vaeltaisin vastaavassa tilanteessa.

Piiun terveisiä odotellaan, toivotaan, että siellä on asiat mennyt niin hyvin kuin on voinut ja vauva olisi vahvistumassa.
UP:lle ei muuta voi kuin lämpimiä ajatuksia ja jaksamista lähettää raskaassa tilanteessa.
Varpahat kommentoit "Lääkäri samalla ultrasi, raivotarjonnassa ollaan mutta mua jäi mietityttämään päänympäryksen mitta, se oli nimittäin 2 viikkoa isompi mitä kuuluisi? Lääkärin mukaan pari viikkoa saakin heittää.. Mutta silti vähän hirvittää." -> Meillä oli reiden mitta ja vartalo 2 viikkoa edellä, mutta onneksi isänsä pieni kallo vastasi viikkoja :)
Mulla taitaa kuitenkin olla sitä lapsivettä sen verran, ettei tässä "altaassa" hikat tunnu.
Katjusha rv. 31+5

Meillä vauvan pää oli niin alhaalla, että lääkäri ei saanu ultrattua vaikka kuinka väänsi ja käänsi, käytiin supistusten ja kipujen takia lauantaina näytillä päivystyksessä mutta kaikki oli onneks hyvin. Vauva oli isompi ku normaalisti n. 1900g mutta sano että sekin vaikuttaa kun ei saa päätä mitattua että pitääkö ihan paikkaansa..

Joo ei siitä hikasta kannata murehtii! Toiset tuntee ja toiset ei, kyllä ne keuhkot silti sielä vahvistuu :)

Mulla meinaa nyt tulla joku hormoonipuuska, ku heti ku mies tulee kotiin meinaa mennä pata jumiin sen kanssa! Se valittaa et mä oon kummallinen ja muka mökötän, vaikka mielestäni oon siihen asti ihan normaali..? Sen jälkeen vasta pahotanki mielen! Nyt yritin auttaa että kuorin ja pilkon sipulit sille valmiiks ku tekee j.lihapihvejä nii mä nyt sit häiritsin sen tekemisiä, sit ku sanoin et no tee sit ite nii hetkenpäästä tulee kyselee haluunko auttaa pihvien pyörittelyssä?? No en mä ny enää siinä vaiheessa ku kerran jo ajo mut pois sieltä :banghead::sorry:
Ärsyttää kinata pikkujuttujen takia!!
Ja sori purkauksesta!! :sad001

Tuntuu kyllä omat vaivat niin mitättömiltä kun ajattele Up:ta.. kyllä sitä on ite jotenkin ihan erilailla varpaillaan koko ajan :( mä en edes tiedä miten selviäisin tollaisesta menetyksestä.. viimeyönä näin unta että pieni synty ja tuntuu että sydän vaan pakahtuu kun ajattelee sitä että saa oman pienen syliin <3 muttakun sekään ei ole aina niin varmaa :(

Meillä vauvan pää oli niin alhaalla, että lääkäri ei saanu ultrattua vaikka kuinka väänsi ja käänsi, käytiin supistusten ja kipujen takia lauantaina näytillä päivystyksessä mutta kaikki oli onneks hyvin. Vauva oli isompi ku normaalisti n. 1900g mutta sano että sekin vaikuttaa kun ei saa päätä mitattua että pitääkö ihan paikkaansa..

Joo ei siitä hikasta kannata murehtii! Toiset tuntee ja toiset ei, kyllä ne keuhkot silti sielä vahvistuu :)

Mulla meinaa nyt tulla joku hormoonipuuska, ku heti ku mies tulee kotiin meinaa mennä pata jumiin sen kanssa! Se valittaa et mä oon kummallinen ja muka mökötän, vaikka mielestäni oon siihen asti ihan normaali..? Sen jälkeen vasta pahotanki mielen! Nyt yritin auttaa että kuorin ja pilkon sipulit sille valmiiks ku tekee j.lihapihvejä nii mä nyt sit häiritsin sen tekemisiä, sit ku sanoin et no tee sit ite nii hetkenpäästä tulee kyselee haluunko auttaa pihvien pyörittelyssä?? No en mä ny enää siinä vaiheessa ku kerran jo ajo mut pois sieltä :banghead::sorry:
Ärsyttää kinata pikkujuttujen takia!!
Ja sori purkauksesta!! :sad001

Täällä kans tänään neuvolassa sanoi että tosi alhaalla on ja ei ihan vielä ole kiinnittynyt..
Pilvisydän 33+6

Noniin virtsatietulehdus, hiivatulehdus ja korvatulehdus pamahti kerralla diagnoosiksi. Canestenia ja kefexiniä kuuriksi! No ompahan hyvä että nuo saa hoidettua.

Lääkäri samalla ultrasi, raivotarjonnassa ollaan mutta mua jäi mietityttämään päänympäryksen mitta, se oli nimittäin 2 viikkoa isompi mitä kuuluisi? Lääkärin mukaan pari viikkoa saakin heittää.. Mutta silti vähän hirvittää.

Rv 31+3

Oliko sulla Varpahat mitään virtsiksen oireita?

Takaisin