Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä ne ohjeisti sulle eilen taysissa? Tuollaisten paineiden takia olisin yhteydessä neuvolaan/ä-polille. Olen itse kuudetta päivää osastolla saman ongelman vuoksi..
Mulle sanottiin että täytyy vaan seurailla ja makoilla sängyssä tyyliin koko viikonlopun yli. (Mitenköhän osaan) :o Maanantaina aika TAYSsiin ä-polille aamusta. Tekevät tarkistuksen että vauvalla kaikki hyvin... Ja heti pitää mennä kuulemma sairaalaan jos ilmestyy näköhäiriöitä/ylävatsakipuja/päänsärkyä tai vauvan liikkeet ei tunnu. Joten koitetaan sinne maanantaihin selvitä näillä... Tänäänkin ollut kauheeta juilimista alavatsan seudulla ja alapäässä.. saa nähdä käynnistyykö synnytys viikonlopun aikana :o Ja sit jos ei niin ihmettelen jos ei ens viikon aikanakaan synny, maanantaina viikkoja 37+1, ja aika useestihan toi sisätutkimus näillä viikoilla on käynnistänyt synnytyksen kai? :o

Siskolla noihin käsisärkyihin ja puutumisiin auttoi fyssarin laittamat teippaukset! En tiedä oliko lymfateippaukset vai jotain muuta...
Mä meen tänään hakemaan jotkut yölastat, jotka saattavat auttaa jonkun verran. Olen kyllä valmis kokeilemaan :)

Tsemppiä kovasti kaikille vaivojen kanssa painiville! Mulla taas tuntuu että niskat ja hartiat on niin jumissa että päätä särkee koko ajan, käsissä ei oo voimaa ja kaiken kaikkiaan hutera olo..
Mulla meinaa verenpaineet huidella alakanttiin mutta pulssi on tosi korkealla koko ajan.

Tsemppiä kovasti kaikille vaivojen kanssa painiville! Mulla taas tuntuu että niskat ja hartiat on niin jumissa että päätä särkee koko ajan, käsissä ei oo voimaa ja kaiken kaikkiaan hutera olo..
Mulla meinaa verenpaineet huidella alakanttiin mutta pulssi on tosi korkealla koko ajan.
Mullakin sama ton pulssin kans, ei oo millään mittauskerralla leposykkeessä vaikka ei olis mitään edes tehny. :o

Saas nähdä mitä tässä oikein tuleman pitää. Aamuyöstä asti ollut vatsa ihan valtavan kipeä, ja selkä särkenyt, lisäksi olen ollut jääpalikkana.. Ei toivoakaan että olisi hyvää huilausasentoa. Kuumassa kylvyssäkin jo kävin lämmittelemässä.. Siellä sain hiukan levättyä samalla.. 37+5

Mulla iski illalla aivan MIELETÖN suolan himo! Mies kävi ostamassa sipsejä ja niitä aurinkokuivattu tomaatti/feta-snacksejä 2 purkkia ja mä vedin yhden purkin kerralla, vuorotellen sipsien kanssa! :D Nyt alkaa himo helpottaa. Saa nähdä millaset turvotukset on aamulla. :D Mies on aivan ihmeissään kun mulla ei koko raskauden aikana ole ollut oikeestaan mitään himoja ja nyt iski tällanen. :)

Mulla on jo monta päivää ollu jalat ihan järjettömän kipeet, lantiosta jalkapohjiin, haittaa jo kävelyäkin:( vois verrata vähän siihen et tekee pitkästä aikaa jonkun urheilusuorituksen mikä kipeyttää paikat.

No nyt sitten saunassakin oltu. Mutta ei helpota vatsakivut. Selkäkipu onneksi rauhoittui.. Yksi supparikin tuli saunassa.. Mutta se jäi siihen yhteen. Taas väsyttää, mutta kauhulla ajattelen sänkyä kun mikään asento ei anna unirauhaa..

No nyt sitten saunassakin oltu. Mutta ei helpota vatsakivut. Selkäkipu onneksi rauhoittui.. Yksi supparikin tuli saunassa.. Mutta se jäi siihen yhteen. Taas väsyttää, mutta kauhulla ajattelen sänkyä kun mikään asento ei anna unirauhaa..
Ehkäpä synnytät yöllä!';)

Täälläkin vietetty yö kipujen kourissa, muutama tunti tuli onneksi nukuttuakin. Kivut oudosti toispuoleisia ja selkäpainotteisia, mutta aaltomaisia. Vauva liikkuu onneksi paljon, joten hänellä lienee kaikki hyvin. Mutta joo, jos nämä kivut eivät johda synnytykseen, niin voin sanoa, että kovin monta vuorokautta en jaksaisi valvoa. Outoa. Niin, ja ilmeisesti myöskään eilinen lorahdus ei ollutkaan lapsivettä, koska lisää ei ole tullut. Oon ihan hämilläni näistä kivuista.

Melko uneton yö takana täälläkin. Lonkat niin kipeät, että oikein kummallakaan kyljellä ei voinut olla kuin hetkisen. Tyynytkin huonot. :( Ollaan esikoisen ja koirien kanssa mun vanhemmilla "hoidossa", kun mies viikonlopun Tukholmassa. Täytyy varmaan tänään käydä hakemassa kotoa omat tyynyt ensi yöksi.

Muuten olo melko hyvä. Välillä supistaa, muttei kipeästi tai mitenkään säännöllisesti.

Käytiin illalla saunassa ja saunan jälkeen mies hieroi kipeitä hartioita/niskaa. Ennen nukkumaanmenoa veti vatsa aivan sekaisin ja alkoi hieman supistella. En kyllä tiedä oliko niillä mitään yhteyttä toisiinsa. Mentiin kuitenkin nukkumaan ja nukahdin nopeasti ja nukuin kuin tukki ja meni ilmeisesti sillä ohi. Ihan kiva kun eihän mulla oo edes sairaalakassia tai mitään pakattuna ja viimeeksi terkkari juuri sanoi, että ala sitten heti valmistautumaan lähtöön kun supistuksia alkaa tulla kun ekallakin kerralla tuli kohtuu nopeasti. Tästä tosin on onneksi on n. viiden minuutin matka sairaalaan. :)

Käytiin illalla saunassa ja saunan jälkeen mies hieroi kipeitä hartioita/niskaa. Ennen nukkumaanmenoa veti vatsa aivan sekaisin ja alkoi hieman supistella. En kyllä tiedä oliko niillä mitään yhteyttä toisiinsa. Mentiin kuitenkin nukkumaan ja nukahdin nopeasti ja nukuin kuin tukki ja meni ilmeisesti sillä ohi. Ihan kiva kun eihän mulla oo edes sairaalakassia tai mitään pakattuna ja viimeeksi terkkari juuri sanoi, että ala sitten heti valmistautumaan lähtöön kun supistuksia alkaa tulla kun ekallakin kerralla tuli kohtuu nopeasti. Tästä tosin on onneksi on n. viiden minuutin matka sairaalaan. :)
Mä en tiiä mut mulla on ollu joku yhteys tän loppuraskauden ja saunomisen kans. Joka kerta kun oon käynyt saunassa niin vatsa menee sekaisin. :D

Ei liity varmasti mihinkään millään lailla, mutta mulla oli eilen maha sekaisin koko päivän (siis vatsa löysä). Nukkumaan mennessä sit oksensin suu ammollaan koko vatsan sisällön ulos. Oikein hehkeää loppuodotusta siis :)

Mulla on se suoliharmi perussairautena, ja jotenkin olen siihen liittänyt saunomisen ja siitä aiheutuvan vatsan sekaisin menon... Mennävuosina olin usein saunailloissakin saunomatta, koska muuten saatoin päätyä pitkäksi ajaksi vessaan. Ties vaikka teillä raskaus jotenkin rasittaisi jotakin samaa osaa kropassa kuin mulla sairaus+huono aineenvaihdunta..?

Mä kovasti toivoin esikoisen kanssa, että luonto olisi hoitanut mun suolentyhjennyksen ennen sairaalaan lähtöä, että aina ihanista kakka-asioista ei olisi tarvinut kaiken muun lisäksi murehtia (synnytyspelkopoli tuli tutuksi), mutta en ollut sitten sillä kertaa onnekas, vaikka muuten tuntuu, että olen elämässä viettänyt enemmän aikaa vessoissa kuin niiden ulkopuolella :yuck: .

Suoli on nyt vähän kiukutellut, mutta onneksi löysin mun vakkaritohtorin yksityiseltä puolelta ja sain heti hyvät ohjeet ja lääkettä lisää. Kortisonia ei onneksi vielä tarvittu! Viikkoja on kuitenkin sen verran vähän jäljellä, että olen luottavainen ettei ennen synnytystä tarvitse aloittaa ollenkaan..

Mikä hitto mua yhtäkki vaivaa?? Yleensä oon tosi hyväntuulinen, tai vähintäänkin normaali mieliala :) Nyt pari päivää ihan ihme mielialavaihteluita, kaikki itkettää ja kaiken otan henkilökohtaisesti (esim.mitä puoliso sanoo) ja loukkaannun, sekä olen vähän sellanen känkkäränkkä ilman sen suurempaa syytä. Normaalisti koko raskauden ajan en todellakaan ole ollut mikään itkuherkkä, siksi tämä kummastuttaa todella.
Ja eikä se jos joku pieni itku, mutta kun se itku menee hetkessä ihan paniikki-itkuksi ja tosi vaikea rauhoittua :eek: Puoliso on ihan hämillään mikä mua vaivaa, mutta niin oon kyllä minäkin! Suorastaan ÄRSYTTÄÄ omat mielialat ja itkuisuus.
Onko tää jotain hormoonihuurua vai voisiko olla vaan seurausta kaikista 24/7 kivuista ja säryistä ja mielettömistä univeloista?!

Pari päivää on myös alavatsa tuntunut kovin kummalliselta, jatkuvasti kiristelee ja kovettuu (en koe sitä kivuliaaksi, mutta epämiellyttäväksi kyllä) sekä pitkin päivää juilii ja ikäänkuin viiltelevästi polttelee hyvin alhaalta vatsasta. Myös jonkinlaista menkkajomottelua selän puolella. En tiedä olisko näillä ihme tuntemuksilla sitten yhteyttä tohon yhtäkkiseen mielialan totaalimuutokseen?

rv36 oon nyt. Onko muilla näillä viikoilla jotain samankaltaista?? :anyone

Mulla samanlaista itkuherkkyyyttä ja mielialan vaihteluja ollut reilun viikon. Itku tulee herkästi ja rauhoittuminen on tosi vaikeaa. Oon ajatellut että johtuu vaan hormooneista.

Lisäksi nyt viikon ajan aaltoilevaa pahoinvointia, vähän samanlaista etovaa oloa ja oksennusreaktioita kuin alkuraskaudessa.

Ja nyt rv 37+3

Kyfi, mulla on kans perussairautena suolistosairaus (colitis). Tällä hetkellä suoli on paremmassa kunnossa kuin herra ties koska viimeks! Joudun jopa ponnistamaan pytyllä! :D Sairaalakassiin on siis pakko pakata lakuja et on sit helpompi synnytyksen jälkeen.

Takaisin