Äitiyspakkaus

Minä taas pesen aina kaikki vauvanvaatteet 40 asteessa. Se ensimmäinen pesu on kait ylimääräistrn kemikaalien ja värijäämien takia? :) ite en oo kyllä missään suhteessa neuroottinen tai ees varovainen noiden bakteerien kans, ei niissä kotiolojen bakteereissa mitään vaarallista oo :)

Haettiin pakkaus mut en raaskinu viel yksin kurkata sisään, mies ku läks kahville kaverinsa kanssa. Tosi, eipä tuota nyt tunnu niin vauva hömpötykset pahemmin kiinnostavan...

Noi vaatteet mitä me saadaan on ollut varastossa niin siks haluan heittää ne siihen 60 asteeseen.. Oon ite neuroottinen kankaiden suhteen jotenkin.. Ku ei siitä koskaan tiiä mitä ötököitä voi kankaissa olla jos on varastoitu.. :D en siedä ötököitä..

Pakkaus olis ollu noudettavissa postista tänään, mutta enpä sitten muistanu hakee.
En mäkään tunnusta olevani bakteerien suhteen mitenkään vainohainen, mutta oon jotenkin tottunu pesee liinavaatteet aina 60 asteessa ja vauvan vaatteissa saattaa olla sitten sitä itteään, joten siks hyvä, jos voi pestä 60 asteessa.

Pakkaus olis ollu noudettavissa postista tänään, mutta enpä sitten muistanu hakee.
En mäkään tunnusta olevani bakteerien suhteen mitenkään vainohainen, mutta oon jotenkin tottunu pesee liinavaatteet aina 60 asteessa ja vauvan vaatteissa saattaa olla sitten sitä itteään, joten siks hyvä, jos voi pestä 60 asteessa.

Uusissa vaatteissa on kemikaaleja, siksi olen pessyt 60 asteessa. Ja monet vaatteet on sitten puklussa/kakassa/kuolassa/maidossa/ties missä eli kunnolla täytyy saada puhtaaksi :D tietty housuja ja muita vähemmän likaantuvia ei tarvitse pestä kuumassa, on vaan ollut helpompo laittaa kaikki samaan koneeseen :)

Meillä on kirpparilta ja huuto.netistä ostettua vaatetta joten ne pesen varmaan siinä 60-asteessa, mutta äitiyspakkauksen vaatteet ja muut uudet olin ajatellut pestä ihan pesuohjeen mukaan. Hyvä idea muuten tuo hajusteeton pesuaine! Mulla on melko vaikea atopia ja miehelläkin herkkä iho ja allergioita, meillä ei ihot ole ihme kyllä pesuaineisiin reagoineet mutta näillä geeneillä syntyvän vauvan herkkä hipiä taatusti voi reagoida.

Aion pestä äippäpakkauksen vaatteet ekalla kerralla 60 asteessa, ja sen jälkeen ohjeen/lian mukaan. Sanotaanko näin, et sen tilan tietäen, josta pakkaukset tulee, ni oon mielelläni varovainen.

Mulla on todella huono iho, ehkä jopa atooppinen (ei oo koskaan diagnosoitu), ni on ehkä hyvä kokeilla esim LV:n pesuainetta. Huuhteluainetta en käytä, koska mun mielestä ja kokemuksella on aivan turha.

Eilen muistin hakea. On se kyllä hyvä paketti. Tuttujen mukauille se haalari on saattanut olla sopiva vasta seuraavana vuonna ja veljen 2 v tytölle näytti menevän päälle tuo tämän vuotinenkin, kun kokeili pikkuveikan paketista. Pieniä vaatteita on aika vähän, mutta onneksi oon saanu niitä muualta.

Toivottavasti haalarit ei oo tulevana talvena liian isot koska vuoden päästä on kuitenki liika pieni. Niin kivoja juttuja ♡ huomenna alkaa pyykkääminen.

Kunpa itse pääsis kans jo pesemään.. Mut periaatteessa aika turha pestä nyt ku vielä ei ole kaikki vaatteet meillä..

Tulikohan mulle viikossa paketti! kaikki se sisältö jotenki hämmensi kuitenki ja olin vaa et "mihin mä käytän näitä kaikkia?" :D no onneksi tässä on vielä kuitenkin aikaa tutkia koko boxi :)

Toivottavasti haalarit ei oo tulevana talvena liian isot koska vuoden päästä on kuitenki liika pieni. Niin kivoja juttuja ♡ huomenna alkaa pyykkääminen.

Voi olla sopivakin vasta vuoden päästä. Meni tosiaan veljen 2 vuotiaallekin (ihan normaalisti kasvaneelle)

Ostin Prismasta eilen allergialiiton hyväksymää vauvojen pyykinpesuainetta, jonka mukana tuli pieni vauvapupu. Mun on kyllä järjesteltävä ensin pari kaappia, ennen kuin voin pestä yhtään vaatetta. Kaikkee tosi hyödyllistä minäkin oon hamstrannut. Ei oo vauvan vaatteile ja tavaroille muka yhtään tilaa.

Mä en oo saanut mun pakkausta vieläkään ja hakemuksen oon laittanut jo 3,5vkoa sitte :sad001

Onko sulle tullu se päätös? se näkyy eka siellä omilla Kelan sivuilla ja sitten tulee postissa. Siitä meni pari päivää kun tuli sitten paketti. Laitoithan raskaustodistuksen liitteeksi?

Harsoissa, oli 60 astetta pesumerkintä ja kumma olisikin, jos niitä ei 60 vois pestä. Mä laitoin nyt kaikki valkoiset peseytymään. Laioin myös sen muovitetun froteelakanan, vaikka siinä ei ollu mitään pesumerkintää. Toivottavasti kestää.
Mä olen käyttänyt meillä aina pelkästään hajusteettomia pesuaineita. En halua siltä osin turhaa kemikaalikuormitusta, varsinkin kun miehellä on atopia.

Takaisin