Äitiyspakkaus

Ne on kyl ihanat :)
Mitest muuten lajittelette vaatteet? Mietin just, et kannattaako lajitella koon mukaan vai esim bodyt omaan laatikkoon ja potkuhousut omaan? Mikä olis käytännöllisin? Yritän nyt kuvitella, et pikkunen olis sylissä ja tarttis äkkiä saada uutta vaatetta kakkasten tilalle.

Ite ajattelin että bodyt omaan laatikkoon ja potkuhousut omaan.. Koon mukaan ehkä sillai että pienimmät päällä/edessä ja isot takana.. En tiiä vielä tarkemmin ku ei oo muuta kuin pakkauksen tavarat ja nekin sikin sokin kaapissa :DD

Mä olen lajitellut koon mukaan noita nyt kertyneitä vaatteita. Ajatus, että kulloinkin käytössä oleva koko olis hoitotason läheisyydessä kaapissa ja isot/pienet sitten jossain muualla säilytyksessä. Hoitotason luona kodinhoitohuoneessa tarttee kaapeissa kuitenkin säilyttää paljon muutakin tavaraa, joten kaikkea kaappitilaa sieltä ei voi ottaa vauvan tavaroille.

Voi vittu, ku joku voi olla tyhmä! Naureskelin eilen äippäboksin ruokalapulle, et nyt on tullu tekijälle moka, ja et pitää palauttaa se. Meinasin jo äitillekin soittaa ja naureskella mun tuuria. KUNNES mies totes, et se "ylimääränen" kangas käännetään takaa eteen, et siihen tulee se "kuppi". Pikkasenko hävetti sen jälkeen. Katoin viel kelan sivuilta, ja niinhän se on. Miten toi mies voi tietää mua enemmän!?! Ihan hyvä, etten joudu olee muksun kans yksin, ku ei siitä tulis mitään x)

Mä en jaksa odottaa kela-neuvolaa et saisin hakee jo pakettia :/ viel viikko....oon kyl niiiiin kärsimätön. Ja kun täällä jo tuntuu et KAIKILLA muilla jo se paketti kotona....ei reiluaaa :D

hain tänään oman pakkaukseni ja vaikka on netissä paljon tullut kyylättyä jo tuota pakettia oli siellä muutama vaate mitä en kuvista edes muistanut mut tykästyin pengottuani pakkausta :p ja kyllä tulee ehottomasti meijän pikkuprinssille pakkauksen vaatteet käyttöön :) oli melko poikamaisia vaatteita mun mielestä!

Hain eilen pakkauksen kotiin, vielä en oo kummemmin ehtinyt penkoa sisältöä, ehkä myöhemmin tänään.. :)

Näin Kelan sivuilta että äitiyspakkaus on lähtenyt postiin eilen, en millään malta odottaa... :happy:

Eilen haettiin pakkaus ja voi että <3 aivan ihania kuoseja ja laadukkaita vaatteita. Tosi poikamaiset kyllä !? Nyt vaan pitäs alottaa pyykkirumba... Pesettekö kaikki vaatteet ja lakanat 60asteessa, ja töppöset, lelut 40asteessa ?

Mä taas tykkäsin vaatteista kun eivät ole mitään vaaleanpunaista vaan hyvin neutraaleja. Ihan tosi ihana pakkaus <3
Pakkauksen vaatteet meni takaisin pakkaukseen ja odottamaan omaa vuoroa - pesukoneen vieressä on jo kaksi ikea-kassia täynnä vauvanvaatteita odottamassa pesua ja lisää kuulema tulossa. Pitäis varmaan saada itteään niskasta kiinni ja tuunata lipasto valmiiksi :)

Ittellä hakkaa takaraivossa, et kaikki vaatteet tarttis ekalla kerralla pestä 60 asteessa ihan bakteerien tappamiseks. Mut sit taas pitäis noudattaa pesuohjetta. Tosin, mä heitän aina kaikki pyykit 60 asteeseen, ellei oo joku kallis/erikoiskankainen vaate/takki. En edes lajittele värin mukaan, vaan kaikki samaan koneelliseen :D

Mulla kans pyykkäysoperaatio odottaa lipastoa. Jos nyt pesisin vauvan vaatteet, ni ne hukkuis omien vaatteitten sekaan, ku ei niille oo tällä hetkellä muutakaan paikkaa.

Miten kylmä pitää olla, et bakteerit kuolee? Jos sattuis tulee kunnon pakkaset ennen vaavin syntymää, ni vois ripustaa kaikki sen vaatteet ulos :D Tuskin kukaan muukaan taloyhtiössä käyttää talvella kuivaustelinettä :)

Muistaakseni yli 10 astetta saa olla pakkasta ennen ku mitään tapahtuu ja parasta jos olis jopa -20 astetta.. Ite taidan heittää kyllä nuo siihen 60 asteeseen kaikki..

Hyvin todennäköisesti on :) Tuskin mikään niistä äippäpakkauksen vaatteesta menee kovin pahasti piloille 60 asteessa. Toivottavast ainakaan :D

Mä olin ihan äimistynyt, kun mulle tuli äitiyspakkaus viidessä päivässä hakemuksen lähetyksestä! Eilisilta menikin sitten sitä tutkiessa. Pesuhommat taidan suosiolla jättää myöhemmälle ajalle.. Pitäis ensin saada aikaseks järjestellä tuo lipastokin tyhjäksi.

Tuli viesti että pakkaus noudettavissa! Jos olisin kotona ryntäisin heti siwaan, mutta pakko malttaa muutama päivä. Ensi viikolla onkin luvadsa pyykinpesua ja vaatekaapin järjestelyä.

Minulla tuli sellainen mieleen et jos pesen vasta marraskuussa, ni vauva syntyy ennenaikaisesti, eikä mulla oo yhtään puhdasta vaatetta. Eli taidan pestä jo lähiviikkoina. Mä oon laittanu 70cm ja isommat vaatteet pahvilaatikkoon ja kokomerkin päälle. ..Kylläpä pieni ihminen tarvii monta vaatesettiä vuoden aikana :D

Takaisin