Käsityöt

Adelheid, ohje vihkonen maksoi sen 3€.

Vauvan peitto kantsii mun mielestä tehdä pehmoisesta langasta jos on lähellä lapsen ihoa. Ja pesun kestävästä. Jos vaunupeittoa niin ehkä muustako akryylistä niin on hengittävämpi.
 
Ai niin , melkein helpoin on tehdä työ jonka voi tehdä pitkillä pyöröpuikoilla. Kun isoja töitä tekee virkatuista paloista niin ne voi jäädä kesken. On iso työ kun pitää kiinnitellä. Tosin isojakin neliöitä voi tehdä niin ei kestä kauaa valmistumisessa :wink

itse tein viltin muuhun käyttöön 10*10cm paloista ja koko sen 150*140cm. Oli hommaa... Toki ajattelin leikkialustaksi lapselle sitten laittaa viltin.
 
Mäkin oon tuota kastemekkoa ajatellut mut en oo löytänyt sopivaa ohjetta! Millainen ohje sulla on?
 
Aikanaan opiskelukaveri teki omalle esikoiselleen (ja sittemmin ollut kaikkien 4 lapsen yllä) kastemekon ite, ja puikkojen koko oli 2! Kauhistelin jo sillon mielessäni, että siihen ei mun tarkkaavaisuus ja kärsivällisyys riittäis...
 
Adelheid, ihan Novitan kastemekko. Pitsiä monen moista. Alkuperäinen ohje on Novita virkkauslangalle joten jouduin vaihtamaan lankaa, kun enää ei saa tuota vanhaa lankaa.

Oisin laittanut linkin jos ois antanut. Kuvaakaan en jostain syystä saa :/ paaah.

No googlaamalla Novitan kastemekko niin tulee ensimmäisten joukossa.
 
Muokattu viimeksi:
Dropsin sivuilla on hieno kastemekon ohje myös :) meinasin itekki esikoiselle tehdä mutta päätettiin lopuksi kastaa mulle tehdys mekos missä on kaikki sisarukset kastettu.
 
Joo-o. Enpä suosittele sitä Novitan kastemekon ohjetta enää. Jonkinlainen virhe on ohjeessa ja pähkäili miten vain niin väärin menee.

Aloitin toisen Pirkan sivuilta, 2008 vuoden ohjeella. Neulo kastemekko laittaa googleen niin löytyy (luoda 261 silmukkaa jne.).
 
Voiettä potäiskö sitä ny aktivoitua kutimiensa kanssa...
Sais ees tuon ikuisuusprojektipeiton tehtyä, ja sitten vois alottaa kaikkia muitakin. Lankakori on kyllä täynnä kaikkia ihania mistä tehdä, kun vaan sais aikaseksi..
 
Mitä lankaa käytätte jos teette että tulee vauvan iholle?
Mun tekis mieli tehä toukkapussi ja viltti, mutten tiedä mitä lankaa kävisin ostamassa.
 
Nalle lanka on aika hyvä tai sitten Novitalla oli joitain muita lapselle sopivia lankoja. Toukkapussin tein Nallesta, ihoa vasten tulevat sitten sellaisesta, missä ei ole villaa.
 
Merinolangat on ihanan lämpösiä ja pehmeitä. Mutta Nallea mäki oon käyttäny paljo, samoin Woolia.
 
Mä oon nyt tehnyt peittoa isoäidinneliöistä SandnesGarnin Babyull-langasta. Se on ihanan pehmeää ja kiva virkata, mutta melko kallista. :)
 
Sainpa täältä inspiraation, ja jatkoinkin sitä keskeneräistä peittoa viimein :)
Jo nyt ottaisin sen viikonloppujen päiväuniprojektiksi, ja iltasella kun katotaan telkkaria (Sons of Anarchy Neflixin kautta menossa :P) jatkaisin kans.
Kyllä tää pitää valmiiksi saada ennenku uutta alottaa, ja kaikki pienet sukat, myssyt, ja toukkapussit syyhyttää jo :)
 
Se se on kun innostuu tekemään vaaville kaikkea, niin loppua ei tule :D positiivista on se ettei villaasujen tarve lopu siihen ekaan vuoteen vaan lapsen kasvaessa sitä mukaa isompaa tekelettä kehiin.
 
Jos jollain on mielessä joku kiva sekä tytölle että pojalle sopiva villatakin ohje niin otan vastaan! :D
 
Takaisin
Top