Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla nenän verenvuotoa? Mulla nyt neljäs päivä menossa. Eilen ite kävin kävelyllä ja luulin et vkolle 28 voi juosta ja kaikkea mut ehhheeeeei mä jouduin koko kävelymatkan tehdä todella rauhallisesti. Muilla samaa? Se tuntuu alavatsassa ja jaloissa ja se kipu on tosi epämiellyttävä

Nälkä....miten se iskeekin aina yöllä. Esikoisen kanssa istuttiin viel yhdeltätoista syömässä voikkarit ja juomassa lasit maitoa ja silti nyt on nälkä. No...josko söisin taas ja jatkaisin hetken viel unia. Nää yöheräämisetkin (on ne sit nälän tai sekavien unien takia) ovat ihan pyllystä. Kännykkäkin sais olla kauempana ettei sit tuu lueskeltuu yöllä tätä foorumia tai facea.

Yöt menee täälläkin heräillessä, nälän ja vessassa ravaamisen takia 3-4krt yössä. Melko onnetonta nukkumista parin tunnin pätkissä ihmekkään et päivätkin menee horroksessa.

Mulla oli nenäverenvuotoa ihan alussa ja pari vk sitten.

En ole oksentanut kahteen viikkoon enää!!!ihanaa! Päänsärky vaivaa melko usein :( Herään yöllä 2-3 x vessaan, nukkuminen kyljellään sattuu oudosti lonkkiin, painaa patjaa vasten kipeästi. Vaikea vaihdella aina sopivaa asentoa. Sydän alkanut muljahtelemaan,ilm normaalia verimäärän lisääntyessä. Ja reilun viikon ajan olen tuntenut epämääräisiä muljahteluja, elohiirimäistä nykimistä, tökkimistä alavatsalla...ehkä ne on vähitellen liikkeitä...?

Rv 17+2

Täällä kans välillä tuntuu et sydän pomppaa kurkusta ulos. Varsinkin illalla kun on menossa nukkumaan.

Mulla kans päänsärky vaivaa usein, viimeks eilen, eikä meinaa panadol auttaa :(
Nyt taas eilen supisteli ja tänään kauheat menkkajomot, toivottavasti vain kasvusta johtuvaa. Onneks viikon päästä on nlalääkäri joka kattoo kohdunsuun. Alaselkäki on kipiä, pitää vissiin kaivaa tukivyö kaapista esiin..
Eniten mua ärsyttää nämä mielentilamuutokset, oon jatkuvasti hermoheikko ja ärsyynnyn tosi nopiaa. Ja sitte vittuilen kaikille. Eniten se haittaa töis, onneks oon asukkaille saanu itteni pidettyä jotenki kunnollisena..

Olen huomannut itsekin nyt että mielialamuutoksia.. ärsyynnyt helposti ja ärhentelen miehelle vaikka syytön hän on monesti mihkään ollut. Treeneissä varsinkin turhaannun tosi nopsaa kun ei pysy pääkoppa perässä, harrastus siis kung fu. Itkuherkkyystä puhumattakaan... :D

Mä nukuin viime yön ilman heräilyjä, eka kerta koko raskauden aikana :) Normaalisti aina se yksi vessareissu aamuyöstä ja takas nukkumaan. Unet on kyllä ollu tosi outoja, normaalisti en siis juurikaan nää koskaan unia, tai ainakaan muista niitä.

Nippailee kummallisesti navan kohdalta. Kummallinen! :D ajattelin ensin että oisko se jotain lapsen liikehdintää. Mutta.. Turhan ylös menee. Ei tosiaan napanuoran kanssa mitään tekemistä mitä aluksi tähän laitoin :happy090

Muokattu viimeksi:
Runoilijatar, ei sillä napanuoralla sinun napaan ole yhteyttä :) napanuora on sikiön "navan" ja istukan välillä! Mut hyvinki omat sisuskalut navan kohdilla jo etsii uusia asemia kohdun kasvun tieltä, joten nippailut johtunee siitä.

Nälkä....miten se iskeekin aina yöllä. Esikoisen kanssa istuttiin viel yhdeltätoista syömässä voikkarit ja juomassa lasit maitoa ja silti nyt on nälkä. No...josko söisin taas ja jatkaisin hetken viel unia. Nää yöheräämisetkin (on ne sit nälän tai sekavien unien takia) ovat ihan pyllystä. Kännykkäkin sais olla kauempana ettei sit tuu lueskeltuu yöllä tätä foorumia tai facea.
Ihan sama meininki täällä!
17+3

Mulla on runoilijatar89 ihan samanlaista. Kamalaa vihlomista ja myös alaselässä...

Minulla kanssa kovaa vihlovaa särkyä Runoilijatas89 ja Candys, alavatsan kohdalla ja alaselkää jomottaa. Välin iskee jo vähän paniikkikin, mutta yritän rauhoitella itseäni, että kasvukipuja...

Mulla oli esikoisen odotuksen aikaan samanlaista, joten en oo kauheen huolissaan.

Mulla liitoskivut tulee lenkkeilyssä ja tänää sitte töissä asukkaan luona tuli oksennus suuhun hajusta ja joudun pyytää työkaveri menemää tekemää loppuu. Toivottavasti ei kestäis loppuu asti. Veriryhmänki sain eilen tietää ja raskaus pitäis sen puitteissa mennä hyvin. Nla lääköri olis 8pvä :) jjjeee eli kohta nii saa tietää vähän lisää että onko kaikki hyvin.

Minulla oireet alkavat vihdoin helpottaa, lukuunottamatta ilmavaivoja :) mutta siis ruoka pysyy sisällä ja olo ei ole kuin koomassa koko ajan. Jaksan touhuta lasten kanssa ja olla hyvin töissä, kunhan muistan iltaisin mennä ajoissa unille ja syödä jotain tasaisesti.

Kasvojen iho minulla on mennyt huonoon kuntoon, mitä ei aiemmissa raskauksissa ole käynyt. Samoin hiukset rasvoittuvat herkemmin. Kynnet kasvavat hullua vauhtia...

Miullaki naama rasvane, finnejä pukkaa naamaan, rintakehään ja yläselkään.. Ja hiukset myös rasvottuu :s
ei oo kauheen hehkee olo! :D

Soitin neuvolaa kysyäkseni harjotus suppareista niin sano puhelimessa et jos mahdollista nii jättäis lenkkeilyn pois vähäks aikaa ja seuraa tilannetta. Rv 15 ei edes kuulu mitkää harjotus supparit joten se siitä lenkkeilystä.

Munkin naamakukkii ja hiukset tuntuu et rasvottuu hetkessä ja irtoovatkin kivasti. Tosissaan myöskin hehkee olo :D
Alkaa väsymys painaa näillä katkonaisilla unilla, viime yönä 2,5h oli pisin pätkä mikä tuli unta. :/

Takaisin