La marraskuu 2016

Täällä on nyt alkanut vihlomaan häpyluuta ihan kunnolla,jos istuu yhtään pidempään tai aamulla sängystä kun nousee niin tuntuu,että halkeaa koko luu kun niin sattuu. Onneksi helpottaa nopeasti,kunhan vaan lähtee liikkumaan. Isäni oli taas yhteydessä tuossa vähän aikaa sitten. Edelleen oli kovin negatiivisella asenteella vauvasta :\ kyseli että vieläkö muka pystyn kävelemään yms ihan kuin odottaisi,että jotain vaivoja tulisi. Taustalla kuului tietysti lasten huuto ja möykkä,kun puhelimessa puhuttiin,niin sanoi vaan että sen siitä saa kun on niin monta lasta. Koskaan en ole melusta tai muustakaan valittanut ja olen tosi tyytyväinen elämääni ja onnellinen terveistä lapsistani. Hyvä fiilis kyllä menee,kun tuommosta kuuntelee,ei mitään positiivista sanottavaa löydy. Mietin,että ehkä isäni toivoi minusta jotain korkeasti kouluttautunutta ja hyvä palkkaista uranaista,mutta valitsinkin "vain" kotiäitiyden. Olisiko sitten pettynyt valintaani ja siksi asenne tuollainen,en tiedä. Ja kysyi vielä että aionko vielä tehdä lisää lapsia :o sanoin,että enhän minä voi vielä tietää,niin tuumasi vaan että ei kannata kun loppuu tila ja uusi auto pitää ostaa yms. Anteeksi taas avautuminen,helpottaa vähän vitutusta kun saa kirjoittaa tuntoja ulos :)

Meillä ei eskaritädit ees tajunnu mun olevan raskaana ennen kuin soitin jälkikäteen muutamasta lasten asiasta niille :D . Karvan vaille 27 viikkoa ja oli tiukka paita päällä. Noh, käy se näinkin. Mä näytän edelleen vaan sille, kun olisin liikaa kerännyt rasvaa kehoon. En näytä raskaana olevalle.

Ihan jees sujuu vielä näillä viikoilla se karvan vajaa 3km kävelymatka eskariin ja takas. Iltapäivästä sama homma. Onneksi oon hyvässä kunnossa ja pitänyt kiinni arkirutiineista. Muuten oltas korvia myöden suossa näiden eskariin viemisten kanssa.

Uusperheellinen 26+6

Vimpa Tosi ikävää tuollainen isältäsi. :sad001 Mä muistan kun oma isä aikoinaan suhtautui todella nihkeästi, kun yliopisto-opintojen loppusuoralla menin oliko se nyt kauppaan kassaksi vai koulunkäynninavustajaksi (en muista, kun kumpanakin ollut), isä taisi tokasta jotenkin, et aiotko sä sitten jämähtää tollaselle alalle ja oli jotenkin tosi outo. Ja meillä ollut aina tosi hyvät välit isän kanssa, olen ns. isän tyttö ja isä ollut aina tosi kannustava ja fiksu. Toi oli jotenkin tosi outoa käytöstä isältä ja muistan miten pahalta se tuntui. No nyt olen työtön maisteri, jolla satunnaisesti oman alan töitä, jee! Ja suorastaan välillä tuntuu, et mieluummin olisin kaupan kassalla, voisi työt jättää töihin eikä tarttisi stressata itseään kipeäksi.

Oletko sanonut suoraan isällesi miltä moinen käytös tuntuu? Mä olisin aika tiukkana ja lakkaisin varmaan vastaamasta puhelimeen isän soittaessa jos sanomisesta ja pyynnöstä huolimatta ei ääni kellossa muuttuisi. Mun äiti oli joskus todella rasittava, aina oli nalkutusta ja valitusta mun tekemisistä ja valinnoista. Lähdin ulkomaille opiskelemaan ja pidin tosi vähän yhteyttä. Sitten se jotenkin muuttui, kai se tajusi lopultakin, et mä teen itse omat valintani ja pärjään kyllä. Ymmärrän kyllä hyvin, et on vaikeaa, kun kyseessä omat vanhemmat. Välejä en itse menisi kokonaan katkaisemaan ellei nyt muuta pahempaa olisi, mut yrittäisin ottaa etäisyyttä. Tsemppiä!

Mä olen jouluihminen. On ihanaa leipoa ja laittaa joulua. Eniten joulussa stressaan lahjojen ostosta. Aikuisille on todella vaikea ostaa lahjoja, mutta pienille lapsille on helppo ostaa lahjoja. Meidän teineille on jo hankala ostaa mitään kun niillä on jo kaikkea ja eivätkä millään leluillakaan enään leiki. Eivätkä itsekään osaa sanoa mitä haluavat lahjaksi.
Me vietetään joulu yleensä kotona. Joskus harvemmin vietetään mun vanhemmilla. Yleensä he tulevat meille jouluksi sekä mun pikkuveli 18v. Joskus toinen veli käy myös jouluaattona kylässä. Joulupäivänä appivanhemmat käyvät meillä, mutta eivät syö meillä. Jouluna meillä on aika perinteinen ruoka ollut, mutta kukaan ei oikeasti hirveästi väilitä niistä ruuista. Joulusauna on yksi joulun kohokohta. Lämmitetään aina rantasauna joka on täynnä kynttilöitä. Veden kantaminen sinne ei nyt ole niin kivaa puuhaa, mutta miehet sen on aina hoitaneet. Tänä vuonna taitaa leivonnat jäädä, kun on kädet täynnä kaksosia hoitaessa. Enkä jaksa nyt tässä vaiheessa pakkaseen leipoa kun heikottaa todella helposti.

Ristiäiset pidetään varmaan joulukuussa, niin sinne on sitten pakko leipoa. Täytyy pyytää äiti avuksi. Muutenkin se tulee olemaan mun apuna kaksosia hoitaessa, kun mies ei osallistu vauvojen hoitamiseen.

Eilen oli käynti äitipolilla Jyväskylässä. Tyttöjen painoarviot tällä hetkellä 1320g ja 1350g. Kaikki näytti hyvältä. Kohdunkaulaa on hyvin 4cm. Pelkäsin että eivät ole kasvaneet ollenkaan koska vatsanympärysmitta on kuukauden ajan ollut sama ja paino on kuukaudessa tippunut kilon. En pysty isoja annoksia syömään ja tuntuu että kaikki närästää. 3 tuntia ennen nukkumaan menoa en voi syödä mitään. Synnytystapa riippuu A:n asennosta. B:n asennolla ei ole kuulemma väliä ja syntyy monesti kaksinkerroin peppu edellä. Kuulostaa hurjalta. Nyt iski pelko synnytyksestä. 2 kk päästä käynnistetään.

28+4

Vimpa, mäkin varmaan sanoisin suoraan isälle miltä hänen käytös tuntuu. Jos ei sen jälkeen käytöksessä tapahtuisi muutosta niin en tiedä.. On kyllä kurja tilanne :( mä ite katkasin mun isään välit aikanaan kun hän otti yhteyttä aina vaan juotuaan.. Oli siis alkoholisti. Hänen kuolemansa jälkeen harmitti kun en ollut pitkiin aikoihin edes tiennyt mitä hänelle kuului. Joten omasta kokemuksesta välien katkaisemista en voi ainakaan suositella.

Joo,mua nykyään ärsyttääkin jo kun hän soittaa,kun tiedän että jotain ikävää sieltä taas tulee. En haluaisi alkaa riitelemäänkään,mutta varmaan aion ensi kerralla sanoa,että on aika loukkaavaa puhua minun elämästäni tuohon sävyyn,koska elän kuitenkin tällä hetkellä juuri sellaista elämää kun haluan ja olen onnellinen. Isäni oli vastaan kun aloin seurustelemaan mieheni kanssa. 6 vuoden ikäeron takia ei kuulema tulisi onnistumaan,näin tässä on kuitenkin 12 vuotta oltu onnellisesti yhdessä. Jotenkin vetää aina vaan niin sanattomaksi,kun hän tokaisee jotain ikävää. Mutta onneksi mies aina osaa sanoa mulle ne oikeat sanat,että harmitus unohtuu.
Marre,sulla on vauvat kyllä kasvaneet tosi hyvin. Mulla oli 28+0 se kasvukontrolli napanuorassa yhden suonen puuttumisen vuoksi,niin vauvan painoarvio oli 1020g, joka oli kuulema onneksi hyvä :)

Äh, täällä seuraava sairauslomailija: kohtu on supistellut jo useamman viikon, ja tänään alkoi lisäksi niin kauhia aaltoileva alaselkäkipu, että sekä istuminen että seisominen oli töissä vaikeaa. :( Neuvolan terkkari passitti suoraan kotisohvalle lepäämään, huomenna labrat ja lääkäri. Masuasukki tänään tasan 25+0 eli pitkään pitäisi vielä malttaa kasvaa.

Huolettaa ja tylsistyttää, mutta onneksi voin kuluttaa aikaa ajatuksianne lueskelemalla... :)

Meillä miehen kaa on 11 vuotta ikäeroa, ite ei kotona asiaa edes huomata, vasta kun pitää sanoa iät nii tulee hetkellinen "kauhu" et hitto onko se toinen jo niin "vanha" :hilarious:
Joulu meillä on menny yleensä äitini luona, jonne me ja veliperheineen on tullut. viimejouluna kutsuttiin myös miehen perhe äidille, mutta miehen mummu jäi yksin kotiin :sorry: toki joulupäivänä järjestettiin sitten meillä kotona jolloin myös mummu jaksoi lähteä. Tänävuonna tulee vielä lisää porukkaa kun miehen sisko perheineen tulee tänne joulunviettoon, niille syntyy toinen lapsi syyskuussa, joten meitä on nyt sit 10 aikuista, kaksi lasta ja kaksi vauvaa:smiley-ashamed004 saa nähdä kuinka saadaan tilat riittämään ja kuinka saadaan ruoat laitettua ja millä tavalla, kun mitään yhteistä perinnettä ei vielä ole:grin

Tänään oli kans toinen sokerirasitus, hiukan meinas huono olo tulla, mutta suurin osa johtui varmaan todella huonosti nukutusta yöstä! Vuorotellen minä ja mies heräiltiin ja samalla tietenki herätti vahingossa sen toisenki :oops::hilarious:

Rv 26+1

Näistä hankalista vanhemmista... Jossain kohtaa sitä vaan oppii suodattamaan. Omat vanhemmat on todella uskonnollisia. Ja ei varmaan ole iso ylläri, että minä en ole. En ole kovin tiiviisti yhteydessä vanhempiini.

Sukulaisuus tuo tiettyjä velvotteita. Mutta pyrin olemaan yhteydessä eniten ihmisiin, jotka tuo positiivista omaan elämään. Entisen anopin aikanaan puuttui kovasti lastenhoitoon. Hänet laitoin välillä "jäähylle" eli lopetin joksikkin aikaa yhteydenpidon. Ei ole isovanhempien asia puuttuu lasten ja lastenlasten elämään.

Hopeasydän Meillä sama ikäero ja ei sitä tosiaan kotona mistään huomaa. Välillä kun tulee tosiaan miehen ikää miettineeksi niin on ihan et whaat! Onko se jo niin vanha? :woot: Oman iän kanssa tosin sama juttu, kun tunnen itseni edelleen 25-vuotiaaksi. Ei näissä ikäasioissa tahdo enää vanhemmiten pysyä perässä. :grin Olen kohta kuin oma isä, joka aina järkyttyy kun kuulee meiän lasten ikiä. Aina tulee ihmetys: "Herttinen, ootko sä jo niin vanha? Minkäs ikäinen minä sitten olen?" :hilarious:

Eilen oli käynti äitipolilla Jyväskylässä. Tyttöjen painoarviot tällä hetkellä 1320g ja 1350g. Kaikki näytti hyvältä. Kohdunkaulaa on hyvin 4cm. Pelkäsin että eivät ole kasvaneet ollenkaan koska vatsanympärysmitta on kuukauden ajan ollut sama ja paino on kuukaudessa tippunut kilon. En pysty isoja annoksia syömään ja tuntuu että kaikki närästää. 3 tuntia ennen nukkumaan menoa en voi syödä mitään. Synnytystapa riippuu A:n asennosta. B:n asennolla ei ole kuulemma väliä ja syntyy monesti kaksinkerroin peppu edellä. Kuulostaa hurjalta. Nyt iski pelko synnytyksestä. 2 kk päästä käynnistetään.

28+4

Mihin aikaan satuit olemaan siellä? Mullakin eilen käynti siellä nimittäin. Olin ekaa kertaa yksin kun mies ei päässyt hammaslääkärin takia.. Mullahan noita käyntejä ollut n. 4-5 viikon välein. Nyt vielä tihenty 3 viikon välein tuon myrkytys epäilyn takia.. samalla seurataan kasvua kun on mennyt himpun verran alta käyrän. Nyt oli kyllä ottanut painossa hienosti kiinni tän mun saikun aikana..

Ai niin unohtu taas..
POKS ! 27+ 0. :happy093

Mä olin Toukkis30 mun äitin kanssa siellä. Mulla oli aika 10.30, mutta ajathan oli pahasti myöhässä. 40min jouduin dottamaan. Mulla käynnit olleet neljän viikon välein. Seuraava käynti on sitten 3 viikon päästä 5.9.

Mä olin Toukkis30 mun äitin kanssa siellä. Mulla oli aika 10.30, mutta ajathan oli pahasti myöhässä. 40min jouduin dottamaan. Mulla käynnit olleet neljän viikon välein. Seuraava käynti on sitten 3 viikon päästä 5.9.
Olitteko mahdollisesti sellaisella suhteellisen sählärillä kätilöllä ? Äidilläsi tummat lyhyet hiukset ja sulla suhteellisen pitkät hiukset ? Nimittäin mulla aika 12.15 mutta mun piti käydä antaa niitä myrkkykokeita niin tulin sinne istuu jo yhdentoista jälkeen kun en viitsinyt kahvilassa istua ku sielläkin oli ruuhkaa.. mulla nimittäin seuraava aika kans 5.9.. et samoilla mennään..

Sain VIHDOIN päätöksen äitiyspäivärahasta, tuossa kun lukee tuosta veroprosentista niin mistä voin tietää mikä se oli silloin 2014 vuonna, jos se on ollut palkan ennakkopidätysprosentin mukainen?

Mä tein tänää sen veroprosentin muutoksen. Enpä olis tuollasta ees tajunnu,jollei täällä ois ollu asiasta puhetta.. oon nii yksinkertanen et oon aina luullu et kelan veroprosentit on semmosia joihi ei vaa voi vaikuttaa.. mut iha jees nyt jatkossa, sen kelan 25% sijaan äitiyspäivärahasta(ja parin kk liiton rahasta) lähtee vaan 9% veroa. Mies nauroki et mehä eletää herroiks niillä rahoilla..ja et onpaha varaa ostaa vauvalle vaippoja ja muuta tarpeellista :D

Mä oon kans jouluihminen. Yleesä jo loka-marraskuun vaiheessa oisin laittamassa jouluvaloja ja viime jouluna pystytin meidän joulukuusenkin jo marraskuun puolella :D joulut on menny nii,että me miehen kaa ja mun sisarukset puolisoineen kokoonnutaan mun porukoille. Aattoaamuna käydää isin äidillä joulupuurolla. Ja samalla reissulla käydää myös isin luona. Muute joulu menee tosiaa porukoilla hyvin syöden. Miehen äidin luona ei käydä,koska matkaa on 250km,ja hänen pien yksiö on muutenki iha täynnä porukkaa..

En mä oo ees aatellu et vauvan tulo jotenki muuttais tätä perinnettä. :D ehkä se viinilasillinen jää juomatta.. veljelle ku kerroin vauvasta ni todettii melkei yhestä suusta et sehä tarkottaa vaa et joulupöydässä on yks suu enemmän :)

Plääh, olin ajatellut, että pidettäis ristiäiset joulukuussa (17.12), mut ei se onnistu ellei neiti päätä syntyä lokakuun puolella jo :( Neuvolasta sanottiin, että isyyden tunnustuksen vahvistamisessa menee syntymän jälkeen noin 45 päivää, jota ennen ristiäisiä ei saa eikä voikaan pitää. (kun ei siis olla naimisissa vaan avopari) Ensin on 30 päivän muutosaika jos isä haluaakin perua isyytensä ja sen jälkeen noin 15 päivän käsittelyaika. :confused:
Ei pääse meillä siis minun puolelta toinen kummi paikalle, tulee Ausseista suomeen 12.12 ja lähtee 2.1... Pitää varmaan Skypetellä hänen kanssa sitten Ausseihin ristiäispäivänä ja saa tulla lulluttamaan vauvaa täällä ollessaan.. Lohdutukseksi lupasin kertoa hälle nimen etukäteen, kun ei pääse paikalle. Ärsyttää kyllä, tammikuulle menee melkein väkisin :/
Jos sattuisi syntymään LA:na (7.11) niin nippanappa saatettaisiin saada uudelle vuodelle ristiäiset, mut onko sillon mahdollista edes järjestää? Joulukuussa niin kököt viikonloput, kun 24.12 lauantaina on jouluaatto ja 31.12 on sitten uuden vuoden aatto..

Mä tein tänää sen veroprosentin muutoksen. Enpä olis tuollasta ees tajunnu,jollei täällä ois ollu asiasta puhetta.. oon nii yksinkertanen et oon aina luullu et kelan veroprosentit on semmosia joihi ei vaa voi vaikuttaa.. mut iha jees nyt jatkossa, sen kelan 25% sijaan äitiyspäivärahasta(ja parin kk liiton rahasta) lähtee vaan 9% veroa. Mies nauroki et mehä eletää herroiks niillä rahoilla..ja et onpaha varaa ostaa vauvalle vaippoja ja muuta tarpeellista :D

Mä oon kans jouluihminen. Yleesä jo loka-marraskuun vaiheessa oisin laittamassa jouluvaloja ja viime jouluna pystytin meidän joulukuusenkin jo marraskuun puolella :D joulut on menny nii,että me miehen kaa ja mun sisarukset puolisoineen kokoonnutaan mun porukoille. Aattoaamuna käydää isin äidillä joulupuurolla. Ja samalla reissulla käydää myös isin luona. Muute joulu menee tosiaa porukoilla hyvin syöden. Miehen äidin luona ei käydä,koska matkaa on 250km,ja hänen pien yksiö on muutenki iha täynnä porukkaa..

En mä oo ees aatellu et vauvan tulo jotenki muuttais tätä perinnettä. :D ehkä se viinilasillinen jää juomatta.. veljelle ku kerroin vauvasta ni todettii melkei yhestä suusta et sehä tarkottaa vaa et joulupöydässä on yks suu enemmän :)

Jos on noin pieni veroprosentti niin mitenkähän se menee ettei tulisi veroja?

Ja voi ei, minäkin ajattelin että kerkeisi ristiäiset pitämään joulukuussa mutta eihän se isyydentunnistamisen takia sitten mitenkään onnistu :/

Mileim,esikoisen aikaan ei oltu naimisissa miehen kanssa,joten se isyys piti käydä tunnustaa ja mun mielestä se astu heti voimaan kun oli nimet paperissa,koska vauva kastettiin jo 6 viikon ikäisenä. Ja mun mielestä kirkon papereissa lukee,jos en ihan väärin muista, että vauva tulee kastaa 2kk:n kuluessa syntymästä. Kolmas muistaakseni kastettiin just päivää ennen kun tuli se 2kk ikää. En muista mikä se juttu siinä oli,mut tämmönen on mun muistikuva.

Olitteko mahdollisesti sellaisella suhteellisen sählärillä kätilöllä ? Äidilläsi tummat lyhyet hiukset ja sulla suhteellisen pitkät hiukset ? Nimittäin mulla aika 12.15 mutta mun piti käydä antaa niitä myrkkykokeita niin tulin sinne istuu jo yhdentoista jälkeen kun en viitsinyt kahvilassa istua ku sielläkin oli ruuhkaa.. mulla nimittäin seuraava aika kans 5.9.. et samoilla mennään..

Joo kuvaus pitää paikkansa meistä :) Oli se kätilö vähän sellainen sähläri. Ei ole aikasemmin ollut mun kohdalla tätä kätilöä.

Takaisin